Desperate Housewives

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav sp1keout » mån jan 09, 2006 11:18

Tycker ni S2 håller samma klass som S1?
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Tam » mån jan 09, 2006 12:46

Tycker det har varit ett antal höjdaravsnitt senaste tiden.
2x9
Bree som skjuter sönder George bergsprängare när han förklarar sin kärlek karaoke style, jag skrattade högt.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav Glorificus » tis mar 28, 2006 0:57

Oj, den här tråden var långt bak... men det här senaste avsnittet var så bra att jag bara måste skriva av mig lite. ;)

2x17
Så många roliga inslag! Den fula bebiskvinnan; Brie på AA-möte; Susans Mike-lögn och hur den avslöjades av Carl; den nyanställda på Lynettes jobb som ammar sin femåring; Brie som fastnar i dörren till butiken på natten... osv. Min trötthet kanske hjälpte, men jag skrattade högt åt allt! Och sen blev det t.o.m lite sorgligt när Brie erkände sitt missbruk. Och scenen med Susan och Mike i slutet var fin.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav AKS » mån maj 08, 2006 21:57

2.21

Jag måste få säga att scenen där Bree lämnar Andrew och säger att hon inte älskar honom (underförstått) var en av de bästa scenerna i denna serie någonsin. Till skillnad från förra veckans "gabrielle förlorar sitt barn och skådespelar dåligt" så var denna scen faktiskt riktigt stark. trots att jag ända sen S1 velat att det var detta Bree skulle göra kunde jag inte låta bli att tycka synd om Andrew ändå trots att allt är hans fel. Bra spelat av Maricia Cross och killen som spelar Andrew.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » mån maj 08, 2006 22:29

Är det bra eller?
Jag har inte sett serien på ett par månader, men tänkte se ifatt i sommar.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » mån maj 08, 2006 22:33

En scen kan mycket väl vara den bästa i DH:s historia (om man går efter min smak). Det är den jag skriver om ovan. Avsnittet som sådant... nja.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Glorificus » lör maj 13, 2006 19:08

AKS skrev:2.21

Jag måste få säga att scenen där Bree lämnar Andrew och säger att hon inte älskar honom (underförstått) var en av de bästa scenerna i denna serie någonsin. Till skillnad från förra veckans "gabrielle förlorar sitt barn och skådespelar dåligt" så var denna scen faktiskt riktigt stark. trots att jag ända sen S1 velat att det var detta Bree skulle göra kunde jag inte låta bli att tycka synd om Andrew ändå trots att allt är hans fel. Bra spelat av Maricia Cross och killen som spelar Andrew.

Ja, jag kom in i den här tråden nu för att skriva av mig om just den scenen... gaaahhh... äntligen fick vi se Andrew visa lite känslor för sin mamma. Och jag är en sucker för mödrar-som-lämnar-sina-barn-scenarion... Mycket snyggt gjort hur Andrew till en början är sitt vanliga elakt skämtande jag för att sedan mer och mer inse att Bree menar allvar och tänker lämna honom. "Mama.. mom.. please don't do this..." :cry:
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav AKS » sön maj 21, 2006 10:26

Ovanligt, tycker jag, att höra skådespelare i en TV-serie säga sådana här saker:

Housewives Stars Sound Off on Season 2
With the sophomore season of ABC's Desperate Housewives about to wrap up, some principals are offering frank assessments of the year gone by. "The cast got a little thick," James Denton, whose Mike was all but sidelined, tells USA Today. "We had 19 regulars, even more than Lost." Even those with something to do had qualms. "I love [Bree]," Marcia Cross tells the paper, "but I've been at [series creator] Marc [Cherry]'s door plenty of times going, 'You've got to be kidding.'" Then there are the Applewhites, brought on with a big debut-season finale tease, but wholly absent from numerous episodes since. "It's been frustrating," says Mehcad Brooks (Matthew). "We were marginalized and completely segregated from every family except the Van De Kamps." Cherry tells USA Today the Applewhites "are going out with a bang" in Sunday's finale.

http://community.tvguide.com/thread.jsp ... =700002356

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » mån jun 12, 2006 13:31

Jag har just börjat se serien igen.
2x16
Jag tycker att det är ganska bra. Helt okej i alla fall.
Dock var det otroligt fånigt när doktorn sa till Susan att han älskade henne och hon svarade "Thank you, I love Mike." Det var otroligt dåligt.
Men jag tycker att Gabrielle/Carlos-biten är ganska kul.
Bree kan dock gärna få dö. Jag har ingen som helst uppskattning för henne.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav LWes » tis jun 13, 2006 11:56

