Eller är det bara jag?
Jaha... eh... jag var väl ensam att få nåt vilt och galet i blicken och tokfnissa då...

Ai skrev:Visste väl att brat skulle trilla dit förr eller senare.
brat skrev:Ai skrev:Visste väl att brat skulle trilla dit förr eller senare.
1. Min första tanke var: USA-remakes av underbara brittiska serier SUGER, jag vägrar se.
2. Sedan har jag blivit lite sugen att trots allt se den amerikanska då jag hör så många lovord härifrån.
3. I helgen råkade jag vid ett tillfälle sätta igång tv:n just som "Let's here it for the boy"-scenen var. Vi kan väl säga att det väckte mitt intresse. Min tanke då var ungefär: En serie som använder en sång på ett så bra sätt (om än bara en enda gång i en liten scen) är värd att se.
4. Så därefter tog jag reda på när jag kunde se hela avsnittet i en av de oändligt många repriserna. (Tyvärr fick jag ändå bara se andra halvan.) "Let's here it for the boy"-scenen övertygade minst lika mycket andra gången.
5. Slutligen kunde inget stoppa mig från att be Glory om ett QaF-lån asap.
Kort sagt: den där låten sålde mig på hela serien. Inte illa!
Ai skrev:[1x04]
Sen en liten fundering: När Justin förklarar ordet Yerning i klassen - tittar han på Chris Hobbes då?
Tinwiel skrev:1x05
När Justin kommer till Brians lägenhet och ber om att få sova där, och Brian försöker först köra ut honom och gnälla på honom, men när hans trick plötsligt börja köra med samma mynt och är otrevlig så åker han ut direkt. Hmm, jaha..
1x06
Brian och Justin var så himla söta hemma hos Mel och Lindsey! Brian gnäller som vanligt om att Justin är hans stalker men kan inte låta bli att småle ändå, och Justin flinar hela tiden. Aaaaaaw.
Glorificus skrev:Åtta avsnitt på mindre än 16 timmar, det är en rätt bra början.
Tob skrev:Vi får se vad Ai säger.....
brat skrev:För övrigt var ni ingen - INGEN - hjälp i min kamp mot se-allt-på-en-gång-djävulen.
brat skrev:Allmän tanke. 1x01-1x11
Efter att ha läst Ais och Tins repriskommenterer från avsnitten inser jag med glädje att jag sticker ut lite. Jag avskyr inte doktorn och jag älskar inte Debbie gränslöst. (Fast jag gillar allt om henne förutom de överdrivna känslorna.)
brat skrev:1x12
Jag säger bara; släpp lös Brian i den gruppen och se hur många som kan förneka sin sexualitet.
Ai skrev:brat skrev:Allmän tanke. 1x01-1x11
Efter att ha läst Ais och Tins repriskommenterer från avsnitten inser jag med glädje att jag sticker ut lite. Jag avskyr inte doktorn och jag älskar inte Debbie gränslöst. (Fast jag gillar allt om henne förutom de överdrivna känslorna.)
Egentligen sticker du inte ut så mycket - iallafall inte från mig. Jag erkänner gärna att mina känslor för den gode doktorn och älskade Debbie Novotny har blivit mer distinkta med antalet omtittar. I början var kanske inte min avsky så grundlig och min kärlek möjligen inte så himlasvallande som den är nu.
Framförallt tycker jag det är så härligt att du är så otroligt fast redan! Det är nästan lite Jerry Maguire över detta: You had me at Hello...
Desstuom så skriver du om karaktärerna som om dom är nära vänner och det älskar jag dig för!
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare