Queer as Folk

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav sfinx » fre feb 17, 2006 2:15

Ai skrev:
sfinx skrev:Svårt att koncentrera sig på annat ibland...specielllt om de bygger upp scener som den i första avsnittet

HerreGUD vad jag längtar efter att ni ska börja med amerikanska!

[lika stor spoiler som den sfinx hade]Där scenerna byggs upp och det dessutom inte är några fegis-bortklipp! :twisted: Men, som Peter Paige också sa om serien: They came for the Queer and stayed for the Folk.

Missförstå mig rätt - jag har sagt det förr och säger det igen - jag älskar den engelska. Det var min första QaF-kärlek när den gick på tv. Var det svt? Nåväl. Jag drog mig i evigheter för att se den amerikanska av skeptiska skäl. När jag väl såg den satt jag mest och jämförde under första avsnitten i första säsongen. Sen föll jag och blev totalt förälskad! Som Tinne påpekade: Dom är bra på sitt sätt båda två.

Fast så är det, nya versioner av det man gillar är lite läskigt. Som om nån skulle skriva om en bok för att den skulle passa nya läsare.

V diskuterade endel om hur djärvt det faktiskt är att göra så nakna, i flera betydelser, scener med män, som känns naturligt avslappnade.
En spännande QAF framtid väntar.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav Tam » fre feb 17, 2006 3:05

Jag gillar amerikanska men älskar brittiska.

Och lite av båda för Nathan (Hunnam). Inte så mycket hans ass då, hur delikat det än är, utan mer hur han dansar.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav Ai » fre feb 17, 2006 8:04

På tal om den brittiska så har discshop rea på stora samlingsboxen!

http://www.discshop.se/shop/ds_produkt. ... vies&&ref=

MYCKET frestande! :eek:

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Ai » fre feb 17, 2006 11:24

Nu har jag äntligen gjort nåt med Tinwiels cappar!

Bild alt Bild
Senast redigerad av Ai fre feb 17, 2006 12:28, redigerad totalt 1 gång.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav The Ankh » fre feb 17, 2006 12:14

Å de bådar gott tycker jag. Inget man ser med sin mamma, för det hade varit lite väl pinsamt, men bland tjejkompisar, kalas!

Underbar dialekt, jag vill oxå kunna, intressanta karaktörer och intressant plot. Vi han ju bara se 3 avsnitt i går, men snart bli det meeer!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav The Ankh » fre feb 17, 2006 12:15

ey skrev:
Ai skrev:ey: Vänta tills du får se Randys'! 8)

du har sett UK-serien med va? för jag menar... finns det ett bättre ass än charlies är det en fantastisk serie. jag skulle vilja äta glass på charlies. slicka av den med lite kolasås på toppen. åååååhhh.. 8) den är verkligen *suck* fantastisk! :D

hahaha! carmenzita lugna ner dig! :)
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav Tinwiel » fre feb 17, 2006 12:48

Tam skrev:Jag gillar amerikanska men älskar brittiska.

Och lite av båda för Nathan (Hunnam). Inte så mycket hans ass då, hur delikat det än är, utan mer hur han dansar.

Ja, den där dansstilen är underhållande. Jag gilllar den också. :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Ai » fre feb 17, 2006 14:05

*nynnar på True Faith*

Bild

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Ai » fre feb 17, 2006 19:06

En till. Sen ger jag mig för idag....

Bild

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Ai » fre feb 17, 2006 23:23

[3x09]

:lovebunny: Dom är såååå käääääära!! :lovebunny:

Stockwell släpar in Brian i bastun först, sen i jacuzzin butt nekked! Kan nån säga: Closet Case!! :twisted: parodin på blooper reel kommer ju nånstans ifrån...

Mel som annars är rätt så intelligent - helt plötsligt är hon helt sanslöst korkad! Dessutom är Clunies röst sådär konstig igen...

Undrar hur less Scott var på repliken "...an honest days pay for an honest days work..." efteråt?

Mikey kommer att försvara Brians beteende inför andra in i döden verkar det...

Jag älskar hur Emmet alltid har nån uppmuntrande historia! Och alla handlar om nån gayikon. :D

He can preform cunnalingus like a thirsty lesbian. Hmmm.... nice. 8)

Frågan är om Debbie inte vänt sig om och provocerat Brian om Stockwell - hade Brian då gått tillbaka?

Det måste ändå vara bekvämt att få gå tillbaka till sin vanliga co-star. Slippa hångla med främlingar hela tiden på jobbet. :rolleyes:

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Zaxx » fre feb 17, 2006 23:45

Denna tråden känns lite gay.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav Tinwiel » fre feb 17, 2006 23:54

Zaxx skrev:Denna tråden känns lite gay.

Lite? Den är jättegay! I ordets båda bemärkelser! :D
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav sfinx » fre feb 17, 2006 23:57

Tinwiel skrev:
Zaxx skrev:Denna tråden känns lite gay.