:o Serien är ju tusan inte så tokig!
Jag är imponerad av dom här avsnitten 16-24, för dom är ju bra!
Mycket av dom i alla fall. Min negativa syn på serien är inte alls likadan längre.
Kanske för att jag är lika desperat som husfruarna (efter tv-serier att följa :eek: ) men jag tyckte att det var mycket underhållande.
Kyle MacLachlan-karaktären är ett intressant mysterium.
Twisten med att det var den andra killen som hade dödat den där tjejen, och inte hans bror kom som en överraskning för mig, och det var ganska bra.
Det med Lynette och Tom tycker jag är himmla bra också.
Men att Gabrielle kastar ut Carlos gillar jag inte. :x

Det som skrivits om att det är alldeles för många karaktärer och att dom ska minska ner på det till nästa säsong håller jag absolut inte med om.
Att skådespelarna inte gillar det för att dom vill ha mer screen time kan jag förstå, men som tittare uppskattar jag absolut många karaktärer över färre.
Att spendera för mycket tid med dom olika familjerna i ett avsnitt skulle bara tråka ut en och göra att man tröttnar.
Jag hoppas att dom inte bara lämnar t.ex. Zach med att han ärvt massvis av pengar och grejer, för den sista scenen med honom tyckte jag var riktigt bra.
Jag tycker inte att mängden karaktärer har gått ut över dom olika storylinerna heller, det är inte så att saker lämnats helt utan att tas upp igen, vilket jag säkert tror kan hända om dom medvetet skär ner på karaktärer nästa säsong.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » tis jun 13, 2006 16:08

Vad tyckte du då slutligen om den scen som jag anser vara en av seriens allra bästa (2.21)?

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » tis jun 13, 2006 16:29

AKS skrev:Vad tyckte du då slutligen om den scen som jag anser vara en av seriens allra bästa (2.21)?

Jag tyckte att den var väldigt bra, men lite tråkigt att Andrew verkar försvinna där.
Han var himmla bra tycker jag.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » tis jun 13, 2006 16:33

2.21

Ja, karaktären är onekligen intressant, men jag har alltid lust att döda honom då han dyker upp. Maken till snorunge!! Fast jag hoppas han kommer tillbaka...

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav sp1keout » tis jun 27, 2006 22:26

221

Jag var väldigt nyfiken på vad ni diskuterat, och nu kom jag dit. Till scenen där jag än en gång fick se prov på killen med skillen, när hans blick blev sorgsen och hans röst alldeles förtvivlad. Jag var helt utom mig. Det som hände mellan Bree och Andrew var precis det man ville skulle hända, tills det hände.

(220) Måste tillägga att jag faktiskt skänkte en tår till Gabriella Solis när hon faller ner i en oändlighet av förtvivlan, och Carlos håller i henne. Anledning var nog mestadels sakerna hon sa om barnet, klockren replik, känsloladdad.

Season Finale

Första säsongen var gåtan Mary Alice, andra var Applewhite och nu Orson. Lite smakprov av honom, och så avslutar han säsongen såhär, det ser mer än lovande ut måste jag säga.

Kommer sakna Betty & Caleb, de var så grymt söta. :cry:
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Glorificus » mån sep 25, 2006 16:40

Desperate är tillbaka! *dance of joy* Härligt första avsnitt!!
3x01
Bra att allting, även (mer eller mindre) nya karaktärer och mysterier, fokuserar på huvudkaraktärerna. Både med Orson/Brie och Susan/komakillen... och Lynettes problem med den andra kvinnan... osv.

Intressant att Shawn Pyfrom, som spelar Andrew, stod med i credits. Antar att vi får se honom snart igen då. Han har varit en av mina favoriter i de första två säsongerna, så det hoppas jag på. Men i så fall hoppas jag de gör något nytt med honom än att han ska föra sitt krig mot sin mamma... kan han inte försöka hjälpa henne istället? Från Kyle MachLachlan, som äntligen fått lite mer djup för sin karaktär.

Lite komplicerat upplägg med det här första avsnittet som hoppade i tiden flera gånger, men det genomfördes mycket bra. Många historier för säsongen presenterades, man fick friska upp minnet lite, samtidigt som avsnittet kan stå för sig själv med en hel del underhållande inslag. :)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav LWes » mån sep 25, 2006 16:53

Jag tyckte att 3x01 var bra, helt klart. Det bådar väl för resten av säsongen.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » mån sep 25, 2006 20:20

Efter säsongspremiären säger jag adjö till denna värdlöst tråkiga och overkligt konstruerade serie. No more.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » mån sep 25, 2006 20:37

Illyria skrev:värdlöst tråkiga

Det var en sak i 3x01 som fick mig att skratta:
När den lilla utklädda pojken kom utspringandes från toaletten och blev häpen över att alla försvunnit.
Det var riktigt kul!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » mån sep 25, 2006 20:41

Nej.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Glorificus » mån sep 25, 2006 21:01

Illyria skrev:Efter säsongspremiären säger jag adjö till denna värdlöst tråkiga och overkligt konstruerade serie. No more.

