One Tree Hill

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav carre » mån maj 15, 2006 20:10

Off skrev:Om det nu blir en s04 kommer The Buffster vara med och skrika "OTH IS A ROLLERCOASTER!" på IRC. I like it.

det MÅSTE bli en s4!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav eynosh » mån maj 15, 2006 21:32

ey skrev:
The Buffster skrev:2.06 Mouth köper tillbaka dockhuset åt Brooke. Så fint. Så jävla fint.

:D du är fast va?! :P

OTH fäster alla.

Och jag tror Buffster komma tycka om flera av slutscenerna i S3. Speciellt

Spoiler mitten av S3 någon gång
Tävlingsscenen där dom dansar fel och allt blir kalabalik

Spoiler lite senare
Basketscenen när Nathan sätter straffkastet samtidigt som han tittar bort
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav The Buffster » tis maj 16, 2006 10:39

Jo jag måste ju erkänna att jag är fast vid det här laget. Trots att jag fortfarande har vissa invändningar så längtar jag alltid tills nästa avsnitt. Och jag kan redan nu säga att jag håller med om att det måste bli en säsong 4.

Haha, men eynosh då, spoiler för sånt som jag inte har sett, fatta hur svårt det är inte läsa dom. Men, men jag ska se några avsnitt nu så snart är jag väl ikapp.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav eynosh » tis maj 16, 2006 10:44

The Buffster skrev:Jo jag måste ju erkänna att jag är fast vid det här laget. Trots att jag fortfarande har vissa invändningar så längtar jag alltid tills nästa avsnitt. Och jag kan redan nu säga att jag håller med om att det måste bli en säsong 4.

Haha, men eynosh då, spoiler för sånt som jag inte har sett, fatta hur svårt det är inte läsa dom. Men, men jag ska se några avsnitt nu så snart är jag väl ikapp.

Du skulle kunna läsa dom.. Jag har bara skrivit lite överskådligt om vad slutscnenen handlade om då jag inte visste vilka avsnitt det var. Dom spoilermarkeringarna är som att jag skulle säga att slutscennerna i avsnitt 3x16 och 3x20 är bra (ok, nu är det nog inte dom avsnitten, men du förstå tankegången).
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav The Buffster » tis maj 16, 2006 10:46

Jag fattar. Men jag tror ändå inte att jag vågra läsa, är väldigt rädd för spoilers. Vi får se. Kan nog inte hålla mig i längden.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav eynosh » tis maj 16, 2006 10:56

The Buffster skrev:Jag fattar. Men jag tror ändå inte att jag vågra läsa, är väldigt rädd för spoilers. Vi får se. Kan nog inte hålla mig i längden.

Du kommer älska slutscenerna i 3x14 och 3x20.
Tyckte att dom två var lite outstanding i säsongen.
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav The Buffster » tis maj 16, 2006 11:42

Åååh, då längtar jag dit.

2.07 Mouth tar han om Brooke. Och hon kallar honom för lillebror. Det är knappt att mitt hjärta klarar det.

Felix kan jag inte riktigt sätta fingret på. Känns ibland som om han verkligen bryr sig om Brooke men jag är ändå lite osäker. Nja, trodde för att han skulle bli bra men nu är jag tveksam. Anna gillar jag inte alls, hon är så trist, och vad hon och Felix har för historia, nja.

Men, men hittills gillar jag säsong 2 trots allt. Klubben kan fungera. Men jag saknar basketen, hoppas att det blir mer sånt snart.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav The Buffster » tis maj 16, 2006 14:01

2.09 Stör mig allt mer på både Felix och Anna. Särskilt Anna. Fattar ingenting av hennes beteende. Hur kan Lucas gilla henne egentligen?

Nathan och Haleys bråk är inte heller någonting som jag bryr mig om. Att Haley ska satsa på musiken, men en kille som ställer såna krav som Chris. Nä det kan bara bli trubbel.

Men jag gillade ändå avsnittet. Mest för Mouths skull. Gillar verkligen honom och hur mycket han gillar Brooke. Synd att hon aldrig lär se honom på det sättet.

Peyton, har jag nog glömt att nämna hur mycket jag ändå gillar henne, hon var väldigt bra i det här avsnittet. När hon gråtande försökte rengöra klänningen. Aj.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav The Buffster » tis maj 16, 2006 15:14

2.10 Peyton!! Och Jake!! Hela grejen med tröjan och allting var väldigt bra. Fast jag fattar fan inte hur hon kunde bli avstängd på grund av det. Helt sjukt. Men starkt av henne i alla fall. Och så kom ju hennes Jake i slutet. Fint.

Mouth, Lucas och Felix alla vill dom ha Brooke. Fullt förståeligt då hon är så jävla underbar. Synd bara att Lucas insåg det först nu. Fast egentligen vill jag ju se Mouth och Brooke, men det lär som sagt aldrig hända.

Dom sakerna tyckte jag väldigt mycket om men sen...

Att Haley åker till New York med Chris. Nä. Det är bara jobbigt.

Och att Jules visar sig bara var en del av Dans plan att förstöra Keith. Det var en så dålig twist att jag hade kunnat sluta se bara för det. Alldeles, alldeles för såpigt.

Och sen HATAR jag Anna. Blir galen på henne. Riktigt kass skådis också.

Men ja, trots det negativa var det ett bra avsnitt. Hoppas bara att Anna och Felix lämnar stan snarast.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav _Gunn_ » tis maj 16, 2006 22:44

It's Official: Veronica Mars Renewed, Everwood Dead
Straight from the horse's mouth, Rob Thomas just e-mailed me to confirm that Veronica Mars has been renewed for a third season. The show got a 22-episode order that, depending on ratings, can be reduced to 13. Very reliable sources, meanwhile, are also telling me that One Tree Hill will be back and that Everwood is, in fact, dead. Talk about injustice.
*Bangel*
Användarvisningsbild
_Gunn_
Demon Fodder

Inläggav Off » tis maj 16, 2006 22:45

Woho!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav carre » tis maj 16, 2006 22:47

*dansar en lyckig dans*

YEAH! :D
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav eynosh » tis maj 16, 2006 23:35

Jag har dansat tills jag inte kan dansa mer. Jag har tjoat tills jag inte kan tjoa mer. OTH will be back!
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Glorificus » ons maj 17, 2006 1:01

It's a dance-worthy cause. 8)

Hade varit hemskt om man inte fick se någon fortsättning alls.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav The Buffster » ons maj 17, 2006 16:45

Är ju ett rätt nyblivet OTH-fan men YAY ändå.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav The Buffster » tor maj 18, 2006 21:23

2.10 - 2.13 Nu börjar det likna någonting. Särskilt 2.13 var ett superavsnitt. Brooke är så bäst. Och när Mouth berättade om att han hade krossat hennes vindruta. "It's too hard", jag håller med om det. Att Brooke och Felix inte kommer att hålla speciellt länge känns redan självklart. Hur det blir mellan Brooke och Lucas återstår och se. Jag vill ju ha Brooke och Mouth men jag tvivlar på att det kommer att bli så.

Jag har blivit ett STORT Peyton och Jake fan. Alla scener mellan dom sen han kom tillbaka har varit helt underbara.

Jules och Keith storyn är dock väldigt dåligt tycker jag. Det känns som om man redan nu kan förutse att det inte kommer att fungera, men ärligt så bryr jag mig inte så mycket. Eller jag det blir ju synd om Keith, men nä. Gillar inte henne som karaktär heller.

Haley och Chris stör mig så jääääävla mycket. Ville inte att hon och Nathan skulle gifta sig just på grund av att serieskaparna alltid känner sig tvingade att lägga in såna här idiot saker. Men Nathans sida av storyn gillar jag i och för sig, när han kastade synten mot tavlan. AJ, AJ, AJ.

Trots brister (är inte så förtjust i Lucas flyttar in hos Dan och ljuger om att han är sjuk storyn heller) så är det riktigt bra.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav The Buffster » lör maj 20, 2006 20:11

2.14 Brooke! Mouth! Mouths tal om Brooke, jag grät givetvis. Finare än finast.

Peyton och Jake. Förut när jag endast hade sett vissa delar av serien så kändes som mer som en tillfällig grej men nu så älskar jag dom tillsammans.

Och sen Nathan. Nathan!! Trodde aldrig att jag skulle gilla honom så mycket men nu gör jag det. Haleys förvandling, som jag ändå tycker att det måste ses som, känns däremot lite tveksam.

Jag gillar också att Andy fortfarande är kvar. Först när Karen träffade honom så tänkte jag att han skulle vara med i några avsnitt högst. Såna rika, snygga killar visar sig alltid vara för bra för att vara sanna. Eller så hittas det på någon korkad anledning till varför det inte kan fungera. Jag räknar fortfarande med att det kommer att spricka men jag vill verkligen inte det.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav The Buffster » sön maj 21, 2006 13:26

2.15 Brooke: Let’s see, in ten years I’ll probably be married to someone like Marvin McFadden.
Anna: Who’s Marvin McFadden?
Brooke: Of course you all probably call him Senator McFadden or something, but we just call him Mouth.

Awwwwwwwwww, jag dör så fint.

Sen var Nathan jävligt roligt också, samtidigt som allting är så sorgligt.

Brooke: Nate, thank you for coming.
Nathan: What ever I just ran out of alcohol.

Lucas: What are you doing?
Nathan: Haley hates pink.

Lucas: A clown?
Nathan: Yeah, they creep her out.

Till sist måste jag också nämna Tims video, så rolig.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav eynosh » sön maj 21, 2006 13:53

The Buffster skrev:2.15 Brooke: Let’s see, in ten years I’ll probably be married to someone like Marvin McFadden.
Brooke: Of course you all probably call him Senator McFadden or something, but we just call him Mouth.

Buffster e fast :)
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav The Buffster » sön maj 21, 2006 17:34

eynosh skrev:
The Buffster skrev:2.15 Brooke: Let’s see, in ten years I’ll probably be married to someone like Marvin McFadden.

Buffster e fast :)

Japp och det är mest Brooke och Mouths förtjänst.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav The Buffster » sön maj 21, 2006 20:12

2.16 Stackars, stackars Nathan. :cry:

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav _Gunn_ » sön maj 21, 2006 20:30

Säsong 2 är en väldigt sorglig säsong. Inte mycket roligt händer. :(

2x17
Var så irreterad på det avsnittet, trodde Haley skulle komma med hem.. men nej. Lämna inte Anna och Felix Tree Hill i det avsnittet också?tackgodegudfördet.

The Buffster: Vad tycker du? säsong 1 eller 2? :)
*Bangel*
Användarvisningsbild
_Gunn_
Demon Fodder

Inläggav The Buffster » sön maj 21, 2006 22:05

_Gunn_: Hmm... hittills så måste jag nog säga säsong 1. Har lite bråttom nu så jag hinner inte motivera men jag gör nog det sen.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav The Buffster » mån maj 22, 2006 11:52

2.19 Nathan! Fan alltså, jag fattar inte hur Haley kunde säga det hon gjorde när han åkte för att hälsa på henne. Jävlar vad ont det gjorde.

Att det nu verkar bli något mellan Mouth och Erica är jag väldigt tveksam till. Självklart underbart att se Mouth lycklig, men jag vill ju se honom lycklig tillsammans med Brooke. Eller någon som är lika underbar som Brooke (vilket är svårt).

Fy fan vad jag skrattade åt scenen när Dan hittade Deb sovandes i trädgården. Tragiskt på samma gång givetvis men så jävla roligt såg det ut. "I'm boiling water to throw on you" var en härlig replik också.

Jag hoppas verkligen att det kommer att hålla mellan Andy och Karen.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav The Buffster » mån maj 22, 2006 12:51

2.20 Riktigt jävla bra avsnitt. Man fick givetvis väldigt mycket säsong 1 vibbar av den alternativa verkligheten, och det fick mig ändå att sakna säsong 1. Framför allt basketen. Matchen på slutet, sååååååååå bra.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Off » mån maj 22, 2006 12:58

Du har haft bra tempo på tittandet Buffster. Tror det kommer bli ännu högre i säsong 3.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav carre » mån maj 22, 2006 13:11

:D jag blir så glad av Buffsters inägg!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav The Buffster » mån maj 22, 2006 16:07

Off skrev:Du har haft bra tempo på tittandet Buffster. Tror det kommer bli ännu högre i säsong 3.

Förmodligen kommer jag vilja se ännu fortare i säsong 3, men det är tveksamt om jag har tid. Fast ett avsnitt om dagen, åtminstone, borde jag hinna. Nu gör ju många av serierna jag vanligtvis ser uppehåll också.

ey skrev::D jag blir så glad av Buffsters inägg!

Väldigt kul att höra att inläggen uppskattas.

2.21 - 2.23 Så här ska det se ut. Dom två sista avsnitten, framförallt, var fruktansvärt bra, och djävulskt sorgliga. Jag kan knappt komma ihåg senast t ex OC berörde mig på det här sättet. OTH styrka ligger verkligen i dramat. Serien lyckas verkligen engagera känslomässigt. När det gäller t ex humor har den kanske inte så mycket att komma med i jämförelse med OC men det gör inte så mycket. Det betyder inte heller att OTH saknar humorn, Tim t ex är väldigt rolig.

Haley och Nathan. Varje gång jag ser hennes porträtt övermålat med rosa färg, "Haley hates pink", så gör det ont i hjärtat. Och så kom hon tillbaka på slutet. Ska verkligen bli intressant att se vad som händer. Jag hade aldrig trott det men jag är helt klart ett Haley och Nathan fan.

Brooke och Lucas vet jag inte riktigt om jag tycker att dom ska vara ihop. Men Brooke är så jävla bra att den storyn också engagerar. Och det är inget fel på Lucas heller.

Jake, Nikki och vårdnaden om Jennie är ingen story som jag gillar överdrivet mycket, stör mig på den endel faktiskt. Det kändes bara onödigt att Nikki skulle sticka med Jennie just när man trodde att allting skulle ordna sig. Däremot älskar jag Peyton och Jake tillsammans. Så jag vill inte att han ska vara borta för alltid.

Att Dan dör känns knappast troligt. Jag skulle väl gissa att det var Andy, Keith eller Nathan som tuttade på, men det är rätt svårt att spekulera egentligen. Jag vill verkligen inte att Andy ska försvinna ur serien. Om det skulle hålla mellan honom och Karen så skulle OTH verkligen imponera på mig, så jag hoppas att det blir så.

Peytons mamma kommer till stan. Nja, tveksamt. Enda pluset är väl att det var kul att se Sheryl Lee igen.

Om säsong 3, som jag faktiskt tror, lyckas med att vara bättre än både säsong 1 och 2 så kommer den att vara helt fantastisk. Och då MÅSTE dom spela basket igen. Det var ju en så viktig del av serien i säsong 1 men har knappt figurerat alls i säsong 2. Jag har stora förhoppningar som sagt.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav The Buffster » mån maj 22, 2006 19:48

3.01 WOW. Det börjar bra. Superavsnitt. Haley och Nathan. AJ. När hon gick och la sig hos honom, fan alltså. Jag hade så fel om dom innan jag såg serien på riktigt. Trodde att det var ett tråkigt par, men jag älskar dom nu. Någonting annat jag fullkomligen ÄLSKAR är Haleys porträtt med rosa färg över, och nu har Peyton gjort det till en tavla också.

Bra att Mouth inte är med Erica längre. Jag gillade inte henne.

Peyton var supersöt i sin nya frisyr.

En dålig sak bara, att dom har byt ut skådisen som spelar Peytons pappa. Sånt ogillar jag.

Andy kom tillbaka!

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav The Buffster » tis maj 23, 2006 13:02

3.02 Imponerade också. Scenen när Brooke delade upp Tree Hills singelkillar (och Foo Fighters) mellan henne och Peyton kan vara min absoluta favorit hittills i serien (nu ska jag kanske inte ta i men jag tyckte så fruktansvärt mycket om den). Särskilt att hon hade tagit med t ex Dan.

Haley och Nathan fortsätter att engagera. Gillar Nathan när han är så kall. Scenen när han och Lucas spelade basket var underbar den också. Lucas hade verkligen inte en chans.

Sen måste jag också nämna Tim. Hans låt, så bra!

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film