Smallville

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav AKS » fre okt 14, 2005 15:38

5.3 Me likey very much.

Jag gillade detta avsnitt. Fanns väl en och annan scen som jag önskade skulle vara annorlunda, men överlag så var detta riktigt bra. Gillade deprimerade Clark där i slutet. Han och Chloe har verkligen kemi ihop, tillskillnad från Lana the Bore. Uärk! Fast Clana var okej i detta avsnitt (mest eftersom Clark då var död en del av tiden), de är helt klart bättre ihop än när de stirrar trånande efter varandra. Inte för att jag vill att de ska fortsätta vara ihop dock.

I nästa avsnitt MÅSTE James Marsters dyka upp!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav The Buffster » fre okt 14, 2005 18:25

5.03 Det här var faktiskt bra! Vissa saker har jag dock lite svårt att förstå, men det kanske har att göra med att jag inte har följt serien. För både Lanas, "Clark är normal" och Clarks "Jag vill inte ta den risken" kändes väldigt konstigt för mig. Dom verkar ju verkligen älska varandra och då borde det ju inte spela någon roll. Men som sagt, det kan ju ha hänt saker tidigare som gör att det är som det är, inte vet jag.

Clarks föräldrars reaktion på att Clark och Lana hade haft sex gjorde mig så fruktansvärt arg. Jag vet inte vad jag hade väntat mig av en amerikansk serie av den här typen men upprörd blev jag hur som helst. Har i och för sig aldrig gillat Clarks pappa så att han betedde sig som en idiot här var väl inte så förvånande.

Men som sagt, jag gillade avsnittet. Bra att Clark äntligen fick tillbaka sina krafter, han var tristare utan dom. Och han känns mer intressant nu när han måste leva med att någon nära honom kommer att dö och att det beror på att han lever. Intressant också när det gäller vem som kommer att dö. (Är jag hemsk om jag hoppas att det är hans pappa?)

Sen så kom Lionel tillbaka, också någonting positivt. Och Lex, jag säger det ofta men han är verkligen bra. Behöver inte göra speciellt mycket för att vara avsnittets intressantaste karaktär.

Men, ingen James?? Håller med AKS, nästa avsnitt MÅSTE han vara med.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Off » fre okt 14, 2005 18:36

5x03

Smallville går från klarhet till klarhet den här säsongen! Den här serien är nog en av dem jag ser fram emot mest varje vecka nu.

Att pappan reagerade på ett så urbota dumt sätt var bara väntat. Hade mamman och pappan dött efter en gang rape i ett fängelse hade det ändå varit för bra för dem.
Senast redigerad av Off fre okt 14, 2005 18:41, redigerad totalt 1 gång.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav The Buffster » fre okt 14, 2005 18:40

Off skrev:Att pappan reagerade på ett så urbota dumt sätt var bara väntat. Hade mamman och pappan dött efter en gang rape i ett fängelse hade det ändå varit för bra för dem.

:D, då är det inte bara jag som hoppas att pappan ska dö.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav poser » fre okt 14, 2005 18:44

The Buffster skrev:
Off skrev:Att pappan reagerade på ett så urbota dumt sätt var bara väntat. Hade mamman och pappan dött efter en gang rape i ett fängelse hade det ändå varit för bra för dem.

:D, då är det inte bara jag som hoppas att pappan ska dö.

Deras reaktion i början var väntad men fick ändå en att vilja kräka lite, men det får man ta när man kollar på smallville. Säsong 5 rockar fortfarande.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav The Buffster » fre okt 14, 2005 18:48

poser skrev:...det får man ta när man kollar på smallville.

I guess so, och avsnittet var trots allt väldigt bra.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav eynosh » fre okt 14, 2005 19:06

5x03

Smallville har aldrig varit bättre. Började följa smallville vid S2, vecka för vecka, men det är nu den är riktigt bra (ok, början av S3 och S4 var också bra, men blev sämre allt eftersom).

Jag vill se Kindben!
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Noam » fre okt 14, 2005 22:20

The Buffster skrev:5.03 Det här var faktiskt bra! Vissa saker har jag dock lite svårt att förstå, men det kanske har att göra med att jag inte har följt serien. För både Lanas, "Clark är normal" och Clarks "Jag vill inte ta den risken" kändes väldigt konstigt för mig. Dom verkar ju verkligen älska varandra och då borde det ju inte spela någon roll. Men som sagt, det kan ju ha hänt saker tidigare som gör att det är som det är, inte vet jag.

DU HAR RÄTT!
Det är totalt idiotiskt och långt ifrån trovärdigt. USCH!!
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav HeY » lör okt 15, 2005 0:05

James ska vara med i avsnitten:

"Smallville" playing "Professor Milton Fine/Brainiac" in episode: "Solitude" (episode # 5.8 ) 17 November 2005
"Smallville" playing "Professor Milton Fine/Brainiac" in episode: "Splinter" (episode # 5.7) 10 November 2005
"Smallville" playing "Professor Milton Fine/Brainiac" in episode: "Thirst" (episode # 5.5) 27 October 2005
"Smallville" playing "Professor Milton Fine/Brainiac" in episode: "Aqua" (episode # 5.4) 20 October 2005
"Smallville" playing "Professor Milton Fine/Brainiac" in episode: "Arrival" (episode # 5.1) 29 September 2005

Än så länge. Högst 10 avsnitt har han sagt i en artikel, får hoppas på det :D

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Noam » lör okt 15, 2005 5:02

5x03 - Great episode!

Lots of humour.. Lana and Clark sneaking down in the morning.. and Chloe stepping in the door in the middle of everything. Hilarous!!

Lots of drama.. Clark getting shot and dying in front of the devastated Lana. And Lana seeing that Clark is alive.. and they hug.. nice nice *whipes a tear*

And teh POWERS are back! Sweet! Clark doing one of his famous airjumps and saves teh day after some space acrobatics.. beautiful!

And OMG, check out Chloe in the ending seen on Clarks loft.. amagad she's freakin' HOT!

Finally.. seriously.. Chloe is soo right.. Clark MUST tell Lana his secret.. PLEASE.. it's getting ridiculus.. YOU LOVE EACH OTHER FFS!!
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav AKS » lör okt 15, 2005 10:30

Off skrev:5x03

Smallville går från klarhet till klarhet den här säsongen! Den här serien är nog en av dem jag ser fram emot mest varje vecka nu.

Detta håller jag helt klart med om. Smallville har flyttats upp några steg på den listan och ligger nu alldeles efter Veronica Mars på "längta efter"-listan. Hoppas det håller i sig... Tänk att jag för bara tre månader sedan hatade denna serie, men då hade jag iofs bara sett första halvan av S1 och den hatar jag fortfarande.

5.3:
Gud, vad skönt det var att Chloe inte verkade bry sig nämnvärt om Clana. Har hon äntligen kommit över Clark? Han förtjänar henne inte, men om hon skulle vara kär i honom så förtjänar hon honom. De har så jävla bra samspel de två (enl. TwoP arbetar de två ihop mycket och blockar scener osv så TW och AM verkar trivas ihop).

Nu hoppas jag bara att Chloe får sig en egen lovah som hon kan ha kul ihop med. Och sen att Clark gör slut med Lana och är tvungen att umgås med Chloe och hennes lovah. :)

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » lör okt 15, 2005 17:46

5x03Vart är Lois? Jag saknar henne varje gång hon inte är med :(
Lionel är tillbaka!!! YES han är lätt mest spännande.
Jag tror inte att någon som Clark älskar kommer dö, dom kommer lätt undvika det på något sätt.
Eller så händer något av följande:
"Pete's parents just called. He's dead!"
"Clark, you're grandmother has passed away."
"Oh no! Lana is dead! I'll just use my superpowers and/or this magical item I found to revive her!"
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Off » fre okt 21, 2005 11:25

5x04 Mellanavsnitt.
Det verkar ju skitit sig totalt nu mellan Lex och Clark iaf. Hoppas det kan leda till något intressant i sluttampen av säsongen. Annars var det väl inte mycket att hurra över. En anledning att slänga in så många stålmannenreferenser som möjligt verkade författarna ta det som.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav LWes » fre okt 21, 2005 11:40

5x04:
Jag tyckte avsnittet var fantastiskt, typ säsongens bästa hittills.
Alla dessa fantastiska referenser! Aquamans färger, JLA, The Flash; sånt får jag alltid en kick av.
Synd bara att Lionel inte var med.
Om Brainiac skaffade samma frisyr som Lionel hade han varit perfekt, och det är underbart att Clark och Lex inte är vänner längre och Lois är helt fantastisk.
Om det fortsätter så här blir jag mycket glad.
Det var riktigt coolt när Clark och AC slogs under vattnet och han skjöt vattenbollar.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav The Buffster » fre okt 21, 2005 14:38

5.04 Jag tycker att avsnittet var rätt dåligt om man ser till helheten. Nu är jag inte speciellt insatt i serietidningar så referenserna som LWes gillade var givetvis inte lika roliga för mig. Jag störde mig rätt mycket på AC. Men Lois gillar jag, definitivt en mycket bättre karaktär än Lana. Och Lex. Jag måste säga det i vartenda avsnitt, Lex är amazing. Hans scener men Clark var mycket bra och det kan säkerligen utvecklas till någonting intressant.

