Film, film och film

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tinwiel » tor sep 08, 2005 21:26

Nämen titta, snubben från Freaks & Geeks är med i Spiderman (nä, jag har inte sett Spiderman förr, den visas på ZTV just nu..). Han var väl den karaktär ur Freaks and Geeks som jag gillade minst, så jag stör mig lite på honom.

Nu ska jag titta vidare.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » tor sep 08, 2005 21:28

Har för mig att jag gillade honom i Freaks & Geeks.

F&G
Är det inte han som i ett avsnitt hamnar i ett Dragons and Dungeons-spel med töntgrabbarna och faktiskt gillar det?

Skulle önska att F&G kunde ta och gå i repris igen. Det är en himla skön serie.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » tor sep 08, 2005 21:36

AKS skrev:Har för mig att jag gillade honom i Freaks & Geeks.
F&G
Är det inte han som i ett avsnitt hamnar i ett Dragons and Dungeons-spel med töntgrabbarna och faktiskt gillar det?

Skulle önska att F&G kunde ta och gå i repris igen. Det är en himla skön serie.

Jo, det är han. När du fått ny dvd-spelare: dvd-boxen. It's the mother of all other boxes.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav poser » tor sep 08, 2005 21:53

We even call lit the motherbox!

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav noike » tor sep 08, 2005 22:02

poser skrev:We even call lit the motherbox!

Do we? We call it "the womb"?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tinwiel » tor sep 08, 2005 22:24

AKS, jo det är han. Jag hade faktiskt glömt bort den scenen, så jag får väl ändra mig lite då. Men ändå. Han var ju inte i närheten av att vara en lika sköna karaktär som tex hans flummiga kompis

Ni vet, han som sa massa ironiska saker hela tiden, och blev kär i tjejen som visade sig vara lite "annorlunda". Han gillade jag.

Allra, allra bäst var ändå Bill. Bill! Han skulle kunna vara med på min tio i topp lista över härliga karaktärer. Aaah, Freaks and Geeks-abstinens. Jag skulle jättegärna vilja ha boxen, men tills vidare får jag nöja mig med dvd-rippar på datorn.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav poser » tor sep 08, 2005 23:12

Tinwiel skrev:AKS, jo det är han. Jag hade faktiskt glömt bort den scenen, så jag får väl ändra mig lite då. Men ändå. Han var ju inte i närheten av att vara en lika sköna karaktär som tex hans flummiga kompis

Ken Miller spelad av Seth Rogen. Du borde se Undeclared också. :)

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Rombat » fre sep 09, 2005 4:59

noike skrev:
poser skrev:We even call lit the motherbox!

Do we? We call it "the womb"?

Bara jag som tänker på det här när jag ser det där.

Were are you going to keep the fetus? In a box?

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav AKS » fre sep 09, 2005 7:05

noike skrev:Jo, det är han. När du fått ny dvd-spelare: dvd-boxen. It's the mother of all other boxes.

Ja, just det ja! Får ta och inhandla den efter Veronica Mars.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Glorificus » fre sep 09, 2005 11:17

Tinwiel skrev:Nämen titta, snubben från Freaks & Geeks är med i Spiderman (nä, jag har inte sett Spiderman förr, den visas på ZTV just nu..). Han var väl den karaktär ur Freaks and Geeks som jag gillade minst, så jag stör mig lite på honom.

James Franco! Helt suverän som James Dean i tv-filmen med samma namn. James Dean, inte Franco. :P
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Peppe » lör sep 10, 2005 17:52

Såg Kids idag, usch...
Det här var nog filmen med människor i som är så lätt att hata att det är sjukt, det gick nästan inte och titta på, jag tålde inte en enda jävel i filmen...
Speciellt huvudpersonen Telly... Han var grymt ful och hans stil, det är helt obeskrivligt....
Filmer som är gjorda för ett chockera eller vara realistiska eller bara har ett bra budskap kommer inte långt i mina ögon, nej USCH jag rentav hatar den här filmen :D
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav Zaxx » mån sep 12, 2005 23:33

Såg maskinisten igår.. den var sådär. Men C.B var skrämmande att se!

FFVII - Advent Children finns att "hitta" nu.. i väntan på att den släpps på en hyffsad dvd!!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav Bender » tis sep 13, 2005 15:43

Glorificus> Vet du hur biljettförsäljningen gått på Filmfestivalen? Jag har inte köpt biljett till Kim Novak men alla andra filmer jag vill se.

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav Tinder » tis sep 13, 2005 17:04

Bender: Ringde nyss och boka biljett till filmnatten och passa på att fråga om det var slut biljetter till nån film. Fick svaret att Det levande slottet fanns det bara en biljett kvar och sedan var det någon till som det inte var så många kvar till men han nämde inte Kim Novak så jag antar att det finns biljetter kvar än till den.
En hel hög filmer jag funderade se i år men en kombination av dålig ekonomi och tråkiga kompisar gör nog att jag bara går och ser filmnatten (pluss kanske mean creeks och möjligen four brothers då den går före filmnatten).
Redan sett Det levande slottet och Kamakazi girl annars hade man nog sett dem också.
Synd att folk man umgås med verkar vara så tråkiga när det gäller att gå och se okända filmer, förra året fick man fara ner och se de filmer man ville se själv men orkar inte göra det i år + att man inte riktigt har råd.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby

Inläggav Bender » tis sep 13, 2005 22:45

Tack! Jag ska se Levande Slottet, Four Brothers, Kamikaze Girls och "Kim Novak..." Blir lagom... Det går flera bra filmer på vanliga biografen som jag måste se också! (Crash, Kalle mm)

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav Zaxx » ons sep 14, 2005 0:09

Final Fantasy VII - Advent Children avklarad... nog blir det köp av den DVD:n !!

