ey skrev:adolvsson skrev:noike skrev:Yay för Kanal5.
*mutter*
kom hem till mig adolvsson!
Men. Pengar!
*snyft*
ey skrev:adolvsson skrev:noike skrev:Yay för Kanal5.
*mutter*
kom hem till mig adolvsson!
A bear skrev:Någon så kunnig som adolvsson måste väl kunna blogga om en Oscarsgala även utan att faktiskt se den? Använd fantasin.
A bear skrev:Någon så kunnig som adolvsson måste väl kunna blogga om en Oscarsgala även utan att faktiskt se den? Använd fantasin.
"Fan vad härligt att se hela galan ge Tim Minear en stående ovation."
Rombat skrev:Eller kan adolvsson komma hem till lilla mig och kolla galan.
Behövs det så ställer jag upp med teve, dator och lägenhet. Inga problem från den här sidan. Skype har jag redan.caffeineaddict skrev:Rombat skrev:Eller kan adolvsson komma hem till lilla mig och kolla galan.
Bästa idén hittills! Se till att ha Skype då, Rombat! Så kan vi sitta och snacka och blogga och ropa och härja hela natten. Uuuuuunderbart!
Rombat skrev:Edit: När är galan nu igen?
Aha. Tack för upplysningen. Kom på att jag inte hade en aning.adolvsson skrev:Rombat skrev:Edit: När är galan nu igen?
Natten mellan söndag och måndag. Nu på söndag. Tapeworms födelsedag.
Rombat skrev:Aha. Tack för upplysningen. Kom på att jag inte hade en aning.adolvsson skrev:Rombat skrev:Edit: När är galan nu igen?
Natten mellan söndag och måndag. Nu på söndag. Tapeworms födelsedag.
adolvsson skrev:Nej, jag hade inte heller någon koll på det tills för någon vecka sen, vilket är väldigt underligt, för om man får tro Tapeworm är hans födelsedag bland det viktigaste i världen.
Galan sänds i tv, i en icke statlig kanal med reklamavbrott, vilket ju borde ge mer "live-känsla"...
A bear skrev:SVT Text i samband med sina Oscarstips:Galan sänds i tv, i en icke statlig kanal med reklamavbrott, vilket ju borde ge mer "live-känsla"...
Just det, SVT. Ni har definitivt rätt att gnälla på att Oscarsgalan går i en reklamkanal.
AKS skrev:Hörrni, vad är det som börjar klockan 1? Om det bara är nåt bla-bla-bla så skippar jag det, men om det är röda mattan så blir det till att titta (vilket väl iofs är bla-bla-bla, men bla-bla-bla med fina klänningar).
01:00 startar ”Red Carpet Show” där vi får följa stjärnorna på röda mattan. Vem har den mest uppseendeväckande klänningen? Vem har den snyggaste frisyren? Vi får även intressanta intervjuer med världens största filmstjärnor.
01:00 startar ”Red Carpet Show” där vi får följa stjärnorna på röda mattan. Vem har den mest uppseendeväckande klänningen? Vem har den snyggaste frisyren? Vi får även intressanta intervjuer med världens största filmstjärnor.
02:00 börjar den direktsända galan från The Kodak Theatre at Hollywood & Highland. Jakten på de hett åtråvärda Oscarstatyetterna kommenteras av filmexperten Hans Wiklund.
And the Academy Award for best performance in a home video goes to...
...ADOLVSSON!!!
Binchy skrev:And the Academy Award for best performance in a home video goes to...
...ADOLVSSON!!!
*Que winner music*
*bilder från BF-träffen i GBG visas på storbildsskärmarna*
Binchy skrev:And the Academy Award for best performance in a home video goes to...
...ADOLVSSON!!!
Glorificus skrev:AKS, bra gissning med "Six Shooter" som bästa kortfilm... jag såg den på filmfestivalen i London -04 och har inte kunnat glömma den. Jag kommer att tänka på den då och då som en film jag skulle vilja se igen. Den handlar om en man vars fru precis har dött och dagen som följer... bl.a. tänker han ta livet av sig med sin kanin i famnen, men så råkar han skjuta kaninen istället.Finns en rolig fårscen också, när han åker tåg med en galning... de samtalar om något annat när galningen plötsligt säger "Sheep.", så går det några sekunder, sen vänder han sig mot tågfönstret och vi ser att det är får där utanför. *haha* Hm... det är nog roligare när man ser det än när jag berättar det...
Illyria skrev:Jag har knappt sett några av de nominerade filmerna... Finns ju iofs lite tid kvar. Vad bör jag satsa på först? (det måste gå att ladda hem)
Brokeback Mountain? Walk the Line? Crash? Någon annan?
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare