Carnivale

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav caffeineaddict » ons maj 18, 2005 10:23

Bender: Det är möjligt att jag rankar dem likadant, men då med ytterst marginella skillnader. De tre första säsongerna är banne mig 5/5 allihop och S4 hoppar möjligen ner till en 4/5 men det är likväl djävulskt bra. Visst var S3 deprimerande, men det är sällan något negativt för mig (bara för karaktärerna).

noike: Nej, det är alldeles uppenbart inget för dig om det står till på det viset.
Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » ons maj 18, 2005 12:48

caffeineaddict skrev:noike: Nej, det är alldeles uppenbart inget för dig om det står till på det viset.

Tråkigt. För jag älskade s1.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » ons maj 18, 2005 13:34

noike skrev:
caffeineaddict skrev:noike: Nej, det är alldeles uppenbart inget för dig om det står till på det viset.

Tråkigt. För jag älskade s1.

Ännu mer fascinerande, då jag verkligen inte ser sådana skillnader mellan S1 och S2 att jag förstår vad som kan ha fått dig att reagera på det viset...

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » ons jun 22, 2005 5:15

Jag hatar verkligen HBO. Avslutningen på s02 var ett mästerverk och fortsättnigen på den här serien hade kunnat bli fucking epic.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav qarlsson » ons jun 22, 2005 11:38

Off skrev:Jag hatar verkligen HBO. Avslutningen på s02 var ett mästerverk och fortsättnigen på den här serien hade kunnat bli fucking epic.

Ja, det smärtar något så djävulskt. Fortfarande.
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav Peppe » fre jul 22, 2005 0:15

Den här serien är ju klockren, Michael J Anderson ÄGER :D
såg klart säsong 1 för några dar sen och det var en helt underbar avslutning längtar tills jag tankat klart s.2 :(
Lodz är död :( trodde han skulle leva förevigt!! han var bra
och undra vad som hände med morsan och hmm vad hon nu heter)
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav qarlsson » tor aug 04, 2005 0:55

koreandvds har just nu ett preorder-pris på Carnivalé s01. Nog för att deras prissättning ibland inte är av denna värld, men detta... 167 kronor för boxen. Det är bara galet. Helt enkelt GALET.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav Off » tor aug 04, 2005 1:47

OMG! Måste låna pengar av någon nuuuuuuuuuu!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav AKS » tor aug 04, 2005 1:59

Vad är koreandvd:s för affär? Tullrisk? Varifrån skickas varorna? Är det en stabil affär som man kan lita på? Det där var ju så billigt att jag nästan skulle köpa vad som helst för det priset.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » tor aug 04, 2005 2:11

Det är en nästan okänd affär för tullen så jag tror tullrisken är liten. När jag beställde Avalon SE därifrån förra året så fick jag ingen tull -- och den var lite dyrare än det här. De har lite längre leveranstider däremot.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Bender » tor aug 04, 2005 8:16

Den här var man ju bara tvungen att beställa... weeee! :)

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav qarlsson » tor aug 04, 2005 11:45

Hur det ser ut i dagsläget med tullrisken på koreandvds vet jag inte. Men jag skulle gissa på att det inte är några problem. Tullens momspåslag kan jag lätt ta när det är såna här priser. Det som svider, om något, är postens avgifter för att dom har behandlat paketet. Men ofta är det så sjukt billigt, speciellt på boxar, att det oavsett avgifter i slutändan blir lönsamt. För att då inte tala om att sydkoreanerna släpper utgåvor med hög dräggelfaktor som piskar både europeiska och amerikanska utgåvor i många av fallen. Och det är i princip alltid engelsk text på filmerna vilket inte kan sägas om många r1'or (som ofta bara har den smått enerverande Deaf & Hearing Impaired-textningen). Den enda nackdelen som jag ser det är att inhemska produktioner ofta inte har textning på sitt gedigna extramaterial. Så om man inte habla koreanska kan det bli klurigt.

Men åter till Carnivalé.. Ja det här är så sjukt billigt att det är oemotstånderligt !!!

AKS: Du har inte sett Carnivalé??! Gör det för tusan! Or I will properly spank you as punishment, woman! =)
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav Tob » tor aug 04, 2005 12:56

Det känns som det är dags att se Carnivale framåt höstkanten. Sjukt billigt!
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav qarlsson » tor aug 04, 2005 17:33

Då var beställningen gjord. Inklusive frakt blev det 246 kronor draget från kontot. Jag valde Airmail som gick på ungefär 10 dollar istället för EMS som låg på 24 dollar. Nu återstår själva väntan..

Såvida inte posten får för sig några dumheter är det här att betrakta som ett av de bästa dvdköp som gjorts. Utan tvekan.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav qarlsson » tor sep 01, 2005 9:05

DVD'n har anlänt!! Let the rerun commence!

Efter en liten snabb genomtitt så visar det sig dock att det tydligen inte är kommentatorspår på alla avsnitt. Men det lilla jag lyssnat på är intressant så ja.. man överlever väl.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav Illyria » tor sep 01, 2005 9:13

Vad är det för förpackning på r3-boxen?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tob » tor sep 01, 2005 11:49

Illyria skrev:Vad är det för förpackning på r3-boxen?

