Lost

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav LWes » tor nov 24, 2005 17:55

Wow. Jag tycker att 2x08 var enormt bra.
Lost är bäst.
Det var så fint i slutet när Jin och Bernard återförenades med sina fruar!
Jag tyckte att Ana framstod som helt galen, men sen i slutet så tyckte jag att dom klarade upp det bra. Hon förlorade sitt ofödda barn.
Det var bra att hon skjöt mannen som skjutit henne, det förtjänade han.
Jag gillar alla karaktärer nu, jag vet inte varför jag hatade Kate ett tag, nu gillar jag henne igen.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav CheeseGuy » tor nov 24, 2005 19:45

2.08: RalfiParpa har visserligen helt rätt, men jag tycker ändå att det var ett helt okej avsnitt. Det hände lite (vet inte vad Eonysh pratar om) och var fan så mycket mer underhållande än det mesta annat den här säsongen.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Zaxx » tor nov 24, 2005 20:11

Spoiler 2.8:
Tyckte det var ett riktigt bra avsnitt faktiskt... funkade mkt bättre än förra (förr förra då 2.6 alltså) avsnittet.

Gillade nästan allt som hände.. men jag kanske inte är lika kritiskt som ni andra när jag betygsätter saker o ting :D
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav Illyria » tor nov 24, 2005 20:17

2.08
"I know what I'm doing!", nej det vet hon inte. Som jag nämnt tidigare: accident waiting to happen och det bevisade ju flashbacksen. Jag avskyr Ana-Lucia, är det meningen att vi ska känna någon sympati för henne? Det fungerar inte.

Jack och Kate spelar golf! Måste ha med lite underhållning också.

Bra avsnitt! Faktiskt. Har varit lite besviken på de senaste avsnitten och visst makar det på i lagom långsam takt, men detta avsnittet lyckades vara bra också. Hade kunnat vara mer tight, känns som de drar ut på saker så mycket som möjligt, och ska de behålla tittare tror jag de måste dra ihop det ivarjefall lite mer. JJ Abrams skulle behöva kliva på tåget mer.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav eynosh » tor nov 24, 2005 20:25

Nästa veckas avsnitt kommer vara det bästa fram till 2x14, sen 2x18.

Håller dock fast vid att veckans avsnitt inte var så bra.

2x08
Hela grejen att Ana-Lucia binder Sayid av rädsla.. Näe. Sen håller jag med, LWes tror jag det var som skrev, att slutscenen var bra =).
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Noam » tor nov 24, 2005 21:04

2x08 - goodie goodie
Intressanta flashbacks med Analucia. Spännande scener med Said. Rörande reaktioner när gänget kom tillbaka till stranden. Trevligt att få se lite av Locke igen, har saknat honom lite. Slutligen, mycket spännande att se vad som händer mellan Analucia och Jack!
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav Glorificus » tor nov 24, 2005 23:41

2x08
Bästa avsnittet på länge!
Trots att det var Ana Lucia-flashbacks igen. Bort med henne.

Riktigt rörande scener i slutet, jag blev då alldeles snyftig. Känns positivt inför resten av säsongen om de lyckas få en att bry sig om karaktärerna och det som händer igen. Det har varit så mycket den senaste tiden som bara varit förmedlande av information och påskyndat.

Det är intressant att man nu ser de karaktärer vi lärt känna under första säsongen från andras perspektiv (de från andra sidan ön). Det öppnar för många möjligheter att spela på vad vi i publiken vet kontra vad de olika karaktärerna vet. Precis som man i första säsongen (och nu också, förstås) spelat på vad vi vet om karaktärerna tack vare flashbacks som de själva inte vet om varandra.

Hur vet de förresten att det är en ö? Den är ju så stor att de inte sett alla sidor av den.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Illyria » tor nov 24, 2005 23:49

Glorificus skrev:Hur vet de förresten att det är en ö? Den är ju så stor att de inte sett alla sidor av den.

Good point. :D
Speciellt under första säsongen borde de egentligen inte vetat det direkt. Danielle bekräftade det med att hon kom dit med en båt, hennes crew visste att det var en ö? Sen i filmen i Orientation sägs det att det är en ö, men den kan ju inte ligga så väldigt långt från något, om personerna i bunkern skulle bytas ut med ett visst intervall?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Glorificus » fre nov 25, 2005 0:01

Hehe, okej, det stämmer ju. ;)
Då slipper jag sitta och vänta på att det ska komma en utzooming och vi får se att det är Sydamerika.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav LWes » fre nov 25, 2005 0:02

Glorificus skrev:Hehe, okej, det stämmer ju. ;)
Då slipper jag sitta och vänta på att det ska komma en utzooming och vi får se att det är Sydamerika.

Det hade varit jobbigt.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Yog-Sothoth » fre nov 25, 2005 0:04

2.08.
Nä fy fan. De enda bra scenerna var första golfscenen och när Kate tog hand om Sawyer, det var bra spelat av Kate och Jack och gav mer djup åt Kate/Sawyer-relationen.

Två saker gjorde dock detta avsnittet till såååå dåligt:
* Ana-Lucia är polis. Nähä, verkligen. Michelle Rodriguez som ALDRIG spelar snut, hahaha. Håller med RalfiParpa, hon borde varit socialarbetare eller kanske veterinär.

* Slutet. Av alla smöriga, über-amerikanska Huset Är Fullt-klyschor..... när Micheal och hunden sprang mot varandra spydde jag nästan.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Glorificus » fre nov 25, 2005 0:24

LWes skrev:
Glorificus skrev:Hehe, okej, det stämmer ju. ;)

Det hade varit jobbigt.

LOL. :D
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Simon » fre nov 25, 2005 0:25

2x08
Andra säsongens första riktiga kanonavsnitt, tycker jag. Vissa repliker har lite sådär.. amerikansk blockbuster-stämpel fortfarande, men detta var ändå enormt mycket bättre än vad Lost varit på sistone.

Olikt de flesta här (i vanlig ordning) gillar jag Ana-Lucia väldigt mycket och tycker det är den bästa rollen Michelle Rodriguez hamnat i. Jag ÄLSKADE äntligen hur flashbacksen kompletterade huvudhandlingen igen sedan kanske första säsongen (med undantag möjligtvis för tillbakablickarna med Jack tidigare) och allt hade det där tempot som Losts manus kan briljera i.

Över huvud taget tycker jag detta avsnittet visade hur stor del av Losts styrka som ligger i de etablerade karaktärerna vi knappt sett något av på sistone. Jack i synnerhet har någon sorts auktoritet som ger Lost en riktning jag saknat väldigt mycket. Vi får hoppas att Sawyers tillfrisknande även innefattar ett slut på manusförfattarnas feberyra så han får något vettigt att kläcka ur sig i fortsättningen.

Stort kalas och Lost är tillbaka bland de bästa igen om det kan upprätthålla denna kvaliteten.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby

Inläggav The Buffster » fre nov 25, 2005 0:29

2.08 Betydligt bättre än förra. Det hände ju i alla fall någonting. Men Lost har ändå ingen chans att mäta sig med många av dom andra serierna jag ser. Håller med RalfiParpa om att det var alldeles för uppenbart att Ana-Lucia var polis. Hon känns överhuvudtaget som en väldigt stereotyp karaktär. Hon är irriterande också. Håller med Illirya om att försöken att skapa sympati för henne kanske inte riktigt fungerar. Jag trodde att det största problemet med falshbacksen i säsong 2 var att dom visade sådant vi redan visste, nu har jag insett att vissa av dom helt enkelt är rätt oengagerande. Men, men jag gillade ändå att dom två grupperna nu har förenats. Det borde kunna bli bra. Och så gillade jag Kate, Sawyer och Jack scenen. Så okej avsnitt ändå.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Noam » tor dec 01, 2005 4:11

Bild
In an episode earlier this season, an information video was found in the bunker.
An old, shaking video.. about the current reaserch station.

Now, another one has been found! It's about the Dharma Initiative and and Dharma alone.
It contains no direct spoilers about future Lost episodes. BUT much information about Dharma which could be categorized as spoily.

[WARNING FOR SPOILERS]
http://www.meep.se/videos/dharma.wmv
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav Illyria » tor dec 01, 2005 9:11

Spoilers var det ja.

2.09 Här händer det saker (äntligen). Bra flashbacks, riktigt bra avsnitt. Jack och Kate! Kate förklarar hur hon ser Sawyer, jag som tidigare jämfört honom med mer en bror, det var ju inte helt långt borta.

Mr Eko är intressant, han verkar vara någon slags präst eller ivarjefall ha väldigt stark religiös övertygelse.

Någon använde datorn i station 3/bunkern och fick planet att krasha? Eller vad är det för incident det pratas om... Det där magnetiska? Också väldigt intressant. We're getting somewhere! Känns som serien trampat vatten ett tag, men nu är vi på väg nånstans... lagom till juluppehållet.

Walt i datorn, eller the Others som leker med Michael? Finns Walt i en annan station? En som tillåter honom att kunna kommunicera på olika konstiga sätt? Jag tänker mig astral projektion eller nått... Som när Shannon och Sayid sett honom. Och nu använde Michael datorn till något annat = ny incident?

Känns som ett avsnitt värt att se om för att snappa upp fler detaljer. Fanns det en Dharma-symbol på hästen? Måste det ha funnits, tycker jag. Sayid var med i en flashback t ex, på tvn i bakgrunden när Kate besökte militärkontoret.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Bender » tor dec 01, 2005 13:08

Har sett 4 avsnitt på raken nu..

2x6-9

Speciellt det sista var riktigt sevärt även om jag tyckte dom andra höll rätt hög klass. Satt inte desmond och "chattade" i första avsnittet? har för mig att jag sett "Hello?" förut...

En lagom bra avslutning innan uppehållet.

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav CheeseGuy » tor dec 01, 2005 16:21

Jag har inte gett upp Lost ännu. 2.05 var ett riktigt magplask, men sen tycker jag att det har blivit bättre för varje avsnitt. 2.09 gillade jag verkligen.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav AKS » tor dec 01, 2005 20:29

Jag tyckte 2.9 var oerhört tråkigt ända tills minut 42 eller så. Nej, tycker verkligen inte om...

