Queer as Folk

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tea » ons maj 17, 2006 19:16

Ep17 s2.

Jag tänkte väl att George måste ha llämnat nått till Emmett. :D

Att försöka tvinga någon till att vara spontan lyckas sällan :P En trekant däremot ;)

Brian och Justins förhållande är smått sorgligt i det här avsnittet. Men jag håller fast vid vad jag sa, ibland behövs en brejk för att inse vad man förlorat...

Lista:
* Teds blick när både Michael och Emmett börjar prata med den avlidna George på VHS! LOL
* Jag vill oxå ha en rik vän
* Varför har vi itne capt crunch flingor längre i Sverige?

Ep18 s2
Jag skulle precis skriva i min lilal bok: vart har daph tagit vägen, emn nu behöver jag iten skriva det lägre. Det känns skönt att se att hon fortfaradne lever och mår bra.
Det skär i hjärtat att se ben bryta ihop. Det skär ännu mer att se honom ligga så hjälplös på sjukhuset.
Justin börjar verkligen förlora tron på Brians och hans förhållande. Kanske lite Ethan love hjälper ;). Nu förstör jaghela serien, emn jag tror mer på ethan och justin än på brian och justin. Kände lite zsa zsa zsu när de kysstes!
Det är otroligt att se vad Brian ger upp för Michael, men itne för Justin. Även fast jag förstår att jobbet är väldigt viktigt, så förstår jag Justins frustration ännu mer nu. Jag ser det klart!

Lång lista:
* Ethan låter påtänd när han pratar
* Mel är hård som advokat
* Bravo GUS! Hans lilla kommentar på Diner till Deb gjorde skillnad och det var väldigt kvicktänkt och förståndigt av honom.
* Tillbaka i tårar på sjukhuset. Älsk/hatar dom här scenerna.
* Dumma dumma emmett. Jag skulle tagit pengarna i ett ögonblick!
* Ethan hade ett mysig liten rund hörna i lägenheten. En liten myshörna om du så vill. Jag vill med ha!

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle

Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad

Inläggav Glorificus » ons maj 17, 2006 19:23

Tea skrev:Ep18 s2
* Ethan låter påtänd när han pratar

*ASG* Bra beskrivning.

Tea skrev:* Bravo GUS! Hans lilla kommentar på Diner till Deb gjorde skillnad och det var väldigt kvicktänkt och förståndigt av honom.

Hm... Gus? Tror du skrev det i något tidigare inlägg också och jag blev förvirrad. Menar du Vic? ;) Gus är ju det lilla stumma barnet.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav The Ankh » ons maj 17, 2006 19:36

3x05

Skit!!! MItt näf man gladdes åt Emmets o Teds mysiga kärlek å deras hus.. så får man en hint om att Brian & Justin nog är historia för alltoid :( Faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan! Kan Brian bara skärpa till sig! Han har romantik i blodet, det har i ju f¨tt se. Kan han bara plocka fram den.. öh,m det öite mera!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav Tea » ons maj 17, 2006 20:33

Glorificus skrev:
Tea skrev:* Bravo GUS! Hans lilla kommentar på Diner till Deb gjorde skillnad och det var väldigt kvicktänkt och förståndigt av honom.

Hm... Gus? Tror du skrev det i något tidigare inlägg också och jag blev förvirrad. Menar du Vic? ;) Gus är ju det lilla stumma barnet.

vet du jag kom på det när jag satt och tittade på nästa avsnitt... att jag skrivit fel haha

Det är bara för att jag undrade det avsnittet vvem som tog hand om Gus eftersom han itne varit med nått på ett tag... Har jag skrivit fel någon annan gång så är det för att jag är knäpp :P

Thomas Carlyle

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad

Inläggav Tinwiel » ons maj 17, 2006 21:07

Tea skrev:* Ethan låter påtänd när han pratar

Ja, visst gör han! Jag vet inte om jag har skrivit det tidigare, eller bara tänkt det. Det låter som att han har rökt på eller nåt. Heey, duuude. Han pratar som Bill och Ted och deras galna äventyr. Det är nåt med tonen i rösten (svengelska?). Jag stör mig på det.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tea » ons maj 17, 2006 22:24

Tinwiel skrev:
Tea skrev:* Ethan låter påtänd när han pratar

Ja, visst gör han! Jag vet inte om jag har skrivit det tidigare, eller bara tänkt det. Det låter som att han har rökt på eller nåt. Heey, duuude. Han pratar som Bill och Ted och deras galna äventyr. Det är nåt med tonen i rösten (svengelska?). Jag stör mig på det.

tycker det låter som min första pojkvän... (har aldrig riktigt förstått om han fakktiskt var påtänd mestadels eller om det bara var jag som inbillade mej, jag var bara 13 han var 18 8) )

Thomas Carlyle

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad

Inläggav brat » ons maj 17, 2006 22:41

Hetsar ni varandra till att se mer och mer och mer eller vad är på G? Känns som att ni ser serien i en ohygglig fart nu.

Det är otroligt att se vad Brian ger upp för Michael, men itne för Justin. Även fast jag förstår att jobbet är väldigt viktigt, så förstår jag Justins frustration ännu mer nu. Jag ser det klart!

Jag blev intresserad, vad ger Brian upp för Michael men inte för Justin?
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Tea » ons maj 17, 2006 22:57

Ep19 s2

ted har ändrat hela sin personlighet till detta avsnittet. Nu först börjar han komma tillbaka. Det är härligt att se.

Jag gillar att Jutin älskar att ligga vid Ethans sida. Jag förstår ju hela situationen väldigt bra och hoppas att det itne blir ett kär-i-romantiken förhållande. Justin är ju kär, det syns i hans ögon och hans leende. Hoppas detta håller ett litet tag.

Brian kommer inte slåss för Justin en gång till. Den här gången betyder det att han måste ändra på sej och sina vanor ännu mer, nått han itne än är villig att göra. Michael förstår nog inte detta. Justin gör det.

Lista:
*övergång: Babylon (M+B) -> Sex och fiolspelande (J+E) -> tystnad babylon (B)
* Brians snygga vinglas
* Sarah maclachlan igen -"Plenty"

Ep20 s2
JAA säsongsavslutning :D:D:D:D:D

den första scenen, den mellan Michael och Brian.. (och justin) älskar den.
Jag själv är fortfarande kär i Ethan och Justins förhållande (hoppas hoppas hoppas) Det är itne det att jag tycker illa om B+Js förhålalnde. Gud vet att de är gjorda för varandra, men... jag älskar oxå de här små "flingen" som får magen att bounca och hoppa 3 meter upp i luften vid varje vidrörning.
Bara inte "rage" får ett "utbrott" nu...

Det där med at bli kära i bästa vänen är en rolig och udda sak... Arto och jag var kära i varandra i omgångar (och ibland samtidigt i hemlighet) i 3 år innan vi erkände något. Det är mycket spännande, personligen trodde jag ju på emmett och ted någongång i serein från första början, men.. jag är itne säker på om det ska bli nu eller senare...

Halvvägs in i avsnittet och jag vet inte hur detta ska sluta. det hrä är spännande...
Scenen mellan Brian och Justin och deras tysnad i sängen är makalös. Den hamnar direkt på min lista! My heart aches

Underbart release party. Dutti brian.
haha, Ememtt gav vika TJOHO!
Åsså björk på det.. mumma (Human Behaviour)

JAG ÄLSKAR DEN HÄR SERIEN!!!!!

Listatoppade 5 mest minnesvärda scener i säsong 2

1. Ep4 slutscen ("Hey Stud")
2. Ep11 Brians fångande av buketten på White partyt
3. Ep2 Justins tillbaka blick:
(J-you kissed me in front of everybody (smiling)
B- Yeah. You should have been there)
4. Ep7 Debs "gräl" med Vic angående Hiv, Ben och Michael
5. Ep20 Brian och Justin i sängen under tystnad

Thomas Carlyle

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad

Inläggav Tea » ons maj 17, 2006 23:02

brat skrev:Hetsar ni varandra till att se mer och mer och mer eller vad är på G? Känns som att ni ser serien i en ohygglig fart nu.

jobbsituationer. Jättestor affär pågång... brian sticker direkt, inte ens en tanke på att itne sticka... Till Michael (visserligen lite annan situation, men hade jag varit Justin hade jag inte sett så klart. Jag ahde sett att Brian stack när michael ville, emn om någontin gkändes viktigt för Justin så var jobbet viktigare.)

Thomas Carlyle

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad

Inläggav brat » ons maj 17, 2006 23:40

Tea skrev:
brat skrev:

jobbsituationer. Jättestor affär pågång... brian sticker direkt, inte ens en tanke på att itne sticka... Till Michael (visserligen lite annan situation, men hade jag varit Justin hade jag inte sett så klart. Jag ahde sett att Brian stack när michael ville, emn om någontin gkändes viktigt för Justin så var jobbet viktigare.)

Så det är en specifik gång du menar? Och i så fall, när exakt? Vilken är den andra situationen du pratar om, den då Brian prioriterade Michael över jobbet?

Jag vill bara veta att jag förstår helt innan jag inte håller med. :)
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav The Ankh » tor maj 18, 2006 0:56

3x08

ÄNTLIGEN!!!!! ÄNTLIGEN !!!!! Jag o Karroluttan blev så glada att vi kramades och studsade och nästan grät! Även om man veeet att saker kommer förändras så.. JÄJ! BRIAN & JUSTIN FTW!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav Tea » tor maj 18, 2006 8:20

brat skrev:Så det är en specifik gång du menar? Och i så fall, när exakt? Vilken är den andra situationen du pratar om, den då Brian prioriterade Michael över jobbet?

Jag vill bara veta att jag förstår helt innan jag inte håller med. :)

Tror att det var avsnittet innan, när Justin var i behov av lite Brian love, (efter den misslyckade födelsedagen) Även om jag förstår skillnadne mellan situationerna förstår jag oxå frustrationen Justin måste känna över det hela.

Thomas Carlyle

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad

Inläggav brat » tor maj 18, 2006 11:00

The Ankh skrev:3x08
ÄNTLIGEN!!!!! ÄNTLIGEN !!!!! Jag o Karroluttan blev så glada att vi kramades och studsade och nästan grät! Även om man veeet att saker kommer förändras så.. JÄJ! BRIAN & JUSTIN FTW!

:D Nu när du sett det underbara avsnittet måste jag passa på att fråga vilken hint du såg i 3x05. Du skrev:
"så får man en hint om att Brian & Justin nog är historia för alltoid :( Faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan! Kan Brian bara skärpa till sig! Han har romantik i blodet, det har i ju f¨tt se. Kan han bara plocka fram den.. öh,m det öite mera!"

2x18
Tea skrev:Tror att det var avsnittet innan, när Justin var i behov av lite Brian love, (efter den misslyckade födelsedagen) Även om jag förstår skillnadne mellan situationerna förstår jag oxå frustrationen Justin måste känna över det hela.

Okej, börjar så smått ge upp på den här inte-debatten. :) Är det ungefär det här du menar:
2x17 - Brian prioriterar jobb över Justin.
2x16 - Brian kommer på Bens födelsedagsfest och hänger med Mikey efteråt när festen gått åt helskotta, men han vägrar fira Justins födelsedag?

Jag håller i vilket fall inte med, jag tycker att Brian i genomsnitt sviker dem båda lika mycket. Eller vad sägs om tillfällen som då Brian inte kom på Mikeys comic-con? Eller då Brian offrade typ allt han tror på för att hjälpa Justin efter skadan?

Till sist tänker jag också att Brian har ett helt annat förhållande med Mikey än med Justin. Mikey har han känt för evigt och är bekväm att uttrycka sina känslor för, ibland. Med Justin känner Brian ett behov av att visa att han inte bryr sig (än om han gör det), han är ju ändå Brian Kinney.

Men ja, så klart kan även jag förstå att Justin är besviken, han vill ha så mycket mer. Men jag tror inte att han känner att Mikey får allt det han vill ha från Brian. (Däremot jämför han väl sig själv & Brian mot Mikey & Ben.)

Nåja, vi kan lägga ned det här nu. :)
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Tea » tor maj 18, 2006 11:51

Nej Jag är ingen bra människa att debattera denna serien med för tillfället, för jag har ingen aning om vart jag står någostans. Är väldigt, väldigt kluven till alla karaktärer just nu... Och ändrar uppfattning stup i kvarten, ju mer jag tänker på det... vill du vinna över mej komemr det inte ta lång tid :P

brat skrev:2x18

2x17 - Brian prioriterar jobb över Justin.
2x16 - Brian kommer på Bens födelsedagsfest och hänger med Mikey efteråt när festen gått åt helskotta, men han vägrar fira Justins födelsedag?

Tillägg då oxå att Brian sticker ifrån ett stort och viktigt affärsmöte när Michael behöver honom vid sjukhuset. (det är nog iofs mer en gentjänst)

Jag håller i vilket fall inte med, jag tycker att Brian i genomsnitt sviker dem båda lika mycket. Eller vad sägs om tillfällen som då Brian inte kom på Mikeys comic-con? Eller då Brian offrade typ allt han tror på för att hjälpa Justin efter skadan?

Visst sviker han båda. Absolut! (har jag sagt förresten att jag inte är nån Brian diggare just nu) Men jag anser ändå att han finns där mer för Michael ärn för Justin. Överhuvudtaget gör han (sällan) saker för vännerna som han själv inte tjänar på. (vill bara stryka under att jag säger sällan, för vissa gånger har jag svårt att hitta hur han tjänar på det.) Men ofta blir det mycket bra PR för hans del, varje gång han hjälper sina vänner.

