Battlestar Galactica

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav eynosh » ons aug 03, 2005 21:19

Axelmusic är väldigt udda. Nu har dom höjt priset med 13 £ på BoB och 4 pund på Battlestar galactica mini-series. Inte första gången jag ser detta ske kan jag säga..

Beställde hea bunten från Chooicesdirect istället, dom ändrar iaf inte sina priser varannan minut.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav qarlsson » fre aug 05, 2005 11:51

Håll i hästarna nu, den utgåvan som Off nämnde som hade ett releasedatum satt till 20/9 är s01+miniserien i en och samma utgåva. Så Eynosh, har du inte hunnit köpa miniserien eller s01 så är ju den här helt klart att föredra. Jag kommer helt klart slå till på denna.

Bättre bild - http://images.amazon.com/images/P/B000A ... ZZZZZZ.jpg

Ohlala. Mycket läckrare än r2'an.
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav Off » fre aug 05, 2005 11:59

R1 äger! :D
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav eynosh » fre aug 05, 2005 12:12

Oh man... få se om jag kan skicka tillbaks den. men iofs kommer jag inte råd då.
Ähh, det är bra som det är.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav dizzy » fre aug 05, 2005 13:20

Sweet!!
Det får nog bli ett inköp av den så småningom.
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby

Inläggav Yog-Sothoth » fre aug 05, 2005 16:56

Förresten, är det någon som har köpt den amerikanska utgåvan av den brittiska versionen av S1? Där finns ju tydligen ett 10+ minuters special om Serenity med.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav GoodGlory » lör aug 06, 2005 3:15

Är det bara jag som undrar när Apollo och Starbuck ska få ihop det? :)
-Hey, Vasquez! Have you ever been mistaken for a man?
-No. Have you?

"Aliens"
Användarvisningsbild
GoodGlory
Demon Fodder

Inläggav noike » lör aug 06, 2005 3:32

GoodGlory skrev:Är det bara jag som undrar när Apollo och Starbuck ska få ihop det? :)

Ja. Jag hoppas det aldrig händer -- efter miniserien vore det den mest självklara och tråkiga vägen deras karaktärer kunde ta.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » lör aug 06, 2005 3:40

2x03: Inget Caprica (eller egentligen Starbuck) denna veckan heller, hoppas på det i nästa avsnitt annars blir jag väldigt besviken.

Avsnittet blev egentligen inte intressant förrän mot slutet, hoppas Adama snart blir frisk och det blir lite mer action. Jag gillar inte alkisens och hans hemska fru.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » lör aug 06, 2005 14:39

2.4
Ytterligare ett bra avsnitt av BSG. Verkligen en fantastisk serie. Skönt att Adama har kommit tillbaka och att det nu, förhoppningsvis, kan bli lite ordning och reda.

Gillar verkligen Starbuck. Hon är så himla tuff och härlig. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Off » lör aug 06, 2005 15:42

2.4

Håller med AKS. Ännu ett bra avsnitt. Att det var whatshisname presidenten och Apollo skulle åka till kom ju inte som någon större överraskning men det kan nog vara ett bra sätt att starta den här historien. Nu får man väl nästan ta det som ett nytt kapitel i serien. Fler människor på Caprica, nästan inbördeskrig i rymden och vi vet nu att resterande 8 modeller finns bland människorna redan.

Sen så stör jag mig något oerhört på Starbuck fortfarande. Kan inte sätta fingret på varför men hon känns så fruktansvärt platt som karaktär.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Illyria » lör aug 06, 2005 17:16

2x04: Nu börjar det (äntligen) hända mer, I like it. Och äntligen mer Caprica, där det också händer saker. Avsnittet kändes mer som ett s1-avsnitt, hoppas det fortsätter med lite mer fart nu. Mer ordning med Adama tillbaka också.

Starbuck är en av de bästa karaktärerna tycker jag, men det kanske blev lite väldigt tydligt i detta avsnittet att hon och ledare för gruppen på Caprica verkar gilla varandra.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Bender » lör aug 06, 2005 20:20

2x04 riktigt bra! :)

Boomer kommer jag sakna enormt.. Fast hon kommer kanske tillbaka i ny kropp?! Hon som gjorde en "Lee Harvey Osvold(?)" verkar iof vara en rätt trevlig karaktär märkte man redan på Kobol. Jag hoppas hon inte försvinner.

