Anime

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav LWes » tis aug 15, 2006 13:27

sp1keout skrev:Kom att tänka på ditt projektarbete, jag kanske ska lägga upp min (ganska misslyckande) så folk kan ladda ner, det är dubbad anime, så jag tror du skulle gill'at :D

Visst, gör det om du kan hitta någonstans att lägga upp det!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Off » fre aug 18, 2006 19:25

Jag har sett fram till 249 nu. Water 7 arcen är helt fantastisk! One Piece är så jäkla bra att man får tårar i ögonen.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav LWes » fre aug 18, 2006 21:59

Kul! Då är du nästan ifatt! Fantastiskt är det verkligen!
Franky! Tom! Kokoro! Iceburg! Lucci! Kaku! Kalifa! Blueno! Paulie! Spandam!
och du har ännu ett gäng avsnitt till innan du är ifatt!
Jag älskar One Piece så mycket! Jag läste det senaste kapitlet idag och det var helt sjukligt bra. :lovebunny:
Animen har uppbehåll i några veckor, så du kommer att ha sett ifatt innan nästa avsnitt kommer tror jag nog!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav sp1keout » fre aug 18, 2006 23:51

Var Kokoro den där "tjejen"... Då trodde jag fel :/
Kokoro betyder hjärta också, ifall du inte visste det.

Jag såg förresten just Davy Back Fight, sämre än jag hade förväntat mig. (Hoppade över de 4 fillerserna, så jag såg 8 avsnitt ^^)
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav sp1keout » mån aug 21, 2006 3:00

Jag och mina vänner kan inte få nog av One Piece, jag som är Zoro :)
(Bilderna är ifrån April, har funderingar på att klä ut mig till Wiper till i Oktober... Har förövrigt fler bilder...)

Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav LWes » mån aug 21, 2006 12:42

Hah! Fantastiskt!

Jag har letat efter sånna öronhängen som Zoro har, för dom är så coola, men jag har inte hittat några.
Jag skulle lätt göra 3 hål i mitt vänstra öra om jag hittade det.

Jag har börjat se Naruto på riktigt nu.
Runt avsnitt 24 tror jag det var som jag tyckte att serien är bra, och 31 som jag tyckte att den är riktigt bra.
Såg just färdigt avsnitt 35 och det är riktigt bra! Men har ingen chans att bli ens nästan lika bra som One Piece.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav sp1keout » mån aug 21, 2006 15:00

LWes, jag sa ju att det skulle ta sig "Chuunin-exam" håller på till och med avsnitt.... 70 ungefär

Här är en bild på mig med Zoro-örhängen, de är dock clips-fejk (kostade 100+frakt på internet) Jag tappade bort de efter att jag använt de en gång... Superduper.

Bild
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav sp1keout » tor aug 24, 2006 0:28

Haha, update på OP faktiskt.

Jag valde att se avsnitten med Ao Kiji nu, och blev förvånad över hans admiral-vänner. Aka Ino (Röd Hund) Ki Zaru/Saru (Gul Apa). Deras skuggor sa kanske inte så mycket, men jag undrar vad färgerna kommer ifrån. Varför Ao Kiji heter "Ao" som i blå förstår man ju självklart. För röd får väl en att tänka på eld, och den är upptagen? Gul? Blixt? Upptagen...

För om de andra 2 är så starka som de är kan de väl inte ha så simpelt som djurfrukter? "Apa" och "Hund". Eller hur?

Och Luffys farfar? Vem är det? "Han gjorde mig mycket problem" sa Ao Kiji, och Luffys reaktion var anmärkningsvärd. Var han en ond pirat? Hur stark var han? ... Han kan väl inte ha varit Gol D Roger?

Såg bara dubbelavsnittet 227-228. (Alltid sett serien med en kompis... därför det tagit sån tid, tjuvkikade lite snabbt nu bara... Får se om sen igen ;))
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav sp1keout » ons sep 13, 2006 15:55

Nu har jag iofs läst 385 kapitel
Jag trodde Water 7-Enies Lobby skulle vara bra, men inte såhär bra. :lovebunny:

Nämnde jag att jag hittade mina Zoro-örhängen för några dagar sedan? =)
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Eisa » mån sep 18, 2006 19:00

hoho!! uppföljaren till silver fang finns ute nu och jag har beställt den!! underligt nog heter den dock weed men jag väljer att acceptera detta som fullkomligt normalt.
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo

Inläggav sp1keout » mån sep 18, 2006 22:54

Eisa skrev:hoho!! uppföljaren till silver fang finns ute nu och jag har beställt den!! underligt nog heter den dock weed men jag väljer att acceptera detta som fullkomligt normalt.

Eisa, anledning är att för att det handlar om Silver Fangs son, som heter Weed :)
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav ftwtysken » tis sep 19, 2006 16:03

Jag har börjat kolla på Full Metal Alchemist (efter att ha fått serien och en film i födelsedagspresent...) och jag är mycket positiv hittils... men så verkar ju Square ha haft ett finger med i spelet, och då kan det ju egentligen inte bli dåligt :D
Dare 2 Rock

reklam... he he
Användarvisningsbild
ftwtysken
Minion

Inläggav Eisa » tis sep 19, 2006 19:45

sp1keout skrev:
Eisa skrev:hoho!! uppföljaren till silver fang finns ute nu och jag har beställt den!! underligt nog heter den dock weed men jag väljer att acceptera detta som fullkomligt normalt.

Eisa, anledning är att för att det handlar om Silver Fangs son, som heter Weed :)

jo, jag vet...han döps av GB efter gräset och allt, men man drar ju givetvis in en massa annat i huvudet när man tänker på just ordet "weed".
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo

Inläggav LWes » tis sep 19, 2006 20:43

Någon som vet något ställe där man kan få tag på Dragon Ball på japanska med engelsk text?
Vill se.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav sp1keout » ons sep 20, 2006 11:14

Eisa skrev:jo, jag vet...han döps av GB efter gräset och allt, men man drar ju givetvis in en massa annat i huvudet när man tänker på just ordet "weed".

Aha, du menade så, hahahha, ja det är ett lustigt namn. Sorry för att jag lät som en mellanstadiefröken =(
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav The Buffster » mån sep 25, 2006 0:04

Har länge tänkt börja se någon anime, och nu har jag äntligen kommit mig för. Det var inte helt lätt att välja vilken, men mycket pga LWes enorma entusiasm och citat som detta
Off skrev:One Piece är så jäkla bra att man får tårar i ögonen.

så fick det bli One Piece.

Har sett fram till avsnitt 18 och det är rätt (läs väldigt) beroendeframkallande, tog bara två dagar och då har jag ändå en hel massa annat att se och göra.

Jag har inte sett mycket anime alls tidigare så även om jag gillar det så känns det som att det kommer att ta ett tag att vänja sig vid alla extrema ansiktsuttryck och såna saker som kändes lite ovant. Men att det känns lite annorlunda mot det mesta jag i vanliga fall ser är ju inte någonting negativt, utan jättekul.

Så vad tycker jag då hittills. Det är bra, riktigt bra. Gillar att det redan såhär i början känns väldigt arcigt. Och så gillar jag karaktärerna. Luffy är helt galen, knäpp och riktigt, riktigt rolig. Men allra bäst gillar jag Zoro. Typ en sekund och jag visste att han skulle bli en favorit. Tre svärd, fan så coolt. Nami gillar jag också även om man inte fått veta så mycket om henne ännu, bakgrund och så.

Älskar alla härliga sidokaraktärer också, även om dom bara är med i nått avsnitt. Shanks från Luffys flashbacks gillade jag enormt mycket, hoppas att det kommer att handla mer om honom. Och sen var Kuro och Jango jättebra också tyckte jag.

Har väl inte så mycket mer att säga hittills, det har väl egentligen inte hunnit hända så mycket ännu. Men jag längtar hela tiden efter att få se mer, det är alltid ett gott betyg.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav LWes » mån sep 25, 2006 0:27

Hah, det verkar som du är fast!
och eftersom det blir bättre och bättre hela tiden...
Det är alltid kul att läsa reaktioner så fortsätt kommentera då och då.

sp1keout skrev:Nämnde jag att jag hittade mina Zoro-örhängen för några dagar sedan? =)

Åh, ser dom verkligen ut som Zoro's örhängen?
Så här:
Bild
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav The Buffster » fre sep 29, 2006 16:35

Fortsätter se One Piece, och det är minst sagt beroendeframkallande. I och med att ett avsnitt tar vid exakt där det förra slutade så känns det som om man kan se hur många som helst på rad.

(spoiler t o m avsnitt 29) Sanji gillar jag hur mycket som helst. Utseendet, attityden, hans sparkar, allt. Plus att jag började nästan gråta när han tappade ner sin sista brödbit i det där flashback avsnittet (men det är nog för att jag är ganska labil). Har just sett slutet på Don Krieg arcen (eller det är ett avsnitt kvar), och den gillade jag. Luffy är verkligen underbar på alla sätt. Så härlig. Har dock saknat Zoro som varit ute och letat efter Nami. Men han är säkert tillbaka snart. Hans fight med Hawk-Eyes Mihawk var underbar. One Piece i allmänhet är ganska underbart.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Veidit » lör sep 30, 2006 2:28

Blood+ är slut efter 50 avsnitt, känns som given att köpa på DVD
Användarvisningsbild
Veidit
Unlucky in love

Inläggav sp1keout » lör sep 30, 2006 11:24

Buffster:
Jag blir glad av att se din framfart, och det är väl ungefär där du är som härligheterna drar igång på riktigt.