Själv tycker jag det är just hyperrealismen som är en av de mest uppfriskande sakerna med DH. Men alla kan inte gilla den stilen, eller den speciella humorn, så det är väl lika bra att du lämnar serien bakom dig.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav sp1keout » tis sep 26, 2006 11:15

Illyria skrev:Nej.

Va inte så negativ, jag blir ledsen =(
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Glorificus » tis sep 26, 2006 11:37

sp1keout skrev:

*ger sp1keout en kaka* :)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav LWes » tis sep 26, 2006 12:41

Glorificus skrev:
sp1keout skrev:

*ger sp1keout en kaka* :)

*ger sp1keout en apa* :)
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav HeY » mån okt 02, 2006 23:32

3x02
Ett bra avsnitt! Jag tycker att serien har ryckt upp sig ordentligt sedan förra årets flertaligt svaga avsnitt. Orson historien är ganska spännande, även om det känns som om vi redan har haft "Brees-pojkvän-är-crazy" storyn. Men denna är bättre än George tycker jag, och vad var det egentligen för språk han pratade till like .. kinesiska?
Jag undrar hur han egentligen mörklagt allt, för han verkar ju helt klart skjyldig. Skulle dock vara en bra omväxling ifall han faktiskt inte har dödat henne och inte är boven denna gången.
Jag måste vara synsk, jag sade direkt är Carlos och Gabbys barn var påväg ut "Det kommer komma ut en mörk bäbis (jag vill säga svart men det låter rasistiskt :? )." Det kändes ganska förutsägbart tycker jag, men det berodde nog mest på deras val av score musik, hade den varit annorlunda så hade man kanske kunnat bli mer lurad. Men inte denna gången. Aja, det var ett ganska bra avsnitt iaf, nu kanske man får slippa Shao-Mei eller vad hon heter. Hon var kul i början men har börjat bli ganska jobbig.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav LWes » mån okt 02, 2006 23:40

Jag såg 3x02 i morse och jag tyckte att det var bra.
Jag kanske t.o.m. ser fram emot nästa avsnitt lite nu! :o
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Glorificus » tis okt 03, 2006 9:14

HeY skrev:3x02
Orson historien är ganska spännande, även om det känns som om vi redan har haft "Brees-pojkvän-är-crazy" storyn. Men denna är bättre än George tycker jag, och vad var det egentligen för språk han pratade till like .. kinesiska?

HAHA, nä, det var franska! :D "Tu me manques, Monique", sa han. "Jag saknar dig, Monique." Det var alltså inte Alma, men antagligen någon annan kvinna han kände (var tillsammans med? mördade?).
Håller med om att man stålsätter sig lite inför en upprepning av Brees galne pojkvän-storyn, men Kyle MachLachlan är så pass fascinerande som Orson att det fungerar i alla fall.

Ännu ett jättebra avsnitt! Säsongen ser bara bättre och bättre ut. Jag gillar hur man i Desperate dessutom alltid lyckas göra avsnitten så de håller sig till ett fristående tema. T.ex. "det perfekta paret", som det här handlade om. 8)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav sp1keout » lör okt 21, 2006 14:47

303:

:lovebunny: Andrew!!! Mike!!! John!!!
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav sp1keout » ons okt 25, 2006 14:54

304 & 305:

Gyaaaa!!! Den här serien är sååå bra!
Helt fantastisk, inte sant, LWes?
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav LWes » ons okt 25, 2006 17:03

Nej då, det tycker jag inte.
Men den har helt klart tagit sig upp några snäpp den här säsongen, och jag tycker faktiskt att det är bra igen.
'Fantastiskt' är ett ord jag reserverar för min Top 30-35.
Jag rankar Desperate Housewives som den 45e bästa serien jag följer utav 57 listade. Men den har ändå klättrat 10 platser sen förra säsongen.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav sp1keout » ons nov 01, 2006 11:14

Nej, jag förstod det Kokoro~obachan (faktiskt innan jag postade)
Alltså... Det känns verkligen som att det bara är jag som följer Desperades med nöje.
Despan är juuu bra! :cry:
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film