Veronica Mars 2: Marsipaner, förena eder!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav LWes » tis sep 26, 2006 1:24

Wow...
Jag som skulle sova...
Men så kom Veronica Mars...
It's so frakkin awesome!
Det är enormt nära att det är min favorit-manusbaserade-pågående-serie. Nej förresten, det är min favorit-manusbaserade-pågående-serie. Jag bara sitter så här genom varje avsnitt: :o för att jag är lycklig!
3x01
Jag vet inte vart man börjar efter det där!
Avsnittet var hur underbart som helst! Helt otroligt!
En sak dock som jag verkligen behöver förklaring för: Hela Keith-delen.
Hans uppdrag, hur det slutade, jag var helt förvirrad genom hela. Jag förstod aldrig vem mannen ens var. Var det Dick Sr? Vad flydde dom från? Var det Vinnie's penna Keith hittade och varför ledde det till att han kollade pistolen? och varför dödade mannen Kendall?
Jag känner mig så dum som inte förstår. Veronica Mars är en så fantastisk serie att den verkligen utmanar mitt förstånd!
Det är så det skall vara!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » tis sep 26, 2006 2:01

LWes: Mannen Keith hämtade (han släpptes från fängelset) är Cormac Fitzpatrick, äldre bror till Liam Fitzpatrick. Han nämndes förra säsongen, Kendalls kumpan. De pratar om att Kendall nu har en massa pengar... därför dödade han henne? Det avslöjas ju inte så jag gissar på det. Delen med Vinnie, pennan och att Keith trodde det var Liam som anlitat Vinnie, antar det kommer i nästa avsnitt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » tis sep 26, 2006 7:17

3x01:
Kollade in början till morgonkaffet, det är allt jag hinner med innan bussen, och jag rätt mycket älskade teasern. Fick en känsla av fräsch start, med gammal god VM-form. Jag inser att det kan vara mycket begärt för känslan att hålla i sig, men jag hoppas. Ser verkligen fram emot resten nu, i alla fall.

Och jag gillar verkligen den nya vinjetten. Inte nödvändigtvis remixen, fast det är nog bara en vanesak, utan videon som akompanjerar musiken. Trots att de gamla förtexterna är en favorit, var nog det här snyggare. Mognare. Mer noir-isch.

Jag vill inte döma något efter dom första minuterna, varken åt ett positivt eller negativt håll, men jag gillar att vara hoppfull.

Och Kristen är fortfarande Kristen. Rrr.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav CheeseGuy » tis sep 26, 2006 10:14

Fan också, nu blir det jobbigt att vänta en vecka på avsnittet. För jag tänker inte se det med dålig kvalitet.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav adolvsson » tis sep 26, 2006 10:50

CheeseGuy skrev:Fan också, nu blir det jobbigt att vänta en vecka på avsnittet. För jag tänker inte se det med dålig kvalitet.

Det var dåligt, men sevärt, och nu måste jag vänta ännu längre på ett nytt avsnitt.

För jag ser faktiskt verkligen fram emot fortsättningen. Jag har inte kvar säsong 1-entusiasmen, och jag tror inte längre att serien kan bli allt som jag trodde och hoppades på en gång i tiden, och 3x01 var långt ifrån helgjutet, men ändå... Det var bra. Lite mognare. Kristen i toppform (spoiler kanske jag är inte säker men hey för säkerhets skull om man inte är helt upp till hastigheten med S2 kanske man ska hålla sig undan) . Mac. Jag gillar dom nya karaktärerna och just nu känns det inte som om några av förtextskådisarna är där i onödan.

Blir det inte sämre ser jag ingen anledning att ge upp serien, vilket jag fruktade skulle hända. Bring on the season, bitchaz!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav LWes » tis sep 26, 2006 10:58

Illyria skrev:LWes: Mannen Keith hämtade (han släpptes från fängelset) är Cormac Fitzpatrick, äldre bror till Liam Fitzpatrick. Han nämndes förra säsongen, Kendalls kumpan. De pratar om att Kendall nu har en massa pengar... därför dödade han henne? Det avslöjas ju inte så jag gissar på det. Delen med Vinnie, pennan och att Keith trodde det var Liam som anlitat Vinnie, antar det kommer i nästa avsnitt.