Till sist tänker jag också att Brian har ett helt annat förhållande med Mikey än med Justin. Mikey har han känt för evigt och är bekväm att uttrycka sina känslor för, ibland. Med Justin känner Brian ett behov av att visa att han inte bryr sig (än om han gör det), han är ju ändå Brian Kinney.

Jovisst är han det. Och visst har du rätt i allt du säger.

Men ja, så klart kan även jag förstå att Justin är besviken, han vill ha så mycket mer. Men jag tror inte att han känner att Mikey får allt det han vill ha från Brian. (Däremot jämför han väl sig själv & Brian mot Mikey & Ben.)

Jag menade inte att Justin känner att mikey tar allt, eller så har iaf itne jag sett på det och det är klart att prioriteten måste vara först Michael ibland, men som 18 åring är det otroligt svårt att förstå sånt. När jag avr arton ville itne jag att Arto skulle sätta nån annan före mej. Det vill jag väl egentligen itne än idag... Men på ett annat sätt... Att han jämför sej med Ben och Mikey har jag nog itne heller sett, tror isf att han vill se att B+J blir mer som Mel och Linz. (även fast de är lesbiska) Därför han tyr sej till dom så mycket (det plus att han behöve ren kvinnlig homoförebild oxå) Hoppas du fårstår lite mer av vad jag menar. Som jag sagt, ajg är iten själv säker på vart jag står än.. och har väldigt svårt för karaktärerna just nu. Det kanske klarnar längs med vägen...

Thomas Carlyle

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad

Inläggav brat » tor maj 18, 2006 13:26

Det var ett bra svar Tea. Nu är jag nöjd. :)

Och:
Allmänt svammel, ingen riktigt spoiler... men vi kan väl säga s1-2.
Jag ÄLSKAR Brian. Jag älskade Brian i varje scen i varje avsnitt. Vet inte varför jag så lätt förlåter alla hans synder... men han har ju sånt stort hjärta. ;)

Men jag förstår din kluvna känsla, att inte veta riktigt var man själv står. Jag kände så igenom stora delar av serien också... förutom när det gäller Brian. :D
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Tea » tor maj 18, 2006 13:52

brat skrev:Det var ett bra svar Tea. Nu är jag nöjd. :)

Och:
Jag ÄLSKAR Brian. Jag älskade Brian i varje scen i varje avsnitt. Vet inte varför jag så lätt förlåter alla hans synder... men han har ju sånt stort hjärta. ;)

Men jag förstår din kluvna känsla, att inte veta riktigt var man själv står. Jag kände så igenom stora delar av serien också... förutom när det gäller Brian. :D

Brian är verkligen speciell och i vissa avsnitt älskar jag honom oxå, men sen kommer en sån här "djup dal" där jag förbannar hans namn högt :P
Men det är väl det som gör en bra serie, frustrationen och kärleken.

Thomas Carlyle

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad

Inläggav madskellig » tor maj 18, 2006 16:26

brat skrev:Det var ett bra svar Tea. Nu är jag nöjd. :)

Och:

Jag kunde inte hålla med dig mer, man förlåter verkligen Brian för allt. Satt just och tänkte att i vilken annan serie som helst om en kille betede sig EN gång som han gör i nästan varje avsnitt så skulle jag hatat honom. Men inte Brian, honom älskar jag :)

Tänker alltid på citatet:

"Un-fucking-believable. Jesus, what are you? Mr. Teflon? Shit just never stick to you!"

När jag tänker på Brian :D
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav Tea » tor maj 18, 2006 20:11

SÄSONG 3!!
Ep1 s3.

Ännu en spännande början. what the fuck is going on?
Justins "tillbakablickar" i lägenheten är givande. Är det så han nu ser på deras förhållande?
Ted och Emmetts förhållande är makalöst.
*POOOW*
BRA SMÄLL BRIAN! Jag som är en michael-älskare blir lagom sur på min lilla gulegris. Att han kan säga så.. dumma unge... (visserligen har han rätt att vara arg, men inte att gå över grånasen)
Det jag tycker är så bra med den här serien är att folk itne är långsinta iaf *lol*

Diggar jag slutscenen? Nja, vet itne, kanske, kluven!

Lista
* Jesus christ, ted och emmett har fler leksaker än jag.
* Debbie välkomnar Ethan med öppna armar, Det gör även Mel och Linz. BRA!

Ep2 s3.
Oj, Daph diggar inte Ethan.
Brian har en del roliga scener i det här avsnittet. Vad spelar han på nu?
Justins far är sej lik. Jag hade förträngt hela hans existens.
Emmett, va fan, fast.. det var kul :P
Hittills tycker jag arr den här säsongspremiären har varit lite... nja... inte så bra helt enkelt, MEN scenen med Brian och Justin i lägenheten ändrade på det. Det är en härlig scen. Inget skrikande, inget gråtande bara tagande och givande och vänskaps-försök. Detta kan bli en bra säsong.

Lista:
* Emmetts får mitt hjärta att brista när han gråter.

Ep3 s3.

[spoiler]Det här var ett bra avsnitt. Det bästa hittills säsong 3. Roliga scener, allvar och tårar. Allt i samma avsnitt. Det är ett så bra avsnitt att det får en lång gammal goding lista :D:D:D

Lista:
* Michaels rumpa i tvättstugan.
* Det roliga fortsätter med rumpan i lägenheten.
* ORAL-LEKTIONEN!!!
* Justin och Brian hade ett "moment" där minsan
* Påtända kilalr är alltid roliga
* Kaninte män lära sej att hålla käft efter sex!?!?!
* Carnivalen är skitkul, men min favorit:
* Butthole-bingo
* sist men itne minst... MMMMM CORVETTE
* Justin är väldigt, väldigt vacker nu

Thomas Carlyle

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad

Inläggav Tea » tor maj 18, 2006 21:47

Ep4 s3.

Haha, de har verkligen aldrig dåliga öppningsscener. Brians "icke-aöös-förvånande-min" LOL. Men varför var Justin och Ben med (det avr det första jag tänkte på. Mel gjorde det klart för mej -tack och lov- att hon tydligen änkte på det med.)
And the fun just keeps going!
Det här var ett spännande och värdefullt avsnitt. Typiska homofob-barn ( jag faktiskt jublade lite, och fick dåligt samvete över jublandet samtidigt, när Brian döpte det lilla djävulsbarnet!)
Som lärare har man sett en del och lite till. Det är väldigt sällan barnens egna värderingar (även fast sådana faktiskt kan förekomma) utan föräldrar eller andra vuxna, vilket visas otroligt tydligt i dessa scener. I LOVE IT!
Snart kommer det komma ett moralavsnitt om steroider, bara så ni vet ;)
Och jag hoppas att ni lärde er att lyssna på tea :) Sa jag iten att alla behöver en liten brejk, för att hinna sakna kossan! J coh B hade definitivt ett "moment"!
Sist men itne minst. Ted och Emmett, vad vi älskar er...

Lista:
* - Is she a dragqueen LOL
* Alla kilalr i gänget tycks ha taikulor
* Hihi, de är som oss tjejer, tittar in hunka flyttgubbar
* Teds stil. Meet Emmetts stil. Hello DISASTER!

Thomas Carlyle

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad

Inläggav brat » fre maj 19, 2006 13:09

Nu har det gått två veckor sedan jag såg slutet av QaF och jag börjar så smått acceptera att jag får läsa bakom alla svarta fält i tråden. Läste sida 1-10 idag. Det var i en diskussion som jag kände mig sugen göra ett tillägg. Gissa vad den handlar om. :P

Ai skrev:[hela serien]
1x02
Nåt som slår mig varje gång är hur ung Justin är här i början. För mig känns det rätt så osannolikt att Brian ska vilja ta hem detta barn flera gånger.

Menar du: Osannolikt att Brian tar hem Justin flera gånger i avsnitt 1x01-1x02 eller osannolikt att Brian tar hem Justin igen efter 1x01-1x02?
Brian vill inte ha alla de "vem som helst" som han kan få. Han vill ha en utmaning. Han vill ha Justin. Jag tycker inte att det känns osannolikt när man ser Justin stå där lutad mot stolpen klart vilsen men ändå klart… villig. Brian visar till och med lite känslor i sin första scen med Justin, lite sympati i hans oskuldssituation. Jag tycker att han verkar vilja ge Justin den första upplevelsen, både för att han bryr sig och för att han vill ha den makten. De är ju inte färdiga förrän hela natten gått, det borde bara räknas som en gång. Sedan tror Brian att han är klar med Justin men då kör Justin en "Let's hear it for the boy" (1x03), och vilken människa kan motstå det!? Det är extra roligt att Brian vet att han borde motstå det, han har redan haft Justin. Därför ljuger han om det för sina vänner dagen efter! :D Redan här, i avsnitt 3-4, tycker jag att Justin börjar bli mer mogen och hitta sin egen kraft.

Och:
Tinwiel skrev:[hela serien]Kan det vara så att redan här så dras Brian till Justin på mer än ett enbart sexuellt plan och därför återkommer till honom?

