Supernatural

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav brat » tor feb 02, 2006 2:13

Great minds...
Du beskrev väl ungefär allt som jag tänkte, och sedan skrev i mitt inlägg ett par minuter efter ditt. :P
Bara en sak:

Glorificus skrev:Jag håller med LWes. Det här var inte lika bra som förra avsnittet, som var det sämsta hittills... ;)

Kan ni inte svenska? (Sa hon som inte ens kan skilja på B och P.) Om avsnitt 13 är sämre än avsnitt 12 så var avsnitt 12 sämst dittills och avsnitt 13 sämst hittills. (Men det är jag personligen mycket tveksam till om jag håller med om. Tror att Bugs är sämst hittills och att 13 var lite bättre än 12... eller åtminstone lika halvbra.)

So there.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Glorificus » tor feb 02, 2006 2:22

Jo, jag förstår också icke-logiken i meningen. Men meningen med meningen håller jag med om. Tror jag... nu blir jag osäker på om jag tyckte det här eller förra var sämst hittills.. eller dittills...

Route 666 var åtminstone mer underhållande än Faith, som mest bara var tråkigt...
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav brat » tor feb 02, 2006 2:24

Jag borde logga ut. Det blir på tok för många meningslösa inlägg från min sida i natt. Men:

Glorificus skrev:Route 666 var åtminstone mer underhållande än Faith, som mest bara var tråkigt...

1x12-1x13
Route 666 hade en baröverkroppad Jensen, det hade inte Faith. ;)
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Tob » tor feb 02, 2006 2:27

brat skrev:Jag borde logga ut. Det blir på tok för många meningslösa inlägg från min sida i natt. Men:

Glorificus skrev:Route 666 var åtminstone mer underhållande än Faith, som mest bara var tråkigt...

1x12-1x13
Route 666 hade en baröverkroppad Jensen, det hade inte Faith. ;)

Faith hade Julie Benz!;)

För övrigt, angående Faith vs Route 666 så tycker jag Faith leverare mycket mer stämning än Route 666.

Men. Visst är både avsnitt 12 och 13 bland de sämre under säsongen.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav LWes » ons feb 08, 2006 22:52

1x14 Faktiskt väldigt bra och utvecklande avsnitt.
Det är intressant och bra med nya spännande information om huvudarcmonstret och det. Det här avsnittet påminnde mig en hel del om ett par Miracles-avsnitt. Miracles var bättre än Supernatural. Är jag tjatig om jag än en gång nämner att det vore coolt med en crossover eftersom att Richard Hatem som skapade Miracles är producent på Supernatural?

Det enda jag verkligen itne gillade det här avsnittet var när Dean sa att för att döda styvmamman var han tvungen att gå genom honom. Det tycker jag var otroligt dumt. Så han ska ge sitt liv i onödan för att vad? Dumt.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tob » tor feb 09, 2006 0:50

1.14

Väldigt mycket bättre en de senaste avsnitten.

Tycker det mesta fungerar bra. Kändes kanske lite väl uppenbart att det var sonen som hade ett finger med i spelet, vilket tog bort spänning litegrann under första 20 minutrarna.

Men annars. Det händer grejjer. Arc relaterat, och Sam finner nya förmågor. Bra!
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav adolvsson » tor feb 09, 2006 2:44

1x14:
Inte det bästa avsnittet hittils, fast det är definitivt i toppen och spelar. Visst, ett par förutsägbara punkter, men är det någonting jag lärt mig utmed seriers lopp, är att det inte spelar så stor roll om tillräckligt mycket annat är bra nog. Det var det, både avsnittsspecifikt och sådant som gäller för Supernatural i helhet.

Specifikt för 1x14 var bl a killen som spelade Max, men framför allt arcisodbitarna. Där sitter man och tror att det ska bli ett helt vanligt otW, och wham bam, där sitter du med fete-arc. Riktigt trevligt, och Sams visionsgrejer som jag hade lite svårt för tidigare, blev plötsligt lättare att acceptera. I am more intrigued than ever.

Mer generellt är har lättare för Sam överhuvudtaget. Jared behöver fortfarande gå till frisören, men jag ser det inte längre som omöjligt att faktiskt tycka riktigt bra om honom i rollen. Inte än, men kanske.

Och Jensen, som jag ändå gillat från början, blir definitivt bättre även han. Det är väl det där med att växa in i en roll. Sista scenen, precis på slutet, visar hur mycket en blick kan säga.

Jag har gillat serien hittils, och det har varit avsnitt som i sin helhet var bättre, men ikväll var första gången jag verkligen kände att den kunde bli något mer än bara konstant stabil underhållning. Den kan fortsätta så, men den kan också bli tokbra. And I am quite intrgued.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav LWes » tor feb 09, 2006 11:02

Tob skrev:1.14

Kändes kanske lite väl uppenbart att det var sonen som hade ett finger med i spelet, vilket tog bort spänning litegrann under första 20 minutrarna.

Jag trodde absolut inte att han var inblandad. Eftersom avsnittet hette Nightmare trodde jag att "veckand monster" hade något med mardrömmar att göra.
Men jag antar att det är Sams visioner som titeln syftar på.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav adolvsson » tor feb 09, 2006 12:14

LWes skrev:Men jag antar att det är Sams visioner som titeln syftar på.

Eller en kombination, med att pojkens liv var som en mardröm. Typ.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav eynosh » tor feb 09, 2006 21:53

1x14
Måste först säga att Supernatural varit en helt ok serie hittils. Tycker om arcen som finns, men vill gärna ha fler regulars i serien, kanske att en tjej (inte busstjejen, utan ngn annan) hoppar med i deras bil och börjar döda demoner. Det skulle jag tycka om iaf!

Veckans avsnitt.. Började lite trevande, men som föregående skrivare skriver (huh..) blir man överraskad att allt hör ihop. Där har fan lost något att lära sig.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav brat » tis feb 14, 2006 3:16

Äntligen har jag fått se 1x14! Nog är man sjukt upptagen om man inte ens har tid för Jensen!! ;)

1x14
Riktigt bra avsnitt. Det var inga direkta svackor i avsnittet och flera höjdpunkter. (T.ex. då Dean "dog" och jag fick både hjärt- och hjärnstillestånd. Hade jag inte haft hjärnstillestånd hade jag kanske gissat att det var ytterligare en dröm.) Inte det bästa enskilda avsnittet men det var ändå riktigt bra eftersom vi äntligen fick en tätare säsongsintrig. Och så var det många fina ögonblick mellan bröderna. (Inte minst sista.)

Spoilerteori som säkert är helt galen och ändå inte spoilrar något.
Hur misstänkt betedde sig inte styvmamman? Hennes sista blick? Skulle inte bli förvånad om hon dyker upp igen.

LWes skrev:1x14
Det enda jag verkligen itne gillade det här avsnittet var när Dean sa att för att döda styvmamman var han tvungen att gå genom honom. Det tycker jag var otroligt dumt. Så han ska ge sitt liv i onödan för att vad? Dumt.

That's what heroes do.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Glorificus » tis feb 14, 2006 3:19

1x14
Jättebra avsnitt!

En solid enskild historia - avsnittet blev inte lika ojämnt som många andra har varit. Mer spännande än läskigt, men jag satt klistrad vid skärmen och undrade vad som skulle hända... förutsåg inte ens att Deans död bara var en av Sams syner, så jag satt här och gapade. "What?!" Men så fick man se Sam i garderoben igen. ;)

Precis som LWes fick jag också Miracles-vibbar (The Bone Scatterer, Hand of God). Och håller med om att Miracles är bättre. Men den här större arcen i Supernatural blir bara bättre och bättre, så förhoppningsvis växer serien med den.

Det jag saknade i det här avsnittet var bättre dialog och gärna lite mer komedi i allvaret. Bara en liten aning, möjligen genom just bättre dialog.

Jag kände igen skådespelerskan som spelade styvmamman... var det inte en av Sabrinas fastrar/mostrar? Ah, tv.com säger mig att det stämmer. Märkligt att se henne i en så annorlunda roll.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav brat » tis feb 14, 2006 3:33

Glorificus skrev:Jag kände igen skådespelerskan som spelade XXXX... var det inte en av Sabrinas fastrar/mostrar? Ah, tv.com säger mig att det stämmer. Märkligt att se henne i en så annorlunda roll.

