Gilmore Girls

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Off » tor apr 20, 2006 20:53

s0619

Oj va sprit kan slå snabbt... Lorelai får skärpa sig för jag orkar inte med henne just nu. Resten av avsnittet var suveränt och Lanefamiljen är så jäkla härlig.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav The Buffster » tor apr 20, 2006 21:36

6.19 Gillade såklart detta hur mycket som helst. Lane och Zach är så underbara. Om adolvsson är en gammal romantisk dåre så är jag också det för mina ögon var definitivt inte torra.

Mrs Kims mamma visar sig vara buddist. Kul med två bröllop och att Zach gillade "klänningen" så mycket.

Jag är lite småkär i Brian för tillfället känner jag, han är så fruktansvärt söt. Det gick rätt snabbt så jag kan ha sett fel men visst hånglade han med Lanes knasiga kusin? (är det hennes kusin förresten?)

Att jag är less på Luke/Lorelai/April grejen behöver knappast upprepas, och Lorelai MÅSTE säga någonting till Luke snart. Även om Lorelai på ett sätt är lite jobbig just nu så tyckte jag så synd om henne under talet. Nothing happening on June third...

Och just ja, det är förvånande hur lite jag bryr mig om att Logan var skadad.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Illyria » tor apr 20, 2006 22:49

Team Palladino Says "Goodbye, Girls"

Och jag är inte speciellt förvånad efter allt prat fram och tillbaka.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » tor apr 20, 2006 22:58

Illyria skrev:Team Palladino Says "Goodbye, Girls"

Neeeej! Skandal! Sorg! Varför, varför, varför?! :( Usch, serien kommer sluta på någon motsvarighet till West Wing säsong 5... :cry: :cry:

6.19 ägde, men så deppig som jag blev över den där nyheten så orkar jag inte ens specificera varför, förutom att säga att det hade ALLT att göra med Amy Sherman-Palladino, och att sista året kommer vara utan henne....

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » tor apr 20, 2006 23:01

caffeineaddict skrev:

Neeeej! Skandal! Sorg! Varför, varför, varför?! :( Usch, serien kommer sluta på någon motsvarighet till West Wing säsong 5... :cry: :cry:

Fast då har vi inte sett hur personen som tar över kommer att sköta det. Och Palladino har ju inte hanterat sista halvan av säsong 6 speciellt bra heller så jag vet i fan. Det kan vara bra för serien.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Off » tor apr 20, 2006 23:04

noike skrev:
caffeineaddict skrev:

Fast då har vi inte sett hur personen som tar över kommer att sköta det. Och Palladino har ju inte hanterat sista halvan av säsong 6 speciellt bra heller så jag vet i fan. Det kan vara bra för serien.

Jag är väl mer rädd att dialogen mellan karaktärerna skall ändras än något annat. De som tar över har nog varit med tillräckligt länge för att ha tillräckligt bra koll på vad som ska hända den sista säsongen.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav adolvsson » tor apr 20, 2006 23:04

noike skrev:
caffeineaddict skrev:

Min knä-reaktion är som caffes, men efter två sekunders eftertanke är jag mer på noikes sida. Det kanske är precis vad serien behöver nu, en ny och fräsch syn på saken. Jag kommer vara oerhört nyfiken på S7.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Illyria » tor apr 20, 2006 23:07

Det är knappast någon hemlighet att jag tycker serien tappat en hel del och jag tror det kan bli intressant. Jag tror inte det kan bli sämre... Men Amy borde åtminstone komma tillbaka och skriva allra sista avsnittet, för hon har ju alltid sagt att hon har slutscenen klar.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » tor apr 20, 2006 23:10

Illyria skrev:Men Amy borde åtminstone komma tillbaka och skriva allra sista avsnittet, för hon har ju alltid sagt att hon har slutscenen klar.

Alla sitter i soffan framför tv:n och så trillar en flygplansmotor ner i vardagsrummet och alla dör.

...

