Tim Minear-nyheter (och The Inside)

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Garim » sön jul 02, 2006 17:35

noike skrev:
Garim skrev:länk?

http://www.bronzebeta.com

tick tack
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav Glorificus » tis jul 18, 2006 21:25

TV3 leker oförutsägbara och börjar visa The Inside från början, med start kl. 00:40 i natt. :)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav eriked » tis jul 18, 2006 21:28

Glorificus skrev:TV3 leker oförutsägbara och börjar visa The Inside från början, med start kl. 00:40 i natt. :)
Verkligen! Dom är skumma på Viasat, aja... *springer och kollar när den sänds*

*edit* ..What??? Idag 1av13 00:40 imorn 2av13 00:50 på torsdag 2av13 igen men 00:45 25/7 4av13 (så det var nog en felskrivning tidigare) 00:50

Så tis-tors varje vecka fast olika tider alla dagar (iofs runt 00:40) jaja, trevligt att den visas iaf
Senast redigerad av eriked tis jul 18, 2006 21:35, redigerad totalt 1 gång.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav noike » tis jul 18, 2006 21:32

Månad 12 av noike har ingen the Inside-dvd.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Glorificus » tis jul 18, 2006 21:38

brat i Dead Like Me-tråden skrev:Så hur bra är The Inside på en skala? Kommer jag att se det?

Det är som CSI fast mer karaktärsdrivet och med läskigare veckans fall... och Tim Minear ligger bakom, plus att serien har en massa Buffy-shoutouts och roliga gästskådespelare som t.ex. Amber Benson. Och det finns bara 13 avsnitt. Ge det en bunt avsnitt innan du slutar se, så fortsätter du nog att se de sista också. :D
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav adolvsson » tis jul 18, 2006 22:54

Glorificus skrev:
brat i Dead Like Me-tråden skrev:Så hur bra är The Inside på en skala? Kommer jag att se det?

Det är som CSI fast mer karaktärsdrivet och med läskigare veckans fall...

Eller som jag gillar att säga - Seven möter Silence of the Lambs.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav madskellig » tis jul 18, 2006 22:55

adolvsson skrev:Eller som jag gillar att säga - Seven möter Silence of the Lambs.

Oh, nu blev jag ännu mer peppad på att se den!
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav Illyria » tis jul 18, 2006 23:14

Jag är inte lika entusiastisk över serien. Ångrar inte att jag sett den, men någon Seven möter Silence of the Lamb är den verkligen långt ifrån. Hade den varit det hade jag verkligen gillat den mer, den försöker, men misslyckas. Och jag tycker den misslyckas ganska ganska grovt. Inte med huvudkaraktären (som vi väl kan kalla Locke), men fallen och allt runt om blir inte någon bra eller fungerande enhet för mig.

Fortfarande värd att se dock, all I'm saying is: förvänta dig inte för mycket av den.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » ons jul 19, 2006 0:29

Var var du Illyria då jag kände mig totalt ensam om att inte gilla The Inside så överdrivet mycket då den sändes? Jag tycker heller inte att den är en SotL/Seven-cross, men för att vara en serie så är den väl på så god väg som den kan vara. Men jag har väl aldrig tyckt att serien varit så överdrivet mörk.

Mitt stora problem: hon som spelar huvudrollen. Gillar inte hennes rolltolkning och tycker inte om den karaktär hon spelar.

Så där, nu har vi kanske sänkt förväntningarna litegrann... :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » ons jul 19, 2006 0:35

AKS skrev:Mitt stora problem: hon som spelar huvudrollen. Gillar inte hennes rolltolkning och tycker inte om den karaktär hon spelar.

Åh Rachel, min Rachel... Bild
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Illyria » ons jul 19, 2006 0:39

AKS skrev:Var var du Illyria då jag kände mig totalt ensam om att inte gilla The Inside så överdrivet mycket då den sändes?

Jag försökte gilla den, men det gick inte riktigt, och med mer persektiv så blir det klart varför serien inte fungerade för mig. Tycker heller inte den är speciellt mörk, den försöker som sagt, men lyckas inte. Dock gillar jag huvudrollen och tycker Locke är det bästa med serien.

Mitt favoritavsnitt förblir 104.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Glorificus » ons jul 19, 2006 0:43

AKS skrev:Mitt stora problem: hon som spelar huvudrollen. Gillar inte hennes rolltolkning och tycker inte om den karaktär hon spelar.

Ja, Rachel Nichols har jag också problem med. Och hennes karaktär hade gärna fått vara mindre av ett offer jämt.
Hon kan ge vissa Point Pleasant-blondinen-vibbar...
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav adolvsson » ons jul 19, 2006 0:48

Glorificus skrev:Och hennes karaktär hade gärna fått vara mindre av ett offer jämt.

Men det passar in! Jag hade också lite problem med den biten tills, hjälp mig här noike, jag tror det var sista avsnittet.
(spoiler 1x13) Det är väl då det förklaras att det ligger i hennes karaktär att försätta sig i dom situationerna, när dom profilar henne, och det görs på ett sätt som (i mitt tycke) förklarar hennes handlade tidigare i serien väldigt bra.

Okej, det där var bara taskigt. Lågt slag! ;)

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav AKS » ons jul 19, 2006 1:02

Glorificus skrev:Ja, Rachel Nichols har jag också problem med. Och hennes karaktär hade gärna fått vara mindre av ett offer jämt.

Hear, hear, girlfriend! Hade kunnat skriva det inlägget själv.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » ons jul 19, 2006 1:06

AKS skrev:
Glorificus skrev:Ja, Rachel Nichols har jag också problem med. Och hennes karaktär hade gärna fått vara mindre av ett offer jämt.

Hear, hear, girlfriend! Hade kunnat skriva det inlägget själv.

Mitt sköra hjärta gråter!

Rachel, min Rachel... *le sigh*

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav AKS » ons jul 19, 2006 1:13

Aww, du är så känslig, adolvsson. Var glad att du inte är ett stort Lana-fan för då hade du varit förstörd för länge sen av mina inlägg. Tihi.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » ons jul 19, 2006 1:26

AKS skrev:Aww, du är så känslig, adolvsson.

Jupp, min känsliga sida är ett av mina starka drag som manlig karla-karl. Måste bejakas, all sån skit, jajamänsan! *snort* ;)

Var glad att du inte är ett stort Lana-fan för då hade du varit förstörd för länge sen av mina inlägg. Tihi.

Lang? Smallville? För i så fall är jag nog närmare din sida. Hon är söt att se på bild, det kan jag ge, men när dom där jäkla hundögonen går igång vill jag bara hämta en gaffel.

Fast det gäller för dom flesta i Smallville, vid närmare eftertanke. Var dom tvungen att använda samma ansiktscoach till alla skådespelare?!

8)

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav madskellig » ons jul 19, 2006 1:46

Jag gillade det i alla fall, starkt pilotavsnitt. Några bra tvistar, lagomt mörk stämmning. Gillade introt. Ska bli spännande att se fortsättningen (så kort som den nu är) Scenen i början fick ju en snygg liten vändning i och med att det var deras kollega som var död, och sedan att hon gjort det mot sig själv. I like. Locke... kanske inte jätteövertygande som FBI agent men intressant nog karaktär, hon är ju en färskis så hon ska ju vara lite osäker.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav AKS » ons jul 19, 2006 2:07

adolvsson skrev:Fast det gäller för dom flesta i Smallville, vid närmare eftertanke. Var dom tvungen att använda samma ansiktscoach till alla skådespelare?!

8)

Tyvärr är det där alldeles för sant. :(

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav lilith » ons jul 19, 2006 2:12

Ah! Missade ju nästan hela piloten! Fasen.

Men jag hann tänka att jag saknar adolvssons gamla avatar......lite off-topic sådär. När kommer Peter Coyote tillbaka?? Ska jag behöva skaffa en skrivbordsbild för att vara nöjd? Jävla bra idé förresten...
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav adolvsson » ons jul 19, 2006 2:20

lilith skrev:Ah! Missade ju nästan hela piloten! Fasen.

Men jag hann tänka att jag saknar adolvssons gamla avatar......lite off-topic sådär. När kommer Peter Coyote tillbaka?? Ska jag behöva skaffa en skrivbordsbild för att vara nöjd? Jävla bra idé förresten...

What'cho talkin' about, lilith?! 8)

Ja, allt detta The Inside-prat och det är dags. Om inte annat för att fira seriens återkomst på trean.

Vilket påminner mig om Ms Marvel, serietidningen. Hon är en superhjältinna som behöver PR-byrå, och byråns representant fixar så att Peter Coyote säger hälsningsfars i hennes telefonsvarare. För representanten älskar Peter Coyotes röst.

Jag älskade det ögonblicket i numret.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » ons jul 19, 2006 2:22

lilith skrev:När kommer Peter Coyote tillbaka?? Ska jag behöva skaffa en skrivbordsbild för att vara nöjd? Jävla bra idé förresten...

Apropå ingenting och Peter Coyote. Kate Bush borde göra en video till Mrs. Bartolozzi med Peter som dansare. Tänk dig honom i gula diskhandskar som gör cirkelformade mönster med händerna när hon sjunger:

Washing machine
Washing machine

Slooshy sloshy slooshy sloshy
Get that dirty shirty clean
Slooshy sloshy slooshy sloshy
Make those cuffs and collars gleam
Everything clean and shiny

Washing machine
Washing machine
Washing machine
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav lilith » ons jul 19, 2006 2:25

adolvsson skrev:
lilith skrev:Ah! Missade ju nästan hela piloten! Fasen.

What'cho talkin' about, lilith?! 8)

Ja, allt detta The Inside-prat och det är dags. Om inte annat för att fira seriens återkomst på trean.

YAAAAY!!
:lovebunny: :lovebunny: :lovebunny:
He smells like forrest.
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav lilith » ons jul 19, 2006 2:37

noike skrev:Tänk dig honom i gula diskhandskar

:D :D :D
Det tog över 2 månader, men nu ser jag ju: gula handskar! :rolleyes:

Trodde det var tjocka blad, att han stod i en jungel eller trädgård.
*IRLG*
Nu gillar jag den bilden ännu mer. :eek:
He smells like forrest.
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav Glorificus » ons jul 19, 2006 23:47

Avsnitt två är på trean i natt! Kl. 00:50.

Det är tydligen tisdag-onsdag-torsdag natt som gäller...
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Tam » tor jul 20, 2006 0:06

Glorificus skrev:Hon kan ge vissa Point Pleasant-blondinen-vibbar...

Mitt sköra hjärta slår vidare i vilopuls (100 slag/minuten ungefär). Men ändå:

Elisabeth, min Elisabeth...

Varför åh varför har jag lånat ut min PP-box? Som att nån annan nånsin skulle ha vett att uppskatta den.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav brat » tis jul 25, 2006 17:05

Har sett förra veckans avsnitt av The Inside nu. Helt klart sevärt.

(spoiler The Inside 1x01-1x03) Det är som CSI... fast man bryr sig. Mer känsla och mer edge. Gillar karaktärerna. Och skådespelarna. Men jag är redan lite less på "stora stygga gubben (chefen) utnyttjar lilla skadade flickan (nya profilern) och försätter henne i livsfarlig situation för att fånga skurken"-storyn. De har kört den tre gånger nu. Sista gången önskade jag att tjejen skulle dö bara för att då skulle han väl i alla fall ångra sig. Fast samtidigt är det läckert att gubben inte verkar ha något samvete. Men jag vill hellre se Rebecca vara duktig och klara sig själv än att chefen ska leda henne till slutsatser han själv redan dragit och sedan använda henne som bete.

Älskade "Once more with feeling" och "Angel" också. Och då har jag säkert missat många små hintar.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav brat » fre aug 11, 2006 23:17

The Inside är riktigt bra! TV3 har visat 12 avsnitt nu, sista går på tisdag. Men vilken ordning har de visat dem i? Vem bestämmer sånt? Vilken makt. Men det kanske inte spelar någon större roll vilket avsnitt som är sist?

Idag visade de iaf Skin and Bone (nummer 13 i produktionsordningen)
Skrivet av Jane Espenson. Självklart var det späckat med härliga referenser. Dessutom var scenen då gänget läste upp chatten klappa-händerna-bra. Med den väldigt feta gubben så extremt plastig ut.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav noike » fre aug 11, 2006 23:21

brat skrev:The Inside är riktigt bra! TV3 har visat 12 avsnitt nu, sista går på tisdag. Men vilken ordning har de visat dem i? Vem bestämmer sånt?

De visades i samma ordning som i USA först och sedan England. Det var något avsnitt som Tim Minear gillade och som han flyttade fram när det var klart att alla avsnittet inte skulle visas i USA -- eftersom annars hade han fått order om att klippa i det och det ville han inte. Så På sätt och vis är det hans fel att England också visade det i fel ordning.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav brat » fre aug 11, 2006 23:33

Aha. Men det förklarar väl inte alla snurrigheter? För i USA visades om jag förstår saken rätt avsnitt:
1 2 3 4 5 7 8
Då kunde väl England utan problem ha slängt in avsnitt 6 efter det och sedan avslutat med 9-13. I Sverige visade de avsnitt 6 mitt i gröten och slutar inte med avsnitt 13. Werid. Kanske fungerar det bättre så av någon anledning. Men att Minear plockade ut avsnitt 6 från USA-sändningen påverkar väl inte vilket avsnitt England avslutar med.

En annan konstighet är att tv.com listar de avslutade avsnitten i ordningen:
9 10 11 6 12 13
De avslutar visserligen med avsnitt 13. Men varför klämmer de in avsnitt 6 just där? Fast tv.com ska man inte lägga så mycket vikt vid i något avseende.

Jag har funderat för mycket på det här. Ungefär som med Firefly. Gillar inte oordning. :)
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film