Illyria skrev:Vilken affär är bäst? Play, Amazon eller Choicesdirect?
Var det några som beställde Buffy-boxen från Amazon förra året och fick den bättre packad än de från Play?
Illyria skrev:Har inte sett någon info om att den kommer vara nummererad på samma sätt heller, det står bara limited?
Gordo skrev:Illyria skrev:Vilken affär är bäst? Play, Amazon eller Choicesdirect?
Var det några som beställde Buffy-boxen från Amazon förra året och fick den bättre packad än de från Play?
Jag köpte min Buffybox från Amazon. Den var bra inpackad i bubbelplast och inte ett dugg kantstött.
Gordo skrev:Jag köpte min Buffybox från Amazon. Den var bra inpackad i bubbelplast och inte ett dugg kantstött.
Illyria skrev:
Som jag skrev tidigare i tråden så försökte jag räkna ut priset på Amazon och med frakt och moms så fick jag det till (minst) £123.
Eynosh skrev:Frågan är om deras packning är så mycket bättre än dom andras..
Illyria skrev:Så de lägger på hela momsen, inte bara mellanskillnaden mellan svensk och uk-moms? Då skulle det ju bli £143! Way too expensive
Saftis skrev:Illyria skrev:Så de lägger på hela momsen, inte bara mellanskillnaden mellan svensk och uk-moms? Då skulle det ju bli £143! Way too expensive
Jag provade att slänga ner boxen i korgen på Amazon och sedan gå igenom checkout, dock utan att betala. Man kan kolla totalpriset på sista steget. Där blev det följande:
Angel - Complete DVD Collection
Items: £95.74
Postage & Packing: £1.88
Total before VAT: £97.62
VAT: £24.41
Order Total: £122.03
Saftis skrev:Items: £95.74
Illyria skrev:Saftis skrev:Items: £95.74
Var fick du det priset ifrån? Det står ju £112.49 på sidan, ändras det när du loggar in?
Har fått svar från Sendit: de tänker ta extra hänsyn till att det är en stor samlarbox och packar med "bubblewrap and extra strong cardboard", vilket ju låter långt bättre än Play.
Tompa skrev:Engelska momsen dras väl bort?
Illyria skrev:Tompa skrev:Engelska momsen dras väl bort?
Det var det jag trodde från början och det stämmer ju också. Testade logga in och gå till checkout, £122.03.
Totalpris hos Sendit med frakt är £114.59, det låter just nu som bästa alternativet.
Tinwiel skrev:Illyria skrev:Tompa skrev:Engelska momsen dras väl bort?
Det var det jag trodde från början och det stämmer ju också. Testade logga in och gå till checkout, £122.03.
Totalpris hos Sendit med frakt är £114.59, det låter just nu som bästa alternativet.
Och dom lägger inte till nån konstig moms? Om dom nu skulle använda bubble wrap så är det ju jättebra. Finns det nån här som har beställt därifrån som kan rekommendera eller inte rekommendera dom?
Edit: Jag hittar inte boxen på Sendit.com.. Illyria, är du säker på att dom har den där?
Tinwiel skrev:Och dom lägger inte till nån konstig moms?
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare