Queer as Folk

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Ai » tor feb 16, 2006 12:00

Appropå inte mycket alls.

Hittade just:

[...]Harold also recently was tapped for the recurring role of Wyatt Earp on HBO's dark Western "Deadwood."

Enligt Reuters/Hollywood Reporter

Så då lär man väl börja titta på Deadwood igen. Betyder det Gale på hästrygg? He... 8)

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » tor feb 16, 2006 12:11

Jaha, då måste jag börja se den serien också. Jag har inte brytt mig tidigare för det känns inte som min typ av serie.. men är Gale med så kanske. "Recurring" t.o.m! :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Ai » tor feb 16, 2006 23:27

[3x07]

Detta är verkligen avsnittet där tre män visar sitt yttersta för kärlek!

Först ut: Emmet.
Emmet Honeycutt! MISTER Emmet Honeycutt!! Peter Paige! MISTER Peter Paige!! Emmet ber för Teds framtid och öde och tröstar Ted med tornadohistorier. Blandningen av komedi och drama är såååååå bra!

Andre man: Michael.
Mikey hotar att infektera sig själv. För att väcka Ben. Drama! är bara förnamnet! Han är ju till hälften italienare och till hälften drag-queen...

Nåt som Ben gärna glömmer i hela det här är att det inte är lätt för Mikey heller. Det är han som har att se fram emot att se Ben bli sämre och sämre...

Tredje: Ethan.
Ethan visar sitt yttersta. Men till skillnad från Emmet och Mikey så är det inte ett positivt drag.

Det är fascinerande att se med vilken lätthet Ethan ljuger Justin rätt upp i ansiktet. Han bevisar tillslut att hans passionerade personlighet känner bara passion för kärleken - inte någon individ. Justin är en fotnot egentligen för Ethan - Ethans första prioritet är att känna sig ovillkorligen älskad och vem som älskar honom är av mindre betydelse. Därför är det så lätt att ljuga.

Justin: So tell me, Mr Gold. As a last minute replacement, how did he do? Did he kneel at your feet and worshiped your huge talent? Did he marvel at your magnificent fingering? Did the way you stroke your bow leave him breathless?
Ethan: It was one stupid misstake! Look how many times you forgave Brian! (och precis just där var ditt sista misstag - IAN! :twisted: )
Justin: I never forgave Brian! I never have to! Because he never promised me anything! You did.

SUNSHINE! :lovebunny:

Jag är kär i Randy Harrison. Jag vill skruva tillbaka tiden, åka till Toronto och fylla hans trailer med honung och kakor efter att dom spelat in den scenen... eftersom jag är käääääääär i honom! Bild

I övrigt:

Brian NYNNAR!!
Brian: till Ted Well, at last. My own personal stalker.
Och Justin var....???:D

Igen så lyckas CowLip kombinera ost och sex... Måste vara nån kink... 8)

Slutscen. Justin och Brian med varsitt trick, men är egentligen med varandra...

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Ai » fre feb 17, 2006 0:13

[3x08]

Igen är det ett sånt där extremsnyggt avsnitt. Borde kolla upp regissörerna - bör finnas nåt samband... Tex. kameraåkningen hemma hos Daph. Justins immitation av ett spöke... blåser spottbubblor *fnissar* det gör min tremånaders också...

Mel och Lindz har samma frisyr! What's up with that??? :eek:

Sunshine bevisar att han lärt av mästaren! Hela avnsittet är en enda lång armbrytning med Brian. Vem lyckas bryta ner den andre först. Vem som vinner? Låt se...

Rond 1: Brians kontor/dag. Brian vill inte se Justin varje dag, men eftersom han inte kan erkänna att dom haft ett förhållande - det vore ju en svaghet - så tvingas han godkänna Justins praktikplats. Vinnare: Justin.

Rond 2: Babylon. Den här gången är Brian beredd. Han visar att detta är hans sandlåda. Han är herre på täppan. Vinnare: Brian.

Rond 3: Art department, Vanguard/dag. Brian må svepa in som en arrogant skitstövel till chef. Men när Justin lutar sig fram och kikar under blond lugg rubbar han Brian. Och det märks. Vinnare: Justin.

Rond 4: Art department, Vanguard/kväll. Våran underdog, det blonda undret BlondBoyAss vacklar lite här. Justin känner sig slagen och stormar ut, men Brian gör misstaget att börja spela med öppna kort och hejdar honom! Och där var ansiktet tappat och muren nere. Justin ser det innan Brian ens insett det själv och sticker ner tungan ner i halsen på honom.... Vinnare: Slam Dunk och Match till Sunshine! Brian är en slagen man.... inte bara slagen, förresten. Han är överkörd. Av en blåögd ångvält... han är p-l-a-t-t! :D

Rond 5: Brians kontor/kväll. Egentligen bara en formell rond. Matchen är redan slut. Och ingen verkar vara en nöjdare förlorare än Brian "Rage" Kinney... 8)

Jag vill också gå på en Emmet-fest! Dom venissager jag varit på har varit skittråkiga...

Hade jag varit Michael så hade jag allvarlig ifrågasatt Bens intresse i Hunter.

Jag vet att jag börjar bli tjatig - men det kan inte hjälpas!
S.L.U.T.S.C.E.N.E.N...
Så jävla snygg. Välskriven med bra musik. Och den betyder också att det definitivt är slut med Pagganini JR! Var det Ian han hette? Pfft... bort med honom... :twisted:

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » fre feb 17, 2006 0:32

Ai: :D Armbrytning. Jag äääälskar att hur Brian än gör så har Justin ett svar på det och får som han vill. Brian hade inte en chans! Han må vara smart osv, men Justin is the man! Underbara scener!

Hmm.. måste leta episodeguides, det måste ju finnas en förteckning över vilka som har regisserat dom olika avsnitten. Jag tänkte också på kameravinklarna i vissa avsnitt. Det är nån/några regissörer som har en förkärlek för närbilder på ansikten. Me like.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Ai » fre feb 17, 2006 0:37

Tinwiel skrev:Hmm.. måste leta episodeguides, det måste ju finnas en förteckning över vilka som har regisserat dom olika avsnitten. Jag tänkte också på kameravinklarna i vissa avsnitt. Det är nån/några regissörer som har en förkärlek för närbilder på ansikten. Me like.

IMdB. Jag har bara inte orkat leta igenom allt. Just nu så håller dom på med omläggningen också - när alla avsnitt i serier ska ha en egen sida, så jag tycker det känns lite rörigt. Eller så är det bara att jag inte vant mig än.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav carre » fre feb 17, 2006 0:38

såg första tre (?) avsnitten på UK-serien ikväll. en sak bara:
Charlie Hunnams ASS! :eek: :eek: :eek: :eek: 8) 8) 8) 8) 8) 8) :eek: :eek: *kär*
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav Tob » fre feb 17, 2006 0:40

Appropå det där med snygga scener. Tror det är i 3.13 eller 3.14....mycket milda spoilers.

Som har en fruktasnvärt snygg inledningscen i Brians lägenhet. Gåshus, rysningar osv. enbart för att den var så jäkla snyggt.

Men sen också...mehh...jag börjar också bli sugen på att se om serien när ni skriver så mycket om varje avsnitt.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tinwiel » fre feb 17, 2006 0:45

Här finns en episode guide:

http://qaf.mskiteonline.com/

Jag har kollat igenom regissörerna för några av mina favvo-avsnitt... fast dom hade visst gjort några av avsnitten som jag tycker mindre om också. Jag kommer inte ihåg vilka avsnitt som har såna där snygga kamerashots/vinklar, det får bli vid en senare tredje genomtitt. Men Ai vet säkert. :D Ai är QaFs egen JRT.. ;)

Men ja, 314 är jäkligt snygg! Slutscenen! :lovebunny: Alla slutscener! I alla avsnitt! (nästan... nu överdrev jag lite.. hehe).

Edit: Jag måste ha den där låten med Heather Small förresten. Hmm.. eller vad heter bandet hon var med i nudå? Det kanske är dom som har gjort den?
Senast redigerad av Tinwiel fre feb 17, 2006 0:46, redigerad totalt 1 gång.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Ai » fre feb 17, 2006 0:46

Tob skrev:Som har en fruktasnvärt snygg inledningscen i Brians lägenhet. Gåshus, rysningar osv. enbart för att den var så jäkla snyggt.

Du menar:

Den med infokuseringen på martiniglaset? När Brian står i fönstret och röker? Ja! *dräggel* Så. Snygg!

Det är bara att börja från piloten och fortsätt framåt... ;) Inget svårt alls!

Det är faktist skitkul att skriva såhär mycket! Jag har avsnittet igång på wmp i "alltid överst"-läge och skriver samtidigt som jag tittar. Vissa scener - som dom under spoilerna ovan - kräver helskärm iofs. Trots att jag sett serien så många gånger nu så är det fortfarande underbart!

ey: Vänta tills du får se Randys'! 8)

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav carre » fre feb 17, 2006 0:49

Ai skrev:ey: Vänta tills du får se Randys'! 8)

du har sett UK-serien med va? för jag menar... finns det ett bättre ass än charlies är det en fantastisk serie. jag skulle vilja äta glass på charlies. slicka av den med lite kolasås på toppen. åååååhhh.. 8) den är verkligen *suck* fantastisk! :D
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav Tinwiel » fre feb 17, 2006 0:50

Nu tänkte jag direkt på ett citat från vår käre Justin.. men jag väntar med det. Ni vet vilket jag menar. Great ass.

Proud med Heather Small heter låten, men det ska vara i nån 2005 remix.. damn, att det ska vara så svårt att få tag på låtar nu för tiden..
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tob » fre feb 17, 2006 0:54

Ai skrev:
Tob skrev:Som har en fruktasnvärt snygg inledningscen i Brians lägenhet. Gåshus, rysningar osv. enbart för att den var så jäkla snyggt.

Du menar:

Den med infokuseringen på martiniglaset? När Brian står i fönstret och röker? Ja! *dräggel* Så. Snygg!

Det är bara att börja från piloten och fortsätt framåt... ;) Inget svårt alls!

Jo, den menade jag....och oja....dräggel i kvadrat.

Får se. Jag har varit lite sugen på att dra igång något avsnitt på måfå bara för att tillbringa lite tid med karaktärerna. Men samtidigt känns det som att när man bara har sett serien 1 gång så vill man inte ta saker ut sitt sammanhang hur som helst, sen dessutom, svårt att välja.

Sen känner jag inte att jag har tid med en omitt...har så mycket annat jag vill se både i serie väg och i film väg.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav noike » fre feb 17, 2006 0:55

Men hela US-casten ser ut som kalsongmodeller. Ingen karaktär. Utom kanske han som spelar Brian, men juryn har inte riktigt bestämt sig ännu.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tinwiel » fre feb 17, 2006 0:56

Aha! Nu trillade poletten ner! Jag kommer ihåg vilken scen ni menar.

Den där där Brian röker i fönstret, sen så kommer Sunshine ner och stället sig med honom. Sant. Den är råsnygg.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Ai » fre feb 17, 2006 0:56

ey skrev:

du har sett UK-serien med va? för jag menar... finns det ett bättre ass än charlies är det en fantastisk serie. jag skulle vilja äta glass på charlies. slicka av den med lite kolasås på toppen. åååååhhh.. 8) den är verkligen *suck* fantastisk! :D

Ja, jag har sett UKver också. ;)

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Ai » fre feb 17, 2006 1:02

noike skrev:

Men hela US-casten ser ut som kalsongmodeller. Ingen karaktär. Utom kanske han som spelar Brian, men juryn har inte riktigt bestämt sig ännu.

Mycket kan man säga om Gale Harold - men han är rätt så flat-assed.

Kalsongmodeller? Njaaa.... jag vet väl inte om Scott Lovell skulle få mig att springa iväg och köpa nya kallingar till sambon. Gale har ingen häck att tala om. Randys är ... man vill bara ta tag i den!! För att sen göra precis som ey beskriver i sin spoiler - fast med chokladsås. Men den är rätt stor, så perfekt är den inte. Ens för kalsongreklam. Hal är lite för söt och för normal. Det lämnar Peter Paige. Där håller jag med. Absolut - han kan göra kalsongreklam! :D

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav noike » fre feb 17, 2006 1:11

Nu menade jag som helhet inte bara röven. Och underklädesmodeller oavsett kön är väldigt same-old. Ingen karaktär till utseendet. Om det nu gör mitt resonemang lite klarare.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Ai » fre feb 17, 2006 1:22

Kristallklart. Men det betyder iofs inte att jag håller med.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav noike » fre feb 17, 2006 1:25

Ai skrev:Kristallklart. Men det betyder iofs inte att jag håller med.

Det hade jag inte riktigt väntat mig heller.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Ai » fre feb 17, 2006 1:26

noike skrev:
Ai skrev:Kristallklart. Men det betyder iofs inte att jag håller med.

Det hade jag inte riktigt väntat mig heller.

Hehe.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » fre feb 17, 2006 1:27

Alltså om inte Peter Paige har karaktär till utseendet så vet jag inte.. Fast det beror ju på vad man menar med karaktär i och för sig.. Men hallå, den där gluggen mellan tänderna! Sötaste någonsin! Och Peter har snyggaste kroppen av the cast (ursäkta svengelskan). Men visst, dom i USver är snyggare/sötare och har snyggare kroppar än i UKver, det kan man inte säga nåt om. Det är ju olika ton i serierna, och båda är bra på sitt sätt.