Självklart. :D

-----

Ai skrev:[Hela serien]1x03
Sen är det här avsnittet ju också det första som den beryktade och famösa TROY dyker upp! När Ted i säsong två berättar om sin förödmjukelse med Troy på Pride så rycker ju Brian på axlarna och säger att han känner Troy och visste vart det bar. Här får vi bevis på att Brian verkligen känner Troy innan...8)

Ah! Det har jag totalt missat. Är det han i bastun?

Edit: Ska man bli orolig när Ai inte skrivit i tråden sen i måndags??
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Ai » fre maj 19, 2006 15:45

brat skrev:Edit: Ska man bli orolig när Ai inte skrivit i tråden sen i måndags??

Ingen fara med mig! Jag har läst en hel del och verkligen glatt mig åt denna frenesi som varit i min favvistråd senaste dagarna. Tyvärr så har jag velat svara så utförligt hela tiden att det inte blivit tid (Zoë har tandsprickning och sover i bästa fall en halvtimme i stöten just nu) att skriva nåt alls istället. Men jag läser alltså!

[svar på första spoilern]

När jag skrev det var det en ren allmän frågeställning, inte något specifikt "varför tar han hem Justin efter Babylon och Let's hear it... ?". Att han tar hem Justin i första avsnittet köper jag absolut.

brat skrev:
Ai skrev:[Hela serien]1x03
Sen är det här avsnittet ju också det första som den beryktade och famösa TROY dyker upp! När Ted i säsong två berättar om sin förödmjukelse med Troy på Pride så rycker ju Brian på axlarna och säger att han känner Troy och visste vart det bar. Här får vi bevis på att Brian verkligen känner Troy innan...8)

Ah! Det har jag totalt missat. Är det han i bastun?

Japp!

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tea » fre maj 19, 2006 16:23

JAG ÄLSKAR DEN HÄR SÄSONGEN! JAG ÄLSKAR ALLA ÖPPNINGSSCENER OCH JAG ÄR FÖRÄLSKAD I MINA BÖGVÄNNER, MEN MEST AV ALLT... JAG ÄLSKAR ALLA SLUTSCENER!
Sambon älskar serien lite mindre... det är rätt stökigt hemma just nu, men hallå.. vem har tid att städa??

Jag är så tagen av dessa avsnitt att jag ahr få ord att säga, men iaf lite:

Ep5 s3

Älskar fortfarande Ethan. Hatar den estetiska världen,
Älskar brians ärlighet till Deb. (speciellt nrä han skvallarar om Michael)

Ep6 s3.
Älskar daphney. Hon har såååå rätt.
Älskar scenen i operasalen mellan Ethan och lilla collagestudenten och svartsjuka Justin.

Ep7 s3
Älskar inte längre...
Dumma michael skrämde livet ur mej med sin "dagdröm".
Ethan kan gå och spola ner sej själv någonstans... Ska aldrig mer titta på ett enda avsnitt!
(fast slutscenen var bra :))

OBS!
AVSNITTEN JAG INTE SÅG!!!:
Ep8 s3.
Okej, Rages historierna de hittar på är undebara. LOL
Justin, way to go... How we all love bubble-butt!
Emmett, å emmett.
Slutscenen hamnar på listan!

Ep9 s3.
Öppningsscenen hamnar på listan (J+B på Babylon dansgolv kyssandes)
Åh Tracey får gästroll :D
Fulla Ted är rolig.

Ep10 s3.
Justins affischer,= UNDERBARA
Väldigt mycket droger nu.
Ted är en idiot

Ep11 s3.
OMG hur ska detta sluta?
Applåder till Brian, Justin, Linz, Mel, Jen, Daph och Deb. Jag stod upp och jublade! Det hamnar direkt på listan. Min mage känns konstig. Jag tror jag tog åt mej mycket av den scenen.
Hunter är en liten skit!
Ted är en idiot (igen)
Brian har bara sej själv att skylla och får ingen sympati av mej i det här avsnittet. Han visste vad han gav sej in på. Och även här kan han gå därifrån med huvudet högt (omväl med svansen mellan benen!)
FUCK VAD SPÄNNANDE! Men jag måste åka och jobba (dumma jobb, vem behöver pengar när det finns QaF?)

Jobbigt ai. Hoppas det blir bättre snart

... ååååå.. bara ett avsnitt till

Thomas Carlyle

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad

Inläggav Ai » fre maj 19, 2006 21:49

Fredag=Sambon inte behöver lägga sig tidigt=Sambon och Zoë leker=Jag kan pilla med PS!!

Rätt oinspirerat den här gången, men ändå...
Bild Bild Bild

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Ai » lör maj 20, 2006 14:24

Jag har ett svagt minne utav att jag faktist lovat göra lite Whedonverse-ikoner istället för att fortsätta spamma den här ganska oansenliga tråden... Men jag kan ju inte låta bli mina prrrretties!

