Veronica Mars

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tinwiel » tor okt 27, 2005 23:33

HeY:

Kolla eys inlägg, jag pratade om en andra gästskådis från ANTM, inte Naima. :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Zaxx » fre okt 28, 2005 0:43

s1ep4 sedd.

Bäst hittills igen... blir det bara bättre och bättre?

Hinner inte skriva så mkt just nu.. VM är HOT :D
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav caffeineaddict » fre okt 28, 2005 3:50

CyberAL skrev:
Tinwiel skrev:Och varför tog Keith bort småkryp/avlyssningsapparaten från Lambs kontor? Mä. Han är så rättrådig ibland, lite tjuvlyssning måste väl Veronica få ägna sig åt. :rolleyes:

Jag uppfattade det inte som att han tog krypet av den anledningen. Han var förbannad och såg nån pryl och snodde den för att jävlas. Afaik så vet han inte ens om att Veronica avlyssnade kontoret.. hon berättade ju inget om det.

(Har inte läst senare svar, spontantsvarar bara):
Inte en chans att Keith gör något så dumt som att "stjäla en insekt från Lambs kontor för att jävlas". Han vet att Veronica håller på med på nåt hon inte "borde" (enligt honom) och han stoppar det. Helt korrekt, eftersom han trots allt är hennes far. Intrigues await.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Gordo » fre okt 28, 2005 6:54

Zaxx skrev:s1ep4 sedd.

Bäst hittills igen... blir det bara bättre och bättre?

Ja, det blir bara bättre och bättre och bättre och bättre :)
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika

Inläggav The Buffster » fre okt 28, 2005 9:22

Zaxx skrev:VM är HOT :D

Äntligen har du insett det :D

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav CheeseGuy » fre okt 28, 2005 16:25

Om 2.05 och ryktena om säsongen som cirkulerade för ett par månader sen (så det är inte säkert att ni vill läsa även om ni har sett 2.05): Konstigt att ingen har kommenterat detta, eller så har jag bara missat något (okej, det är ganska troligt): visst pratades det om att en stor karaktär skulle lämna serien efter sex avsnitt eller nåt? Well, Wallace åkte iväg från Neptune. Kan han ha försvunnit ur serien helt nu?
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav AKS » fre okt 28, 2005 16:46

Ryktena

De senaste ryktena jag hört är att det är efter tolv avsnitt som gäller. Men det kan ju vara så att vi inte ser Wallace på ett tag och han försvinner efter tolv avsnitt efter en kort comeback.

Jag hoppas verkligen inte det är Wallace. Jag hoppas det är Duncan. kan ju vara Weevil också.

Spoiler från Kristin på enonline om ryktena ovan. Hon bekräftar ryktet och sen ger hon en "ledtråd" om man nu kan kalla det för det):
From guitarmomma1984: Any hints on which male castmember is leaving Veronica Mars?
Only that I love him! And I'm not the only one.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » fre okt 28, 2005 18:27

Vad handlar ryktena om? Vad jag hört ryktas om för s2 är att en huvudkaraktär kommer dö, eller åtminstone försvinna?Eller är det något annat? Isåfall kommer jag hålla mig borta.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav CheeseGuy » fre okt 28, 2005 18:32

Illyria: ja, precis det, och efter hur många avsnitt det ska hända.

Hmm...
AKS teori låter rimlig, men jag hoppas också att det inte är Wallace. Mycket hellre Duncan i så fall.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Illyria » fre okt 28, 2005 18:40

Borde jag ha sett 2.05 innan jag läser mer om det? Väntar fortfarande på att få tillbaka mitt internet...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav CheeseGuy » fre okt 28, 2005 18:42

Illyria skrev:Borde jag ha sett 2.05 innan jag läser mer om det?

JA!
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Illyria » lör okt 29, 2005 19:52

Nu har jag äntligen fått se avsnittet! Det var ett rätt bra avsnitt, men lite segt. Tyckte aldrig det kom igång riktigt. Fast det känns som jag redan vill se om det ändå... VM har den effekten.

2.05 Jackie är en sån bitch! Fortfarande lika hemskt skådespelerska också, jag tycker inte hon kan tolka rollen alls rätt, she needs to be gone. Seriöst. Jag tycker hon drar ner serien för myclet nu, speciellt i ett sånt här avsnitt där hon får massor med plats. Fast hon hade rätt om att Veronica måste välja, även om det bara delvis handlade om det då. Det handlade såklart mest om Wallace på dansen, men att det var Logan måste ha spelar in lite ;)

Bra av Wallace att bli arg på båda! Veronica ställde faktiskt inte upp alls för honom, även om telefonsamtalet på slutet kändes väldigt ärligt, inte bara dåligt samvete. Men det kändes dock lite typiskt att han stack iväg med pappan. Vi behöver Wallace i Neptune.
Tyckte bråket med Keith och Alicia var bra också, och hur de sen ändå (delvis) löste det när Alicia bad om hjälp. De två hör ihop.

