av AKS » fre dec 09, 2005 21:53
5.9
Efter tio minuter tänkte jag så här: "Lana kommer att dö så att Lex kan välja den "onda" sidan." Och det var ju precis vad som hände. Synd att upplägget var så förutsägbart. Jag menar, vi vet ju att Lex inte kommer att bli "god" så det enda alternativet var att göra drömvärlden så smärtsam att han inte skulle vilja ha den. Tyvärr vill han väl fortfarande har Lana: "I want it ALL." Och det gör mig så less. Visst, hon är vacker, men att alla, precis alla, blir förälskade i henne? Så jävla tröttsamt. 90% av meteorfreaksen (inkluderat de kvinnliga) och Clark och Lex och hej och hå har varit eller är kära i henne. Nog för att få en att vilja spy, särskilt då Chloe som är söt, smart och rolig inte haft en enda pojkvän (vad jag vet) förutom ett nyp med Jimmie-snubben på Daily Planet. Visst. Lana kunde gärna få dö vad mig anbelangar.
Förutom de saker jag nämnt ovan så fann jag dock avsnittet underhållande. Ett typiskt Smallville-avsnitt vad gäller underhållningsvärde skulle jag vilja påstå.
Last.fm | Avatar av: B-F
Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2
A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2