Man kan tro att du inte ser Lost.
Ingen direkt Lost-spoiler alls:
Hon spelar ju Kates mamma.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Glorificus » tis feb 14, 2006 3:38

brat skrev:
Glorificus skrev:Jag kände igen skådespelerskan som spelade XXXX... var det inte en av Sabrinas fastrar/mostrar? Ah, tv.com säger mig att det stämmer. Märkligt att se henne i en så annorlunda roll.

Man kan tro att du inte ser Lost.
Ingen direkt Lost-spoiler alls:
Hon spelar ju Kates mamma.

*gapar* Nähä? Då måste hon spela bra. För att jag inte skulle känna igen henne alltså.

:P
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav LWes » tis feb 14, 2006 12:44

Glorificus skrev:1x14
Precis som LWes fick jag också Miracles-vibbar (The Bone Scatterer, Hand of God).

Precis dom avsnitten jag tänkte på.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav LWes » ons feb 15, 2006 21:27

1x15 Mycket bra avsnitt!
Jag gillade det verkligen. Speciellt att det började med en gång och det var inte som så många andra avsnitt när dom får en ledtråd och ska åka till en stad och undersöka, utan det hade man hoppat över.
En annan sak som var speciell var att det inte var något övernaturligt med mysteriet! Det är något som nog inte så ofta händer i en serie som denna så det tyckte jag var intressant och en kul idé.
Kul med kontinuitet från Skin med att Dean ju officiellt är död. Jag gillar titlarna på avsnitten och att dom står i rutan i början. För jag kan typ avsnittsnamnen på dom flesta (om inte alla) avsnitten vilket jag inte varit med om sen Buffy säsong 1-3.
Jag kan inte komma på något som var speciellt dåligt med avsnittet, förutom kanske att det inte var så arc-byggande.
7 avsnitt kvar av säsongen va? Jag skulle gissa på att minnst 3, kanske 4 av dom är direktrelaterade till huvudarcen. Jag hoppas det i alla fall, det är inte så kul om dom väntar tills säsongsavslutningen med att ge oss fortsättning på pappa-mysteriet, "tjejen som är dotter till en demon eller nåt och har i uppdrag döda dom"-mysteriet och "Sam och hans mystiska krafter och allt det"-mysteriet.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tob » tor feb 16, 2006 0:03

1.15

Jag gillade också avsnittet rejält. Framförallt så var det riktigt obehagligt. Jag propsar nog nästan på att det var det mest obehagliga avsnittet hittils, och med det sagt så är människor i olika former alltid mer skrämmande än spöken, gastar, demoner och allehanda monster (IMO).

Tyckte det var lite dumt av poliskvinnan att låsa fast Dean. Uppenbarligen litade ju hon på Dean, men ändå så skulle hon låsa fast honom och gå ut ensam. Dumt!
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Glorificus » fre feb 17, 2006 2:11

1x15
Håller med om att det här var ett riktigt bra avsnitt!

Läskigt när de drar ut på scenerna så mycket, som när Dean smyger omkring i huset och måste stanna och titta på så många saker! Den lilla flickan var otäck, men jag tycker hon hade varit ännu mer otäck om hon betett sig mer normalt och inte gjort sådär med huvudet hela tiden, det var lite överspel.

I slutet tycker jag allting var över lite väl snabbt... poliskvinnan fick ju t.ex. aldrig veta att Sam och Dean är bröder. Det var något mer som saknades med slutet, men jag kan inte riktigt sätta fingret på vad.

Dessutom satt jag och väntade på att Sam åtminstone skulle försöka använda sin nyfunna telepatiska förmåga. Kändes som att de totalt ignorerade hela huvudarcen i det här avsnittet och bara lät det handla om veckans fall. Men med den personliga touchen att det var Sam som var ett av offren (och senare Dean) så fungerade det ändå bra.

Inte mycket humor, synd... men det fascinerande (på ett obehagligt sätt) med att det var människor som var monstren och spänningen som byggdes upp så märktes det inte så mycket.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav adolvsson » fre feb 17, 2006 2:30

Glorificus skrev:1x15
Ett av dom bästa avsnitten hittils, inget snack om saken.
I slutet tycker jag allting var över lite väl snabbt... poliskvinnan fick ju t.ex. aldrig veta att Sam och Dean är bröder. Det var något mer som saknades med slutet, men jag kan inte riktigt sätta fingret på vad.