Som vanligt får vi bevis på att Duncan och Veronica aldrig pratar: dansen, Duncan försöker bli vän med Logan igen, inget han pratar med V om. Veronicas kommentar om att han ska hålla sig till att vara "pretty boy" och hon ska göra allt tänkande var ju mitt i prick, även om det var menat som ett skämt egentligen. :P

Jag gillar mysteriet denna säsongen (också), men det blir ändå mer "trevligt" när det blir personligt också (Keith blandas in i busskrashen). Och det blir allt mer klart att Keith borde bli sheriff, Lamb är värre än vi tidigare sett. Woody baseball-coachen, är han inblandad i spelskulderna? Han vet säkert om något med tanke på hush-hush pratet i säsongsstarten... Och med tanke på Keiths samtal med Lamb så måste han veta något mer om krashen, inte ens Lamb är så här dum väl? Och självklart tog Keith buggen från kontoret, vi vet ju att han är emot att Veronica ska bli alltför inblandad i sånt.

Ingen Weevil = bad. Lilly dyker lite oväntat upp igen. Mitt hat för Jackie bara växer, och det beror mest på skådespelaren! Något måste verkligen göras åt henne.

Angående spekulationerna/spoilers Die, Jackie, die! DIE! Det är min förhoppning, kan jag inte få det i julklapp? :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » lör okt 29, 2005 20:27

Jag måste bara fråga som en rent allmän fråga, eftersom det har blivit så mycket snack kring (2.05):Jackie och Logan på dansen: är det precis tokfel för en tjej med pojkvän att dansa med en annan kille? För seriöst, jag tycker inte hon klänger så mycket på Logan och jag tycker Veronica överreagerar vilket får mig att tro att hela scenen handlar mer om Veronica och Logan än om Wallace och Jackie. Men har jag helt missuppfattat nån av livets lektioner och detta är ett tok-tabu som Jackie bryter?

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Illyria » lör okt 29, 2005 20:35

2.05 Jag tycker Jackie klänger lite väl mycket på Logan för att kalla det att dansa och Logan ser inte helt glad ut åt det heller (eller? måste se scenen igen). Veronica vet heller inte om vad Wallace sagt till Jackie och delvis kan det väl ses som lite av en överreaktion, egentligen tycker jag att det bara är att skita i Jackie, men efter vad Wallace sa till Veronica att hon inte visat nog intresse för honom reagerar hon direkt. Att Jackie lurade henne plus att det är Logan spelar också in. Det var en sån där situation du vet skulle sluta illa...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » sön okt 30, 2005 11:27

Illyria skrev:2.05 Jag tycker Jackie klänger lite väl mycket på Logan för att kalla det att dansa och Logan ser inte helt glad ut åt det heller (eller? måste se scenen igen).

Detta var det som fick mig att reagera då jag såg scenen första gången. Logan håller händerna borta från henne och ser ut att vilja ta sig därifrån och hon klänger på honom. Hade hon helt normalt dansat med honom vet jag inte hur jag reagerat.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav The Buffster » sön okt 30, 2005 12:06

Var inte Logan rätt full? Jag vet inte riktigt om han försökte ta sig ifrån Jackie eller om han bara vinglade. Sen när det gäller om en tjej men pojkvän kan dansa men en annan kille så beror det nog på vilket sätt och delvis med vem. Hade Veronica dansat med Wallace hade nog Duncan knappast blivit sur. Men Logan hade väl stött lite grann på Jackie när det gällde nominering till balens drottning och så såg det ut som om Jackie klängde lite väl mycket. D v s hade jag varit Veronica har jag blivit upprörd för Wallace skull (och min egen för att jag hade varit så kär i Logan ;) ).

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Gordo » sön okt 30, 2005 21:15

Den omtalade scenen:
Jag reagerar på samma sätt som många andra. Jag tycker Jackie klänger på Logan och ser Veronicas reaktion som naturlig, om än något överdriven. Hon vill ju bara skyddda Wallace och visa honom att hon är på hans sida.