Med så "många" kvar på Caprica är ju frågan om dom ska stanna kvar där och slåss för att vinna tillbaka Caprica eller försöka fly hela gänget till Battlestar Galactica, som försöker hitta ett nytt ställe att bo på. Fast dom kanske inte riktigt har fler möjligheter än att "hålla fortet" och ta det som det kommer!?

Gaius svänger som vanligt mellan god och halvond... När han pratar med six verkar ingen märka det.. fast han rör på munnen. Fast dom kanske märker det och tror att han är tankspridd och pratar för sig själv. Jag har ingen direkt misstänkt när det gäller nya cylons bland besättningen. Den som jag gärna kör ut i luftschaktet är dock frugan till Tigh. Snacka om manipulativ, skönt att Adama är tillbaka...

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav Illyria » lör aug 06, 2005 20:36

Bender: Bara för att denna Boomer dör så behöver det ju inte betyda slutet, när en kopia dör kommer det en ny eller hur fungerar det? Deras medvetande förflyttas till en ny kropp?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » lör aug 06, 2005 21:43

2.4

Ja, så är det. Så den Boomer-version vars kropp dog nu håller som bäst på att laddas ner i en ny kropp som kommer att vara hon. Så har jag förstått det i alla fall.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Yog-Sothoth » sön aug 07, 2005 0:34

2.4, angående Boomer:

Jag tror inte hon kommer att återuppstå i en ny kropp, ni har väl inte glömt Caprica-boomer som flög iväg i Starbucks skepp? Om skådespelaren vill fortsätta kommer nog den varianten av Boomer vara den man ser.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav AKS » sön aug 07, 2005 1:07

2.4

Fast precis som i S1 så kan det bli en dubbel roll för Boomer. Eller så kanske den Boomer inte dyker upp förrän i S3 eller så. Eller så dyker hon inte upp alls, men enligt seriens mytologi så existerar ju den Boomer fortfarande.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav dizzy » sön aug 07, 2005 21:14

Bender, ang andra cylons:
Tycker också fru Tigh är en klar kandidat för luftslussen.
Hur var det nu när hon kom tillbaka, för det var ju misstänkt då hon troddes vara död, testade Dr Balthar henne också och förfalskade resultatet? Kommer inte ihåg.

Men det var ett bra avsnitt igen.
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby

Inläggav Off » sön aug 07, 2005 21:17

dizzy: Vi vet inte om han förfalskade resultatet eller inte. Han avslöjade det inte för number 6.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Illyria » sön aug 07, 2005 21:23

Men om hon hade något med cylons att göra, då borde väl Six veta ändå. Isåfall kan det ju vara något helt annat... för något är det säkert. Ogillar henne verkligen också.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tob » mån aug 08, 2005 1:37

Ep4

Riktigt bra avsnitt. Serien tog upp dem trådarna jag verkligen ville skulle tas upp.

Caprica! Nu finns det fler människor där, verkligen intressant, skall bli roligt att se hur dem går vidare med Caprica. På något känns det bra iaf, för jag gillar hur serien utspelar sig på flera ställen, och även om jag tycker Caprica bitarna har funkat än så länge så är det nog inte fel att det händer något mer. Sen Starbuck! underbar!

Boomer är död! Tänk om hon (vad nu hon heter) som dödade Boomer är en Cylon. Hon dödade Boomer för att få tyst på henne. Intressant minst sagt.

Gaius! Redigt bra scener i cellen när han tvingar Boomer att ge information. Blev riktigt överaskad, och 8 stycken, om det nu stämmer. Fick en känsla av att Boomer i själva verket inte visst något alls.

Riktigt skönt att Adama verkar vara på intåg igen.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Yog-Sothoth » mån aug 08, 2005 6:27

Tob skrev:Boomer är död! Tänk om hon (vad nu hon heter) som dödade Boomer är en Cylon. Hon dödade Boomer för att få tyst på henne. Intressant minst sagt.

Det ligger något i det. Callys plötsliga anfall mot Boomer liknar ju faktiskt Boomers egna attack mot Adama (fast Callys var aningen mer motiverat). Om hon nu inte är en cylon är det dumt av henne att förstöra en potentiell källa till information, dock.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Matt » mån aug 08, 2005 8:55

2x4

Bra som vanligt. Fru Tigh är verkligen en osympatisk person men jag tycker hon kryddar stämningen lite så ta inte livet av henne än. Inte förräns hon gör något riktigt elakt isåfall. Däremot tror jag inte hon är en cylon. Tråkigt om alla lite konstiga är cylons och alla människor är goda. Det måste ju finnas osympatiska människor även i bsg världen.
Undrar var Cally fick sitt mod ifrån att skjuta Boomer hon har ju varit lite harig innan. Vet inte om jag gillade utvecklingen på Caprica men det kan ju bli bra. Det känns som vi kommer få vänta hela säsongen innan Starbuck kommer tillbaka med pilen.
Är det ingen mer än jag som tycker Apollo är den absolut tråkigaste karaktären?
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav dizzy » mån aug 08, 2005 12:38

Matt:
Jo verkligen, Apollo har varit väldigt ointressant. Hoppas det blir bättre nu om han och presidenten gör något slags uppror. Speciellt blek tyckte jag det märktes att han var förra säsongen i scenerna med Starbuck.
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby

Inläggav Matt » mån aug 08, 2005 12:54

Håller med.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav LWes » tis aug 09, 2005 14:58

En sak som jag inte förstår: (spoiler upp till 2x04 typ)
En sak som jag verkligen inte förstår men som jag inte sett att någon annan nämnt, är hur Starbuck kom till Caprica.
Helo och Boomer gick in i museet på Caprica och kom till museet på Kobol där Starbuck var, men sen kom Starbuck och Helo ut i Caprica och Boomer tog väl Starbuck's cylon-skepp på Kobol.
Är det bara jag som är förvirrad över detta? Jag förstår inte...

Min favoritkaraktär är Lt. Karl 'Helo' Agathon Han är cool och tuff.

Någon annan än jag som sett Sci Fi Channel Special Friday Preview?
Det är en liten titt på dom nya säsongerna av BG, SG-1 & Atlantis med flera av skådespelarna svarar på frågor och berättar saker och sånt. Det var väldigt roligt att se. I alla fall om man följer alla 3 serierna, annars är det väl bara en tredjedel så kul...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » tis aug 09, 2005 15:02

LWes: Starbuck flög Cylon-skeppet till Caprica för att hämta pilen, Kobol är inte alls med i bilden här.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » tis aug 09, 2005 15:09

Illyria skrev:LWes: Starbuck flög Cylon-skeppet till Caprica för att hämta pilen, Kobol är inte alls med i bilden här.

Inte konstigt att jag är förvirrad alltså?
Det förklarar ju en hel del.
Jag antar att jag trodde att det var alldeles för långt att åka ända till Caprica med tanke på att alla skeppen åkt så långt under en så lång tid.
Jaja, tack för förklaringen.

Sa inte presidenten, och dom gamla skrifterna dock, att pilen fanns på Kobol? Eller vad var det som fanns på Kobol? och varför hade dom inte hämtat pilen tidigare (eller använt den för länge sedan) om den fanns på Caprica?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » tis aug 09, 2005 16:04

Jag minns inte alla detaljer exakt men det var väl så att Skeppen kan ju hoppa, det var inte säkert Starbuck skulle klara det, men det gjorde hon och kom till Caprica. Kobol är gudarnas heliga planet/ställe (där de kom ifrån?) och finns med i berättelsen men de på Caprica visste inte exakt var den fanns, men de hade pilen och andra saker på det där muséet. De hittade ju Kobol nyligen nu när de hoppat runt med skeppen. Det där med att jorden skulle finnas var det inte många som trodde på ens, mer som en berättelse, men nu när de verkligen hittat Kobol och allt visar sig vara sant så kan pilen hjälpa till att hitta jorden.
Correct me if I'm wrong, men det är vad jag minns och uppfattat av det hela.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav dizzy » tis aug 09, 2005 16:38

Jo så är det väl, och det var väl cylonskeppet som gjorde det möjligt att hoppa ända tillbaka till Caprica medan deras egna inte hade klarat det.
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film