Jag håller med om att det var över för snabbt, när vi inte ens fick se hur Sam tog hand om dottern. Lite svagt, men också i stort sett mitt enda problem med avsnittet. Det här med att poliskvinnan aldrig fick veta att dom var bröder, var jag rent förbaskat förtjust i. Om hon hade fått reda på att Dean var Dean (något som jag förresten trodde hon skulle gissa sig till), hade det ställt till med rejäla problem för bröderna. Visst, hon kanske hade kunnat hålla på hemligheten och inte rapportera till myndigheterna att Dean Winchesters död är betydligt överdriven så att dom kan sätta igång och jaga honom för mordanklagelsen, men nånting säger mig att Kathleen inte var den sortens kvinna. Till och med när hon lät dom gå fick dom inte mer hjälp vad som precis behövdes, och hade hon vetat om mordmisstanken?

Nej, genom att låta poliskvinnan vara ovetande underlättade manusförfattarna dels lite för bröderna (dom har nog med jävligheter på gång som det är), men framför allt och desto viktigare för mig, slapp vi vad som kunnat bli en rejäl klycha av det hela.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav freso » fre feb 17, 2006 18:28

Jahapp, då har man sett piloten. Det verkade lite småcoolt med lite B framtoning. Jag tar och ger den en chans och ser det som finns i a f... Med lite tur har man ännu en serie att följa. Yey. :)

1.01
Typ som hur det kom sig att storebror var där så snabbt när lillebror höll på bli ihjälspökad. Samt när den första dog splattrades han rätt snabbt medan när spöket skulle splattra lillebror gick det segt... (Nåja, så är det väl i alla serier).

Hur smart var det att bli anklagad för en massa mord och sedan fly staden och så upphör morden? Och eftersom serien känns lite B så lär det väl inte tas upp igen heller. (Eller har jag fel? spoila mig gärna). Tyckte även lillebror visade väldigt lite känslor över att hans flickvän dog.

Märks ju att storebror ska stå för lite comic relief (skämta om bilen när hans lillebror nästan blivit dödad o s v?), men det är lite synd då det gör att serien känns mindre seriös, vilket bidrar till B-känslan.
Användarvisningsbild
freso
Minion

Inläggav freso » lör feb 18, 2006 6:08

Började se e02 nu. Introt började bra, mycket bra låt. Mmm kanske kan bli nåt det här ändå. To be continued... :)

Continued.

Mmm, jodå, helt ok serie. Lite synd bara när de ska förklara något myt/legend/stuff så berättar de den för varandra även när båda vet om den. Det blir så styltat och falskt då... men men, det får väl gå.

Har manusförfattarna sett för mycket på Angel tro, angående Sam? :)
Användarvisningsbild
freso
Minion

Inläggav brat » tis feb 28, 2006 0:47

freso skrev:1.01
Hur smart var det att bli anklagad för en massa mord och sedan fly staden och så upphör morden? Och eftersom serien känns lite B så lär det väl inte tas upp igen heller. (Eller har jag fel? spoila mig gärna).

Jag kan inte ens minnas vad du pratar om. Så nu blev jag nyfiken, vem anklagas och flyr? Jag skulle kunna titta efter själv men piloten ger mig stora skälvan så det är tyvärr inte ett alternativ. :)

Tyckte även lillebror visade väldigt lite känslor över att hans flickvän dog.

Jag tycker att hans inledande reaktion (då han måste handla och egentligen vägrar inse vad som hänt) känns ärlig. Sedan är det visserligen lite TV-magi, han kommer inte sticka huvudet i sanden en hel säsong över det som hänt. Men han kommer inte precis över det med en gång heller.

Märks ju att storebror ska stå för lite comic relief (skämta om bilen när hans lillebror nästan blivit dödad o s v?), men det är lite synd då det gör att serien känns mindre seriös, vilket bidrar till B-känslan.

Först och främst tycker jag att Dean tillför underbar comic relief. Sedan tycker jag inte alls att serien blir mindre seriös för det, just eftersom hans roll inte är att tillföra comic relief - det är bara en biprodukt av honom. Dean är en sådan karaktär som inte kan med intimitet, hans skämt är hans mur. Känns bara äkta för mig, och roligt. :)

freso skrev:Lite synd bara när de ska förklara något myt/legend/stuff så berättar de den för varandra även när båda vet om den. Det blir så styltat och falskt då... men men, det får väl gå.