Lite? Den är jättegay! I ordets båda bemärkelser! :D

Jäpp! 8)
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav Ai » fre feb 17, 2006 23:57

[3x10]

Nåt har hänt med Justin och Brian. Dom är mer jämnbördiga den här gången. Justin har mognat på sig en hel del och Brian bjuder in Justin mer. Trevligt med utveckling!

Just nu i serien så är det inte mycket mer än Justin och Brian som egentligen intresserar mig. Ted och Emmet är bättre som vänner. Mycket bättre. Jag saknar det. Teds ökade drogberoende börjar komma igång, och blir marginellt intressantare i det här avsnittet. Graviditetshistorien är milt underhållande. Men Clunies röst är fortfarande konstig - och jag irriterar mig! Mikey/Ben/Hunter... Jag hävdar fortfarande att Mikey borde ha tyckt att Bens intresse för Hunter var lite oproportionellt till en början - efter HIV historien så förstår man ju, men innan?

Normalt så är lyckliga par rätt ointressanta att se på tv. Men B/J kan jag titta på hur länge som helst bara dansandes... :lovebunny:

I styrelserummet - är det en date som Brian föreslår? :eek:

Visst är det väl så att Brians jobb är viktigt för honom. Det definierar honom lika mycket som hans roll som Liberty Ave största slampa. Men när världarna blöder igenom till varandra och den ena hotar den andra - då blir det dax att ta ett beslut... 8) och om Tannis på GLC stöder nåt så skall det förbannas, spottas på, eldas upp och strö ut salt så det inte hotar att gro igen....

Edit: Förresten: Manliga motsvarigheten till "slampa" - blir det "slampe"? Och nej, det blir inte "karlakarl"...

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Glorificus » lör feb 18, 2006 0:04

Färdig.

:eek:

Jag är så känslosam just nu. Under de sista avsnitten kunde jag inte sluta gråta åt varenda scen, oavsett om det var något sorgligt eller roligt som hände... jag var bara så medveten om att det snart var slut och hur mycket jag älskar serien och karaktärerna och allt vad de säger och gör. Sista avsnittet är hack i häl på första "Chosen"-upplevelsen för mig.

:lovebunny: :lovebunny:

Till och med "Goodbye"-specialen innan sista avsnittet var en extremt känslosam upplevelse... och det är vad jag framför allt bedömer en berättelse utifrån - oavsett om det är en tv-serie, film eller bok - hur den får mig att känna. Glädje, sorg, skratt och tårar - då ger jag högsta betyg. Queer as Folk hamnar på min topp-fem-tv-serier-lista. Tack, Ai!!!!!!!

Jadå, kommentarer om alla avsnitt kommer, jag har skrivit av mig med anteckningar efter i stort sett varje... måste bara smälta allt först. ;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Tinwiel » lör feb 18, 2006 0:06

Svar på Ais spoiler: Genomgående i serien så har det varit B/J-relationen som har intresserat och fascinerat mig. Dom andra får ursäkta, men deras storylines känns mera som som sidohistorier. Jag älskar flera av dom andra karaktärerna, som Emmet och Debbie, ofta mer än vad jag gillar karaktärerna B/J men det som huvudsakligen fångar och håller kvar mitt intresse är relationen i centrum. Brian och Justin. Damn. Den är ju uppe och tävlar med några av mina favoritförhållanden i serier tex Buffy/Angel, Buffy/Spike, Willow/Tara, Wes/Fred, ett visst förhållande i Veronica Mars som jag inte tänker spoila om.. ja. Var det Tam som beskrev relationen som "episk"? Det stämmer ju. Ja, jag är såld. Dels för att den är så gripande, och för att dom två skådespelarna funkar så bra ihop också. Och så är ju jag en sucker för "episka relationer".. ;)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav sfinx » lör feb 18, 2006 0:07

Ai skrev:[3x10]Edit: Förresten: Manliga motsvarigheten till "slampa" - blir det "slampe"? Och nej, det blir inte "karlakarl"...

Bambi och Slampe! stämmer rätt bra iof...

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav Glorificus » lör feb 18, 2006 0:07

Och jag insåg precis att jag numera kan läsa allt under alla spoilermarkeringar..! Vad läskigt. Känns som att jag gör något förbjudet när jag av-spoilermarkerar. :D
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Ai » lör feb 18, 2006 0:08

Glorificus skrev:Färdig.

:eek:

Jag är så känslosam just nu. Under de sista avsnitten kunde jag inte sluta gråta åt varenda scen, oavsett om det var något sorgligt eller roligt som hände... jag var bara så medveten om att det snart var slut och hur mycket jag älskar serien och karaktärerna och allt vad de säger och gör. Sista avsnittet är hack i häl på första "Chosen"-upplevelsen för mig.

Till och med "Goodbye"-specialen innan sista avsnittet var en extremt känslosam upplevelse... och det är vad jag framför allt bedömer en berättelse utifrån - oavsett om det är en tv-serie, film eller bok - hur den får mig att känna. Glädje, sorg, skratt och tårar - då ger jag högsta betyg. Queer as Folk hamnar på min topp-fem-tv-serier-lista. Tack, Ai!!!!!!!

