Andra serier 2: Son of Andra Serier

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Off » sön maj 21, 2006 15:50

O5 ep 16
Det är många klassiska storylines i ny tappning i O5 men när det görs på ett så bra sätt kvittar det. Visst det är inte Won't get fooled again bra men det hade inte passat serien att göra ett lika utflippat avsnitt. Det är i de små detaljerna som Taggart märker att något är fel och det känns helt rätt både för karaktären och serien.

DLM och O5. Showtime är värre än Fox.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Glorificus » sön maj 21, 2006 23:00

Skummade precis igenom min lokaltidning och snubblade över den här lilla SVT-updaten:

kuriren.nu skrev:"Entourage", "Dr Who", "Sleeper cell", "Dr Who", "Supernatural" och "Life on Mars". Det är de nya utländska serier SVT tänker bjuda publiken på i höst.

"Entourage", som redan visats på Canal Plus, är HBO-serien om en ung skådis på väg framåt i Hollywood, som varit en stor kritikerfavorit de senaste åren. Den tredje säsongen börjar visas i sommar i USA.

Den brittiska evighetsserien "Dr Who" har piffats upp och hade nypremiär på BBC häromåret. Den första säsongen har Christopher Eccleston från "28 dagar senare" i huvudrollen som den tidsresande doktorn. Till den andra säsongen övertogs rollen av David Tennant.

Den tiodelade miniserien "Sleeper cell" handlar om en FBI-agent som infiltrerar en terrororgrupp som planerar en attack i Los Angeles.

Utöver de nya serierna tänker SVT även börja visa den sista säsongen av "Vita huset" samt den andra säsongen av "Veronica Mars" i september. "Sopranos" återkommer också till rutan, med start i augusti. (TT Spektra)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav adolvsson » sön maj 21, 2006 23:05

Glorificus skrev:Skummade precis igenom min lokaltidning och snubblade över den här lilla SVT-updaten:

kuriren.nu skrev:"Entourage", "Dr Who", "Sleeper cell", "Dr Who", "Supernatural" och "Life on Mars". Det är de nya utländska serier SVT tänker bjuda publiken på i höst.

"Entourage", som redan visats på Canal Plus, är HBO-serien om en ung skådis på väg framåt i Hollywood, som varit en stor kritikerfavorit de senaste åren. Den tredje säsongen börjar visas i sommar i USA.

Den brittiska evighetsserien "Dr Who" har piffats upp och hade nypremiär på BBC häromåret. Den första säsongen har Christopher Eccleston från "28 dagar senare" i huvudrollen som den tidsresande doktorn. Till den andra säsongen övertogs rollen av David Tennant.

Den tiodelade miniserien "Sleeper cell" handlar om en FBI-agent som infiltrerar en terrororgrupp som planerar en attack i Los Angeles.

Utöver de nya serierna tänker SVT även börja visa den sista säsongen av "Vita huset" samt den andra säsongen av "Veronica Mars" i september. "Sopranos" återkommer också till rutan, med start i augusti. (TT Spektra)

VM redan i höst istället för nästa år måste vara ett framsteg, även om det forfarande är en aning sent.

Trist Doctor Who-spoiler där, förresten. Men det är väl, om inte annat, en beklaglig effekt av att kanalen återigen är så sent ute med att visa en serie. Hade dom kört DW i höstas, kanske risken varit mindre. Eller inte. Fan vet. Men trist är det.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Off » sön maj 21, 2006 23:07

Oj vilket inköp. Har varit sugen på att se sleeper cell men jag kanske inte ska ha för stora förhoppningar om att kunna se den på tv. Vet ju att jag inte klarar det.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav eriked » sön maj 21, 2006 23:07

kuriren.nu skrev:den andra säsongen av "Veronica Mars" i september.
Härligt! får se om man laddar ner s2 trots det. Fast man lär nog se SVT visningar med resten av familjen oavsett. Men det vore ju gosigt att få diskutera s3 med er i höst! :lovebunny:

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav Off » sön maj 21, 2006 23:39

Showtime must die. Sista avsnittet av O5 sett och det var helt fantastiskt. Jag är förbannad på ett sätt som inte kan beskrivas i ord.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Off » mån maj 22, 2006 13:11

Robot Chicken kan verkligen vara helt suveränt ibland.

s02e08

Battle mellan Elmer Fudd och Bugs Bunny!

Efter att ha lyssnat på kommentatorspåret till piloten av Odyssey 5 är jag ÄN mer förbannad. Vilka visioner Coto hade! Det enda som tröstar litegrand är att Coto verkligen vill berätta sin story och därmed inte avslöjar de stora hemligheterna i serien. Om nu bara alla skådisar kan bli sparkade från sina projekt och Sci-fi, eller vilken kanal som helst, hoppar inte och säger ge oss meeeer!
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav noike » mån maj 22, 2006 15:09

Off skrev:Efter att ha lyssnat på kommentatorspåret till piloten av Odyssey 5 är jag ÄN mer förbannad. Vilka visioner Coto hade! Det enda som tröstar litegrand är att Coto verkligen vill berätta sin story och därmed inte avslöjar de stora hemligheterna i serien.