Har alltid vart svag för FMV i spel, kan det då bli fel med en hel film som bygger på ett spel, och är gjord i en dator? :D

Underbar film rakt igenom.

:lovebunny:
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav Glorificus » ons sep 14, 2005 18:45

Bender skrev:Tack! Jag ska se Levande Slottet, Four Brothers, Kamikaze Girls och "Kim Novak..." Blir lagom... Det går flera bra filmer på vanliga biografen som jag måste se också! (Crash, Kalle mm)

Bender, hojta till om du har problem med att få biljetter till någon film, så kanske jag kan vara till hjälp. Skicka ett pm bara. Levande Slottet t.ex. kan jag inte se eftersom det krockar med annat jag har att göra, men jag har tillgång till någon undanlagd biljett. ;)

Edit: Nu ser jag ju att du skrivit att du redan köpt biljetter till allt annat än Novak som du vill se. Men du får väl hojta om du får Novak-problem då. Och andra Umeåbor får också hojta.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav adolvsson » fre sep 16, 2005 0:14

Jag läste precis att regissören Robert Wise dog igår. Funderade ett tag på att nämna det i depptråden, men killen var 91 när han kastade in handduken, och det är allt för få förunnat att få ett så långt och intressant liv.

Wise regisserade bland annat en av filmhistoriens bästa science fiction-filmer, The Day the Earth Stood Still (1951), och en av de rysare som gett mig flest kalla kårar, The Haunting och då menar jag originalet från 1963, inte den skabbigare remaken. Dessutom, för oss riktiga nördar, var det ju faktiskt Robert Wise som regisserade den allra första Star Trek-filmen. Han hade också Sound of Music på sitt samvete, men alla kan göra allvarliga misstag, så vi ska inte lasta honom för mycket.

Mannen förtjänar en hel massa respekt. Har du missat The Day... och/eller The Haunting, är det här en så bra ursäkt som någon att göra något åt det och leta upp dom. Båda finns på DVD, och den förstnämnda t o m i en riktigt bra utgåva. Båda bör väl därför också inte vara alltför svåra att få tag på via mindre lagliga metoder. Inga ursäkter.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Tam » fre sep 16, 2005 0:33

adolvsson skrev:Jag läste precis att regissören Robert Wise dog igår.

The Body Snatcher, med Boris Karloff, älskade den.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav CheeseGuy » lör sep 17, 2005 23:27

Hellyckad filmkväll, såg just A Very Long Engagement och American Psycho.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Rombat » lör sep 17, 2005 23:41

CheeseGuy skrev:Hellyckad filmkväll, såg just A Very Long Engagement och American Psycho.

Gillar definitivt första halvan din filmkväll ;)
Själv blev det Dog Soldiers (grymmebra) avrundat med lite Braveheart.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav noike » lör sep 17, 2005 23:44

Rombat skrev:Själv blev det Dog Soldiers (grymmebra)

Jag har försökt övertyga de andra i kollektivet om det, men de håller inte med. Underliga människor.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav A bear » lör sep 17, 2005 23:53

Jag har glott på "Little Big Man" för första gången på åratal. Fy katten vad bra den är. Varför slutade Dustin Hoffman göra såna här filmer?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Rombat » lör sep 17, 2005 23:53

noike skrev:
Rombat skrev:Själv blev det Dog Soldiers (grymmebra)

Jag har försökt övertyga de andra i kollektivet om det, men de håller inte med. Underliga människor.

Hur kan man inte gilla den. En av de få varulvsfilmer där varulvarna inte ser ut som muterade björnar, hjälten inte är fjantig turist/fjollig pojke. Det finns så många varulvsfilmer där ute som suger (Silverbullet, Bad Moon, American Werewolf in Paris). Den enda som är någorlunda bra annars är väl American Werewolf in London, vilken jag dock inte heller anser vara en höjdare (Dock en klassiker).

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav noike » sön sep 18, 2005 0:04

Howling (första) tycker jag är bättre än American Werewolf in London. Men ja, Dog Soldiers sparkar häck med alla.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » sön sep 18, 2005 0:06

Såg Tjenare Kungen igår och den var "nja"... Inte dålig, men verkligen inte bra heller. Något av en axelryckning. Föredrar definitivt Smala Sussie av Malmros-filmerna och Rapport till himlen är ju överlägsen dem alla. Men så är det ju en miniserie också.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » sön sep 18, 2005 0:08

Men, uhm, varulv... kanadensisk... tonårssystrar.... bra!

Fast jag har helt glömt vad den heter. Heh.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Rombat » sön sep 18, 2005 0:09

Rapport till Himlen! Fan vilka minnen jag fick nu, det var ju åratal sedan. Kommer ihåg jag tyckte den var skitbra.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav AKS » sön sep 18, 2005 0:09

Men, uhm, varulv... kanadensisk... tonårssystrar.... bra!

Fast jag har helt glömt vad den heter.

Ginger Snaps. Bra film.

Rapport till himlen är fantastisk! Antagligen den bästa svenska tv-serie jag nånsin sett. Har sett den ett flertal gånger, men nu var det nog 3-4 år sen sist.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Bender » sön sep 18, 2005 0:50

Såg precis Four Brothers på filmfestivalen... skön ibland, störd ibland.. en film som inte riktigt visste vad den vill ta vägen.. ej värd att se på bio.

Användarvisningsbild
Bender
Scooby

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film