Jadå, kommentarer om alla avsnitt kommer, jag har skrivit av mig med anteckningar efter i stort sett varje... måste bara smälta allt först. ;)

Så håller du med Tobs :eek: efter 5x10 nu då? Det var ju lite därför du började se serien!

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » lör feb 18, 2006 0:08

Glory, jag ville krama tvn, när jag såg Goodbye-specialen, för att jag tyckte så mycket om alla och ville hålla dom kvar.. :rolleyes: :D

Topp 5? Ja... *försöker tänka efter vilka andra serier som har hamnat där* Ja.. fanimej, det blir nog topp 5!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav noike » lör feb 18, 2006 0:09

Ai skrev:Edit: Förresten: Manliga motsvarigheten till "slampa" - blir det "slampe"? Och nej, det blir inte "karlakarl"...

Jag brukar använda "slampa". Finns ingen anledning att ha det könsbundet.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tinwiel » lör feb 18, 2006 0:13

noike skrev:
Ai skrev:Edit: Förresten: Manliga motsvarigheten till "slampa" - blir det "slampe"? Och nej, det blir inte "karlakarl"...

Jag säger också slampa om killar. :)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Glorificus » lör feb 18, 2006 0:15

Ai skrev:Så håller du med Tobs :eek: efter 5x10 nu då? Det var ju lite därför du började se serien!

Jag var så j-a rädd för det avsnittet!!!! :D
Se, jag halvsvär ju till och med när jag tänker på hur rädd jag var.

5x10
Just för att jag visste att något skulle hända då.
Och ja, med tanke på att jag fick påminna mig själv om att andas någon gång då och då där i slutet, så var min reaktion också :eek: ... och :cry: ... och lite :D mitt i alltihop... men framför allt :eek:
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav sfinx » lör feb 18, 2006 0:17

Tinwiel skrev:
noike skrev:

och H-ordet, också, men det känns grovt alltid så det blir inte ofta.

Edit: Det är en skillnad i värdeladdningen, slampa har fått mer positiv pr på sistone.

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav Ai » lör feb 18, 2006 0:24

Jag kan inte hjälpa det - men jag gillar slampe. Det går liksom inte att vara allvarlig om man beskyller nån för att vara en slampe! Och ord som får folk att fnissa är alltid bra ord.

H**a är ett fruktansvärt ord. Jag kan ärligen inte komma på ett enda sammanhang där jag tycker att det är befogat att använda. Och ännu mindre nu för tiden. :evil:

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » lör feb 18, 2006 0:27

sfinx skrev:
Tinwiel skrev:
noike skrev:

och H-ordet, också, men det känns grovt alltid så det blir inte ofta.

Edit: Det är en skillnad i värdeladdningen, slampa har fått mer positiv pr på sistone.

slampa känns inte så negativt längre, men hora gör nog det fortfarande. Jag hatar också ordet hora, förutom när ey säger det, då skrattar jag. Slampa är bara en beskrivning av en person som är lite promiskuös, och jag tolkar det oftast rätt så positivt. Se på Emmet! Självutnämnd slampa! :D
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav noike » lör feb 18, 2006 0:29

Tinwiel skrev:slampa känns inte så negativt längre, men hora gör nog det fortfarande. Slampa är bara en beskrivning av en person som är lite promiskuös, och jag tolkar det oftast rätt så positivt. Se på Emmet! Självutnämnd slampa! :D

Nej jag vet. Slampa gr att använda humorisitiskt. Kallade min mamma det i somras, det var kul.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tinwiel » lör feb 18, 2006 0:36

noike skrev:
Tinwiel skrev:slampa känns inte så negativt längre, men hora gör nog det fortfarande. Slampa är bara en beskrivning av en person som är lite promiskuös, och jag tolkar det oftast rätt så positivt. Se på Emmet! Självutnämnd slampa! :D

Nej jag vet. Slampa gr att använda humorisitiskt. Kallade min mamma det i somras, det var kul.

Haha.. det skulle jag aldrig kunna kalla min mamma, då skulle ni läsa om mig under dödsannonserna... men dom tolkar nog inte ordet som vi gör heller. Och jag tror inte våra föräldrar ser promiskuösitet som nånting potentiellt positivt.. Ordet är ok att användas om man gör det humoristiskt, som du säger, det är när det blir ett skällsord som det blir hemskt.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav eynosh » lör feb 18, 2006 0:40

noike skrev:

Nej jag vet. Slampa gr att använda humorisitiskt. Kallade min mamma det i somras, det var kul.[/quote

Käring god damn it, käring!!!

Nej, inte kärring.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav noike » lör feb 18, 2006 0:51

Tinwiel skrev:
noike skrev:Nej jag vet. Slampa gr att använda humorisitiskt. Kallade min mamma det i somras, det var kul.

Haha.. det skulle jag aldrig kunna kalla min mamma, då skulle ni läsa om mig under dödsannonserna... men dom tolkar nog inte ordet som vi gör heller.

Nej, det gör de nog inte. (Men min mamma är lite egen. Hon har liiite grovt språk själv.)
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film