Det håller jag absolut med om, det är fånigt och onödigt. Vi kan köpa det utan all den där förklaringen.

Avsnitt 2-3 har i övrigt blivit ganska enigt utsedda som de sämsta så jag hoppas att du ger serien en längre chans än så. :)
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Glorificus » tis feb 28, 2006 19:32

brat skrev:
Hur smart var det att bli anklagad för en massa mord och sedan fly staden och så upphör morden? Och eftersom serien känns lite B så lär det väl inte tas upp igen heller. (Eller har jag fel? spoila mig gärna).

Jag kan inte ens minnas vad du pratar om. Så nu blev jag nyfiken, vem anklagas och flyr? Jag skulle kunna titta efter själv men piloten ger mig stora skälvan så det är tyvärr inte ett alternativ. :)

Hehe, trädfegis. :P

1x01Dean blir ju förhörd på polisstationen för Lady in White-försvinnandena... när polisen misstänker honom och pappan som var där tidigare för att ha varit inblandade. Och sen smiter Dean från polisen, de överlistar spöktjejen så att hon försvinner och så lämnar bröderna stan, utan att deras polistrubbel reds upp. Men själv reagerade jag aldrig på det - kändes inte relevant för historien. Lokala poliser känns generellt rätt ofarliga i serien.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav freso » ons mar 01, 2006 0:29

Ok, vet inte om man måste spoilermarkera första avsnittet, men nu gör jag det i a f. :) Pfft, saten i maten vad jobbigt det var att spoilermarkera. Phew...

brat skrev:Jag kan inte ens minnas vad du pratar om. Så nu blev jag nyfiken, vem anklagas och flyr? Jag skulle kunna titta efter själv men piloten ger mig stora skälvan så det är tyvärr inte ett alternativ. :)

Mjo, som Glory skriver nedan. Ok, visst, det är "bara" lokalpolisen, men tycker ändå det känns lite som en miss...
freso skrev:1.01Tyckte även lillebror visade väldigt lite känslor över att hans flickvän dog.

brat skrev:Jag tycker att hans inledande reaktion (då han måste handla och egentligen vägrar inse vad som hänt) känns ärlig. Sedan är det visserligen lite TV-magi, han kommer inte sticka huvudet i sanden en hel säsong över det som hänt. Men han kommer inte precis över det med en gång heller.

Mmm, jag trodde bara att det skulle bli bortglömt, så jag är rätt nöjd med hur det blev ändå.

freso skrev:1.01Märks ju att storebror ska stå för lite comic relief (skämta om bilen när hans lillebror nästan blivit dödad o s v?), men det är lite synd då det gör att serien känns mindre seriös, vilket bidrar till B-känslan.

brat skrev:Först och främst tycker jag att Dean tillför underbar comic relief. Sedan tycker jag inte alls att serien blir mindre seriös för det, just eftersom hans roll inte är att tillföra comic relief - det är bara en biprodukt av honom. Dean är en sådan karaktär som inte kan med intimitet, hans skämt är hans mur. Känns bara äkta för mig, och roligt. :)

Nu blev det ju iofs inte lika illa som jag först trodde, men ändå. Att skämtade om bilen i första avsnittet tycker jag var lite knäppt, även om de nu är gamla avtrubbade jagare. Men i vilket fall som helst, hans karaktär funkar, men hans besatthet över bilen gillar jag inte, speciellt när den inte är förklarad på nåt sätt.

brat skrev:Avsnitt 2-3 har i övrigt blivit ganska enigt utsedda som de sämsta så jag hoppas att du ger serien en längre chans än så. :)

Jodå, klart jag sett bara 15 avsnitt, det är ju ingenting. :) Den enda serie jag gav upp var farscape efter 8 avsnitt. Brr...
Så, jodå, helt OK serie. I like.
Användarvisningsbild
freso
Minion

Inläggav freso » ons mar 01, 2006 15:24

1.16
Bra avsnitt, som vanligt mot ett säsongsslut.
Oj, trodde nästan (men inte riktigt) att slutet skulle bli värste antiklimaxet. Phew!

Men... det där med tejpningen för att hitta den där symbolen, det tyckte jag var lite skumt. Som om de skulle slita sönder folk så att blodet droppar på ett visst sätt? Näääh, mindre bra gjort.