...Kate. Tycker hon är himla tråkig och det faktum att det var mycket Kate gjorde det till en yawner. Fast sista 2-3 minuterna var bra.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » tor dec 01, 2005 20:56

2x09
"Dad?" Fantastiskt. Helt fantastiskt. Kate-bitarna var kanske inte så roliga men alla scener med Eko och Locke var as bra. Väldigt intressant det man fick se på filmen.
Det bästa var ändå slutet. Jag vill tro att Walt inte är helt övernaturlig. Att Shannon sett honom några gånger i skogen kan jag inte förklara, men om the Others har en bunker dom med så kan jag bara se framför mig hur Walt (som ju är smart) lyckas komma åt datorn och skriver till vem som helst som skulle kunna se det.
Jag tror verkligen inte att det är dom som låtsas vara Walt, för om dom velat ta kontakt skulle dom kunnat göra det när som helst tidigare och deffinitivt inte behöva låtsas vara en av dom för att få deras uppmärksamhet.
I alla serier vill jag ha så mycket övernaturliga inslag som möjligt, men i Lost vill jag motsatsen. Jag hoppas att allt går att förklara utan att blanda in psykiska krafter och sånt.

En sak som skulle kunna förklara Walt i skogen är om det finns någon teknologi som gör att man kan skicka en holografisk bild av sig eller nåt.

Vad hästen från Kate's förflutna (som väl var anledningen till att bilen körde av vägen och hon kunnde fly) gör på ön har jag ingen som helst teori för, och jag gillar det inte.

Jag längtar till nästa avsnitt oerhört mycket!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav eynosh » tor dec 01, 2005 21:19

2X09
Wohoo! Det är såhär Lost ska vara. Vi får inte veta något stort, men det kännns som att handlingen går kraftigt framåt. Locke och Mr Eko känns ju som själsfränder.
För första gången tyckte jag tom att Kate´s historia var bra, någorlunda intressant.

AKS:
Kate och Lana? Du verkar inte tycka om kvinnliga biroller =P
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav AKS » tor dec 01, 2005 23:25

Eynosh skrev:2X09
AKS:
Kate och Lana? Du verkar inte tycka om kvinnliga biroller =P

Bara då de är tråkigt skrivna, Eynosh, bara då de är tråkigt skrivna... =)

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Zaxx » fre dec 02, 2005 1:20

Jag hade en rolig sak att säga här, men så kom jag o tänka på att hon är vår gudinna så jag lät bli.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav AKS » fre dec 02, 2005 8:08

Kanske lika bra det? :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav The Buffster » lör dec 03, 2005 16:03

2.09 Faktiskt riktigt bra. Fast det är ju med Lost mått mätt. Minsta lilla sak som för handlingen framåt eller förklarar någonting ser jag som någonting oerhört positivt. Eko är riktigt bra, om än ganska skum. Han och Locke kommer nog att komma bra överrens. En ny del av filmen, intressant. Och Michel pratar med Walt (?) i datorn, spännande.

Och sen ÄNTLIGEN fick vi lite förklaring gällande Kate. Det har man ju väntat på ändå sen man fick veta att hon var en brottsling. Nu känns hela karaktärerna Kate mer förståelig. Och ÄNTLIGEN hände det någonting mellan Jack och Kate. Inte för att jag har längtat efter det eller så (gillar Kate och Sawyer bättre även om det nu knappast går då hon ser honom på det sättet) men för att det hela tiden har legat i luften. Får se vad som händer nu.

Bra avsnitt för att vara Lost. Men jag borde verkligen bli bättre på att släppa taget om serier, för det finns verkligen oerhört mycket som är bättre än det här.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav adolvsson » fre dec 09, 2005 3:46

Okej, jag gillar inte Lost någonstans och hade tänkt hålla mig borta, men det är klart, alltid ska det väl upp nåt som får mig att titta på ett avsnitt igen.

På den ljusa sidan dröjer det tills maj innan jag måste göra det:
Darren Aronofsky is such a huge fan of hit TV drama Lost - he has signed up to direct an episode. The Requiem For A Dream director made a call to the desert island show's bosses to ask if he could head an episode, and was thrilled when they agreed. Aronofsky's episode will be broadcast in the US in May.

Från här.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Zaxx » lör dec 10, 2005 0:13

Är det paus nu eller?
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav Bender » lör dec 10, 2005 0:16

Japp till efter nyår nån gång.. 11 januari typ..

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav Zaxx » lör dec 10, 2005 0:22

ok.. jobbigt!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav AKS » tor dec 15, 2005 18:32

Vi har mycket att se fram emot i nästa avsnitt av Lost. Bl a detta:

Jack is an interested observer when Kate gives the recovering Sawyer a much-needed haircut, on "Lost," WEDNESDAY, JANUARY 11

Yep, detta finns i den officiella beskrivingen av avsnittet. :D :D

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film