Film 2: Uppdrag Miami Beach

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav caffeineaddict » tis jan 10, 2006 23:45

Tam skrev:Antar jag borde se Hamlet innan jag ser Rosencrantz and Guildenstern Are Dead. Så nån som rekommenderar nån speciell version? Eller avråder angående någon?

Laurence Oliviers är helt okej. Kenneth Branaghs är ju den oavkortade texten och jävligt snygg och många bra skådisar, men lååååååååång. Å andra sidan tycker jag Hamlet i stora delar är en rätt överskattad pjäs. Shakespeare was better when he brought the funny.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav A bear » tis jan 10, 2006 23:46

caffeineaddict skrev:
Tam skrev:Antar jag borde se Hamlet innan jag ser Rosencrantz and Guildenstern Are Dead. Så nån som rekommenderar nån speciell version? Eller avråder angående någon?

Laurence Oliviers är helt okej. Kenneth Branaghs är ju den oavkortade texten och jävligt snygg och många bra skådisar, men lååååååååång. Å andra sidan tycker jag Hamlet i stora delar är en rätt överskattad pjäs. Shakespeare was better when he brought the funny.

Enligt Hamlet själv (i Jasper Ffordes "Something Rotten") är Mel Gibsons version den som är mest trogen hur Hamlet egentligen var.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Tam » ons jan 11, 2006 0:03

Finns den omgjort till tonårskomedi? Jag har kärlek för tonårskomedier.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav adolvsson » ons jan 11, 2006 0:09

caffeineaddict skrev:Kenneth Branaghs är ju den oavkortade texten och jävligt snygg och många bra skådisar, men lååååååååång.

Lååååååååång, men braaaaaaaaa. Fantastisk filmatisering. Kenneth Branagh är en bomb.

Tam:
Tonårskomedi vet jag inte, men där emot finns den i uppdaterad nutidsversion med Ethan Hawke, Julia Stiles och Bill Murray. Hamlet 2000, tror jag dom döpte den till. Också väldigt bra.

Det går att misslyckas med Shakespeare, men det verkar vara oerhört svårt. Jag är ett fan, definitivt.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Tam » ons jan 11, 2006 0:27

Lär väl bli den första Hamlet jag hittar på DC. Annars lovar wyndham han kan recitera den för mig. Ska vid tillfälle bli Shakespeare-konnässör. Det får nog bli strax efter jag blivit teolog.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav Lipton » ons jan 11, 2006 15:34

Nu har jag sett filmen Devour, och ja vad säger man om den, om du inte känner att du bara måste se en film med Jensen Ackles så behöver du inte se den här. De enda roliga med den var att försöka lista ut vem av de övriga manliga skådespelarna som var Jensens pappa som också var med. Skrämd blev man inte. Larvigt monster. Man antar att de gjorde den här filmen för att de inte hade något bättre för sig för tillfället, den kunde varit bra om den varit bättre genomarbetad och kanske bättre regissör, och bytt ut några av skådespelarna.
Senast redigerad av Lipton ons jan 11, 2006 17:03, redigerad totalt 1 gång.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad

Inläggav caffeineaddict » ons jan 11, 2006 16:31

Tam skrev:Annars lovar wyndham han kan recitera den för mig. Ska vid tillfälle bli Shakespeare-konnässör.

I sann Joss-anda kanske vi ska ha berusade Shakespeare-läsningar på GBG-träffen, så att Tam får se vad Shakespeare verkligen handlar om?

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav A bear » ons jan 11, 2006 17:02

caffeineaddict skrev:
Tam skrev:Annars lovar wyndham han kan recitera den för mig. Ska vid tillfälle bli Shakespeare-konnässör.

I sann Joss-anda kanske vi ska ha berusade Shakespeare-läsningar på GBG-träffen, så att Tam får se vad Shakespeare verkligen handlar om?

Tycker jag låter som en utmärkt idé, om vi inte blir alltför fulla. MacBeth!

EDIT: Vad säger jag? Speciellt om vi blir alltför fulla.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav carre » ons jan 11, 2006 17:17

hoho, det blir aldrig samma sak som när jag och min kompis elin tolkade romeo och julia balkongscenen på och under hennes skrivbord med webam på. livesändning så att säga...
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav Rombat » ons jan 11, 2006 19:30

Bring Hamlet. Check.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Binchy » ons jan 11, 2006 23:13

*tordönstämma*

To be or not to be, that is the question
Wether tis nobler in the mind to suffer the slings and arrow of outrageous fortune
Or to take arms against a sea of troubles and oposing end them
To die, to sleep, no more...

Att vara eller inte vara, det är frågan
Månn ädlare att lida och fördraga ett bittert ödes styng och pilar
Eller att ta till vapen mot ett hav av kval och göra slut på dem med ens
Att dö, att sova, intet vidare...
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav caffeineaddict » ons jan 11, 2006 23:27

Blue Velvet för första gången på flera år. Fortfarande en av världens absolut bästa filmer. 10/10. Balanserar så många helt olika stämningar som borde clasha med varandra alldeles perfekt. Den är parodisk samtidigt som den är helt ärlig och tokigt obehaglig. Bäst, bäst, bäst!

"Now it's dark."

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Tam » tor jan 12, 2006 17:22

A bear skrev:
caffeineaddict skrev:

Tycker jag låter som en utmärkt idé, om vi inte blir alltför fulla. MacBeth!

EDIT: Vad säger jag? Speciellt om vi blir alltför fulla.

Lovas Shakespeare åt mig kanske jag måste dit ändå. Ska kolla priser till GBG.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav wyndham » tor jan 12, 2006 22:39

ztv. nu. jag håller på att dö av spänning. frågan måste få ett svar: ska josh hartnett klara av 40 days and 40 nights UTAN SEX!!?? det är filmen för män i alla åldrar. vi skrattar, vi gråter och vi lider med stackars josh, och kanske kanske lär vi oss en viktig läxa om livet och kärleken mot slutet av resan.
Best. Movie. Ever. i'm counting on it.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav carre » tor jan 12, 2006 22:42

:D
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav Tob » tor jan 12, 2006 23:38

Twin Peaks var länge sedan jag såg. Jag har ingen lust att köpa den första säsongen på dvd innan det iaf finns ett tillförlitligt releasedatum på den andra säsongen. Jag förstår inte. Varför inte släppa? jag lider.

Hursom. Twin Peaks - Fire walk with me såg jag tidigare idag. Har som sagt inte sett serien sen den gick på tv, många år sedan iaf, men jag gillar filmen skarpt som fasiken. Har bara hört negativt om den. Men detta är ju Lynch i sitt esse. En enkel historia som är tillspetsad med massa surrealism, jag bara njuter. För Lynch skapar titt som tätt magi.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Bender » tor jan 12, 2006 23:44

Tob skrev:Twin Peaks var länge sedan jag såg. Jag har ingen lust att köpa den första säsongen på dvd innan det iaf finns ett tillförlitligt releasedatum på den andra säsongen. Jag förstår inte. Varför inte släppa? jag lider.

Jag har väntat sen hösten 2002... sämre behandling av en serie får man leta efter. Nu ska dock rättighetskrånglet som legat bakom vara löst tror jag så vi kan nog *peppar i kvadrat* räkna med ett släpp av S2 någon gång runt kvartal 2-3 iaf!

Fire Walk With me har jag sparat i väntan på S2(som jag såg senast för 6 år sen). :rolleyes:

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav Peppe » tor jan 12, 2006 23:55

Jag ser inte riktigt Fire Walk With Me som Twin Peaks, jag vill ignorera det totalt för jag tycker att dom är på olika nivåer, även om det utspelar sig i samma ställe så tycker jag att den har en helt annan känsla och jag saknar några karaktärer från serien.
Fire Walk With Me är en av dom läskigaste filmerna jag sett, vanliga skräckfilmer är ofta tråkiga men jag tycker den är skitläskig :D
Det tycker jag iofs om Mulholland Drive också, jag vet inte om jag är knäpp eller om filmerna bara är något att vara rädd för.
Älskar FWWM och tycker den är klart underskattad iaf.
Hoppas också att säsong 2 kommer innan sommaren, brukar se om hela serien på ruttna VHS band nån gång när jag har tid varje sommar.
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav eynosh » fre jan 13, 2006 0:17

Såg Willow idag (från 1988).
Puttefnask dvärgar, älvar och rumpnissar ska rädda livet på ett människorbarn som enligt profetian ska ta väck den elaka häxan.
Udda film. Absolut inte dålig, men lite halvtaskig kvalitet på skådespelarna.
Sevärd. Längre än så räcker jag mig inte.
Senast redigerad av eynosh fre jan 13, 2006 0:49, redigerad totalt 1 gång.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav carre » fre jan 13, 2006 0:18

Eynosh skrev:Såg Willow idag (från 1998).
Puttefnask dvärgar, älvar och rumpnissar ska rädda livet på ett människorbarn som enligt profetian ska ta väck den elaka häxan.
Udda film. Absolut inte dålig, men lite halvtaskig kvalitet på skådespelarna.
Sevärd. Längre än så räcker jag mig inte.

WILLOW! den är fantastisk! :D
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav poser » fre jan 13, 2006 0:22

wyndham skrev:ztv. nu. jag håller på att dö av spänning. frågan måste få ett svar: ska josh hartnett klara av 40 days and 40 nights UTAN SEX!!?? det är filmen för män i alla åldrar. vi skrattar, vi gråter och vi lider med stackars josh, och kanske kanske lär vi oss en viktig läxa om livet och kärleken mot slutet av resan.

Jag tyckte den var så bra så jag bytade avatar.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav caffeineaddict » fre jan 13, 2006 0:25

Bender skrev:
Tob skrev:Twin Peaks var länge sedan jag såg. Jag har ingen lust att köpa den första säsongen på dvd innan det iaf finns ett tillförlitligt releasedatum på den andra säsongen. Jag förstår inte. Varför inte släppa? jag lider.

Jag har väntat sen hösten 2002... sämre behandling av en serie får man leta efter. Nu ska dock rättighetskrånglet som legat bakom vara löst tror jag så vi kan nog *peppar i kvadrat* räkna med ett släpp av S2 någon gång runt kvartal 2-3 iaf!

Fire Walk With me har jag sparat i väntan på S2(som jag såg senast för 6 år sen). :rolleyes:

Min historia i ett nötskal. Om sex år ens räcker, vill säga.

FWWM hade jag ohyggligt svårt för första gången jag såg den, då humorn var en så stor del av vad som gjorde att jag älskade Twin Peaks och FWWM är närmast helt humorfri. Men för var gång blev den bättre och bättre och vissa scener etsar verkligen fast sig i hjärnan. Nu har jag inte sett den på så länge att det är svårt att bedöma, men vid senaste tillfället tyckte jag att det var en av de obehagligaste och mest skrämmande filmer jag överhuvudtaget har sett. Och det är positivt menat.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Tam » fre jan 13, 2006 0:41

Jag såg Fire Walk With Me innan jag såg tv-serien. Inte att rekommendera men inte störde det mig nämnvärt. Mordgåtor har ändå aldrig intresserat. Jag använder t.o.m. detta som argument att folk som inte sett Firefly gott kan hugga in på Serenity.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav wyndham » fre jan 13, 2006 2:36

poser skrev:
wyndham skrev:ztv. nu. jag håller på att dö av spänning. frågan måste få ett svar: ska josh hartnett klara av 40 days and 40 nights UTAN SEX!!?? det är filmen för män i alla åldrar. vi skrattar, vi gråter och vi lider med stackars josh, och kanske kanske lär vi oss en viktig läxa om livet och kärleken mot slutet av resan.

Jag tyckte den var så bra så jag bytade avatar.

Shannyn Sossamon får verkligen alltid spela Den Äkta Kärleken. Hade visserligen bara sett henne i En riddares historia och Rules of Attraction tidigare, men detta var tydligen hennes tre första filmer.
Oh, ser på imdb att hon var med i Kiss Kiss Bang Bang också. Mycket bra film. Kände inte igen henne där. Antar att inget hjälper mot type-casting så bra som en rosa peruk.

Och låter receptet "30% romantisk komedi, 70% närbilder på Josh Hartnetts stånd", som ett ofelbart koncept så är 40 days and 40 nights filmen för Dig. Men den var faktiskt lite smågullig i början.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav Lipton » fre jan 13, 2006 18:13

poser skrev:Jag tyckte den var så bra så jag bytade avatar.

Hon Sossamon? (låter som rövarspråk) var också med i en film jag såg nyligen, som jag skrev om tidigare... känner mig väldigt tjatig :)
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad

Inläggav Glorificus » fre jan 13, 2006 18:26

Lipton skrev:Hon Sossamon? (låter som rövarspråk)

Sossososssossamommononn, skulle det bli. ;)

Hm... funderar på att se någon film i kväll... tror det blir filmernas film, E.T., var ett tag sen jag såg den nu.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav caffeineaddict » fre jan 13, 2006 18:32

Glorificus skrev:

Verkligen?

Sososossosamomonon får jag det till. Det finns säkert olika varianter.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Glorificus » fre jan 13, 2006 18:50

caffeineaddict skrev:
Glorificus skrev:

Verkligen?

Sososossosamomonon får jag det till. Det finns säkert olika varianter.

Användandet av dubbla konsonanter eller inte blir avgörande. ;) Det var obligatoriskt i mina hemtrakter för att få en studsande sjörövarspråksrytm.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Lipton » fre jan 13, 2006 18:57

Glorificus skrev:

Glorificus skrev:Användandet av dubbla konsonanter eller inte blir avgörande. ;) Det var obligatoriskt i mina hemtrakter för att få en studsande sjörövarspråksrytm.

Tänk en norrläning på sävligaste dialekten typ Ingmar Stenmark ska säga det där, det lär ju ta en halv dag.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad

Inläggav noike » fre jan 13, 2006 19:02

Lipton skrev:Tänk en norrläning på sävligaste dialekten typ Ingmar Stenmark ska säga det där, det lär ju ta en halv dag.

Jag tycker Ingmar Stenmark ska hålla sig borta från henne.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film