av The Buffster » fre sep 29, 2006 19:50
Gilmore Girls är tillbaka. Jag skulle inte kalla det miltals bättre än säsong 6, men då gillade jag ändå delar av, framförallt första halvan, den säsongen. Och resten också även om vissa saker, April, störde mig.
(spoiler 7.01) Hur som helst, det var bra men jag är inte lyrisk, det är kanske dags för mig att inse att Gilmore Girls är långt ifrån vad den en gång var (väldigt sent ute, jag vet, men jag har delvis levt i förnekelse). Men jag gillar det fortfarande, ingen tvekan om saken. Logan lyckades imponera rejält med presenten han gav. Jag kände verkligen Rorys glädje när hon fattade. Att det sen blev lite knäppt när han tänkte att hon skulle komma till jul, nja, jag tycker nog att det är dags för Rory att hitta någon annan.
Lorelai och Luke. Fan alltså, det är nu jag inser att hur mycket jag än vill se två karaktärer tillsammans så är det fan bättre att dom aldrig blir det än att det blir så mycket tjorv. Men det är ju Lorelai och Luke. Det måste fixa sig. Var väldigt länge en Lorelai och Christopher förespråkare men nu känns det bara fel. Den kemin jag upplevde att du hade förut känner jag inte riktigt nu.
Och en sak måste jag erkänna, jag gillar inte Sookie längre, har aldrig varit något stort fan men nu så tycker jag att hon mest är irriterande och inte speciellt rolig.
Hmm... nu känns det som om det var mest klagomål. Men som sagt jag gillar det fortfarande. Underbar dialog, kärlek till karaktärerna allt det finns trots allt kvar. Och serien har fortfarande förmågan att göra mig glad hur nere jag än känner mig. Och det är inget dåligt betyg.
"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)
"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)|
musik |