Så det verkar ju definitivt vara "The thing that killed mom" som Meg pratar med i skålen då... som väntat. Det känns lite som att de ska lyckas hitta den och döda den mot säsongens slut. Undrar vad då nästa säsong ska handla om... hum hum... eller ska de göra en evighetsplot av det? We shall see.

Måste tillägga att jag hoppades flickan i början skulle vara någonting mer, när larmet sade "System armed". En liten liten förhoppning om att hon skulle vara en paranoid tjej med slå ihjäl någon demonstuffo. Men men... så blev det ju inte.
Användarvisningsbild
freso
Minion

Inläggav Glorificus » ons mar 01, 2006 18:39

freso skrev:Den enda serie jag gav upp var farscape efter 8 avsnitt. Brr...

:eek: Stort misstag! Många avsnitt är fenomenalt bra. Minns att jag tyckte början av Farscape var extremt ojämn och har ett klart minne av att rentav ha tänkt "pinsamt dåligt" vid något tillfällle... men det är en sån serie som man måste ge lite tid för att upptäcka hur unik den är. Nu när jag ser om början av s1 kanske jag skulle tycka bättre om den än jag tyckte då... ungefär som med Buffy s1.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav LWes » tor mar 02, 2006 13:38

1x16
Ett mycket bra avsnitt.
Jag gillar tjejen som är ond väldigt mycket!
och pappan! Han är riktigt coool!
Det skulle faktiskt vara bättre om pappan var med dom och var med i varje avsnitt. Det är det jag menat hela tiden.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav adolvsson » tor mar 02, 2006 14:21

Det är nog framför allt en sak jag har väldigt svårt för med Supernatural, verkligen mer så än med Jared P, och det är att den kan bli lite väl sentimental och känslogojsig av sig emellanåt, på det där vrida-sig-i-stolen-och-hoppas-det-tar-slut-omdelebumskvicktnu-viset. Jag tyckte det var extra illa med den saken i 1x16, men bortsett från det - riktigt jäkla bra avsnitt.
Och jag är grymt förtjust i Meg. Mer Meg!

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav freso » tor mar 02, 2006 14:32

adolvsson skrev:Det är nog framför allt en sak jag har väldigt svårt för med Supernatural, verkligen mer så än med Jared P, och det är att den kan bli lite väl sentimental och känslogojsig av sig emellanåt, på det där vrida-sig-i-stolen-och-hoppas-det-tar-slut-omdelebumskvicktnu-viset. Jag tyckte det var extra illa med den saken i 1x16, men bortsett från det - riktigt jäkla bra avsnitt.

Känslomässig är väl bra då det är befogat.
Kändes kanske lite out of order när Sam lev glad över att kunna åka tillbaka till skolan om de lyckades döda "The Demon" och Dean blev helt sur och försökte förklara att han saknade sin brorsa eller nåt. Men men, ääääh.
Användarvisningsbild
freso
Minion

Inläggav adolvsson » tor mar 02, 2006 16:07

freso skrev:
adolvsson skrev:Det är nog framför allt en sak jag har väldigt svårt för med Supernatural, verkligen mer så än med Jared P, och det är att den kan bli lite väl sentimental och känslogojsig av sig emellanåt, på det där vrida-sig-i-stolen-och-hoppas-det-tar-slut-omdelebumskvicktnu-viset. Jag tyckte det var extra illa med den saken i 1x16, men bortsett från det - riktigt jäkla bra avsnitt.

Känslomässig är väl bra då det är befogat.
Kändes kanske lite out of order när Sam lev glad över att kunna åka tillbaka till skolan om de lyckades döda "The Demon" och Dean blev helt sur och försökte förklara att han saknade sin brorsa eller nåt. Men men, ääääh.

Jo, men även när farsan skulle ge sig av. Eller, för den delen, när de träffade honom.
Alltså, jag håller med om att det är bra när befogat, men man kan ju hålla lite i tyglarna även då. Det här gick förbi befogat och rakt in i Purpurfärgenland*.

*Jag har faktiskt inte sett Purpurfärgen, men legenden säger att det är alla snyftares moder, så vi kör på det exemplet i vilket fall som helst.

Användarvisningsbild
adolvsson

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film