Och förresten, jag har gråtit i ett flertal tillbakablickar... och jagär pojke! Men det kan vi kan snacka mer om när du kommit till :)

LWes:

Mina örhängen ser ut somewhat som de. Kan försöka langa upp en bild på de.

Jag såg just Robins tillbakablick, oh fyfan alltså :cry:

Veidit:

Kul med ett fan från Blood+, jag har hört mycket gott av den animen men har därimot inte sett den själv. Just på grund av att jag en gång i tiden såg en film som hette "Blood, The Last Vampire", och det var de 50 tråkigaste minutrarna i mitt liv, därav valde jag att inte se serien som filmen byggde på, ja... Nåväl.
Senast redigerad av sp1keout lör sep 30, 2006 13:56, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Off » lör sep 30, 2006 12:03

Åh här har man missat att Buffster kollar One Piece. Fantastiskt! Du har så mycket bra framför dig. Nu efter 276 avsnitt har man sett en så stor värld och så många underbara karaktärer att man bara vill ha mer och mer och meeeeeeer.

Bild
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Tinkerbelle » lör sep 30, 2006 13:05

Hm, det känns som om man kanske bör börja titta på One Piece? Jag behöver faktiskt något nytt att titta på.

Oh, och snart börjar Death Note! Äntligen!
Tinkerbelle
Big Bad

Inläggav LWes » lör sep 30, 2006 13:05

Off skrev:Nu efter 276 avsnitt har man sett en så stor värld och så många underbara karaktärer att man bara vill ha mer och mer och meeeeeeer.

Ja, VÄRLDEN! och KARAKTÄRERNA! Det är One Piece's ultimata egenskaper.

Hoppas att nästa avsnitt släpps snart!

och jag läste just det nyaste kapitlet... När man tror att det inte kan bli bättre...

Jag hoppas också att när animen är färdig med den här arcen (vilket ännu lär ta ett tag) att dom som fillers gör fler av mini-arcarna från mangan, eftersom dom enda mini-arcarna man fått se i animen är Buggy och Cody/Helmeppo och dom som finns kvar att göra är (spoiler för vilka karaktärer mini-arcarna i mangan har handlat om) Django, Hatchan, Wapol, ACE!, Gedatsu, Baroque Works och den nya pågående: Enel!

För sånna fillers är mycket roligare än dom sugiga påhittade, som ön med mannen som hade getter, och den där dom kom till någon annan dimmension eller vad det nu var...

Och jag har också gråtit många gånger! Helt klart i de senaste flashbacksen! :cry: :o
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav LWes » lör sep 30, 2006 13:08

Tinkerbelle skrev:Hm, det känns som om man kanske bör börja titta på One Piece?

Gör det!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav The Buffster » lör sep 30, 2006 15:24

sp1keout skrev:Buffster:
Jag blir glad av att se din framfart, och det är väl ungefär där du är som härligheterna drar igång på riktigt.

Jag tycker redan att det är hur bra som helst, och vill knappt göra någonting annat än att titta, att höra att det blir ännu bättre känns underbart.

Off skrev:Åh här har man missat att Buffster kollar One Piece. Fantastiskt!

:D

Off skrev:Du har så mycket bra framför dig. Nu efter 276 avsnitt har man sett en så stor värld och så många underbara karaktärer att man bara vill ha mer och mer och meeeeeeer.

LWes skrev:Ja, VÄRLDEN! och KARAKTÄRERNA! Det är One Piece's ultimata egenskaper.

Det är just dom sakerna som jag redan gillar mest med serien. Särskilt karaktärerna. Super snygg bild förresten, Off.

Har hunnit se några avsnitt till när jag har pausat lite från allt pluggande som jag egentligen borde göra.

(spoiler t o m avsnitt 33) Sanji blir allt mer en favorit, jag älskar honom. När dom lämnade Zeff och restaurangen. Jag vet inte om det är konstigt att tycka att en anime karaktär är sexig, men ja, det tycker jag hur som helst att Sanji är.

Arlong arcen är hittills superbra, arcarna blir bara bättre och bättre känner jag. Nami har också blivit ännu intressantare som karaktär, man vet väl inte riktigt var man han henne känns det som.

Luffy växer hela tiden. Han är så underbart rolig, och han får stå för den största delen av seriens humor. Man blir helt glad av hans leende.

