Serenity (allmänt snack)

I detta forum hör allmänna diskussioner om Firefly och Serenity hemma.

Inläggav CheeseGuy » fre dec 16, 2005 1:09

JoeSweden skrev:Grattis Karlstad!!
Som får premiär på Serenity i morgon 16/12!!!! :D
Den går även kvar i Malmö och Stockholm.
Skriv länkar till lokalpressrecensioner i "Svensk media" tråden.

Vet du om den kommer till Halmstad?
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav JoeSweden » fre dec 16, 2005 1:15

Ai skrev:

Har du nån aning om den kommer hit till Gävle?

Inte i december iaf då det inte finns plats pga King kong och Välkommen i Familjen har premiär i morg...dag. + Geishas Memoarer 25 dec och Stolthet och fördom den 4 januari!! :cry:
"Make the signal go further!" [b]
Användarvisningsbild
JoeSweden
Minion

Inläggav Ai » fre dec 16, 2005 1:19

JoeSweden skrev:
Ai skrev:

Har du nån aning om den kommer hit till Gävle?

Inte i december iaf då det inte finns plats pga King kong och Välkommen i Familjen har premiär i morg...dag. + Geishas Memoarer 25 dec och Stolthet och fördom den 4 januari!! :cry:

...fan...

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tob » sön dec 18, 2005 16:45

World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Illyria » sön dec 18, 2005 16:58

Kan de inte lägga ut omslaget på R2UK snart, jag vet inte vad jag ska välja! Snygg tin, men tullrisk från Australien?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » sön dec 18, 2005 17:00

Tob skrev:Dräggla på.....

Är det bara jag som föredrar digipackförbackningar framför tins?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » sön dec 18, 2005 17:03

Det beror helt på hur förpackningen ser ut, jag gillar både tins och digipaks, men de måste vara snygga.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Zaxx » sön dec 18, 2005 17:13

Bild

http://www.ezydvd.com.au/item.zml/784707

Jag har inte beställt ngn annan än.. kanske blir en sån då ? ;)
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav Zaxx » sön dec 18, 2005 17:13

noike skrev:

Tinbox med en Digipack i då?
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav noike » sön dec 18, 2005 17:17

Zaxx skrev:
noike skrev:

Tinbox med en Digipack i då?

Nja, okej då. Kanske. Men de flesta tinboxar är fula och med det vanliga omslaget tryckt på -- jag förstår inte riktigt varför alla vill ha dem bara för att det är tin. (The Complete Bill Evans on Verve däremot, det är en bra tinbox, komplett med rost och allt för att göra dem riktigt unika.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » sön dec 18, 2005 17:40

Den totala fraktkostnaden för ezy-tin:en är 9.50 eller är det den vanliga fraktkostnaden plus det?

Kan inte bestämma mig om jag ska beställa, det lär blir tull på det och då blir den lite väl dyr.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » sön dec 18, 2005 22:09

Illyria skrev:Den totala fraktkostnaden för ezy-tin:en är 9.50 eller är det den vanliga fraktkostnaden plus det?

Kan inte bestämma mig om jag ska beställa, det lär blir tull på det och då blir den lite väl dyr.

Jag tolkar det som att den totla fraktkostnaden blir 9.50.

Och i övrigt har jag beställt några gånger ezy utan att åka på tull. Inte för att det ger några garantier, men ändå. Mycket sympatiskt ställe. Rekommenderas.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Tob » sön dec 18, 2005 22:19

Tin eller icke, så går det inte komma ifrån att en Tin utgåva känns ganska exklusive. Tycker jag, även om det finns tonvis av digipack utgåvor som är vrålsnygga, och betydligt snyggare än de allra flesta tinutgåvor. Tror nästan det bara är min Edward tin som jag tycker är riktigt jävla vrålsnygg. Resten är mest, tja, roliga för att dem är annorlunda.

Har aldrig köpt från Ezy. Men inte hört något negativt, snarare tvärtom en del positivt.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Illyria » sön dec 18, 2005 22:35

Priset är typ 230 kr, vilket är okej, men om sen tullen kommer och lägger sig i blir det + 130 kr till och det känns dyrt. Speciellt om det ska komma fler utgåvor senare...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Nyx » mån dec 19, 2005 0:09

Damn. Nu vill man ju ha den australiska också! Och sen R2:an förstås...

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav Glorificus » mån dec 19, 2005 16:10

Nyx skrev:Damn. Nu vill man ju ha den australiska också! Och sen R2:an förstås...

Precis! Man köper självklart en av varje. ;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Tam » mån dec 19, 2005 22:50

Glorificus skrev:Precis! Man köper självklart en av varje. ;)

Har du och brat sett filmen ännu eller väntar, väntar och väntar ni ännu på biovisning? Tyckte det var en spännande dokusåpa.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav brat » mån dec 19, 2005 22:55

Tam skrev:Har du och brat sett filmen ännu eller väntar, väntar och väntar ni ännu på biovisning? Tyckte det var en spännande dokusåpa.

Jag väntar! :D Här ska det bli storslagen premiär i Umeå (när den nu kommer hit) om jag så blir den enda premiäraren i salongen! :P Men tro inte att Glory väntade för det. Hon såg den i fredags och har sedan dess torterat mig med mess om hur bra den är och att jag måste se den. Någon fler än jag som tycker att det är hemskt fräckt och taskigt? :evil:
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav caffeineaddict » mån dec 19, 2005 22:56

brat skrev:Någon fler än jag som tycker att det är hemskt fräckt och taskigt? :evil:

adolvsson borde förstå din smärta. Någon gjorde sånt mot honom också.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » mån dec 19, 2005 22:59

caffeineaddict skrev:
brat skrev:Någon fler än jag som tycker att det är hemskt fräckt och taskigt? :evil:

Fast när någon gjorde så mot honom i en månad med Veronica Mars var roligare. Har jag hört.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav carre » mån dec 19, 2005 22:59

[osynligt="adolvsson"] vi hade ju hemska planer för hur vi skulle kunna driva honom till vansinne när han inte hade tillgång till någon dator. good times [/osynligt]
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav caffeineaddict » mån dec 19, 2005 23:01

noike skrev:
caffeineaddict skrev:

Fast när någon gjorde så mot honom i en månad med Veronica Mars var roligare. Har jag hört.

Good times pass so fast...

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tam » mån dec 19, 2005 23:08

brat skrev:
Tam skrev:Har du och brat sett filmen ännu eller väntar, väntar och väntar ni ännu på biovisning? Tyckte det var en spännande dokusåpa.

Jag väntar! :D Här ska det bli storslagen premiär i Umeå (när den nu kommer hit) om jag så blir den enda premiäraren i salongen! :P Men tro inte att Glory väntade för det. Hon såg den i fredags och har sedan dess torterat mig med mess om hur bra den är och att jag måste se den. Någon fler än jag som tycker att det är hemskt fräckt och taskigt? :evil:

Oj, vilka dramatiska tvister i såpan! Och man kan förstå bägge karaktärerna och respektera deras val. Men att kunna stå emot och stå stark när Glory bara kollapsar för frestelsen; det är sant beundransvärt, brat.

Hade lill-wyndham sett den utan mig hade jag inte pratat med honom förrän han gav mig en Serenity-serietidning med en Whedonsk autograf på. Men sånt gör han ibland ändå.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav adolvsson » tis dec 20, 2005 1:09

I felt so alone and hurt back then, it was the darkest days of all my darkest days of all my life...

Fast jag är glad ändå, för jag äger äntligen Firefly-boxen på riktigt. Det var en present som kom för sent för att vara en den present den var tänkt som, så det blev en tidigt julklapp till mig själv. Jag skämmer bort mig. Det hjälper att vara sagolikt söt ibland.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Glorificus » tis dec 20, 2005 16:39

Tam skrev:
brat skrev:

Oj, vilka dramatiska tvister i såpan! Och man kan förstå bägge karaktärerna och respektera deras val. Men att kunna stå emot och stå stark när Glory bara kollapsar för frestelsen; det är sant beundransvärt, brat.

Hahaha, kollapsar för frestelsen är... tja, okej, helt rätt ordval. Jag hade bestämt mig för att vänta, eftersom brat skulle vänta. Tänkte ta en powernap på fredag kväll, vilket förstås slutade med att jag vaknade kl 2:30 och undrade vilket år det var. Min nästa tanke var "Serenity". Men eftersom jag hade ett tåg till Boden att fånga kl 8, så tänkte jag att det nog var bäst att packa min resväska först. Så klockan var väl kring 3:30-4:00 när jag väl var redo att börja se härligheten. Sedan hamnade jag i något sorts Serenity-vakuum som gjorde att jag nästan missade det där tåget... ;)

Men mina mess till brat om hur bra den är och att hon måste se den snart så vi kan prata om den är bara ärliga. Inte fräcka och taskiga... :P
Med mitt minne, kombinerat med Astorias/Sandrews sölighet, lär jag dessutom glömma allt som hände i filmen innan den går upp på Royal i Umeå.

Hihi, jag kanske skulle posta min dvd till brat med ett "God Gorram Jul", bara för att bevisa att det är omöjligt att vänta om man har möjligheten att se den...
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav wyndham » tis dec 20, 2005 20:59

Vad glad jag blir att det finns folk med viljestyrka nog att vänta. Själv hoppas jag få med en handfull Serenity-oskulder. Jag gissar att den kommer den 6:e (om den inte får en slumpmässig mitt-i-veckan-premiär), men om det är så illa att det dröjer ytterligare en vecka så blir det iaf ett utmärkt sätt att fira sin födelsedag.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav LWes » tis dec 20, 2005 21:51

Om jag berättar för mina kompisar att jag har filmen kommer någon garanterat komma och ta den av mig, så jag säger inget om ingen frågar :twisted:
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » ons dec 21, 2005 2:19

Idag är Serenity #1 på Amazon och Firefly #6. Ju mer den säljer desto närmare kommer vi en uppföljare! Känns det som ivarjefall.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » ons dec 21, 2005 2:21

Illyria skrev:Idag är Serenity #1 på Amazon och Firefly #6. Ju mer den säljer desto närmare kommer vi en uppföljare! Känns det som ivarjefall.

Shiny.

Nu är jag glad. Yey!

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav madskellig » ons dec 21, 2005 16:27

Fäst ögonen på dessa
Serenity t-shirts

Gillar den med river :)
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

FöregåendeNästa

Återgå till Allmänt om Firefly