Ah! Nu förstår jag :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: Jag hade helt glömt bort Fitzpatricks
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Glorificus » tis sep 26, 2006 19:03

3x01
Älskar nya vinjetten. Förstärker lite känslan av att det här är en nystart också. Sen är visserligen avsnittet lite haltande, men Veronica och Mac, samt Wallace och nye rumskompisen, känns helt rätt. Det blev en massa härliga karaktärsögonblick för dem. Veronica som imponerar på sin lärare och är Veronicig mot TA-killen, hihi... mer sånt.

För mig är det delarna som är rester från förra säsongen som drar ned det något. Fitzpatricks och Kendall med pengarna... och Dick som spårat ur totalt sedan Cassidy dog (även om jag gillade hans scener med Logan). Men det är sånt som det fortfarande finns spelrum för att utveckla till något bra, så jag hoppas verkligen det blir så.

Att Macs rumskompis skulle bli nästa våldtäktsoffer kändes som en billig storyline och alldeles för förutsägbart (überglad tjej + scenen med alla "vittnen" till att Dick var i korridoren = aha, nu kommer hon bli våldtagen och de kommer att skylla på honom... för att inte tala om den pinsamt övertydliga "Veronica smyger in och hämtar något"-scenen). Jobbigt att tjejerna som försöker motarbeta våldtäkterna framställs som så rabiata.

Keith är sitt underbara jag. Och i scenen med Vinnie hoppades jag på mer, mer Vinnie, men det kommer förhoppningsvis framöver. Trots att jag ogillar Fitzpatrick-historien än så länge är det Keith som lyfter upp de scenerna. Och vi fick ju några underbara Keith/Veronica-scener också.

Att Logan och Veronica är tillsammans igen känns bra, men det kom ju alldeles för hastigt i finalen av förra säsongen. Men jag är åtminstone glad att det här avsnittet inte blev ett katastrofartat 2x01 i alla fall. 3x01 känns tio gånger bättre. Men det kan bli ännu bättre, så det ser jag fram emot (= jag är optimistisk). Jag tror att orsaken till att jag är så krävande gentemot VM nu för tiden är just att s1 var sååååå bra och s2 raka motsatsen, så potentialen finns att närma sig s1-bra igen. Kom igen, Rob! ;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav caffeineaddict » tis sep 26, 2006 19:13

Usch vilken tråkig trend med det här och Dexter att erbjuda hela avsnitt i sådan låg kvalitet officiellt. Om man nu vill börja använda sig av gratis internetspridning, varför inte åtminstone hålla samma kvalitet som piraterna? VILL man att folk ska se avsnittet med liten, taskig och suddig bild första gången? Själv väntar jag iaf en vecka till.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » tis sep 26, 2006 19:24

Inga problem att vänta en vecka till för mig heller...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Matt » tis sep 26, 2006 19:27

Jag kan inte titta med sån bild.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav adolvsson » tis sep 26, 2006 19:34

Glorificus skrev:3x01
För mig är det delarna som är rester från förra säsongen som drar ned det något. Fitzpatricks och Kendall med pengarna... och Dick som spårat ur totalt sedan Cassidy dog (även om jag gillade hans scener med Logan). Men det är sånt som det fortfarande finns spelrum för att utveckla till något bra, så jag hoppas verkligen det blir så.

Jag gillade visserligen Dicks urspårning, tyckte det var det mest intressanta som gjorts karaktären sen... någonting. Men med Logan var det onekligen bäst. Vad jag än tycker om S2, får deras historia dom scenerna att fungera.