Ang. ryktena:
Om Wallace försvinner blir jag så ledsen,. Hoppas, hoppas att Jackie försvinner, men realisten i mig säger nog att det inte är Jackie.
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika

Inläggav CheeseGuy » sön okt 30, 2005 22:49

Den där scenen igen (2.05)Såg precis avsnittet igen. Det ser ut som att Logan är mest full, inte att han vill därifrån. Men Jackie klänger helt klart - jag håller med om att Veronicas reaktion är naturlig men överdriven.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav AKS » sön okt 30, 2005 22:52

Jag har sett om scenen 4-5 gånger och har inte uppfattat att Logan skulle vara så full utan mer att han försöker komma därifrån. Däremot så skulle det inte alls förvåna mig om det är meningen att man ska tycka att han ser full ut för vi vet ju alla att Logan har snabbt att ta till flaskan. Det är väl i piloten han drar fram en fickplunta? För att inte tala om Russkie Business etc.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav gaspode » sön okt 30, 2005 23:05

Har bara sett scenen en gång, och jag tänker inte ladda ner avsnittet för att se den igen, men jag kan säga hur jag reagerade när jag såg den.

Min tolkning var att Logan inte var helt bekväm, men inte heller avvisande.. Jackie var ju lagom instabil, och Veronica överreagerade absolut för att det var Logan. Hade hon dansat med nån annan kan jag inte tänka mig samma reaktion, även om hon självklart reagerat då med, men då hade hon kontrollerat sig lite och skött det snyggare.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav CheeseGuy » sön okt 30, 2005 23:12

Efter att ha sett scenen ytterliggare ett par gånger tycker jag...
...fortfarande att Logan ser mest full ut.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav The Buffster » sön okt 30, 2005 23:18

CheeseGuy: Jag håller helt med dig det måste vara tänkt att Logan ska vara full. Han vinglar och ser allmänt förvirrad ut.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav AKS » tis nov 01, 2005 11:23

En bra intervju med Jason Dohring. Spoilers för S1 och för de gästskådespelare som nämnts tidigare i tråden. Vet du om dem kan du lugnt läsa artikeln.

http://tempo.typepad.com/entertainment_ ... h_jas.html

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav The Buffster » tis nov 01, 2005 11:37

Mycket trevlig läsning.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Glorificus » tis nov 01, 2005 15:53

AKS skrev:En bra intervju med Jason Dohring. Spoilers för S1 och för de gästskådespelare som nämnts tidigare i tråden. Vet du om dem kan du lugnt läsa artikeln.

http://tempo.typepad.com/entertainment_ ... h_jas.html

Jag gillade speciellt det här:
Was it cool to get that endorsement from "Buffy," "Angel" and "Firefly" creator Joss Whedon?

"Absolutely, it was the best. It was the buzz of the set: `Did you hear what he said about us?,’ Stuff like that. [Director] Kevin Smith also did a nice write-up, and what was cool was that they really know their stuff;, their attention to detail [regarding `Veronica Mars’] was so cool. You never know if your work will be seen, so to have it seen by someone great, someone you really respect, that’s so cool. Though if I’d known they were watching, I would have been a lot more nervous!"
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Tam » tis nov 01, 2005 16:49

Jag fyller år samma dag som Dohring. Men han är ett år äldre. Pretty darn interesting, don't ya think?

edit: Oh, 666. Evil. Mucho evil. Does it make you horny?
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav Tinwiel » tis nov 01, 2005 20:13

Är det nån som vet när Veronica Mars, säsong 1, kommer på reg 2? Lite nyfiken bara.. jag vet inte om jag har råd att köpa den nu ändå, men om jag ska köpa den sen så vill jag har reg 2. När jag köper en dvd-spelare ska den definitivt vara regionsfri men min spelare i datorn är reg 2, och många kompisars/mammas spelare är reg 2, så jag tycker att det skulle vara mest praktiskt bara..
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » tis nov 01, 2005 20:16

Vad jag vet har inte VM börjat visas i nåt R2-område ännu så det ser inte ut att komma snart. Men jag har ingen info om det, det är bara min teori.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » tis nov 01, 2005 20:18

AKS skrev:Vad jag vet har inte VM börjat visas i nåt R2-område ännu så det ser inte ut att komma snart. Men jag har ingen info om det, det är bara min teori.

Aha, nä det kanske den inte har gjort. Ja, då får jag vänta då. Tack för infon/teorin, AKS. :)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Noam » tis nov 01, 2005 21:54

Säsong 1 kommer på SVT i januari..
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film