Och med tanke på vad han berättade, så måste det som hölls hemligt vara något överjävligt stort. Men ändå. Serien hade varit episk i dess sanna bemärkelse.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Off » mån maj 22, 2006 15:14

noike skrev:
Off skrev:Efter att ha lyssnat på kommentatorspåret till piloten av Odyssey 5 är jag ÄN mer förbannad. Vilka visioner Coto hade! Det enda som tröstar litegrand är att Coto verkligen vill berätta sin story och därmed inte avslöjar de stora hemligheterna i serien.

Och med tanke på vad han berättade, så måste det som hölls hemligt vara något överjävligt stort. Men ändå. Serien hade varit episk i dess sanna bemärkelse.

Jo det var ju inte småsaker han berättade direkt.

Människor blir en hybridras! Herre min skapare.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav A bear » mån maj 22, 2006 16:01

Alla tjatar om O5 - vad är det, hur långt är det, är någon man känner igen med? Nyfiken nu.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav noike » mån maj 22, 2006 16:07

A bear skrev:Alla tjatar om O5 - vad är det, hur långt är det, är någon man känner igen med? Nyfiken nu.

SF-serie på jorden. Peter Weller i en av huvudrollerna. 19/20 avsnitt -- beroende på om man räknar piloten som en eller två.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav A bear » mån maj 22, 2006 16:16

noike skrev:
A bear skrev:Alla tjatar om O5 - vad är det, hur långt är det, är någon man känner igen med? Nyfiken nu.

SF-serie på jorden. Peter Weller i en av huvudrollerna. 19/20 avsnitt -- beroende på om man räknar piloten som en eller två.

Låter ju faktiskt uppkollbart. Eller vänta nu, var det den du nämnde i Sthlm, som jag tyckte lät som Star Trek IV?

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav The Ankh » mån maj 22, 2006 16:19

Minns ni serien Live Shot? Och Monsters?

DET var tider det!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav noike » mån maj 22, 2006 16:29

A bear skrev:Låter ju faktiskt uppkollbart. Eller vänta nu, var det den du nämnde i Sthlm, som jag tyckte lät som Star Trek IV?

Ja. *Mummel, mummel* Och du har så fel att det gör ont i min själ.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav A bear » mån maj 22, 2006 16:51

noike skrev:
A bear skrev:Låter ju faktiskt uppkollbart. Eller vänta nu, var det den du nämnde i Sthlm, som jag tyckte lät som Star Trek IV?

Jaja. Jag tar och kollar upp vid tillfälle. Men så fort de säger något om att rädda valar...

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav adolvsson » mån maj 22, 2006 18:35

A bear skrev:
noike skrev:

Jaja. Jag tar och kollar upp vid tillfälle. Men så fort de säger något om att rädda valar...

Jag gillar Star Trek IV, men den där jämförelsen får mig också att mumla.[/list]
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Off » mån maj 22, 2006 18:36

That's a paddelin'! Kolla upp det och kolla upp det nu.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav CheeseGuy » ons maj 24, 2006 0:53

Nu har jag sett de tre första Odyssey 5-avsnitten. Jag hittade gamla kommentarer (från 2004-2005) om de första avsnitten här, och det verkar som att folk inte var riktigt lika imponerade då. Tycker ni så fortfarande? För jag tyckte att de här avsnitten var jävligt bra.

Och den här serien förtjänar en egen tråd.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav noike » ons maj 24, 2006 1:00

CheeseGuy skrev:Nu har jag sett de tre första Odyssey 5-avsnitten. Jag hittade gamla kommentarer (från 2004-2005) om de första avsnitten här, och det verkar som att folk inte var riktigt lika imponerade då. Tycker ni så fortfarande? För jag tyckte att de här avsnitten var jävligt bra.

Och den här serien förtjänar en egen tråd.

Det jag skrev då stämmer bara på piloten i stort sett -- och även där vill jag nog revidera mig själv. Jävligt bra kan jag skriva under på, och den blir baar bättre och bättre. Supersolid första säsong.

(Hade serien varit längre så hade en egen tråd varit bra, men som det är nu känns det lite fånigt. Speciellt då Manny Coto slavar på andra serier och inte något eget.)
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav CheeseGuy » ons maj 24, 2006 18:15

Odyssey 5, lite allmänt om de fem första avsnitten (om man räknar piloten som två). Det här var som sagt jävligt bra. Kanske Dead Like Me-bra, det kan jag förhoppningsvis säga säkert efter ett par avsnitt till. Jag gillade det här redan från, typ, andra scenen, och jag hann skratta hysteriskt, få gåshud och nästan bli tårögd redan under den första halvtimmen. Hela pilotavsnittet var bland de bästa jag har sett.

Som andra har påpekat kändes det väldigt X-Files-aktigt ibland, men jag kan inte se det som något negativt (och jag är inget fan av den serien).

De kvinnliga karaktärerna har inte varit så roliga hittills, men de bättrar sig förhoppningsvis. Och jag gillar de andra riktigt mycket, speciellt Kurt förstås. Förbannat rolig filur, och väldigt rolig serie överhuvudtaget.

Avsnitt 4 och 5 visade CotW-tendenser, men det gjorde inte så mycket. Fallen i sig tycker jag fungerade bra, och om jag inte har missförstått kommentarer utanför spoilermarkeringar om senare avsnitt så kommer det fortsätta vara väldigt arcigt.

Överhuvudtaget var det här ett stort "WOW" sedan en kort stund in i piloten, och jag har ju påverkats av andra väldigt positiva kommentarer här, så jag har svårt (mer än i vanliga fall) att vara kritisk mot något. Min största invändning är nog att introt är lite fånigt. Speciellt det sista klippet.

Det får nog bli ett DVD-inköp, senare i sommar kanske. För det här vill jag äga. Det är bara synd att det är så lite extramaterial (jag klarar mig bra utan "folk sitter och berättar om saker som alla som inte har sovit under avsnitten redan vet"-featurettes, men ett enda kommentatorspår känns tunt), och jag är inte så förtjust i omslagsbilden.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Off » ons maj 24, 2006 19:19

Cheeseguy: Du kommer vilja lyssna på kommentatorspåret det är en sak som är säker. Episka tankar!
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav adolvsson » fre maj 26, 2006 16:22

The Pretender. Varit nyfiken länge, men inte riktigt tagit tag i det förrän TV6 gjorde det enkelt för mig genom att börja visa. Så nu har jag följt. Omdömmet såhär långt, efter ett par veckors avsnitt? Ja, emellanåt är det en produkt av sin, med sitt ett fall i veckan-format och många av själva fallen. Det är dock inget stort problem, till viss del för att fallen är okej och jag är svag för Jarods öga för öga-metodik, men framför allt tack vare karaktärerna. Fantastiskt intressanta, välskrivna, mångbottnade karaktärer och mysterierna som följer dom går mig nästan att gå i taket av nyfikenhet.

Odyssey 5 var en bättre serie, i alla fall såhär långt och jag har svårt att se det ändras, men jag är faktiskt än mer upphetsad över hemligheterna i The Pretender.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav CheeseGuy » sön maj 28, 2006 9:56

Har sett klart Odyssey 5.Bortsett från avsnittet med Harry tycker jag faktiskt inte att det blev bättre efter de, ungefär, tre första avsnitten, tyvärr. Men det var ändå väldigt bra, givetvis.

Och fy fan vilket slut det blev. Jävla Showtime.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Off » sön maj 28, 2006 19:06

http://www.hollywoodreporter.com/thr/te ... 1002576393

Ganska intressant att AD hamnade på 123 och the Loop på 125. Ändå fick The Loop en ny säsong och Fox försöker få det att framstå som en hit.

Jag tittar på väldigt få av serierna som ligger på topp 50.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav noike » sön maj 28, 2006 19:26

Off skrev:http://www.hollywoodreporter.com/thr/television/feature_display.jsp?vnu_content_id=1002576393

Jag ser på två av serierna på topp 50.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Off » sön maj 28, 2006 19:32

noike skrev:
Off skrev:http://www.hollywoodreporter.com/thr/television/feature_display.jsp?vnu_content_id=1002576393

Jag ser på två av serierna på topp 50.

34. Skating With Celebrities
7. Dancing With the Stars

I know you!
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav AKS » ons maj 31, 2006 19:16

Chappelle's Show S3 närmar sig... Bild

· CHAPPELLE'S SHOW (COMEDY_CENTRAL)
3rd season premiere - 7/9/06 at 9:00 PM

http://www.thefutoncritic.com/calendar. ... w=whendoes
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Off » fre jun 02, 2006 4:52

AKS skrev:Chappelle's Show S3 närmar sig... Bild

· CHAPPELLE'S SHOW (COMEDY_CENTRAL)
3rd season premiere - 7/9/06 at 9:00 PM

http://www.thefutoncritic.com/calendar. ... w=whendoes

http://www.tvshowsondvd.com/newsitem.cfm?NewsID=5768
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Tob » fre jun 02, 2006 20:08

Sent ute, men tv-tips, en dokumentär om serieskpare i hollywood på Svt 2 nu.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav caffeineaddict » fre jun 02, 2006 20:09

Tob skrev:Sent ute, men tv-tips, en dokumentär om serieskpare i hollywood på Svt 2 nu.

JUST JÄKLAR! Tack!

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film