3 Keepcase med ett (tråkigt) slipcase utanpå. Visserligen är det ju stilfullt och snyggt, men hade hoppats på en saftig digipack eller liknande.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav qarlsson » tor sep 01, 2005 11:59

Illyria: Skivorna ligger i vanliga amaray keepcases och är tre till antalet varav respektive case rymmer två skivor. Därtill följer en samlingsförpackning i hårdpapp. Alltså, ingen digipak. Så beroende på vad ens kopp te är kan man antingen förvara dom var för sig som tre separata dvd'er eller låta dom vara kvar i pappförpackningen.

Det är ingen uberdräggelbox men jag gillar den helt klart. Du vet maffiauttrycket "...an offer you can't refuse" yadayada. Detta är ett sånt (bortsett från det underliggande våldsbudskapet). Så sluta tveka och beställ för sjutton!

Edit: eller som Tob sa :).
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav Illyria » tor sep 01, 2005 12:32

För det priset hade jag blivit förvånad om det varit en lyxig digipak a la R1. Jag har redan R1 nämligen and I'll stick to that ;)

Väntar otåligt på att s2 ska annonseras, hoppas det blir ett julsläpp ivarjefall, som förra året.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Bender » tor sep 01, 2005 16:38

Nu när jag kollar igenom s1 igen på dvd så inser jag hur mycket jag missat av den tidstypiska dialogen. Med textning till blir det iaf tolkningsbart. Sen finns det en bra "synonym"-guide på HBO's hemsida också.

På tal om Carnivale så verkar HBO iaf blivit varse att det fanns en hel del som verkligen älskade serien. Den ska tydligen kosta över 2 miljoner dollar/avsnitt att göra = en svensk film typ. Jag hoppas på en miniserie inom nått år. Det finns mer om HBO's tittarstorm på TV.com.

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav qarlsson » tor sep 01, 2005 16:50

Bender: Sant, textningen är guld värd i och med det tidstypiska men också att dialogen känns lite grötig ibland.. Hawkins är ju exemepelvis inte direkt den mest välartikulerade unge herren :)

Tydligen låg varje avsnitt på nästan 4 miljoner dollar (!) Info straight from the horse's mouth - HBO chairman and CEO Chris Albrecht. Han kommenterade att HBO aldrig har mottagit så mycket e-mail från arga/besvikna tittare som i fallet Carnivále. Ett tag var det tydligen närmare 50 000 över helgerna. Hade serien däremot kostat $2 mille per avsnitt så hade den fått fortsätta, enligt honom..

Well fuck it. Jag är fortfarande bitter och lider av postkarnivalisk stress. Men skulle det komma en miniserie.. ja det vore.. lycka koncentrerat i koaxialt format =)
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav Bender » tor sep 01, 2005 17:08

Ja, jag kan tycka att dom faktiskt kunde dragit ner på budgeten genom att minska på skådisar, statister och miljöer och effekter (bara atombomben kostade säkert massvis), det var alltid så himla storslaget. Samtidigt var den ju fantastiskt snygg och visuell. Svår avvägning så klart. Att det var så mycket som 4 miljoner dollar har jag missat, det är ju enormt mycket.

Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav Illyria » tor sep 01, 2005 18:06

Har ni problem att höra vad som sägs i Carnivàle? Lite carny lingo kanske fick slås upp men jag hade inga problem och missade inget. Deadwood däremot... där har jag verkligen svårt att hänga med i allt emellanåt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » tor sep 01, 2005 18:21

Jag hade inte helelr något problem att höra vad folk sa i Carnivàle. Inte ens slangen var speciellt svårtolkad. Tyckre snarare att serien är ett föredöme när det gäller dialog och volymskillnader. Oavsett om de viskade, pratade eller skrek så var det ändå tydligt.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav eynosh » tor sep 01, 2005 18:21

Tankat S1 och halva S2, måste ta och se på den snart..
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav carre » tor sep 01, 2005 18:54

sannerligen! det måste vara straffbart att ha carnivále på datorn och inte se det. typ lynchning eller kölhalning..
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav qarlsson » tor sep 01, 2005 22:23

Illyria skrev:Har ni problem att höra vad som sägs i Carnivàle?

Ja. Bitvis upplever jag det så iallafall.. Och det är i princip bara med carnivalé det gäller. Hawkins röstläge kanske är någon form av achilleshäl för min auditiva uppfattningsförmåga. hm. Med tanke på vad du säger ska det bli intressant att se hur jag uppfattar Deadwood.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav Lipton » tis sep 06, 2005 9:15

Såg mitt första avsnitt i går, det var helt klart en annorlunda serie. Någon som vet om det var första avsnittet som gick på Canal +? det kändes som att man kom in mitt i serien. Ska se några avsnitt till få se om det är något för mig.
Så här i efterhand så kan jag inte minnas att det fanns några färger, det kändes svartvitt eller grått.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad

Inläggav noike » tis sep 06, 2005 10:40

Lipton skrev:Såg mitt första avsnitt i går, det var helt klart en annorlunda serie. Någon som vet om det var första avsnittet som gick på Canal +? det kändes som att man kom in mitt i serien.

Jag skulle tro att det var 2.01 som visades på Canal+ nu, de har visat hela s1 tidigare.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav dizzy » tis sep 06, 2005 12:28

Stämmer, det är andra säsongen som precis har börjat.
""
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film