Gilmore Girls

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav LWes » ons sep 27, 2006 23:31

adolvsson skrev:Till sist - vem var den nya tjejen i staden? Hon stod vid bänken, med Patty och bilmekanikern

Lulu - Kirk's tjej!
Jag tyckte avsnittet var bra. Jag tyckte (som väntat) att det inte märktes att någon annan tagit över.
Tyvärr hade avsnittet 25% färre tittare än förra säsongens premiär, med jag vet inte hur det räknas för den nya kanalen, om det är OK eller dåligt?
7th Heaven hade nästan lika mycket förlust i tittare sen sin förra säsongspremiär, så det kanske är väntat?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav adolvsson » ons sep 27, 2006 23:37

LWes skrev:
adolvsson skrev:Till sist - vem var den nya tjejen i staden? Hon stod vid bänken, med Patty och bilmekanikern

Lulu - Kirk's tjej!

Huh. Jag var nästan lite inne på det spåret, men viftade väck det eftersom jag inte kände igen henne. Har hon varit med förr? Jodå, säger TVRage.com. Ja jevflar. Där ser man.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Illyria » ons sep 27, 2006 23:46

LWes: ANTM hade fler tittare än tidigare, så det var väl inte väntat.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » ons sep 27, 2006 23:52

Illyria skrev:LWes: ANTM hade fler tittare än tidigare, så det var väl inte väntat.

Men ANTM är ju från UPN, så går det att jämföra rakt av?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » ons sep 27, 2006 23:57

Tydligen var det oväntat då nuvarande CW affiliates kommer från 70% WB och 30% UPN. WB-serier borde då tom ha fördel, men tydligen inte.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » tor sep 28, 2006 0:21

Undrade samma sak som adolvsson, var det Lulu? Hon måste ha gjort nåt med sitt hår, eller nåt. Jag brukar lägga märke till henne för att jag alltid tyckt hon var söt, men av nån anledning kände jag inte alls igen henne nu... *förvirrad*

Milsvida bättre än andra halvan av S6 skulle jag inte säga. Men på ett storyplan bättre och på ett dialog/karaktärsplan ändå bra mycket högre än vad jag hade vågat hoppas på. Men då gillade jag ju stora delar av S6 betydligt mer än you lot också.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » tor sep 28, 2006 0:30

caffeineaddict skrev:Men då gillade jag ju stora delar av S6 betydligt mer än you lot också.

You're weird. You're a weirdo! Weeeirdooo!! *Fredrik Adolvsson goes all childhoody*
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav caffeineaddict » tor sep 28, 2006 0:38

adolvsson skrev:
caffeineaddict skrev:Men då gillade jag ju stora delar av S6 betydligt mer än you lot också.

You're weird. You're a weirdo!

Du är ganska långsam med att upptäcka vissa saker, nej?

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » tor sep 28, 2006 0:44

Jag håller inte med adolvsson. Om man bortser från vad du tycker om GG s6 så är du förhållandevis normal.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » tor sep 28, 2006 0:47

noike skrev:Jag håller inte med adolvsson. Om man bortser från vad du tycker om GG s6 så är du förhållandevis normal.

Ah, crap. Hur kul är det att vara normal? Men adolvsson har faktiskt stöd av Carmen i den här frågan så jag tycker det hjälper hans case lite: "du är helt tossig!"

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » tor sep 28, 2006 0:48

caffeineaddict skrev:
noike skrev:Jag håller inte med adolvsson. Om man bortser från vad du tycker om GG s6 så är du förhållandevis normal.

Ah, crap. Hur kul är det att vara normal? Men adolvsson har faktiskt stöd av Carmen i den här frågan så jag tycker det hjälper hans case lite: "du är helt tossig!"

Men carre är självcentrerad och håller inte så hårt i verkligheten, klart hon tycker du är knäpp då.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » tor sep 28, 2006 1:06

Jag håller faktiskt inte själv speciellt hårt på den där verkligheten. Och är absolut inte att lita på. Allvarligt talat. Mig? Nej, jag lider faktiskt av moraliskt skörbjugg. Sorry, Caff.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav caffeineaddict » tor sep 28, 2006 1:13

Fuck, så jag är normal trots allt? Och varken ond eller god heller? Goddamn, jag är medel-Svensson, BF-style...

*gömmer sig långt inne i ett mörkt hörn*

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav The Buffster » fre sep 29, 2006 19:50

Gilmore Girls är tillbaka. Jag skulle inte kalla det miltals bättre än säsong 6, men då gillade jag ändå delar av, framförallt första halvan, den säsongen. Och resten också även om vissa saker, April, störde mig.

(spoiler 7.01) Hur som helst, det var bra men jag är inte lyrisk, det är kanske dags för mig att inse att Gilmore Girls är långt ifrån vad den en gång var (väldigt sent ute, jag vet, men jag har delvis levt i förnekelse). Men jag gillar det fortfarande, ingen tvekan om saken. Logan lyckades imponera rejält med presenten han gav. Jag kände verkligen Rorys glädje när hon fattade. Att det sen blev lite knäppt när han tänkte att hon skulle komma till jul, nja, jag tycker nog att det är dags för Rory att hitta någon annan.

Lorelai och Luke. Fan alltså, det är nu jag inser att hur mycket jag än vill se två karaktärer tillsammans så är det fan bättre att dom aldrig blir det än att det blir så mycket tjorv. Men det är ju Lorelai och Luke. Det måste fixa sig. Var väldigt länge en Lorelai och Christopher förespråkare men nu känns det bara fel. Den kemin jag upplevde att du hade förut känner jag inte riktigt nu.

Och en sak måste jag erkänna, jag gillar inte Sookie längre, har aldrig varit något stort fan men nu så tycker jag att hon mest är irriterande och inte speciellt rolig.

Hmm... nu känns det som om det var mest klagomål. Men som sagt jag gillar det fortfarande. Underbar dialog, kärlek till karaktärerna allt det finns trots allt kvar. Och serien har fortfarande förmågan att göra mig glad hur nere jag än känner mig. Och det är inget dåligt betyg.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Glorificus » fre sep 29, 2006 23:09

The Buffster skrev: (spoiler 7.01) Och en sak måste jag erkänna, jag gillar inte Sookie längre, har aldrig varit något stort fan men nu så tycker jag att hon mest är irriterande och inte speciellt rolig.

Jag har alltid haft problem med Sookie, men jag har insett att det är hennes röst jag inte står ut med. Råkade se GG utan ljud en gång när något avsnitt gick på femman och kom på mig själv med att skratta högt åt allt Sookie gjorde. Så ljudlös Sookie funkar utmärkt. ;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav ladymorganlefay » ons okt 04, 2006 15:07

snälla rara. Jag hittar inte 702... fattar inte varför.
Någon som vill hjälpa mig?
Spider-Pig, Spider-Pig. Does whatever a Spider-Pig does. Can he swing from a web? No he *can’t*, cause he’s a *pig*. Look out! He is the *Spider-Pig*! ...
Användarvisningsbild
ladymorganlefay
Big Bad

Inläggav caffeineaddict » ons okt 04, 2006 15:20

ladymorganlefay skrev:snälla rara. Jag hittar inte 702... fattar inte varför.

Jag har det, fast bara i en jättefil (den första i vanlig storlek var det fel på). Har du MSN eller nåt, vännen?

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav ladymorganlefay » ons okt 04, 2006 15:22

caffeineaddict skrev:
ladymorganlefay skrev:snälla rara. Jag hittar inte 702... fattar inte varför.

Jag har det, fast bara i en jättefil (den första i vanlig storlek var det fel på). Har du MSN eller nåt, vännen?

ja visst-
lisanilsson42@hotmail.com

KRAMKRAM
Spider-Pig, Spider-Pig. Does whatever a Spider-Pig does. Can he swing from a web? No he *can’t*, cause he’s a *pig*. Look out! He is the *Spider-Pig*! ...
Användarvisningsbild
ladymorganlefay
Big Bad

Inläggav The Buffster » fre okt 06, 2006 0:28

(spoiler 7.02) Bra tycker jag. Det var inte sådär överväldigande eller någonting, men ändå. Jag fällde en tår på slutet faktiskt, scenen i affären var fin, och så tyckte jag så synd om Lorelai där hon satt och grät.