Sedan hade jag ingenting emot Fitzpatrick-scenerna även om du har en poäng - det passade kanske inte helt in med resten av avsnittet. Hans skott mot Kendall passade förresten in i hela det där nystartstemat, dom kändes (förutsatt att vi kan lita på offscreen och hon verkligen är mördad och död). En sista avlivning av det gamla kvarvarande, liksom. Och även om jag gillade Charisma och hennes karaktär, kändes det oerhört bra.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav eriked » tis sep 26, 2006 19:44

Just det, såg klart s2 förra veckan
Och även om jag föredrog första halvan av s2 framför första halvan av s1 så var inte andra halvan lika bra som s1s. Det hände för lite för långsamt tycker jag. Tyckte däremot om sista avsnittet. Bra scen med Veronica och Aaron Echolls. Säsongen som helhet är lite svår att hänga med i tycker jag... ska äta... kanske lägger till senare, hihi. Ser fram emot s3 iaf!

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav LWes » tis sep 26, 2006 19:56

Varför klagar alla på kvalitén så? Sitter ni 30 cm från skärmen eller.
Min säng är typ 2 m från datorn, och jag tyckte inte att den sämre kvalitén var något att ens bry sig om. :rolleyes:

Andra säsongen var bättre än första och tredje kommer vara ännu bättre. :o
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tinwiel » tis sep 26, 2006 19:58

Oj, är 3x01 ute nu? Det hade jag missat.. dålig kvalité? Då väntar jag..
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav caffeineaddict » tis sep 26, 2006 20:00

LWes skrev:Varför klagar alla på kvalitén så? Sitter ni 30 cm från skärmen eller.

Åtminstone jag lägger över bilden på TV:n. Då spelar kvalitéen på filen ganska stor roll.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Matt » tis sep 26, 2006 20:15

caffeineaddict skrev:
LWes skrev:Varför klagar alla på kvalitén så? Sitter ni 30 cm från skärmen eller.

Åtminstone jag lägger över bilden på TV:n. Då spelar kvalitéen på filen ganska stor roll.

Jag vill också kolla på tvn. och då går det inte. Veronica är suddig fast jag inte ens druckit något.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav Illyria » tis sep 26, 2006 20:44

Det är inte så väldigt bra bild, men det går klart att titta på. Jag satte den på 200% och spelade upp, fungerade helt okej., men det ska bli en fröjd att se avsnittet nästa vecka med bra kvalitet och widescreen.

Kommer nog se om avsnittet redan ikväll dock. :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » tis sep 26, 2006 21:32

Illyria skrev:Det är inte så väldigt bra bild, men det går klart att titta på. Jag satte den på 200% och spelade upp, fungerade helt okej., men det ska bli en fröjd att se avsnittet nästa vecka med bra kvalitet och widescreen.

Medhåll.

Jag ville för mycket för att kunna hålla mig till nästa vecka...

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav eriked » tis sep 26, 2006 21:36

Titta lite på den. Lovar gott tycker jag. Vinjetten var bättre i avsnittet än när jag såg den separat. Får se om jag kan hålla mig till nästa vecka eller om det blir streamning. Den var ju klart se-bar när man har vant sig lite.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav Spuffy » tis sep 26, 2006 21:55

Hurra, Veronica är tillbaka! Jag tänkte först hålla mig, men så fort jag såg länken visste jag att nej, hålla mig kan jag inte! Först när jag börjat se insåg jag dessutom att jag har saknat den här serien otroligt mycket, trots att jag inte tyckte att s.2 levde upp till de förväntningar jag hade då. Jag hoppas att s.3 ska göra det istället.

3.01:
Härligt att återse Veronica, Logan och Keith. Och Wallace och Mac också för all del, men framför allt de tre förstnämnda. Ser fram emot att återse Weevil sen också.

Jag tycker precis som Glory att det känns bra med Veronica och Logan tillsammans igen, även om jag tycker att deras reunion schabblades bort i slutet av s.2 (det som bådade så gott när de dansade och allt som hände, och sen rann ut till "jaha, nu är de ihop igen" utan att vi fick se det som åtminstone jag satt och väntade på - det magiska dem emellan). Jag tycker verkligen om båda deras karaktärer (både var för sig och tillsammans) och jag hoppas att magin mellan dem kommer finnas kvar trots att de är tillsammans "på riktigt" nu. Vilket jag dessutom hoppas att de ska fortsätta vara.

