Veronica Mars 2: Marsipaner, förena eder!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav AKS » tis apr 11, 2006 16:47

Jason Dorhing intervjuas över e-mail av tvuide.com. Intervjun innehåller spoilers för allt som hittills visats av S2, men inga större spoilers om kommande händelser.

http://www.tvguide.com/News/Insider/def ... e=04112006
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » tis apr 11, 2006 18:30

De som vill kan nu rösta på Veronica Mars i dvdforum.nu:s tv-serietävling:

http://www.dvdforum.nu/forum/index.asp? ... 1&forum=14

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Glorificus » ons apr 12, 2006 13:15

Yay, nu finns den ute... :)

http://www.mininova.org/get/279279
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav CheeseGuy » ons apr 12, 2006 15:39

2.18. Hmmm... Det är i stort sett allt jag har att säga. En massa detaljer hit och dit, och hela avsnittet kändes väldigt off.

Nu är Kendall också misstänkt. Var det inte hon som gick förbi Veronica på bussen i början av avsnittet? Man ser inte ansiktet, men det såg ut och lät som henne.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav The Buffster » ons apr 12, 2006 19:11

2.18 Inte alls så bra som förra, men jag gillade det ändå på något sätt. Drömsekvenskerna kändes ovana men var rätt bra och gav en mängd små ledtrådar kring busskraschen. Men det känns ännu som om det är väldigt svårt att ens gissa vem som orsakade kraschen.

Men när det gäller "the outing of all outings" så antar jag att ytterligare saker nu pekar på Woody. Men tanke på det Peter (var det så han hette?) sa.

Gillade också att Wallace sa åt Veronica att inte vara lika hård med Logan. Och så fick vi en härlig flashback. Saker och ting pekar onekligen åt rätt håll när det gäller dom två. Hoppas, hoppas, hoppas att vi kommer att få se dom två tillsammans igen innan säsongsavslutningen.

Keith var (som vanligt) väldigt bra. Tyckte så synd om honom som fick genomlida alla hemska dejter med kvinnor som uppenbarligen inte uppskattade hur underbar han är. Väldigt, väldigt kul när han hittade Veronica i Clemmons garderob.

Men återigen ingen Weevil. Jag blir galen, klarar inte längre än en vecka utan Weevil.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav AKS » ons apr 12, 2006 20:11

2.18 Vissa delar var verkligen inte bra, andra delar helt okej.

Konstigt upplägg och konstig pace i detta avsnitt. Jag vet inte riktigt vad jag tycker. Jag hatade i alla fall teasern. Åtta mycket konstiga och halvtråkiga minuter. Tyckte att Veronica var konstig i scenerna med skolpsykologen eller vad hon nu är. Känns inte som Veronicas stil att sitta och vräka ur sig allt på det viset, fast hon kanske vara desperat på nåt vis. För mig kändes det dock fel.

Lyckligtvis var inte hela avsnittet så halvpretto som teasern ibland kändes. Gillade Wallace och Logan ihop. Hur sjutton kunde Wallace vara så okänslig att fortsätta se programmet om familjen Echolls? Att Dick gör det är en sak, men Wallace? Espresson måste verkligen ha satt honom ur spel. :)

Beaver! Mer Beaver tack! Det är nåt med honom som gör att jag gillar honom fruktansvärt mycket. Skådespelaren går inte heller av för hackor.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » ons apr 12, 2006 20:32

2x18
Jag tyckte att avsnittet var jävligt bra! Hela tiden massvis av brillianta smarta kommentarer! Och ja, det verkar ju mer och mer som om Woody är gay...
Jag förstod verkligen inte slutet med telefonerna som ringde och det. Var det meningen att man skulle få en uppenbarelse av något slag?
Jag tyckte inte att det var några fel på det, lika bra som alltid!
Veronica Mars är bäst!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav A bear » ons apr 12, 2006 21:47

2x18
OK, det där var spejsat.

"You know that Hilton girl gives you nightmares." :D

Gillade drömsekvenserna - ibland. Det kändes lite för hackat och malet fram och tillbaka. Powernappar Veronica en gång i kvarten, eller utspelar sig avsnittet över 3 veckor?

Nu pekar ju allt mer på att jodå, Woody gillar skolpojkar. För givetvis kan en gay kille inte vara intresserad av baseball, eller hur nu logiken var.

Samtidigt så har vi åtminstone tre andra ledtrådar:
1) Cervando, eller vad han nu hette, hängde med Fitzpatricks.
2) Dick och Beaver är värda pengar döda.
3) Dicks tjej var möjligen gravid. (Att vi inte hört om det innan i så fall?)

Bra smyg-COTW med Keith och läkarsekreterarna.

Logan och Wallace blir lite kompisar. Kul. Men inte lika kul som Logan och Weevil var ihop. VAR ÄR WEEVIL?!?

Apropå Weevil, det här var lite småintressant:
VERONICA: You think it was Weevil?
CERVANDO ELLER VAD HAN NU HETTE: I am God.
Exakt vad var det Weevil bekände inför Gud i slutet av förra avsnittet...? (Och apropå förra avsnittet: ingenting om Thumper.)

Vad var det Beaver sade? Att han är van vid att folk inte vågar gå på hans bror och går på honom i stället? Hmmmm. Som sagt, hur mörk vågar VM bli?

Scenerna med terapeuten? Idiotiska. Kunde vi inte kört med voice-overs i stället? Och återigen: Veronica pratar med en myndighetsperson om Meg och glömmer nämna att Megs lillasyster blir misshandlad. Hoppla.

Misstänker att det här avsnittet kommer att funka mycket bättre om man någon gång håller ett s2-maraton och antecknar alla ledtrådar på en big board.

Där har vi det: Veronica behöver en big board! Då skulle det här vara löst på nolltid.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav adolvsson » tor apr 13, 2006 0:26

2x18:
The Buffster skrev:Inte alls så bra som förra, men jag gillade det ändå på något sätt.

A bear skrev:Scenerna med terapeuten? Idiotiska. Kunde vi inte kört med voice-overs i stället?

Vill bara skriva under de här två med ett "medhåll", så slipper jag upprepa bara sådär rakt av. Slösa en massa tecken i onödan. För det är ju dumt. Jättedumt. Ja. Jaaaaa...

Jag tyckte avsnittet kändes som ett stort, men misslyckat, formexperiment. Vilket gör att jag ändå applåderar det, för det är bra att expermientera och när man lyckas kan det bli hur bra som helst. Vilket det här avsnittet hade kunnat bli, men jag undrar inte om VM-folket är lite för jordade vid realism. De har helt enkelt inte erfarenheten av utspejsningar som hade krävts. Kanske. Det är en teori.

Mycket av det här var ny information, väl? Eller i stort sett allt? Flashbackformatet förvirrade mig en aning, men jag tror inte bara som A Bear att avsnittet kommer göra sig bättre vid än omtitt, utan även i efterhand i kommande avsnitt, när vi får lite mer ordning på vad som tusan egentligen hände i det här avsnittet.

För, ja, it felt like kind of a brainfuck. Vilket gör misslyckandet snäppet tristare. Dom positiva bitarna väger dock upp.

Och Logan + Wallace? Me likey a whole darn lot!

Slutsummering för åsiktsnyfikna spoilerrädda personer - godkänt, med möjlighet till högre betyg om det får växa till sig lite.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Illyria » tor apr 13, 2006 0:45

2.18, jag var inte helt koncenterad när jag såg avsnittet, måste se om det för att få en bättre uppfattning, men:
Det var en annorlunda takt i avsnittet och det kändes som del 1 av 2, kommer vi få en fortsättning nästa vecka? I hope so. (även om vi säkert får se upplösningen nångång, men just en direkt fortsättning på detta...) Snart borde väl någon sakna Thumper också?

CotW blev lite halvkonstigt, men jag tror de valde att göra på detta sättet istället för att det skulle bli ett nytt "A Trip to the Dentist" där ju Veronica också letar efter gamla svar bland elever osv. Att någon på bussen skulle ha ritat och dessutom varit medskyldig till kraschen trodde jag aldrig på, och så var det ju inte heller. Vem är det som ringer där på slutet, borde inte V kunna se det på telefonen? Var det verkligen menat att hon skulle dö?

Jag blev verkligen glad när det visade sig vara Logan och Wallace som skulle sammarbeta, UPN:s avsnittsbeskrivning är fel! Det verkar ju dessutom rätt galet att Weevil läser fysik? :P Kul min från Veronica när Wallace säger något snällt om Logan.

Beaver säger "Story of my life" angående att han får ta Dicks skit, jag vill veta mer! Om Beaver, inte Dick. Intressant hur de är mer värda döda också.

