Angel (TV): Complete Seasons 1-5 Box Set (30 Discs)

Här kan ni sälja saker, eller tipsa om bra websiter att shoppa från!

Inläggav eynosh » tis aug 16, 2005 22:59

Jag tror inte packningen skiljer sig avsevärt mellan dom 3. Dom kommer väl slänga ner den i en kartonglåda och skicka med fraktfirma.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Tinwiel » tis aug 23, 2005 21:51

JAAAAAAAAA! Den ska bli miiiiiiiin! Nu gäller det som sagt vart man ska beställa nånstans ifrån. Vadå dåligt med pengar? Jaja, whatever, jag VILL ha den.

eynosh, du är bäst. Tack för tipset! :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny:

Edit: Förresten, är det nån av er som har beställt boxen redan? Undra när man måste beställa, man vill ju inte riskera att bli utan...
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav eynosh » tis aug 23, 2005 21:56

Jag har iaf inte beställt den än, tar det nog veckan innan den släpps.
Play eller choicesdirect det är frågan (Amazon är för dyra med V.A.T ooch frakt)...
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Illyria » tis aug 23, 2005 22:00

Jag har inte heller beställt ännu... kommer den vara lika eftertraktad som Buffy-boxen förra året? Har inte sett någon info om att den kommer vara nummererad på samma sätt heller, det står bara limited?

Sen tycker jag inte om att det inte finns någon riktigt bra affär att välja på... letar efter alternativ just nu.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Gordo » tis aug 23, 2005 22:02

Illyria skrev:Vilken affär är bäst? Play, Amazon eller Choicesdirect?

Var det några som beställde Buffy-boxen från Amazon förra året och fick den bättre packad än de från Play?

Jag köpte min Buffybox från Amazon. Den var bra inpackad i bubbelplast och inte ett dugg kantstött.
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika

Inläggav Tinwiel » tis aug 23, 2005 22:06

Ok. Det blir ju billigare med Play så jag funderar på att välja dom, och där har jag ju redan ett konto. Men om nån av er kommer med info att dom packar boxarna bättre på Amazon så kan jag lika gärna beställa därifrån. Choicesdirect har bara 2 pund i frakt verkar det som, eller har jag missförstått, medans man måste betala minst 5-6 pund på amazon?

Min Buffy-box var ju lite kantstött, inte så jättefarligt men ändå. Det skulle ju vara kul att ha en helt perfekt Angel-box.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Pazuzu » tis aug 23, 2005 22:08

Illyria skrev:Har inte sett någon info om att den kommer vara nummererad på samma sätt heller, det står bara limited?

Precis vad jag också funderar på. Om den varken kommer att vara numrerad eller innehålla något extra utöver vad som finns i de tidigare utgåvorna av Angel, blir det inget köp för min del.
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad

Inläggav eynosh » tis aug 23, 2005 22:08

2 pund frakt gäller för CD. Få se hur mycket dyrare Amazon är, kanske blir den om det inte är för farligt.

Varför kunde inte Axelmusic ta in den T_T
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Tinwiel » tis aug 23, 2005 22:11

Gordo skrev:
Illyria skrev:Vilken affär är bäst? Play, Amazon eller Choicesdirect?

Var det några som beställde Buffy-boxen från Amazon förra året och fick den bättre packad än de från Play?

Jag köpte min Buffybox från Amazon. Den var bra inpackad i bubbelplast och inte ett dugg kantstött.

Hmm.. jaså. Tack för infon Gordo. Det låter ju jättebra, då kan jag betala 6 pund i frakt. Du tog den billigare sortens frakt antar jag?
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Illyria » tis aug 23, 2005 22:11

Gordo skrev:Jag köpte min Buffybox från Amazon. Den var bra inpackad i bubbelplast och inte ett dugg kantstött.

Jättebra att veta, tack!

Som jag skrev tidigare i tråden så försökte jag räkna ut priset på Amazon och med frakt och moms så fick jag det till (minst) £123.