Våldtäktshistorien är spännande och jag hoppas att Dick inte har något med den att göra och framför allt att det inte blir så att alla tror att det är Dick som är skyldig då det inte är det, vilket dock är risken. Trodde att Veronica skulle intressera sig mer för våldtäkterna än vad hon gjorde, men nu lär hon väl ta tag i det.

Keith-delen något mer förvirrande. Men Keith är alltid bra. Och Keith/Veronica-scenerna är jättebra, som alltid.

Och jag gillar den nya vinjetten.

Jag tyckte mycket om det här avsnittet och jag längtar som vanligt massor efter nästa!
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav Spuffy » tis sep 26, 2006 21:56

Och jag som ser på datorn tyckte att det var ok kvalitet på avsnittet om man såg till att sitta en rätt bra bit bort från skärmen.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav adolvsson » tis sep 26, 2006 22:27

Spuffy skrev:3.01:
Jag tycker precis som Glory att det känns bra med Veronica och Logan tillsammans igen, även om jag tycker att deras reunion schabblades bort i slutet av s.2 (det som bådade så gott när de dansade och allt som hände, och sen rann ut till "jaha, nu är de ihop igen" utan att vi fick se det som åtminstone jag satt och väntade på - det magiska dem emellan). Jag tycker verkligen om båda deras karaktärer (både var för sig och tillsammans) och jag hoppas att magin mellan dem kommer finnas kvar trots att de är tillsammans "på riktigt" nu. Vilket jag dessutom hoppas att de ska fortsätta vara.

Vilket påminner mig om något jag tänkte på men glömde påpeka förut... Jag gillar Logan. Väldigt mycket. Är ett stort fan av karaktären, och Dohring har verklilgen gett karaktären, uhm, karaktär. Men. Jag är inte ett fan av paret Veronica/Logan. Jag gillade vad dom gick igenom tillsammans, från första kyssen i S1 och deras relation under hela S2. Ja, fram till ihopblivandet då.

Å andra sidan vet jag inte om jag vill se ett uppbrott nu. Åtminstone inte än på ett tag, och inte utan en jävligt bra anledning. För hipphoppande fram och tillbaka är inte heller särskilt kul.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Spuffy » tis sep 26, 2006 22:57

adolvsson skrev:Å andra sidan vet jag inte om jag vill se ett uppbrott nu. Åtminstone inte än på ett tag, och inte utan en jävligt bra anledning. För hipphoppande fram och tillbaka är inte heller särskilt kul.

Det håller jag absolut med om. Jag är förstås ett fan av Veronica/Logan-förhållandet så vore något konstigt om jag tyckte något annat, men oavsett om jag tycker att de ska vara tillsammans eller ej, tycker jag att det vore väldigt dumt att bryta mellan dem nu, för mycket upprepning av s.2. Och jag hoppas som sagt bara på att de ska kunna behålla magin dem emellan ändå.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav Rombat » ons sep 27, 2006 11:45

Innan var jag sur över att jag inte fått internet. Nu är jag rakt av deprimerad. Vill ha Värånicka Masch! Nu!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav brat » tor sep 28, 2006 19:00

Skickade en halv-rec i ett mess till Glory innan jag kom på att jag faktiskt kan dela med mig av mina åsikter om 301, så här kommer ett utdrag från mina tankar.

301
Älskar Veronica Mars! Älskar avsnittet!
Det är pretty much kontentan av det hela.

Älskade allt, utom delarna med brottslingen Keith körde.
Förstod allt, utom delarna med brottslingen Keith körde.
Brydde mig om allt, utom delarna med brottslingen Keith körde.
Som tidigare är det så att allt som rör Veronica personlighen på något sätt intresserar och allt som inte gör det tråkar ut mig.