Och de tar alla chanser att ge igen på Paris! Det fanns många andra roliga scener också, som när Logan ska berätta hur Veronica träffade Lucky, han tog mer lite extra där... Och Keith hittar Veroncia i garderoben hos rektorn. "Yep, that's mine alright". :D

Blev väldigt glad när V kom in på Stanford, eller glad att V blev så glad, och sen när hon tjejen fick vad hon förtjänade för hon försökte fuska till sig stipendiet var bara rättvist. Det borde ju vara lätt för Veronica att få stipdendiet nu, och betyder det att hon kommer gå på Standford? Kommer Wallace fortfarande gå på Hearst? Om något tror jag på att det blir förhinder för Stanford...

Det här avsnittet är säkert av den sorten som säkert blir mycket mer intressant vid en omtitt, eller fler omtittar, det var ju rätt mycket ny info. Egentligen hade vi gärna kunnat få delar av den här informationen under året, t ex som att övriga studenter som dog blivit presenterade efterhand.

Måste se om det och se om jag uppfattar det på samma sätt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » tor apr 13, 2006 0:55

Illyria skrev:Egentligen hade vi gärna kunnat få delar av den här informationen under året, t ex som att övriga studenter som dog blivit presenterade efterhand.

Okej, jag citerar för det här påminner mig om något jag satt och tänkte på under avsnittet.

2x18 är ett alldeles utmärkt bevis på ett av de stora problemen med VM - det känns inte som om det finns en ordentlig plan från början, något som är otroligt viktigt när det handlar om deckarhistorier. För mig var det här avsnittet lite som om dom först nyligen kommit på hur dom ville avsluta säsongen, vem som är skyldig, och insett att dom måste trycka in extra mycket information och ledtrådar för att hinna få med allt.

Det kanske inte är exakt vad som sker, men dålig planering är definitivt en genomgående känsla för mig.

Trots det kommer VM ändå undan med det, den är välgjord och intressant och när den har stora charmen påslagen äger den allt ändå, men det är ett problem och något som i längden tyvärr är ett hinder för serien.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav A bear » tor apr 13, 2006 11:24

*nickar medhåll till hela adolvssons inlägg*

2.18
En sak som stör mig med drömscenerna är lite grann samma som det där med Lilys spöke: serien verkar inte riktigt bestämma sig för om det är övernaturligt eller inte. Det borde bara vara V:s undermedvetna, men samtidigt får vi en del ledtrådar - antydan om Woodys gayhet, ev Weevils bekännelse i kyrkan, ev Kendalls intresse i att ha död på Beaver och Dick - som jag inte kan begripa hur V kan ana ens undermedvetet eftersom det är saker som bara vi tittare vet om.

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav AKS » tor apr 13, 2006 12:02

*nickar medhåll till A bears inlägg*

Men har inget att själv tillägga... :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav gaspode » tor apr 13, 2006 12:36

Ja, det här var märkligt...

2x18
Som alltid med VM så finns det delar som är jättebra, (jäättebra) men väldigt mycket av det här avsnittet kändes rörigt och otydligt.. Några scener känns som att de slarvades bort lite också, t.ex. Logan/Wallace, dem hade jag väntat mig bättre av.

Flashbackscenerna var väl rätt snygga, och jag gillade de övertydliga t-shirtarna, men samtidigt var de röriga och gav upphov till mycket frågor..

det här med övernaturligheten har jag ju dryftat tidigare, och det känns som att de vill mena att det inte är nåt övernaturligt, det allra mesta av informationen vi får är sånt som Veronicas undermedvetna skulle kunna plocka fram, men några grejer är lite på gränsen, och Lily var ju definitivt över gränsen nån gång, om inte annat när hon räddade Veronica från busskraschen.. Eftersom serien är såpass långt från det övernaturliga i övrigt så väljer jag att tro att de tänkt sig att det är hennes undermedvetna, men att manusförfattarna ibland lockas att använda det för att göra det enkelt för sig..

Som nämnts tidigare så var Veronica lite annorlunda hos skolterapeuten, lite väl snappy och lite väl öppenhjärtlig. Visst, det var roligt, men det kändes inte riktigt rätt.

Beaver var intressant i det här avsnittet. Synd att Meg är död, jag gillar henne..

Det var nästan lite Lost över det, att slutet på förra avsnittet med Thumper tokignorerades... :(
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Tob » tor apr 13, 2006 13:10

Jag ligger lite efter.

2.17 Jättebra avsnitt. Men samtidigt kändes det ojämnt.

Gillade inte alls Wallace/Jackie/hans flickvän (som jag inte ens kommer ihåg namnet på) historien. Nä, jag bryr mig verkligen inte nånstans, verkligen inte, nej! Jackie kan försvinna och Wallace kan återgå till att vara underbar sidekick till Veronica.

