Illyria skrev:Team Palladino Says "Goodbye, Girls"
Och jag är inte speciellt förvånad efter allt prat fram och tillbaka.
caffeineaddict skrev:Illyria skrev:Team Palladino Says "Goodbye, Girls"
Neeeej! Skandal! Sorg! Varför, varför, varför?! :( Usch, serien kommer sluta på någon motsvarighet till West Wing säsong 5... :cry: :cry:
noike skrev:caffeineaddict skrev:Illyria skrev:Team Palladino Says "Goodbye, Girls"
Neeeej! Skandal! Sorg! Varför, varför, varför?!Usch, serien kommer sluta på någon motsvarighet till West Wing säsong 5...
![]()
Fast då har vi inte sett hur personen som tar över kommer att sköta det. Och Palladino har ju inte hanterat sista halvan av säsong 6 speciellt bra heller så jag vet i fan. Det kan vara bra för serien.
noike skrev:caffeineaddict skrev:Illyria skrev:Team Palladino Says "Goodbye, Girls"
Neeeej! Skandal! Sorg! Varför, varför, varför?!Usch, serien kommer sluta på någon motsvarighet till West Wing säsong 5...
![]()
Fast då har vi inte sett hur personen som tar över kommer att sköta det. Och Palladino har ju inte hanterat sista halvan av säsong 6 speciellt bra heller så jag vet i fan. Det kan vara bra för serien.
Illyria skrev:Men Amy borde åtminstone komma tillbaka och skriva allra sista avsnittet, för hon har ju alltid sagt att hon har slutscenen klar.
Donnie Darko rip-offnoike skrev:Alla sitter i soffan framför tv:n och så trillar en flygplansmotor ner i vardagsrummet och alla dör.
...
JAG hade blivit förvånad.
On the plus side, the new showrunner, David Rosenthal is... umm... eccentric. An excerpt from a 2001 profile of him in the New York Observer (the full story is behind a paywall):
Today, some people think David Rosenthal is crazy. It has been nearly a year since Mr. Rosenthal, 33, left his marriage and abandoned Hollywood, leaving barely a trace. He estranged himself from close friends and colleagues, moved into posh hotels and gave away a million dollars to young women, some of whom he barely knew. He wrote an angry play called Love, which contains an extraordinary amount of cursing. Love also details Mr. Rosenthal's feelings about faith, monogamy and his desire to have intercourse with the supermodel Heidi Klum. Mr. Rosenthal said that after he sent a copy of the play to his father, his father took him to a mental hospital, where Mr. Rosenthal was kept for 48 hours.
Off skrev:Lite rolig info om nya showrunnern:
Illyria skrev:Jag tycker också han låter lovande. Och det är tydligen han som skrivit nästa avsnitt, fast det förra han skrev gillade jag inte direkt (6.03)... Men det blir mer intressant utan inblandning av AS-P, hon har väl den övergripanden kollen på allt nu.
Illyria skrev:Lång intervju med paret Palladino (OBS, innehåller spoilers)
Spontan reaktion: Om dom nu var så jäkla intresserade av att fortsätta med serien - ta dealen! Det är så de flesta serier verkar arbeta ju, från år till år. Speciellt nu detta sista året då Lauren och Alexis kontrakt går ut - ta ett år till och sen kanske se vad som händer. But nooo. Whatever. Förstår mig faktiskt inte på dem. Den där intervjun gav mig bara dålig eftersmak, speciellt många saker Amy säger... Förövrigt skrattretande att hon tar upp Logan som något positivt, sen han kom med har serien bara gått käpprakt ner.![]()
Good riddance and GO DAVID!
adolvsson skrev:Dom ville ha fler manusförfattare, lätta lite på bördan, men inte ens det gick för sig.
Illyria skrev:Men hela poängen är ju att de begär en 2-årskontrakt, något som inte går då skådespelarna inte ens har kontrakt. Visst tycker jag de kunde fått fler författare osv men de själva vägrar ju acceptera ett år. Om de verkligen var så intresserade och måna om serien... Speciellt som hon själv tidigare pratar om just 7 år också. Jag tycker hon/de motsäger sig själva och stilen AS-P har ger avsmak. Dan gillar jag långt bättre.
noike skrev:De hade Jane Espenson under ett helt år och lät henne göra två avsnitt. Totalt 20 författare utöver Dan och Amy. Rebecca Kirshner har varit där sedan 2004, två avsnitt har hon skrivit.
adolvsson skrev:Jag har verkligen dålig koll på hur den biten fungerar, så jag kanske cyklar lite här.
noike skrev:Men till saken hör att med så många manusförfattare -- många av dem var bara staff writers -- så hade de i nte behövt skriva över hälften av alla avsnitten själva.
adolvsson skrev:noike skrev:Men till saken hör att med så många manusförfattare -- många av dem var bara staff writers -- så hade de i nte behövt skriva över hälften av alla avsnitten själva.
Fast det kan ju också ha varit påtryckningar från ledningen, av ett eller annat slag.
noike skrev:Jag har aldrig hört talas om ett bolag som bestämt vem som ska få skriva. Aldrig. På den nivån är det showrunnern. Bolaget bryr sig om saker som budget och innehållet, inte vem som utför jobbet. Allra minst när de ändå måste betala manusförfattarna som inte skriver eftersom de är anställda.
noike skrev:Illyria faktiskt. Mycket på grund av deras det-är-så-synd-om-oss-gnäll när de kunde fått arbeta i ett helt år till med serien i en marknad där serier läggs ner efter fyra avsnitt. Andra hade fan dödat bara för ett år till.
Sedan hade de en pitchad idé till ett annat bolag i höst, så jag menar, om de ahde fått två år till på GG, hur skulle det gjort att de haft mindre jobb? när de enligt egen utsago "var slitna av allt de tvingats göra"? Gnällande, egocentriska våp, båda två. De har haft folk som gjort editering, regissörer, manusförfattare och allt, men fan, man måste lära sig lita på sitt folk och deligera.
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare