av Illyria » tor maj 26, 2005 10:00
Säsongsfinalen (24-25): "The island brought us here", Locke har koll.
Arzt exploderar och Hurley säger det är hans fel för han är otur, varför följde han med till att börja med då? Hans otur (siffrorna) fick honom nästan att missa flyget också, hur nu det hänger ihop, borde inte siffrorna (ön) vilja få honom till ön eller är han ett hot?
Vägen tillbaka med dynamiten verkade långt svårare än ditvägen, jag trodde de skulle hinna tillbaka till luckan långt tidigare i avnsittet men icke. Vad är den svarta skuggan/molnet som dyker upp precis innan "monstret" kommer? Samma skugga som sen kommer ur marken när de kastar ner dynamiten. Första gången Locke var rädd också, men ändå ville han att de skulle släppa honom sen...
Danielle hade varit ute efter Claire tidigare (när Clarie var hos the others?) och nu stjäl hon Aaron för att byta honom mot Alex. Det hade jag inte förväntat mig, även om Danielle är labil, och hon hade rätt att the others ville ha "the boy", fast de ville inte ha Aaron, de vill ha Walt! När båten exploderade, var Jin ombord då? Michael var i vattnet och Sawyer hade tidigare hoppat i vattnet? Tror jag måste se om den scenen för att hänga med i allt, eller tom hela avsnittet.
Charlie tog med sig en staty med droger, not good, hoppas han slänger bort det nu när de lyckades hämta hem Aaron. En sak jag inte förstår är när de hittar något på ön som allt det här heroinet så bara lämnar de det där för vem som helst att hitta, inte så smart.
Vad menar Jack med att Locke kommer bli ett problem (även om de nu inte ser lika på saker)? Och Hurley får i sista sekund synd på nummerna på luckan but too late och allt vi får se är en stege neråt... "monstret" försökte ju dra ner Locke under jorden också, det borde hänga ihop?
Det blir nästan för mycket med ett långt dubbelavsnitt och många olika flashbacks. Mycket att notera (de flög från gate 23 t ex), kommentera och undra över och jag är inte direkt besviken men jag hade förväntat mig en ännu större cliffhanger. Luckan verkar inte vara en ingång, snarare en utgång?