Skummat igenom avsnittkommentarerna kring avsnitt 17 litegrann och angående Beaver och Mac. Tanken på att Beaver skulle vara gay har inte ens slagit mig. I mina ögon så är Beaver otroligt förtjust i Mac. Han tycker om henne jättemycket, men det är inte säkert att han verkligen älskar henne och det ihop med allmän osäkerhet och kanske tom. sexuella övergrepp gör att han blir väldigt tillbakadragen.

Vad skönt att veta att man har ett förskt avsnitt som bara väntar på en. Sånt händer ju aldrig längre.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav eynosh » tor apr 13, 2006 15:16

Spoiler 2x18
Bara jag som tycker om att Wallace och logan börjar hänga ihop? Att tom Wallace försvarade honom framför Veronica? Tror att det kan bli riktigt bra, riktigt kul att fler förhållanden knyts ihop bland redan existerande karaktärer.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Glorificus » tor apr 13, 2006 16:58

Illyria skrev:2.18
Kul min från Veronica när Wallace säger något snällt om Logan.

Beaver säger "Story of my life" angående att han får ta Dicks skit, jag vill veta mer! Om Beaver, inte Dick. Intressant hur de är mer värda döda också.

Ja, det är väl bara att hålla med om det mesta som alla redan sagt om det här avsnittet... Logan + Wallace = kul! Och jag vill verkligen också veta mer om Beaver...

Veronicas rena glädje över att ha kommit in på Stanford och Keith som ser henne i garderoben var härliga inslag. :)

Annars tycker jag det är intressant att de experimenterar så mycket med formen, men upplägget med skolkuratorn som någon Veronica skulle ha som berättarkanal... nggh... förstår att Rob Thomas vill ha in Paula Marshall igen, men nu kändes det bara långsökt och som någon redan sagt inte särskilt trovärdigt att V skulle sitta och berätta allt för henne på det där sättet.

Jag fick intrycket av att de med det här avsnittet försökte sammanfatta situationen, bl.a. genom att klargöra vilka som var på bussen och vad som utmärkte dem... men det här gjorde det knappast mindre förvirrande... ;) Frågan är om de inte gjort en alltför invecklad arc, som egentligen skulle vara mer underhållande om de koncentrerade historien till sånt vi såg i förra avsnittet - med Woody och Thumper och Logan, osv. Nu myllrar det av bikaraktärer som man inte bryr sig det minsta om.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Tob » tor apr 13, 2006 23:15

2.18

Förvirrande och märkligt. Egentligen borde jag nog bara försöka ignorera vad jag har sett och se om det imorgon istället. För jag var/är nog på tok för trött för att hänga med i vad som egentligen hände under avsnittet.

Jag gillar visserligen alla blandningar mellan drömmar, verklighet och flashbacks men det blev otydligt för mig. Det kändes rörigt rakt igenom dessvärre.

Lite konsitgt att man inte följde upp händelserna i förra avsnittet alls heller, men det kommer väl kanske.

Får se om jag ser om det imorgon, eller inför nästa avsnitt, får se.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Illyria » fre apr 14, 2006 19:53

Jag har ingen koll på något här anmält sig till affisch-kampanjen, men anmälningen är fortfarande öppen, om någon skulle vilja få affischer skickade. Det är meningen att de ska skickas ut nu efter påsk, det finns även en bild på hur affischerna kommer se ut:

http://www.veronicamars.se/kampanj

(det finns möjligen även någon liten bonus som kommer lottas ut bland de som anmäler sig...)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Zaxx » fre apr 14, 2006 20:47

Illyria skrev:Jag har ingen koll på något här anmält sig till affisch-kampanjen, men anmälningen är fortfarande öppen, om någon skulle vilja få affischer skickade. Det är meningen att de ska skickas ut nu efter påsk, det finns även en bild på hur affischerna kommer se ut:

http://www.veronicamars.se/kampanj

(det finns möjligen även någon liten bonus som kommer lottas ut bland de som anmäler sig...)

Skrev upp mig!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav Illyria » fre apr 14, 2006 20:56

Zaxx skrev:Skrev upp mig!

Perfekt! Vet att det är lite dåligt med folk just i Göteborgstrakten. :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » fre apr 14, 2006 21:37

Har inte ens sett färdigt avsnittet än, men... (2.18, Six Feet Under 5.12):Efter 6FU-avslutningen fungerar det inte för mig att någonsin höra Sias "Breathe Me" i någon annan kontext. Det är bara... fel. Som när Boston Legal använde Aimee Manns Magnolia-låtar. Varför försöka använda sig av en låt som redan har använt så perfekt som det överhuvudtaget går i ett berömt filmiskt sammanhang, när så många andra låtar hade funkat?

