poser skrev:SAOSIN har satt en hel ny ribba vad det gäller kvalitet på TS rippar, Sin City är det bästa jag sett.
Yog-Sothoth skrev:poser skrev:SAOSIN har satt en hel ny ribba vad det gäller kvalitet på TS rippar, Sin City är det bästa jag sett.
Nu känns det som att en del begrepp börjar blandas ihop dock...
TS = Telesync, en biofilm filmad med videokamera
TC = Telecine, filmer är rippad från biorullen
Stämmer detta? Och i vilket av formaten finns Sin City?
poser skrev:Yog-Sothoth skrev:poser skrev:SAOSIN har satt en hel ny ribba vad det gäller kvalitet på TS rippar, Sin City är det bästa jag sett.
Nu känns det som att en del begrepp börjar blandas ihop dock...
TS = Telesync, en biofilm filmad med videokamera
TC = Telecine, filmer är rippad från biorullen
Stämmer detta? Och i vilket av formaten finns Sin City?
Jag blandar inga begrepp.
Sin City av SAOSIN är Telesync, en riktigt bra sådan.
poser skrev:http://www.vcdquality.com/index.php?page=sample&id=50331
http://www.vcdreview.com/info.php/i-50331.html
poser skrev:SAOSIN har satt en hel ny ribba vad det gäller kvalitet på TS rippar, Sin City är det bästa jag sett.
nikozar skrev:Kan det bli bättre?
Rombat skrev:Det här var nog den bästa film jag sett på en halv evighet. Speciellt varje gång en bil kör fort och studsar fram. Fruktansvärt snygg film. Precis den rätt serietidningskänslan.
Matt skrev:Rombat skrev:Det här var nog den bästa film jag sett på en halv evighet. Speciellt varje gång en bil kör fort och studsar fram. Fruktansvärt snygg film. Precis den rätt serietidningskänslan.
Jag skulle vilja säga att det är den första film som verkligen ser ut som en serietidning.
noike skrev:Matt skrev:Rombat skrev:Det här var nog den bästa film jag sett på en halv evighet. Speciellt varje gång en bil kör fort och studsar fram. Fruktansvärt snygg film. Precis den rätt serietidningskänslan.
Jag skulle vilja säga att det är den första film som verkligen ser ut som en serietidning.
På både gott och ont. Vissa saker som fungerar i en serietidning ser rätt löjligt ut när det rör på sig.
Peppe skrev:Såg på ettan nyss nån filmnörd recensera filmer han gav världarnas krig 3 av 5 och Sin City 1 av 5.
Peppe skrev:Såg på ettan nyss nån filmnörd recensera filmer han gav världarnas krig 3 av 5 och Sin City 1 av 5.
Världarnas krig är en vanlig skitig action baserad på gammal film
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare