Fakta om SMG,NB,EC,MT,JM,AH (Spoiler för allt!)

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Fakta om SMG,NB,EC,MT,JM,AH (Spoiler för allt!)

Inläggav Buffy_4ever » tor jan 19, 2006 16:46

Här är fakta om Sarah Michelle Gellar, Nicholas Brendon, Emma Caulfield, Michelle Trachtenberg, James Marsters och Alyson Hannigan.

Bild

Namn : Sarah Michelle Gellar (Buffy)
Höjd : 1,60 cm
Födelsedatum : 14 April 1977
Födelsestad : New York , USA

Sarah Michelle Gellar föddes upp fattig. Med sin familj som var ganska fattig. Sarah blev mobbad i skolan. Hon blev mer och mer kändare på 90-talet. Och när hon började med "All my children" blev hon ganska väl känd. 1996/97 började hon spela Buffy i "Buffy och vampyrerna". Det var där hon blev mest känd. Sarah säger att hon inte bara vill vara känd för att vara Buffy , för dom flesta ser henne som Buffy. När hon tog sig in i filmen "I Know what you did last summer" visste man att Sarah skulle bli en stor skådespelare , när hon blev äldre. Sarah medverkade i en Burger king reklam år 1982. Bild-> (http://www.buffyfan.dk/cast/pics/burger_king.jpg)
Hon har också medverkat i filmer som : "Scooby Doo 1&2" , "The Grudge" , m.m. Just nu håller Sarah på med "The Grudge 2" som kommer på Bio till Hösten eller Vintern/Våren 2007.

Bild

Namn : Nicholas Brendon (Xander)
Höjd : 1,80 cm
Födelsedatum : 12 april 1971
Födelsestad : Los Angeles, USA

Nicholas Brendon har inte varit med i så många filmer. Han brukar kallas för Nick eller Nicky. Nicholas har en tvillingbror som heter Kelly Donovan , Bild-> (http://www.buffyitalianworld.com/immagi ... yfest2.jpg) . Han har också två andra syskon som heter : Christian och Kyle. Nicholas har varit med i få serier , men han har medverkat i reklamer som : Clearsil, Burger King och Sprite. Just nu håller han på och spelar in i en film (2005-06) , den beräknas att vara klar i början av sommaren.

Bild

Namn : Emma Caulfield (Anya)
Höjd : 1,65 cm
Födelsedatum : 8 april 1973
Födelsestad : San Diego , Californien , USA

Emma Caulfield spelar Anya i "Buffy". På sena 90-talet började hon medverka i den amerikanska såpan "General Hospital." år 2002 medverkade hon i filmen "Darkness Falls." Där spelade hon Caitlin. Här är en bild på henne som Anyanka i "Buffy" år 1998 i Säsong 3. Bild->(http://www.buffyfan.dk/cast/pics/ec_anyanka.jpg). Anya har också medverkat i serien "Beverly Hills 90210" , där spelade hon Susan , år 1995. Hennes mor var en fantastisk sångerska , det är väl därifrån hon fått sin talang. Emma började redan på High school att vara med i filmer och serier. Efter Buffy blev hon mer kändare.
Senast redigerad av Buffy_4ever fre jan 20, 2006 17:13, redigerad totalt 1 gång.
Buffy_4ever
Minion

Re: Fakta om SMG,NB,EC,MT,JM,AH

Inläggav Buffy_4ever » tor jan 19, 2006 18:54

Bild

Namn : Michelle Trachtenberg (Dawn)
Höjd : 1,70 cm
Födelsedatum : 11 oktober 1985
Födelsestad : New York, USA

Michelle Trachtenberg började tidigt sin kariär. Hon var med i "All my children" samtidigt som Sarah Michelle gellar , år 1996 medverkade hon i en film som hette "Harriet the Spy" . Hon spelade Harriet. År 2000 medverkade hon i filmen "A Fathers choise." Där spelade hon Kelly McClain. Hon började medverka i Buffy avsnitt 5x01 , Buffy vs Dracula , år 2000. Hon slutade att medverka i Säsong 7 år 2003. I Buffy spelade hon Dawn. Sedan dess har hon bland annat medverkat i "Eurotrip" , "Mysterious Skin" och "Ice Princess" , m.m. Redan som 13 åring visste man att Michelle Trachtenberg skulle få en bra kariär.