Tre till. Något bättre än dom förra tre. Iallafall en av dom...

Bild Bild Bild

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tob » lör maj 20, 2006 14:34

Ai skrev:Jag har ett svagt minne utav att jag faktist lovat göra lite Whedonverse-ikoner istället för att fortsätta spamma den här ganska oansenliga tråden...

Jo...har också ett svagt minne av det så det kan inte bara vara en tillfällighet.

Skämt och sido så tycker jag verkligen du borde satsa lite mer på whedonverse art. Det skulle säkert ge mer uppskattning också med tanke på att vi är på ett whedonverse forum.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Ai » lör maj 20, 2006 15:30

Jo, jag vet...

Jag sitter och pular med Xander as we speak faktist.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Glorificus » lör maj 20, 2006 16:02

Ai skrev:Jag har ett svagt minne utav att jag faktist lovat göra lite Whedonverse-ikoner istället för att fortsätta spamma den här ganska oansenliga tråden... Men jag kan ju inte låta bli mina prrrretties!

Oansenliga tråden? :o Titta bara på hur många visningar den här tråden haft jämfört med de flesta andra... ;)

Ai skrev:Tre till. Något bättre än dom förra tre. Iallafall en av dom...

Bild Bild Bild

Åååh, pretty pretty pretty!! Supersnygga!!
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav brat » sön maj 21, 2006 15:52

Omtitten är igång! Fokus vid denna omtitt är (som jag redan sagt): Brian och Justin. Nu har jag nyss sett klart säsong 1.

Säsong 1
Jag älskar Brian & Justin. Jag älskar listor. Så roligt det skulle vara att lista deras tio bästa scener tillsammans i säsong 1, tänkte jag. Logiskt. Men jag insåg inte hur ångestframkallande det skulle vara att sålla bland alla deras roliga scener, känslosamma scener, små scener med bara en blick, sexscener, dagen-efter-scener, Brian-är-en-skit-scener. Till slut blev det nästan bara stora fina stunder kvar. Men här kommer iaf Listan:

10. Äter glass nakna (112)
Justin: Luckily you can't push me away. I'm on to you.

9. Brian står upp mot Justins pappa (108)
Brian skjutsar hem Justin men tar med sig honom igen efter han hört Justins pappas regler.
Brian: So in other words, for Justin to live here with you he has to deny who he is, what he thinks and how he feels. That's not love, that's hate. Justin, you coming?

8. Hejdå-kramen (121)
Då Brian tror att han ska flytta till NY.
Justin: Don't go. You can't go. What are you gonna do without me?
Brian: I don't know, I guess I'll survive.
Justin: Doubt it. What about me?
Brian: I'm sure you'll ge along just fine on your own.
Justin: No I won't.

7. Brian Kinney gives a shit (116)
Brian skjutsar Justin till skolan och får veta att Justin kanske ska flytta efter examen.
Justin: What, do you give a shit?
Brian: It's just the first I've heard of it, that's all.
Justin: You do. You give a shit.

6. Strippen i Brians kök (101)
Allra första gången Brian tar hem Justin.
Brian: So are you coming or going? Or coming and then going. Or coming and staying?

5. Dagen efter King of Babylon (120)
Killarna sitter på the Diner och pratar om killen Justin snodde från Brian.
Justin: After a while though he got really clingy, he wanted to know when he could see me again.
Brian: So what'd you tell him?
Justin: I told him that he could see me in his dreams.

4. Sex på hotellet i NY (110)
Brian hittar Justin på ett hotell när han rymt till NY.
Justin: You look like shit. You should go take a shower.
Brian: Yeah I probably should, I must stink.
Justin: Yeah... Sounds like you hade a rough night... you need help?

Topp 3 behöver inte så mycket förklaring:

3. Forever Young (118)
Justin: I turned into a big queer.
Brian: Yeah, lucky for you otherwise I wouldn't be waisting my time. But it's to late now. There's no turning back.

2. Let's hear it for the boy (103)

1. Save the Last Dance for Me (122)
Justin: It was the best night of my life.
Brian: Even if it was ridiculously romantic.