Som vanligt var det på tok för mycket som pågick samtidigt för att man skulle ha en chans att hänga med. Egentligen förstod jag allt utom det som hade att göra med killen Keith körde. Där var jag helt borta. (Triva: Istället för ordet "borta" skrev jag ordet "lost" i Glorys mess. I god tv-nörds-anda skrev jag Lost utan att reflektera över det.) Till viss del kanske eftersom jag inte är 100 på allt som hände kring Kendall förra säsongen. Sen känner jag mig inte så intresserad av den delen heller. Och skådespelaren som Keith skjutsade var också helt värdelös. Värdelös. Höll på att störa ihjäl mig på honom. Och om ni vågar ifrågasätta hans värdelöshetshet kommer jag att detaljerat beskriva alla tix som störde mig. Däremot är jag jätteintresserad av Veronicas studier och Logan och alla andra killar och alla småbrott på campus och den här våldtäcktshistorien och Dick. Allt det är toppen. Och jag gillar alla karaktärer, nya och gamla. Alla utom killen Keith skjutsade vill säga.

Nytt intro – Snyggt, fast jag saknar suget i det gamla. Tar nog bara ett tag att vänja sig. Bra att ha till denna nystart iaf. Och det framställer serien på ett bättre sätt.

Logan & Veronica – Tycker liksom alla andra att de blev tillsammans på ett högst ointressant sätt i slutet av säsong 2 men jag är ändå glad att de fortfarande är tillsammans, vill inte bli lurad på konfekten igen. Sen tror jag iaf att det kan bli mycket bra drama kring dem. Logan verkar så väldigt kär och dedikerad medan Veronica kanske inte vet att uppskatta det hon har. Jag förutspår att Veronica kommer att på sikt lyckas förlora Logan och sedan inse att hon vill ha honom och tvingas kämpa för att få honom tillbaka. Men jag siade heeeeeelt fel när det gällde deras förhållande i säsong 2 så mina spådomar kan man inte lita på.

Mycket lovade start iaf! Tycker att den lätt borde kunna locka nya tittare och hålla intresset uppe hos tittarna de redan har. Längtar som en tok efter nästa avsnitt! Redan. Plågsamt att se ett avsnitt i veckan när jag såg säsong 2 på skamlöst kort tid.

Men jag är åtminstone glad att det här avsnittet inte blev ett katastrofartat 2x01 i alla fall. 3x01 känns tio gånger bättre.

Va? 201 dåligt? Jag älskade 201. Avskydde visserligen att hon var tillsammans med Duncan men allt (även att hon var tillsammans med Duncan) i det avsnittet gjorde att säsongen var som upplagd för jättebra drama. Det jag inte gillade med säsong 2 kom efter 201. Alla oinfriade förhoppningar.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Garim » tor sep 28, 2006 19:35

Va? Har 3x01 haft premiär? Var hittar jag den?
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav Illyria » tor sep 28, 2006 19:37

Finns online sedan i måndags kväll, länk på förra sidan.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Glorificus » tor sep 28, 2006 20:58

brat skrev:
Men jag är åtminstone glad att det här avsnittet inte blev ett katastrofartat 2x01 i alla fall. 3x01 känns tio gånger bättre.

Va? 201 dåligt? Jag älskade 201. Avskydde visserligen att hon var tillsammans med Duncan men allt (även att hon var tillsammans med Duncan) i det avsnittet gjorde att säsongen var som upplagd för jättebra drama. Det jag inte gillade med säsong 2 kom efter 201. Alla oinfriade förhoppningar.

Nej, för mig visade sig 2x01 vara ett typiskt exempel på hur hela den säsongen var. Jag minns 2x01 som spretigt med galna tidshopp fram och tillbaka... nån sorts resumé av sommaren, så att man inte fick känna med någonting som hände. Blä.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Tinwiel » tor sep 28, 2006 22:39

Men när kommer det "riktiga" avsnittet då? Jag hade tänkt vänta men nu börjar det bli svårt att hålla sig..
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav gaspode » tor sep 28, 2006 22:41

Tinwiel skrev:Men när kommer det "riktiga" avsnittet då? Jag hade tänkt vänta men nu börjar det bli svårt att hålla sig..
Det kommer på onsdag!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film