Harry Potter and the Goblet of Fire

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Vem är bäst?

Harry Potter (Daniell Radcliffe)
19
63%
Ron Weasley (Rubert Grint)
11
37%

Antal röster : 30

Inläggav Yog-Sothoth » mån maj 16, 2005 0:29

Illyria skrev:Draken?

Draken var snygg men det var någon ödla precis innan som såg väldigt plastig ut.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav HeY » tis maj 17, 2005 23:01

Yog-Sothoth skrev:
Illyria skrev:Draken?

Draken var snygg men det var någon ödla precis innan som såg väldigt plastig ut.

Hmm, kan du mena den som simmade under vattnett? Det är typ ngt vattendfolk som är i andra uppgiften har jag för mig!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav sfinx » mån maj 23, 2005 3:02

Eynosh skrev:Tinkerbella, läser du på Tsrf? Du tittar (typ) på Tsrf första admin :) Kul att vi har nått ut till så stora grupper:P

Hur många från TRSF finns här egentligen? Samling vid pumparna.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav Illyria » mån maj 23, 2005 3:09

Jag registrerade mig på forumet men jag har inte skrivit något, bara tittat runt ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Binchy » mån maj 23, 2005 14:05

Förlåt en okunnig, men vad är trsf eller tsrf för något. :?
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav sfinx » tis maj 24, 2005 2:51

Binchy skrev: På engelska har ju böckerna givits ut med minst en utsida med mer vuxet utseende, så det måste ju finnas rätt många vuxna som gillar HP.

Jag tror att förlaget Tiden har sagt att de ska ge ut en vuxen version på svenska med, men jag är inte säker. Själv gillar jag utseendet på de svenska utgåvorna. Jag strävar att ha både de engelska och svenska, men inte de amerikanska för de skiljer sig textmässigt från de engelska och jag förstår inte varför.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav Illyria » tis maj 24, 2005 3:02

Underligt att de amerikanska skiljer sig, tycker de böckerna är för brittiska eller? De har ju exempelvis bytt ut titeln på första boken, från "philopher's stone" till "sorcerer's stone". Löjligt.

De svenska omslagen är helt klart snyggast men numera köper jag enbart de engelska barnböckerna. Börjar bli dags att läsa om böckerna nu igen, brukar göra det inför en ny bok, möjligen att jag denna gången ska lyssna på Stephen Fry's uppläsningar av dem istället.

Binchy TSRF = The Swedish Rowling Fanclub
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav sfinx » tis maj 24, 2005 3:17

Hörböckerna är suveräna, men jag har bara hört Stephen Fry. Jag visste inte att det fanns två inläsare, hur kommer det sig? Är den ena amerikansk?

Har också hört att hörboken kommer samtidigt som boken den 16 Juli, men jag vet inte vem som läser.

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav Illyria » tis maj 24, 2005 3:51

Jag tror att Jim Dale och Stephen Fry båda är britter och jag har ingen aning om varför det finns två inläsningar.

Edit: tydligen läser Jim Dale den amerikanska versionen, men han är från UK :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Binchy » tis maj 24, 2005 8:30

Tack, Illyria, för förklaringen.

Det verkar ju fånigt att ha en amerikansk och en engelsk version. En "översättning" från engelska till amerikanska, vad de hittar på nu för tiden. :rolleyes: (Var tvungen att gå och kolla så att våra var den engelska versionen. Såg då att den femte har vi BARA på engelska...)

Philosopher och sorcerer är ju inte alls samma sak, den ena tänker, den andra trollar.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav Bender » tis maj 24, 2005 10:10

Jim Dale är jätteduktig, och även om den är riktad mot USA så har jag bara märkt det när han läser första bokens titel. Fattar inte riktigt varför dom gjort så men nu kan man iaf välja mellan två uppläsare och det är trevligt.

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav Tob » tor sep 15, 2005 18:44

Verkar som trailern är släppt nu:

http://movies.aol.com/movie_exclusive_harry_potter_goblet_clip

Blev inte alls uppspelt över den. Väldigt mycket cgi effekter verkar det vara och jag fick inte alls någon närvarokänsla. Det kan dock ändra sig, men utifrån trailern, ser det inte alls något vidare ut.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav AKS » tor sep 15, 2005 18:55

Kan inte påstå att jag blev så uppspelt heller. Trailern är sådär. Inte dålig heller, men inte så där "Jag vill se filmen NU!" heller.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » tor sep 15, 2005 19:26

I have objections! Även om den verkar bättre än förra filmen...

Alla effekterna, Beauxbatons hästar och Durmstrangs skepp anländer, draken har nämnts tidigare...
När de pratar i elden har jag inte alls tänkt mig att det ser ut så... I lågarna, inte i askan?
Mad-Eyes öga, what's up with that... inte heller alls som jag tänkt mig de och det såg kasst ut
Gillar inte han som spelar Dumbledore, han gör en usel Dumbledore!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » tor sep 15, 2005 19:30

Jag gillar Gambon mer än Richard Harris. Gambons tolkning av Dumbledore har lite mer kraft och styrka. Inget illa menat om Harris, men Gambon är mer den Dumbledore jag sett framför mig då jag läst böckerna.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » tor sep 15, 2005 19:48

Ingen värme, ingen "klok gammal morfar" med glimten i ögat, men som ändå kan vara sträng om det behövs. Gambon är bara blaha för mig, han står där och gormar ut sina ord utan någon som helst känsla.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » tor sep 15, 2005 19:54

Som jag skrev i början av augusti på TV-Land, för mig uppfyller Gambon alla förväntningar på Dumbledore-karaktären:
Jag föredrar också Gambon som Dumbledore. Richard Harris kändes alldeles för "svag" i rollen. Ja, inte svag som skådespelare naturligtvis, men jag tänkte mig alltid karaktären med mer styrka i rörelser och röstläge och då passar Gambon bättre: föredrar hans tolkning som känns mer stark.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav eynosh » tor sep 15, 2005 19:57

Måste hålla med Illyria. gambon framställer Dumbledore som en högre stående person än "en i gänget". Även om man tycker att han inte ska vara en i gänget så äär han det. Han har humor och som Illyria säger, glimten i ögat. Något som Gambon saknar helt.
Hittat en amerkanska som också tycker om HP, vi ska gå och se den när den kommer ut här nere *yay us*.

Edit: Yay bf för att det går så fort.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav AKS » tor sep 15, 2005 20:03

Det beror nog helt på hur man sett Dumbledore framför sig då man läst böckerna.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Bender » tor sep 15, 2005 21:15

Trailern var sådär... Är inget stort fan av filmerna jämfört med böckerna men tidigare trailers har varit mycket bättre på att vara stämningsfulla.

Föredrar också den första Dumbledore, den nuvarande är inte i närheten av min bild av honom. :?

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav CheeseGuy » tor sep 15, 2005 22:44

GoF ser fortfarande inte alls lika bra ut som den förra filmen, utan ungefär lika tam som de två första. (Illyria och Binchy får säga vad de vill. ;) )

Angeående Dumbledore så är Gambon nog lite närmare vad jag föreställde mig när jag läste boken. Men jag vill inte säga för mycket, för han fick väldigt lite utrymme i den förra filmen.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav CheeseGuy » tis nov 15, 2005 14:05

Från glad-tråden:

Eynosh skrev:Saker som dom tagit bort från trean gör att du inte förstår den. Har man inte läst boken vet man inte hur Lupin kände Harrys mamma eller hur han visste om kartan. Istället har dom smäckt in hur många småscener som helst i den filmen och fått ta bort mer viktiga saker.

Kanske det, men det är ju hur mycket annat som helst som är mycket bättre ändå. Cuarón är till exempel en enormt mycket bättre regissör än Columbus.

Mina förväntningar på fyran har förresten stigit rejält efter att ha läst ett par recensioner. Den verkar riktigt bra, faktiskt. Det ser mörkare ut för de som inte gillade Azkaban för att den inte var precis som boken däremot.

EDIT: det är förresten lustigt hur folk som har läst böckerna säger att filmen är dålig för att de som inte har läst böckerna inte kan förstå allt... (Det är ju uppenbarligen inget problem.)
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav The Ankh » tis nov 15, 2005 14:29

Urr.. jag är på förhand jättebesviken på Mad-eye Moody :-( De e lite trist. Tycker inte heller att hon so spelar Fleur verkar vara speciellt exeptionellt vacker..
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav Illyria » tis nov 15, 2005 16:00

Efter att ha sett bilder på Mad-Eye och hans öga är jag väldigt skeptisk till hur det ser ut. Inte alls som jag tänkt mig från böckerna. Och nej, Fleur verkar inte exeptionellt vacker.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav The Ankh » tis nov 15, 2005 16:08

Och.. den där vattenvarelsen, gissar att det ska föreställe merepeople, i trailern ser väldigt Shrek-animerad ut...
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav Yog-Sothoth » tis nov 15, 2005 17:46

The Ankh skrev:Urr.. jag är på förhand jättebesviken på Mad-eye Moody :-( De e lite trist. Tycker inte heller att hon so spelar Fleur verkar vara speciellt exeptionellt vacker..

Är Moody den lilla simmande varelsen? För den var verkligen inte snyggt animerad.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Illyria » tis nov 15, 2005 17:47

Nej, Mad-Eye Moody är den nya defense against the dark arts-läraren, han med ett magiskt öga.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav eynosh » tis nov 15, 2005 23:38

Dursleys finns inte med alls i GoF. Egentligen är GoF en bra bok att göra film på, man kan skippa mycket från böckerna men ändå få fram en vettig handling.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav sfinx » ons nov 16, 2005 5:14

På söndag bär det av.
Tycker ändå att det ska bli spännande, GoF är en favorit och jag hoppas att de lyckas fånga känslan i den, och det hemska. och hela grejen runt balen.

Enligt aftonbladet och expressen så bör inte barn under elva år gå och se den ens med förälder, och bara med tanke handlingen. Frmför allt:

cedriks död, avkapade händer, men tortyrscener är inget ens för vuxna, ångesten inför tävlingen och hela skolansreaktion.

Däremot har jag aldrig gillat

avsnittet med ägget, det är så frustrerande, så jag hoppas det blir kort

Moody är jag inte heller nöjd med, ögat och allt, men är det en bra skådespelare så kan han ju komma undan med det.

här är min moody,typ, fast jag glömde näsan.

http://i13.photobucket.com/albums/a268/ ... n/Mood.jpg

Lite Lupin försvar, sas, han ser inte ut som jag tänkt mig, men eftersom jag lider av svorbotad crush på David Thewlis sen rätt många år tillbaka, så tycker jag inte att han är så illa.[/spoiler]

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav The Ankh » ons nov 16, 2005 9:51

Avsnittet med äggen? Hmm.. minns inte alls...

Eynosh, håller med, tror på fyran som film. men det återstpr att se på söndag!
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film