TJ är faktiskt rolig, det ska erkännas, "a peaceful looking giraffe".

"That other movie that nobody saw where she played a stewardess", fick mig att skämmas lite över att jag faktiskt har sett A view form the top (jag minns varken när, var, hur eller framför allt varför).

Kan jag förresten ha så tur att dom har skrivit ur April från handligen? Troligen inte...

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » fre okt 06, 2006 9:39

Buffster: Oj, det är ju du, tjejen! :eek: Kände inte igen avataren...

Jag gillade också 7.02, tyckte det bevisade att 7.01 inte var en fluke och att det här kan komma att fungera. "Kirk's", heh heh... :D

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav adolvsson » fre okt 06, 2006 9:45

caffeineaddict skrev:Buffster: Oj, det är ju du, tjejen! :eek: Kände inte igen avataren...

Jag märkte inte heller förrän du sa det nu!
Såg avataren och tänkte direkt LWes...

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav caffeineaddict » fre okt 06, 2006 9:47

adolvsson skrev:
caffeineaddict skrev:Buffster: Oj, det är ju du, tjejen! :eek: Kände inte igen avataren...

Jag märkte inte heller förrän du sa det nu!
Såg avataren och tänkte direkt LWes...

JAG MED!

("One Piece" är kopplingen, right?)

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav adolvsson » fre okt 06, 2006 9:52

caffeineaddict skrev:("One Piece" är kopplingen, right?)

Aber naturlich, mon ami.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav caffeineaddict » fre okt 06, 2006 9:54

adolvsson skrev:
caffeineaddict skrev:("One Piece" är kopplingen, right?)

Aber naturlich, mon ami.

Sluta veta allt! Det är läskigt!

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav adolvsson » fre okt 06, 2006 9:59

caffeineaddict skrev:Sluta veta allt! Det är läskigt!

Ja. Tur att jag är så förvirrad större delen av tiden, annars skulle jag verkligen skrämma slag på folk. BUH!

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav The Buffster » fre okt 06, 2006 11:40

caffeineaddict skrev:"Kirk's", heh heh... :D

Det glömde jag ju att nämna, hur roligt som helst.

Och ja, One Piece är kopplingen, som adovlsson redan bekräftat. Byter nog tillbaka till Alexis ganska snart, det känns ännu mer rätt (i och ärlighetens namn så förvirrar bytet även mig något), men för nu så känns det som om jag måste visa min One Piece kärlek på något sätt.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » fre okt 06, 2006 11:41

The Buffster skrev:Byter nog tillbaka till Alexis ganska snart, det känns ännu mer rätt

Jaa! Jag är säker på att One Piece är bra och så, men som Rombat sa om din Alexis-avatar för ett tag sedan: "Snyggaste avataren på forumet".

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Tinwiel » fre okt 06, 2006 11:42

Jag tänkte också på Lwes... :D men det var en fin avatar.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav adolvsson » fre okt 06, 2006 11:45

The Buffster skrev:Och ja, One Piece är kopplingen, som adovlsson redan bekräftat. Byter nog tillbaka till Alexis ganska snart, det känns ännu mer rätt (i och ärlighetens namn så förvirrar bytet även mig något), men för nu så känns det som om jag måste visa min One Piece kärlek på något sätt.

Lite förvirring är alltid bra för hälsan.

Det är i alla fall var jag måste intala mig, varje dag - vojne vojne, min stackars hjärna...

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav The Buffster » fre okt 06, 2006 11:47

caffeineaddict skrev:Jaa! Jag är säker på att One Piece är bra och så, men som Rombat sa om din Alexis-avatar för ett tag sedan: "Snyggaste avataren på forumet".

Wow, då byter jag nog tillbaka väldigt snart bara för Rombats skull. Är väldigt förtjust i den avataren själv faktiskt.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film