Och sen till det som framförallt gjorde att jag ändå tyckte om avsnittet. James :lovebunny: . Han är fortfarande den snyggaste mannen på den här planeten (även om jag föredrar honom blond). Han är fortfarande lika fantastisk. Jag satt som förtrollad under alla hans scener. Om någon nu känner sig tvingad att skriva ”ojoj vilken fjortis som älskar James vad han än gör och är helt besatt av honom”, don't bother. Jag har redan hört det för många gånger.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav AKS » fre okt 21, 2005 15:30

5.4 Meh. Sämsta avsnittet för säsongen, helt klart ett mellanavsnitt.

Om Clark + Lana betyder att Lana är med lika lite i kommande avsnitt som i detta så må de tu vara ihop resten av serien! :) Lana the Bore syntes knappt till idag. Yay!

AC var en smilfink utan dess like. Han har blekt tänderna så mycket att det nästan var komiskt och jag blev distraherad varje gång han log.

Nej, inget speciellt med detta avsnitt, men jag har sett mååånga avsnitt av Smallville som varit sämre. Mer Chloe nästa gång, tack!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav eynosh » fre okt 21, 2005 15:32

5 04
Kindben och käkmuskler, yeah!
Resten av avsnittet var väl inte så mkt och hurra över.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Tomas » fre okt 21, 2005 15:36

5x04
Många roliga referenser för de insatta. Bäst var nog när han svarar "I don't travel with an entourage" vilket också är namnet på serien där James Cammerons film om Aquaman spelar en central roll i andra säsongen.

James som big bad verkar riktigt intressant. Om det fortsätter som 5.01 och 5.03 blir det nog bästa säsonen hittills
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav Noam » fre okt 21, 2005 20:28

5x04 - Roligt avsnitt!
"Lois I promise.. someday, you'll meet somone even more special."
mm, undrar vem det kan vara :P
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav LWes » lör okt 22, 2005 0:18

Jag såg just en väldigt bizarr sak.
På imdb står det att i avsnitt 5x05 (nästa avsnitt alltså) är det en karaktär som heter Buffy Summershttp://www.imdb.com/title/tt0279600/guests
:?
:?: :? Skumt...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav eynosh » lör okt 22, 2005 0:23

LWes skrev:Jag såg just en väldigt bizarr sak.
På imdb står det att i avsnitt 5x05 (nästa avsnitt alltså) är det en karaktär som heter Buffy Summershttp://www.imdb.com/title/tt0279600/guests

Ohh nej! Alla blonda bimbos kan inte spela Buffy...
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav AKS » lör okt 22, 2005 8:42

Lite handling avsnitt 5.5
Jag hade hört att hon bara skulle heta Buffy... Måste vara nån sorts hyllning till BtVS då ju avsnittet handlar om vampyrer. Därav titeln Thirst. Fast beroende på hur Buffy i Smallville beter sig så kan det ju vara en dissning också... :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav The Buffster » lör okt 22, 2005 11:18

Buffy, huh? Ska blir intressant att se!

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Noam » lör okt 22, 2005 23:28

Det är ändrat nu.. till "Buffy Sanders"
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav LWes » lör okt 22, 2005 23:50

CyberAL skrev:

Det är ändrat nu.. till "Buffy Sanders"

Jag kommer ihåg innan säsong 7 av Buffy hade börjat och Adam Sandler och Tim Curry stod med på Buffy på imdb.
En av dom skulle spela "The First Vampire" kommer jag ihåg.
Så kan det gå när vem som helst kan lägga in information.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav The Buffster » fre okt 28, 2005 11:48

5.05 James och Lex i samma scen, yay! :D

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav eynosh » fre okt 28, 2005 14:09

5x05
Sämst hittils?
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav AKS » fre okt 28, 2005 15:38

Fy fan...

5.5
Helt klart ett av de allra sämsta Smallville-avsnitten och då har det funnits mycket skit tidigare. Kanske *det* sämsta. Fy fan, som sagt. Och naturligtvis så glömmer folk i serier saker efter sådana här händelser. Yawn-o-rama!

Uäck! Verkligen äckligt dåligt. Tur att vi fick två bra Luthor/professor Fine-scener. Alla annat kändes off och konstigt och fel. Kristin Kreuk var oerhört dålig i detta avsnitt, men hon var ju även dålig som fransk häxa så jag hade inte så höga förväntningar.

Skrattretande dåligt...

Kul citat (parafras): "But tall tales about slaying Buffy the Vampire..." :)

De senaste två avsnitten har varit en verklig kvalitetssänkning efter den mycket starka inledningen av säsongen.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Off » fre okt 28, 2005 20:20

Klassisk smallville. Bra avsnitt följt av bottennapp.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav AKS » fre okt 28, 2005 21:16

Och detta bottennapp var djupt som Marianergraven.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film