Har hittat Proud med Heather Small, men inte mixen. Den som spelas i s5, för den är bättre.

Om nån har bra kontakter:

Heather Small - Proud 2005 (Peter Presta QAF Finale Mix)

För övrigt så tyckte jag inte att Charlie Hunnam var så snygg. Eller han var snygg, men jag gillade inte karaktären. Därför var han inte så snygg. Men ändå snygg. Ja, ni fattar vad jag menar..
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Ai » fre feb 17, 2006 1:30

Är det inte samma mix som dom använder i piloten? I tak-scenen med Brian och Mikey.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav carre » fre feb 17, 2006 1:32

Tinwiel skrev:För övrigt så tyckte jag inte att Charlie Hunnam var så snygg. Eller han var snygg, men jag gillade inte karaktären. Därför var han inte så snygg. Men ändå snygg. Ja, ni fattar vad jag menar..

ne, alltså, särskilt snygg är han ju inte, söt möjligtvis. alldeles för pojkig för min smak. men asset! ÅHHH! *drewls*
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav noike » fre feb 17, 2006 1:33

Tinwiel skrev:båda är bra på sitt sätt.

Det kan jag hålla med om.

Charlie Hunnam däremot är bra mycket bättre i Undeclared på alla sätt och vis.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav sfinx » fre feb 17, 2006 1:34

Darn! Jag hade ett minne av att springa hem från jobbet för att inte missa den, och kommer jag också ihåg varför. :D

Min favvo i den brittiska är helt klart Aidan Gillen! Svag för psykopatiska drag hos karaktärer, och jag tror att han har den perfekta överkroppen.
*suck*
Ingen blygsam serie direkt, ser fram emot nästa gång!

Noike skrev:
Nu menade jag som helhet inte bara röven.

IRLG!

Svårt att koncentrera sig på annat ibland...specielllt om de bygger upp scener som den i första avsnittet
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav Tinwiel » fre feb 17, 2006 1:37

Ai skrev:Är det inte samma mix som dom använder i piloten? I tak-scenen med Brian och Mikey.

Hmm.. inte enligt

http://www.princessofbabylon.com/home.htm

Där står det Proud med Heather Small i 101, men mixen i 513. Det är väl lite mera stuns i mixen? och så står det ju QAF Finale mix. Hmm.. nu måste jag starta avsnittet och lyssna..

Edit: Har lyssnat nu och det är en dansmix. Fast om den är bättre vet jag inte, bara ja, bra på ett annat sätt. Kanske originalet är lite bättre ändå, för att den är mera dramatisk. Fast den här funkar ju att dansa till.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tinwiel » fre feb 17, 2006 1:42

ey skrev:
Tinwiel skrev:För övrigt så tyckte jag inte att Charlie Hunnam var så snygg. Eller han var snygg, men jag gillade inte karaktären. Därför var han inte så snygg. Men ändå snygg. Ja, ni fattar vad jag menar..

ne, alltså, särskilt snygg är han ju inte, söt möjligtvis. alldeles för pojkig för min smak. men asset! ÅHHH! *drewls*

Mm, I see. Jag tycker väl inte att Randy är så snygg heller, egentligen, söt javisst, men jag är så kär i karaktären att jag tycker att han är söt därför.

Justin! :lovebunny:
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Ai » fre feb 17, 2006 1:43

sfinx skrev:Svårt att koncentrera sig på annat ibland...specielllt om de bygger upp scener som den i första avsnittet

HerreGUD vad jag längtar efter att ni ska börja med amerikanska!

[lika stor spoiler som den sfinx hade]Där scenerna byggs upp och det dessutom inte är några fegis-bortklipp! :twisted: Men, som Peter Paige också sa om serien: They came for the Queer and stayed for the Folk.

Missförstå mig rätt - jag har sagt det förr och säger det igen - jag älskar den engelska. Det var min första QaF-kärlek när den gick på tv. Var det svt? Nåväl. Jag drog mig i evigheter för att se den amerikanska av skeptiska skäl. När jag väl såg den satt jag mest och jämförde under första avsnitten i första säsongen. Sen föll jag och blev totalt förälskad! Som Tinne påpekade: Dom är bra på sitt sätt båda två.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » fre feb 17, 2006 1:48

Och jag såg i stort sett den amerikanska först (förutom nåt avsnitt av UK, när det gick på SVT) och blev kär. Så jag gillar den brittiska men älskar den amerikanska. :)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film