JAG hade blivit förvånad.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Noam » fre apr 21, 2006 3:00

noike skrev:Alla sitter i soffan framför tv:n och så trillar en flygplansmotor ner i vardagsrummet och alla dör.
...
JAG hade blivit förvånad.
Donnie Darko rip-off ;)
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav Off » fre apr 21, 2006 19:40

Lite rolig info om nya showrunnern:

On the plus side, the new showrunner, David Rosenthal is... umm... eccentric. An excerpt from a 2001 profile of him in the New York Observer (the full story is behind a paywall):

Today, some people think David Rosenthal is crazy. It has been nearly a year since Mr. Rosenthal, 33, left his marriage and abandoned Hollywood, leaving barely a trace. He estranged himself from close friends and colleagues, moved into posh hotels and gave away a million dollars to young women, some of whom he barely knew. He wrote an angry play called Love, which contains an extraordinary amount of cursing. Love also details Mr. Rosenthal's feelings about faith, monogamy and his desire to have intercourse with the supermodel Heidi Klum. Mr. Rosenthal said that after he sent a copy of the play to his father, his father took him to a mental hospital, where Mr. Rosenthal was kept for 48 hours.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav adolvsson » fre apr 21, 2006 20:12

Off skrev:Lite rolig info om nya showrunnern:

Jag gillar honom redan. Bring on S7!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Illyria » lör apr 22, 2006 12:06

Jag tycker också han låter lovande. Och det är tydligen han som skrivit nästa avsnitt, fast det förra han skrev gillade jag inte direkt (6.03)... Men det blir mer intressant utan inblandning av AS-P, hon har väl den övergripanden kollen på allt nu.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » lör apr 22, 2006 12:44

Illyria skrev:Jag tycker också han låter lovande. Och det är tydligen han som skrivit nästa avsnitt, fast det förra han skrev gillade jag inte direkt (6.03)... Men det blir mer intressant utan inblandning av AS-P, hon har väl den övergripanden kollen på allt nu.

En snabbkoll på tv.com, och jag är ganska säker på att jag gillade hans avsnitt. Ja. Det här ska nog bli bra.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Glorificus » lör apr 22, 2006 17:31

Har äntligen haft tid att se 6x19... underbart avsnitt!

Till skillnad från det förra fick man en känsla av helhet av det här, där dessutom i stort sett varje scen var höjdpunkter. :D

"You will bring a man to the wedding... Kirk doesn't count!"

"58 seats, 62 koreans!"

Edit: Och så länge GG får fortsätta är jag glad. Blir bara extra intressant att se nästa säsong.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Illyria » ons apr 26, 2006 0:16

Lång intervju med paret Palladino (OBS, innehåller spoilers)

Spontan reaktion: Om dom nu var så jäkla intresserade av att fortsätta med serien - ta dealen! Det är så de flesta serier verkar arbeta ju, från år till år. Speciellt nu detta sista året då Lauren och Alexis kontrakt går ut - ta ett år till och sen kanske se vad som händer. But nooo. Whatever. Förstår mig faktiskt inte på dem. Den där intervjun gav mig bara dålig eftersmak, speciellt många saker Amy säger... Förövrigt skrattretande att hon tar upp Logan som något positivt, sen han kom med har serien bara gått käpprakt ner. :rolleyes:

Good riddance and GO DAVID!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » ons apr 26, 2006 0:42

Illyria skrev:Lång intervju med paret Palladino (OBS, innehåller spoilers)

Spontan reaktion: Om dom nu var så jäkla intresserade av att fortsätta med serien - ta dealen! Det är så de flesta serier verkar arbeta ju, från år till år. Speciellt nu detta sista året då Lauren och Alexis kontrakt går ut - ta ett år till och sen kanske se vad som händer. But nooo. Whatever. Förstår mig faktiskt inte på dem. Den där intervjun gav mig bara dålig eftersmak, speciellt många saker Amy säger... Förövrigt skrattretande att hon tar upp Logan som något positivt, sen han kom med har serien bara gått käpprakt ner. :rolleyes:

Good riddance and GO DAVID!