Är det någon som vet om affären Sendit.com är bra? Jag förstår inte riktigt hur deras fraksystem ska tolkas dock. "DVD Box Set per piece", enhetsfrakt för en box eller vad?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tinwiel » tis aug 23, 2005 22:14

Illyria skrev:
Som jag skrev tidigare i tråden så försökte jag räkna ut priset på Amazon och med frakt och moms så fick jag det till (minst) £123.

Hmm.. deras info om frakten är mycket förvirrande, jag förstod inte riktigt om jag ska vara helt ärlig. Det verkar ju inte vara storleken på boxen som avgör priset, eller? Ni som har beställt liknande grejer från amazon.uk, vad har ni betalat för frakt?
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Illyria » tis aug 23, 2005 22:24

Gordo kanske har kvar sin orderbekräftelse från förra året och kan kolla vad det blev för frakt och moms?

Jag har tidigare bara köpt böcker från dem och det var det systemet med extra avgifter som jag använde för uträkningen...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav eynosh » tis aug 23, 2005 22:24

Frågan är om deras packning är så mycket bättre än dom andras..
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Illyria » tis aug 23, 2005 22:44

Eynosh skrev:Frågan är om deras packning är så mycket bättre än dom andras..

Vems? Jag har ivarjefall skickat iväg en förfrågan till Sendit nu, ska se vad de svarar.

De verkar ivarjefall ha ett effektivt mailsystem, fick ett autoreply som bl a sa "There are currently 192 emails in the queue in front of yours, so our expected response time is approximately 3 hours, 23 minutes."... förväntar mig dock inte att få ett svar mitt i natten.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Gordo » tis aug 23, 2005 22:46

Då ska vi se. Letade upp min order bekräftelse

Delivery Method: Air Mail
Subtotal of Items: £119.14
Shipping & Handling: £1.88
------
Total before VAT: £121.02
VAT: £30.26
------
Total for this order: £151.28

Så när det gäller frakten betalade jag bara £1.88, det tog tre dagar från release för att den skulle komma hem till posten i Tyresö om jag inte minns fel.

Vad sugen jag blev på Angel-boxen nu :)
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika

Inläggav Illyria » tis aug 23, 2005 23:00

Så de lägger på hela momsen, inte bara mellanskillnaden mellan svensk och uk-moms? Då skulle det ju bli £143! Way too expensive :(
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tinwiel » tis aug 23, 2005 23:08

Jag betalade 139,99 pund för Buffy-boxen på Play, och jag tror inte att dom la till nån ytterligare moms. Det är ju svårt att se tydligt eftersom det är svenska kronor som dras men det står inte nåt om moms i min order history på kontot i alla fall. Jag vet inte vart jag har min följesedel som kom med boxen så jag kan inte kolla på den.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Illyria » tis aug 23, 2005 23:12

Hos Play betalar du exakt det priset som står, inga extra avgifter tillkommer, men jag gillar inte hur de packar sakerna.

Nu hoppas jag Sendit har något bra att komma med.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » ons aug 24, 2005 11:21

Beställd från Play. Håller med om förpackningen var lite tveksam sist, men Buffyboxen klarade sig ju faktiskt riktigt fint ändå. Det ska bli vackert i hyllan!

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav eynosh » ons aug 24, 2005 12:40

Illyria, hojta till när du får svar från Sendit. Står det inget vettigt där blir det nog och köpa boxen från Play.
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Saftis » ons aug 24, 2005 13:10

Illyria skrev:Så de lägger på hela momsen, inte bara mellanskillnaden mellan svensk och uk-moms? Då skulle det ju bli £143! Way too expensive :(

Jag provade att slänga ner boxen i korgen på Amazon och sedan gå igenom checkout, dock utan att betala. Man kan kolla totalpriset på sista steget. Där blev det följande:

Angel - Complete DVD Collection

Items: £95.74
Postage & Packing: £1.88

Total before VAT: £97.62
VAT: £24.41

Order Total: £122.03
Swim away little oysters, swim away home!