Okej, nitpicky utav bara helvete, men det var en spontan reaktion.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Matt » sön apr 16, 2006 11:22

2x18
Ja väldigt märkligt att Veronica skulle berätta precis allt för skolkuratorn. Finns ingen logik alls.
Kanske är så att det är hon som är skyldig till busskrashen. Hon ville röja Veronica ur vägen så hon kan få shagga Keith. ;)
Stackars Keith. Att bli jämförd med George i Seinfeld måste vara bland det värsta.
Vilket otroligt löjligt skolprojekt för Seniors. Passade ju med ägg i påsktider visserligen. Ägg projektet de har i Buffy, Bad eggs har jag faktiskt varit med om. Men det här var otroligt töntigt. Den som har råd med mest bomull eller störst fallskärm borde ju vinna. Men man fick lite sköna Wallace/Logan scener.
Bästa kommentaren: Wallace have you met my fluffer ;)
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav RalfiParpa » sön apr 16, 2006 20:48

Fick just en lite knasig aning, angående mordet på Lilly. Jag är nog inte först men har inte läst det någon annanstans, så jag skriver det.

Veronica Mars, mer eller mindre hela serien
Lynn Echolls som Lillys verkliga mördare? För, de hittade väl aldrig hennes kropp? Och alla vet vad sådant betyder i deckarsammanhang.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav Illyria » sön apr 16, 2006 21:51

RalfiParpa, intressant.

Jag har alltid förväntat mig att Lynn ska dyka upp igen, ingen kropp = she's not really dead. Skulle hon ha mördat Lilly pga affären med Aaron och vad de två då gjorde mot Logan eller menar du att det finns ännu mer bakom? Vi har ju egentligen bara sett Veronicas version av vad hon tror hände när Aaron mördade Lilly, skulle verkligen vilja se en riktig flashback från Aaron (eller vem som nu är mördaren).
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav RalfiParpa » sön apr 16, 2006 22:02

Illyria skrev:RalfiParpa, intressant.

Skulle hon ha mördat Lilly pga affären med Aaron och vad de två då gjorde mot Logan eller menar du att det finns ännu mer bakom?

Jo, ungefär så tänkte jag väl. Men ett bakomliggande, okänt motiv är ju inte uteslutet även om jag inte alls vet vad det skulle inbegripa.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav A bear » sön apr 16, 2006 22:05

RalfiParpa skrev:Fick just en lite knasig aning, angående mordet på Lilly. Jag är nog inte först men har inte läst det någon annanstans, så jag skriver det.

Lynn Echolls som Lillys verkliga mördare? För, de hittade väl aldrig hennes kropp? Och alla vet vad sådant betyder i deckarsammanhang.

Intressant teori, men finns det någonting som pekar på det förutom att hon inte setts till? Man tycker att om det är så borde det finnas NÅGON liten ledtråd, antytts någonstans... annars känns det lite gripet ur tomma luften...?

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav LWes » sön apr 16, 2006 23:09

A bear skrev:
RalfiParpa skrev:Fick just en lite knasig aning, angående mordet på Lilly. Jag är nog inte först men har inte läst det någon annanstans, så jag skriver det.

Intressant teori, men finns det någonting som pekar på det förutom att hon inte setts till? Man tycker att om det är så borde det finnas NÅGON liten ledtråd, antytts någonstans... annars känns det lite gripet ur tomma luften...?

Hennes man hade en affär med Lilly, så hon har ju motiv.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav A bear » sön apr 16, 2006 23:17

LWes skrev:
A bear skrev:

Hennes man hade en affär med Lilly, så hon har ju motiv.

Motiv, självklart, men jag vill gärna se LITE mer än så. Typ att det finns någon liten ledtråd någonstans under de här två säsongerna som tyder på att det faktiskt VAR hon. Om du jämför med Aaron så fick vi ju trots allt en del ledtrådar som pekade på honom, men vad jag kan komma på - jag kan ha fel - har vi inte sett någonting som pekar på Lynn. Kommer någon på något?

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Tomas » ons apr 19, 2006 10:48

Återigen ett mycket bra avsnitt.

Flera roliga twistar och bara 3 avsnitt kvar nu. Hur ska detta sluta och hinner de knyta ihop alla trådar? Evil Cordy :)
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film