Bild

Namn : James Marsters (Spike)
Höjd : 1,80 cm
Födelsedatum : 20 augusti 1962
Födelsestad : Greenville, Californien

Som ni säkert redan hört , så bryter (Accent) James Marsters på Engelska. Men han är ändå uppvuxen i Californien. Han började sin (gäst-spelar) kariär i Buffy år 1997 , där spelade han Spike. Samma år medverkade han i en annan film. Innan det var han gäststjärna i filmer/serier som : "Medicine Ball" och "Northern Exposure". Några år efter hans entré i Buffy , så gästspelade han i "Smallville" , "Angel" och Millenium , m.m. James har många gånger ändrat sin hårfrisyr. Och det ångrar han inte. Han säger att om han inte haft alla dessa hårfrisyrer så skulle han inte vara så populär bland tjejerna. Hans ögonfärg är blå. Här är hans hemsida -> (http://www.jamesmarsters.com/)

Bild

Namn : Alyson Hannigan (Willow)
Höjd : 1,68 cm
Födelsedatum : 24 mars 1974
Födelsestad : Washington DC, USA

Alyson Hannigans kariär började tidigt. Redan när hon var 14 år började hon medverka i filmer. En av dom hette " Min fru är en utomjording" , den har gått på TV några gånger i Sverige. Senare år 1994 när hon var 20 år var hon med i filmen "Touched by an Angel". När hon var 23 år började hon medverka i Buffy, där spelade hon Willow. År 1999,2001 och 2003 medverkade hon i komedifilmerna "American Pie 1,2" och "American Wedding." Hennes ögonfärg är grön. Här är hennes hemsida -> (http://www.famousbabes.com/alysonH/alyson.htm).
Senast redigerad av Buffy_4ever fre jan 20, 2006 17:11, redigerad totalt 2 gånger.
Buffy_4ever
Minion

Inläggav Binchy » tor jan 19, 2006 23:28

Förlåt, Buffy_4ever, men jag har en liten fobi mot felaktig svenska. Har ingenting att invända mot dina fakta. Men följande får mig att rysa: Föddes upp fattig - låter som hon var ett djur. Mer och mer kändare är tårta på tårta. Ganska väl känd - bara lite sär skrivning. "Burger King-reklam" ska det vara. Gissar att det är översättningar från engelska. Good work, tänk bara på att svenska och engelska har helt olika meningsbyggnad och satsmelodi.

Återigen ber jag om ursäkt.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav Tinwiel » fre jan 20, 2006 1:08

Och mer och mer kändare går nog inte att skriva heller. Kändare eller mer och mer känd skulle bli bättre, annars blir det kaka på kaka.

Men det var ett bra initiativ, det kan vara kul för dom som inte vet så mycket om skådisarna och vill ha lättillgänglig info. :)

Så jag ber också om ursäkt.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav wyndham » fre jan 20, 2006 3:24

Tack för de fina faktarutorna, Buffy_4ever! Framför allt längderna på mina hjältar har jag ofta undrat över men aldrig tagit reda på. Känns bra att veta att jag är lika lång som Nick.

En liten faktadetalj är att Nicks tvillingbror heter Kelly Donovan, och inte Brendon. Båda föddes dock med efternamnet Schultz tror jag.

Lite sär skrivningar har inget dött av. Men mellanslag innan komma och kolon gör att inte heller jag kan hålla tillbaka grammatiknazisten inom mig. :|

Av rubriken att döma kommer även James och Aly att få en ruta var. Har för mig att James brukar ljuga om både ålder och längd, så jag är mycket nyfiken på vad han ska få för statistik.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav sharatec » fre jan 20, 2006 4:37

Och med risk att vara provokativ... Borde inte tråden spoilermärkas, för säkerhets skull? Hur länge vissa karaktärer är med, och så?
Burn the land and boil the sea
You can't take the sky from me

Jag är underbar. Det står på internet, så det måste vara sant! källa: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=80105#80105
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad

Inläggav caffeineaddict » fre jan 20, 2006 4:41

sharatec skrev:Borde inte tråden spoilermärkas, för säkerhets skull? Hur länge vissa karaktärer är med, och så?

Fixat. 'Cause who's your daddy?

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav sharatec » fre jan 20, 2006 4:42

Min hjälte! :lovebunny:

(Jag kommer att förneka det här inlägget när jag vaknar. Om någon undrar...)
Burn the land and boil the sea
You can't take the sky from me

Jag är underbar. Det står på internet, så det måste vara sant! källa: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=80105#80105
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad

Inläggav Buffy_4ever » fre jan 20, 2006 16:42

Sorry om jag skrev lite konstigt :P hehhe ,
Buffy_4ever
Minion

Inläggav Ai » fre jan 20, 2006 19:10

James är inte 180. Är han över 175 är jag förvånad. ;)

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Glorificus » fre jan 20, 2006 20:08

Ai skrev:James är inte 180. Är han över 175 är jag förvånad. ;)

Ändra inte en centimeter, Buffy_4ever!! 180 är helt korrekt.

:D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Ai » fre jan 20, 2006 20:11

Glorificus skrev:
Ai skrev:James är inte 180. Är han över 175 är jag förvånad. ;)

Ändra inte en centimeter, Buffy_4ever!! 180 är helt korrekt.

Pfft... *mutter*...kort....175....180, my ass....*mutter*

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav caffeineaddict » fre jan 20, 2006 20:13

Buffy_4ever skrev:[b]Namn : Alyson Hannigan (Willow)
Här är hennes hemsida -> (http://www.famousbabes.com/alysonH/alyson.htm).

Vågar jag tveka på att det är hennes hemsida?

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Binchy » fre jan 20, 2006 20:26

Buffy_4ever skrev:Sorry om jag skrev lite konstigt :P hehhe ,

Lot's of points for effort, though!

Jag är bara lite störd, när jag ser felstavningar, syftningsfel eller särskrivningar så skär det i mig, som när någon sjunger falskt, ungefär. (Jag är långt i från felfri själv, men jag försöker, korrekturläser alltid alla inlägg innan och efter jag skickar dem. Som sagt - lite störd...)
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav Buffy_4ever » lör jan 21, 2006 16:27

caffeineaddict skrev:
Buffy_4ever skrev:[b]Namn : Alyson Hannigan (Willow)
Här är hennes hemsida -> (http://www.famousbabes.com/alysonH/alyson.htm).

Vågar jag tveka på att det är hennes hemsida?

Nej men det är en fan sida. Skrev fel Igen
Buffy_4ever
Minion

Inläggav Peppe » lör jan 21, 2006 20:08

Är Sarah bara 160cm? trodde jag inte, det är ju nästan som en liten dvärg..
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav carre » lör jan 21, 2006 21:50

Peppe skrev:Är Sarah bara 160cm? trodde jag inte, det är ju nästan som en liten dvärg..

:cry:
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav Off » lör jan 21, 2006 21:55

ey skrev:
Peppe skrev:Är Sarah bara 160cm? trodde jag inte, det är ju nästan som en liten dvärg..

:cry:

FACE!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Tinwiel » lör jan 21, 2006 21:58

Jag trodde nästan att hon var kortare än 160 cm, men det stämmer säkert.

pssst, ey, du vet ju att du är våran babe ändå. Puss! 8)

Och 160 cm är väl inte så kort? Jag har en kompis som är 156 och min mamma är 158, och jag upplever inte dom som så himla korta. Fast jag är ju bara 165 cm lång jag också... :)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav carre » lör jan 21, 2006 22:07

Tinwiel skrev:pssst, ey, du vet ju att du är våran babe ändå. Puss! 8)

hah!

Off: FACE!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav Ai » lör jan 21, 2006 22:20

Jag är 158 LÅNG!!

*mutter*...dvärg... James är en dvärg....

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Binchy » lör jan 21, 2006 23:14

Har en jobbarkompis som är 143 eller nåt i den stilen. Han är från Bangladesh, tror jag. HAN är kort, som en dvärg.

Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav Tinwiel » lör jan 21, 2006 23:34

Ooops, ja, han är nog värst, det var väldigt kort. Är han dvärg eller tillhör bara ett folkslag som är korta i växten?
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Binchy » lör jan 21, 2006 23:41

Han är nog bara kort. Han är väldigt underhållande, han pratar engelska precis som indier gör i parodier. På julfesten så gjorde han gester till Midnatt råder, och så vitt jag vet kan han inte särskilt mycket svenska, så han måste ha lärt sig alla gesterna plus ordningen, eftersom texten inte gav honom så mycket vägledning. Det var nog det bästa på hela kvällen.

Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav Tinwiel » lör jan 21, 2006 23:45

Jag hade några grannar när jag bodde i korridor som var från Indien och Pakistan, och dom pratade också sådär, sån engelska. Man fick koncentrera sig för att förstå vad dom sa. :) Och så pratade dom jättefort, speciellt när dom pratade sitt modersmål. Man ska ju inte skratta åt andra språk, det är inte så PC men det lät så roligt ibland. :D (inte för att jag skrattade när dom hörde men jag fnissade lite för mig själv) Dom skrattade säkert åt våran kantiga och sävliga svenska också. :)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav carre » lör jan 21, 2006 23:57

hmm, kallas dialekt?
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Re: Fakta om SMG,NB,EC,MT,JM,AH (Spoiler för allt!)

Inläggav Buffy_4ever » tis feb 07, 2006 16:25

Hejsan på (ersan) :)

Varför funkar inte screencap-paradise sidan på min dator? Funkar dne på eran?

http://www.screencap-paradise.com (Det går och gå in , men inte kolla på bilder :()
Buffy_4ever
Minion

Re: Fakta om SMG,NB,EC,MT,JM,AH (Spoiler för allt!)

Inläggav Binchy » tis feb 07, 2006 16:35

Buffy_4ever skrev:Hejsan på (ersan) :)

Varför funkar inte screencap-paradise sidan på min dator? Funkar dne på eran?

http://www.screencap-paradise.com (Det går och gå in , men inte kolla på bilder :()

Skriv in frågan i Hjälptråden i Bronze-avdelningen, så får du nog svar snabbast.

Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav love_buffy_4ever » tor feb 09, 2006 14:39

om sarah är 1.60 och james 1.80, så skiljer det ju 2 dm på dom. men när de står framför varandra, ser det ut att skilja max 1 dm, absolut inte 2 dm. mellan buffy och riley ser det däremot ut att skilja 2-3,5 dm eller nånting.
hmm.. men i buffy-spike - dvdbox, följer det inte med typ beskrivning på james eller nåt? om nån har den, tänkte jag...
Användarvisningsbild
love_buffy_4ever
Minion

Inläggav Therealbuffy » tor feb 09, 2006 15:24

love_buffy_4ever skrev:om sarah är 1.60 och james 1.80, så skiljer det ju 2 dm på dom. men när de står framför varandra, ser det ut att skilja max 1 dm, absolut inte 2 dm. mellan buffy och riley ser det däremot ut att skilja 2-3,5 dm eller nånting.
hmm.. men i buffy-spike - dvdbox, följer det inte med typ beskrivning på james eller nåt? om nån har den, tänkte jag...

Vilken dvdbox menar du???
I`ve known you for two minutes and I can`t stand you.I really don`t feature you living forever.
Användarvisningsbild
Therealbuffy
Minion

Nästa

Återgå till Allmänt om BtVS