Förutom att jag noterat och reflekterat över varje liten förändring mellan B & J :D hann jag också klottra ned en lista med måste-ha-musik! Av de 31 låtar som hamnade på listan har jag hittat alla utom:
"Minimal Peach" by Greek Buck
"Take Me, Love Me (Squeeze Me Baby)" by Friburn & Urik
"Little Soul" by H2SO4
"I Parade Myself" by Gang of Four
"Kind Of Magic" by Queen (Just den här känns dock inte som att den är omöjlig att hitta om man söker mer.)
"New York City" by The Demics
"Go To The Water" by Jamie Oakes
Speciellt de tre första skulle jag vilja hitta, så om någon vet var jag ska söka tar jag tacksamt emot tips. :)
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Tinwiel » sön maj 21, 2006 19:20

Åh, brat! :lovebunny: Vilken underbar lista! Jag älskar alla dom där scenerna, och jag är glad att du gjorde listan. Jag har också funderat på att börja lista saker när det gäller QaF, men jag har inte orkat brytt mig än. Bästa scener, bästa avsnitt, bästa repliker, bästa karaktärer osv.. en av svårigheterna tycker jag är att det inte finns lika många bra hemsidor om QaF som det finns om Buffy, så det blir krångligare om man ska kolla episode guides och sånt. Jaja, senare kanske.. :) Sen, inte nu. ;)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tea » sön maj 21, 2006 23:19

Ep12 s3

Stackars Em. Han sköter konfrontationerna bra i det här avsnittet dok. gotta give him credit.
Hunter stör mej så in i... *grrg*
Skitunge rent ut sagt, han borde lära sej en rejäl läxa.
Teddy spelar otroligt bra. Abstinens och överlägsenhet. LOVELY! han gör detta avsnittet hårt och spänannde.

Lista
* Brians blick i denna scenen:
Justin- Teenagers. I don't know how we put up with them.
* Emmett säger ifrån:- Well I may be a silly fagott, but you know something mel... U R a cunt!
* Debbies t-shirt: Foreplay is for pussies

Ep13 s3
Shit vad bra teddy spelar. Speciellt scenen i resturangen. Blinkningarna och ansiktsryckningarna och paranioan. Otroligt bra... OSCAR!!!
Fattar dock inte, det är väl jätteskönt att vara en nobody. ingen förväntar sej något av dej då :P Måste vara nån sorts 30-års kris han har ;)
Em gråter = Tea gråter

Lista:
* Cigarettfilmningen i början
* Hunter:- have low self-esteem. I was sexualized at too early an age. It's fun, exciting, and a great way to make non-reportable income.
* Michael:- Well he already has a boyfriend!
Hunter:- You do?
Brian:- In a non-defined, non-conventional sort of way, yeah
.
* Funderar på om Brians favorit 3-ord är "nine inches cut" eller "nine inch cock"

Ep14 s3
JAAAA säsongsavslutning!!
Otroligt bra filmatiserat i svartvitt, känns lite "krigsaktigt"
Ben Michael och Hunter börjar bli en familj. Hunter är mer accepterad minde skitunge.. bla, bla, yada, yada... Åh nej *spelar förvånad* någon förstör husfriden.
2 mysiga scener mellan Justin och Brian:
1: Justin:- I can't believe you did this. It's so…
Brian:- Noble?
Justin:- Out of character. What made you do it?
Brian:- Some asshole told me that if you believe in something strongly enough, you have to be willing to sacrifice everything.

2: Justin:- Jesus Christ, Brian. Now you don't even have a car.
Brian:- Ah, now I guess I've lost everything.
Justin:- Not everything
.

Att Blake skulle komma tillbaka är en trevlig överraskning och underbart att han kan ge det fulla support som Ted behöver. Våldtäkts-scenen var otroligt stark och gjorde ont i min mage.
Helt okej avslutning. Slutar lite småspännande med Ted och Michael/Hunter. Får fortsätta titta på säsong 4 imorgon!

TOP 5 LISTAN över säsongen:
1. Ep 3 Brian:- I love you
2. Ep 8. Justin:-And you're so smart? If you had any fucking brains at all you never would have let me leave. You would have told me I was making the biggest mistake of my life, that I would regret it as long as I live. You would have told me that what you gave me was a thousand...a million times better than anything he had to offer. You would have told me you loved me.
3. Ep 8 Justin:- I gave it some thought and decided you should take me back.
Brian:- Oh?
Justin:-Even though I've made a few mistakes, I think you'd be making an even bigger one not giving me a second chance.
Brian:- I see.
Justin:- Cause now I understand what it is you want of me. And I know what I can expect from you.
Brian:- You also understand you'll be required to work long, hard hours -- sometimes deep into the night?
Justin:- It would be a pleasure to work under you...Sir.
Brian:- And you're never to play violin music in my presence again.
Justin:- I promise.

4. ep 11 Gaycommunityn stands up for themself.(Mel, Jen, Daph, Deb, Linz, Justin och Brian ;))
5. Ep 9 Öppningsscenen på babylon (justin och Brian tillsammans igen)

Thomas Carlyle

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film