Nu tog jag mig inte igenom hela, är ju en aning spoilerrädd av mig, men jag läste allt om varför dom beslöt sig för att lämna serien, och min reaktion är totalt motsatt den. Det råder ingen tvekan om att paret Palladino älskar sin skapelse och att dom helst av allt hade velat fortsätta. Men under dom förutsättningarna? Dom ber om trygghet, men WB vägrar till och med ta den diskussionen, ville inte ens prata om vad som skulle hända med ett två-årskontrakt om det bara blev en säsong till. Dom ville ha fler manusförfattare, lätta lite på bördan, men inte ens det gick för sig.

Så du har alltså ett par som arbetar hårdare än de flesta, utan den trygghet dom (och jag) känner att dom förtjänar och behöver. Nej, efter den intervjun såväl förstår jag som applåderar deras beslut, och jag kommer sakna dom än mer.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » ons apr 26, 2006 0:49

Ja, bisarra saker. Som om att de verkar vara de enda två som någonsin arbetat på serien: "they need to hire some major writers because they don't have a staff right now." Man kan ju faktiskt undra lite varför alla manuförfattarna går vidare så snabbt. Nästan alla serier har ett par staff writers som hängt med länge, speciellt efter sex år. Utom GG.

Hela saken med att de sagt "sju år" hela tiden utom nu. Och när bolaget säger vi ger er ett år till för att avsluta det, att då komma och kräva ett två-årskontrakt är idiotiskt.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav noike » ons apr 26, 2006 0:52

adolvsson skrev:Dom ville ha fler manusförfattare, lätta lite på bördan, men inte ens det gick för sig.

Men de har haft manusförfattare. Riktigt bra sådana också. De har inte stannat.

Och du vet att man får mer pengar för ett tvåårskontrakt? Vad hade WB fått för de pengarna? Jag gillar inte riktigt att ställa mig bakom företaget som yxade Angel, men allvarligt. De hade sagt "vi kommer bara göra sju år" till studion under sex säsonger. Tror väl fan att studion också sätter det som ett slutmål då.

Herre gud, andra får kämpa sig till ens en hel säsong och göra stora uppoffringar och de börjar gnälla över att de inte fick ett betalt friår.
Senast redigerad av noike ons apr 26, 2006 0:54, redigerad totalt 1 gång.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » ons apr 26, 2006 0:53

Men hela poängen är ju att de begär en 2-årskontrakt, något som inte går då skådespelarna inte ens har kontrakt. Visst tycker jag de kunde fått fler författare osv men de själva vägrar ju acceptera ett år. Om de verkligen var så intresserade och måna om serien... Speciellt som hon själv tidigare pratar om just 7 år också. Jag tycker hon/de motsäger sig själva och stilen AS-P har ger avsmak. Dan gillar jag långt bättre.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » ons apr 26, 2006 1:00

De hade Jane Espenson under ett helt år och lät henne göra två avsnitt. Totalt 20 författare utöver Dan och Amy. Rebecca Kirshner har varit där sedan 2004, två avsnitt har hon skrivit.

Buffy hade 24 totalt.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » ons apr 26, 2006 1:35

Illyria skrev:Men hela poängen är ju att de begär en 2-årskontrakt, något som inte går då skådespelarna inte ens har kontrakt. Visst tycker jag de kunde fått fler författare osv men de själva vägrar ju acceptera ett år. Om de verkligen var så intresserade och måna om serien... Speciellt som hon själv tidigare pratar om just 7 år också. Jag tycker hon/de motsäger sig själva och stilen AS-P har ger avsmak. Dan gillar jag långt bättre.

Men dom bemöter ju allt det där i texten. Allt. Skådespelarna kan skriva nya kontrakt, de säger att serien skulle kunna fortsätt utan vissa skådesplare, men om den ändå läggs ner efter ett år går det att lösa. Det handlar om hur kontraktet är uppbyggt, men att WB ens vägrade ta den diskussionen. Jag kan förstå frustrationen, särskilt om de varit lessna på ettårskontrakt i flera år, och kanske de hade kunnat acceptera det i år också om WB varit lite tillmötesgående.

Jag skulle gärna ha sett Palladinos på GG ett år till, men inte till priset av att dom bränner ut sig helt. Vet du, det skulle inte ens förvåna mig om det är på grund av trötthet som den här säsongen har haltat.

Jag såg inget motsägelsefullt i intervjun. Om något såg jag ett par som helt enkelt inte orkar längre. En TV-serie, även om det är GG, är inte värd att offra allt för.

noike skrev:De hade Jane Espenson under ett helt år och lät henne göra två avsnitt. Totalt 20 författare utöver Dan och Amy. Rebecca Kirshner har varit där sedan 2004, två avsnitt har hon skrivit.

Jag känner mig lite osäker på om du ställer dig på Palladinos sida eller inte, men det där kan väl också ha berott på WB. Dessutom stod ju Jane och Rebecca som någon form av producenter, så deras arbetsbeskrivning kanske inte helt tillät det, fast jag tycker helt klart att deras influenser syntes i säsongerna. Framför allt vad gäller Rebecca.

Om det inte framkommit något i intervjuer.

Jag har verkligen dålig koll på hur den biten fungerar, så jag kanske cyklar lite här.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » ons apr 26, 2006 10:39

adolvsson skrev:Jag har verkligen dålig koll på hur den biten fungerar, så jag kanske cyklar lite här.

Väldigt många manusförfattare får snabbt en producent-titel också. På 24 till exemepl tror jag alla i hela produktionen är producenter.

Men till saken hör att med så många manusförfattare -- många av dem var bara staff writers -- så hade de i nte behövt skriva över hälften av alla avsnitten själva.

När Sorkin brände ut sig på the West Wing gnällde inte han på tvbolaget -- det är exakt samma sak här förutom då att Sorkin skrev jävligt mycket mer än Palladinos. De har haft staff writers varje år, många har fått skriva ett avsnitt. Det är inte WBs fel, utan show-runnerns.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » ons apr 26, 2006 11:43

noike skrev:Men till saken hör att med så många manusförfattare -- många av dem var bara staff writers -- så hade de i nte behövt skriva över hälften av alla avsnitten själva.

Fast det kan ju också ha varit påtryckningar från ledningen, av ett eller annat slag.

Jag är inte övertygad, men även utan den biten finns det fortfarande tillräckligt mycket som talar för Palladinos för att jag ska stödja deras beslut.

IMO, o s v...

Fast det är klart, med tanke på hur förtjust jag är i GG (i alla fall allt det som varit mycket bättre än stora delar av S6) och hur hårt dom arbetat, tycker jag nog WB kunnat vara lite mer tillmötesgående även om dom beter sig som bortskämda barnungar.

För att inte tala om att det kan ligga en hel massa bakom allt det där som inte kommer fram i intervjun. Man skulle va' tankeläsare...

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » ons apr 26, 2006 11:58

adolvsson skrev:
noike skrev:Men till saken hör att med så många manusförfattare -- många av dem var bara staff writers -- så hade de i nte behövt skriva över hälften av alla avsnitten själva.

Fast det kan ju också ha varit påtryckningar från ledningen, av ett eller annat slag.

Jag har aldrig hört talas om ett bolag som bestämt vem som ska få skriva. Aldrig. På den nivån är det showrunnern. Bolaget bryr sig om saker som budget och innehållet, inte vem som utför jobbet. Allra minst när de ändå måste betala manusförfattarna som inte skriver eftersom de är anställda.

GG 6.20 De pratar!

"She won't meet any of my dates until I'm ready to marry. So she believes I'm practically a nun." låter som en riktigt idiotisk sak att ha som en absolut regel. Speciellt i den åldern April är, snacka om att stänga ute henne.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » ons apr 26, 2006 12:44

noike skrev:Jag har aldrig hört talas om ett bolag som bestämt vem som ska få skriva. Aldrig. På den nivån är det showrunnern. Bolaget bryr sig om saker som budget och innehållet, inte vem som utför jobbet. Allra minst när de ändå måste betala manusförfattarna som inte skriver eftersom de är anställda.

Ah. Bra poäng, det där sista borde jag tänkt på själv.

Men då blir jag nyfiken... vad tycker du om allt det här? Står du närmare mig eller Illyria i frågan, eller precis mittemellan?

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » ons apr 26, 2006 13:10

Illyria faktiskt. Mycket på grund av deras det-är-så-synd-om-oss-gnäll när de kunde fått arbeta i ett helt år till med serien i en marknad där serier läggs ner efter fyra avsnitt. Andra hade fan dödat bara för ett år till.

Sedan hade de en pitchad idé till ett annat bolag i höst, så jag menar, om de ahde fått två år till på GG, hur skulle det gjort att de haft mindre jobb? när de enligt egen utsago "var slitna av allt de tvingats göra"? Gnällande, egocentriska våp, båda två. De har haft folk som gjort editering, regissörer, manusförfattare och allt, men fan, man måste lära sig lita på sitt folk och deligera.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » ons apr 26, 2006 13:19

noike skrev:Illyria faktiskt. Mycket på grund av deras det-är-så-synd-om-oss-gnäll när de kunde fått arbeta i ett helt år till med serien i en marknad där serier läggs ner efter fyra avsnitt. Andra hade fan dödat bara för ett år till.

Sedan hade de en pitchad idé till ett annat bolag i höst, så jag menar, om de ahde fått två år till på GG, hur skulle det gjort att de haft mindre jobb? när de enligt egen utsago "var slitna av allt de tvingats göra"? Gnällande, egocentriska våp, båda två. De har haft folk som gjort editering, regissörer, manusförfattare och allt, men fan, man måste lära sig lita på sitt folk och deligera.

Huh. All very good points.

Damn you...

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Glorificus » tor apr 27, 2006 2:43

6x20
Aprils mamma är plötsligt (okej, efter att dessutom ha ljugit i 12-13 år om att Luke har en dotter) totalt egocentrerad. Överbeskyddande på ett konstigt sätt. Jobbigt att det blev bra med Luke/April/Lorelai men att det raserades igen... kunde de inte fått ha det lite mer bra istället?

I övrigt ett bra avsnitt! Rory på sjukhuset fungerade mycket bra - samtalet med Paris som fixade allt, Logan-scenerna och det fantastiska samtalet till pappa Huntzberger! Det konstigaste med sjukhusbiten var bara att Lorelai inte kom för att stötta Rory... kanske för att det var i New York... och jag antar att Rory blivit stor nu. Ja, egentligen tyckte jag väl inte det var konstigt så mycket som jag blev nostalgisk efter gamla tider. ;)

Logans kompisar hade en härlig dialog där innan Rory påminde om allvaret, det var effektfullt.

Luke: "What can I get you, Kirk?"
Kirk: "How about a steaming cup of Chicory coffee?"
Luke: "It's not on the menu, Kirk."
Kirk: "I know, it's on the sign."
Luke: "That's a mistake."
Kirk: "Well, now all I can think about is Chicory coffee, I'm very susceptible to signage."
Luke: "Well, come back when you're susceptible to ordering off the menu."
:D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav The Buffster » tor apr 27, 2006 17:56

6.20 ÄNTLIGEN görs det framsteg i hela den här dotterhistorien. Så skönt. När Luke berättade varför han inte ville ha Lorelai i Aprils liv ännu så kändes det faktiskt ganska sött. Och att det sen inte var någonting som han höll fast vid stenhårt var också jättebra. Partyt blev lyckat, Lorelai var glad och allting kändes bra. Men bara för några minuter, sen ska givetvis ytterligare ett problem in i mixen. Jävla Anna. Hennes överbeskyddande kändes rent löjligt. Jag menar vad händer nu om April vill umgås med Lorelai, ska dom då hela tiden hitta på dumma ursäkter om varför dom inte kan träffas. Usch vad arg jag blir. 13 år då är man ändå inte så liten. April är ju dessutom rätt smart, hon förstår och kan säkerligen hantera mycket mer än vad Anna tror.

Nu är det dags för Lorelai och Luke att gifta sig känner jag. Och så får serien komma på någonting annat att handla om än problem mellan dom.

Rorys samtal till Logans pappa var för övrigt lysande.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film