Zoro dominerar såklart fortfarande. Det är delvis svärden som gör det tror jag.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav sp1keout » lör sep 30, 2006 17:01

LWes:

Jag gjorde allt i min makt att inte plugga till min tenta på måndag; resultat blev att jag nu har läst 426 kapitel av mangan (setat hela dagen ;))

Nu har vi mycket att diskutera :eek:

Förresten,
om du sa att One Piece var så bra så att man får tårar i ögonen efter att ha läst 425 så vet jag varför... Jag är så totalt helt... tom... Så rörd. Går inte beskriva i ord, förutom "så bra att man får tårar i ögonen" :cry:

Fast då undrar jag om inte slutet av kapitel 426 var ännu bättre -storböla-
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav LWes » lör sep 30, 2006 17:40

Då har du alltså bara några kapitel kvar innan du är ifatt! :o
Chapter 429: ;)
Hur bra är det inte nu?! Dom har klarat sig! Dom har flytt!
Men vad kommer hända härnäst?
Jag tror 98% säkert att Franky kommer joina dom. Jag hoppas på det otroligt mycket.
Jag antar att alla åker tillbaka till Water 7, där Franky Family går ihop med Galley-La och Iceburg och Franky bygger Straw Hats nya skepp, för jag tror att detta var Merry's sista resa.
Det känns i alla fall som om man väntat på att Franky ska bygga deras nya skepp efter denna arc så länge nu, att det vore lite tråkigt om det inte blir så.
Dom kan bygga en större bättre Merry 2.0
Och vad vore bättre än att Luffy får ett skepp byggt av mannen som byggde Gold Roger's skepp's två enda lärlingar!

Jag älskar Kokoro, hon är den tuffaste tanten någonsin. Jag skulle älska det om hon också joinade tillsammans med Chimney och kaninen. Det hade varit helt OK för mig!
Men jag tror nog inte det skulle hända.
Hur överraskande var det inte att hon är en sjöjungfru!?!

Jag älskar även Aokiji och att han cycklar runt på havet! Det är så coolt!

En annan sak jag tyckte var riktigt cool var att Enel landade på månen. Undra hur det kommer sluta, med tanke på att typ alla ondingar med mini-arcar blivit snälla. Jag har lite svårt att se honom "settle down" och bli snäll...

Om Aokiji fortsätter att följa efter Straw Hats så måste väl Ace komma snart. Aokiji vs Ace är ju en självklar match up.

Jag trodde faktiskt att dom skulle hamna i Impel Down och att dom skulle träffa Tom där, men han kanske verkligen är död :(
och eftersom Crocodile också är på väg dit trodde jag dom skulle träffa på honom igen. Undra om Crocodile fortfarande kommer föras till Impel Down trots att Ennies Lobby förstördes...

Men annars vill jag också gärna se Smoker snart igen! Det borde vara dags!
Jag undrar vart nästa resemål kommer bli!
Förhoppningsvis Merman Island! Då kanske man äntligen kunnde få se JIMBEI.
I alla fall någon shichibukai hoppas jag är med nästa arc.
Kanske är dags att få se Mihawk igen?

Vad som än händer ser jag fram emot det, och jag ser VERKLIGEN fram emot att få det helt bekräftat att Franky är en NAKAMA!
Jag skulle bli grymt besviken om han stannar i Water 7, för han är min favorit!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav sp1keout » sön okt 01, 2006 15:18

Off:
Det värsta är att du helt ärligt borde börja läsa mangan, för du är typ på kapitel 396 typ, mitten av återblicken om jag inte minns fel.

Och det finns 30 kapitel till att läsa, dvs, ja, motsvarar väl en kanske 20 avsnitt... Och du vill inte missa det här :!:
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Off » sön okt 01, 2006 15:34

sp1keout skrev:Off:
Det värsta är att du helt ärligt borde börja läsa mangan, för du är typ på kapitel 396 typ, mitten av återblicken om jag inte minns fel.

Och det finns 30 kapitel till att läsa, dvs, ja, motsvarar väl en kanske 20 avsnitt... Och du vill inte missa det här :!:

Ser det hellre i anime än läser. Jag klarar av att vänta.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Tinkerbelle » sön okt 01, 2006 18:38

Nu har jag sett 2 avsnitt av One Piece, jag kan ju inte säga att jag är så jätteförtjust, men det kommer kanske. Har 8 till att se ikväll, får väl se om jag fastnar.

Och så såg jag sista avsnittet av Higurashi idag, det känns lite trist. Nu har jag knappt några nya serier att längta efter..

(spoiler Higurashi no Naku Koro ni 26) Jag fattade aldrig slutet ordentligt.. Var det Rika som är Oyashiro-sama? Eller i alla fall ligger bakom morden?
Tinkerbelle
Big Bad

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film