CHANCE - What’re you doing?
SIMON - I was trying to comfort you--
CHANCE - Comfort my ass. Trying to come on to me when I’m in the middle of being emotionally scarred. How low can you go, Simon?
SIMON - I NEED that two hundred bucks! Please, Chance?
Användarvisningsbild
Saftis
Demon Fodder

Inläggav eynosh » ons aug 24, 2005 13:20

Saftis skrev:
Illyria skrev:Så de lägger på hela momsen, inte bara mellanskillnaden mellan svensk och uk-moms? Då skulle det ju bli £143! Way too expensive :(

Jag provade att slänga ner boxen i korgen på Amazon och sedan gå igenom checkout, dock utan att betala. Man kan kolla totalpriset på sista steget. Där blev det följande:

Angel - Complete DVD Collection

Items: £95.74
Postage & Packing: £1.88

Total before VAT: £97.62
VAT: £24.41

Order Total: £122.03

Det äär ändå acceptabelt..
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Illyria » ons aug 24, 2005 13:45

Saftis skrev:Items: £95.74

Var fick du det priset ifrån? Det står ju £112.49 på sidan, ändras det när du loggar in?

Har fått svar från Sendit: de tänker ta extra hänsyn till att det är en stor samlarbox och packar med "bubblewrap and extra strong cardboard", vilket ju låter långt bättre än Play.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tompa » ons aug 24, 2005 17:15

Illyria skrev:
Saftis skrev:Items: £95.74

Var fick du det priset ifrån? Det står ju £112.49 på sidan, ändras det när du loggar in?

Har fått svar från Sendit: de tänker ta extra hänsyn till att det är en stor samlarbox och packar med "bubblewrap and extra strong cardboard", vilket ju låter långt bättre än Play.

Engelska momsen dras väl bort?
Bernard: What time is it?!
Manny: Half-ten.
Bernard: Half-ten?! Half-ten?! I've never been up at half-ten! What happens? - Black Books
Shane: So, if I'm a cocksucker . . .
Ronnie: What do you mean "if"? - The Shield
Dawn Summers Appreciation Society = Alba

"You're dead! You're a dead man, Pryce! You're dead!"
.::Wesley Wyndham Pryce - Rogue Demon Hunter::.
Användarvisningsbild
Tompa
Minion

Inläggav Illyria » ons aug 24, 2005 17:45

Tompa skrev:Engelska momsen dras väl bort?

Det var det jag trodde från början och det stämmer ju också. Testade logga in och gå till checkout, £122.03.

Totalpris hos Sendit med frakt är £114.59, det låter just nu som bästa alternativet.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tinwiel » ons aug 24, 2005 18:57

Illyria skrev:

Det var det jag trodde från början och det stämmer ju också. Testade logga in och gå till checkout, £122.03.

Totalpris hos Sendit med frakt är £114.59, det låter just nu som bästa alternativet.

Och dom lägger inte till nån konstig moms? Om dom nu skulle använda bubble wrap så är det ju jättebra. Finns det nån här som har beställt därifrån som kan rekommendera eller inte rekommendera dom?

Edit: Jag hittar inte boxen på Sendit.com.. Illyria, är du säker på att dom har den där?
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav eynosh » ons aug 24, 2005 19:03

Tinwiel skrev:
Illyria skrev:

Och dom lägger inte till nån konstig moms? Om dom nu skulle använda bubble wrap så är det ju jättebra. Finns det nån här som har beställt därifrån som kan rekommendera eller inte rekommendera dom?

Edit: Jag hittar inte boxen på Sendit.com.. Illyria, är du säker på att dom har den där?

Sök på "Angel complete" så hittar du den.
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Tinwiel » ons aug 24, 2005 19:38

Tack eynosh. Gud vad det kliar i fingrarna efter att få beställa den, men jag kan inte bestämma mig vart jag ska beställa den ifrån.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Zaxx » ons aug 24, 2005 20:53

Jag har beslutsångest... :/ har ju R2SWE Buffy och R2UK (bok varianten) Angel...

Angel är ok att ha i bokvariant, men Buffy är sådär att ha i SWE... hur mkt kan man få för alla swe och uk boxar tro ... :/
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav Illyria » ons aug 24, 2005 21:14

Tinwiel skrev:Och dom lägger inte till nån konstig moms?

Nej, jag har testat att klicka mig ut till checkout och det var totalpriset jag fick där.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till Shopping