Veronica Mars

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Illyria » tor maj 19, 2005 21:26

Jag håller tummarna för att det är sant, väntar med spänning på en pressrelease om dvdn; omslag, widescreen eller ej osv. Borde komma snart, ivarjefall specs?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » tor maj 19, 2005 21:40

Medlemmen på TwoP har dubbelkollat mejlet och kommit fram till följande:

Looking at the e-mail, I see it says "a few bloopers," so "blooper reel" may be my own hyperbole. It could be Paris Hilton flubbing her lines three times.

Vet inte om det gör så stor skillnad, de "blooper reels" som funnits på Buffy/Angel-boxar har ju inte varit så mycket mer än just "a few bloopers". Vi får se...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav CheeseGuy » tis maj 24, 2005 16:32

Från http://www.eonline.com/Gossip/Kristin/Trans/Archive2005/050523d.html (sidan innehåller en massa spoilers för andra serier):
(1x22)From bonafidejeanyus: On Veronica Mars, any idea who is at Veronica's door? Or at least your opinion.
It is a love interest.

From crispykid: Who's at the door? It's killing me! I want it to be Duncan so bad!
How fantastic was that finale? So good! And for now, all I can tell you (because it's a long summer and far too soon to spill) is that the person at the door is indeed a guy, and indeed, someone whom many of you want to see there.

Det passar väl bäst in på Logan?
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Illyria » tis maj 24, 2005 16:40

CheeseGuy skrev:Det passar väl bäst in på Logan?

Fast jag vet inte om jag vill inte att det ska vara Logan...
Vill många att det ska vara Duncan? Isåfall blir jag lite orolig.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Yog-Sothoth » tis maj 24, 2005 16:57

Illyria skrev:
CheeseGuy skrev:Det passar väl bäst in på Logan?

Fast jag vet inte om jag vill inte att det ska vara Logan...
Vill många att det ska vara Duncan? Isåfall blir jag lite orolig.

Jag tycker både Duncan och Logan har psykopattendenser, Duncan med sina utbrott och Logan med sitt galna flin som ger mig rysningar + hetsiga beteende även han. Jag tror den tvålfagre snuten är den mest vettiga kille Veronica har haft att göra med hittills...
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav CheeseGuy » tis maj 24, 2005 18:15

Illyria skrev:Vill många att det ska vara Duncan? Isåfall blir jag lite orolig.

Det tvekar jag på, för han verkar ju inte vara särskilt populär här i alla fall. Det är nog betydligt fler som vill att det ska vara Logan. Annars blir jag lite orolig också. Även om jag gillar Duncan så vill jag absolut inte att han och Veronica ska bli ihop igen.

Ser man bara till reaktionen så tycker jag att Leo känns rimligast, men det finns ju mycket annat som talat emot det. Jag antar att det inte är så många som vill att det ska vara han.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav AKS » ons maj 25, 2005 12:21

Dagens Ausiello om slutet på S1:

"Question: Who is at the door in the season finale of Veronica Mars? — Amanda

Ausiello: Only exec producer Rob Thomas knows for sure. "I don't even know," Kristen Bell told us at UPN's upfront. "They haven't told us yet." Adds her costar Teddy Dunn (Duncan): "I don't know anything about next season. All I know is that the first scene will reveal who's at the door."

Jaha, då kan vi ju utesluta att Veronica tittar mot nån särskild höjd eller så. Undras dock vad hon fick för stage directions för slutscenen iom att RT inte avslöjade vem det var.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » ons maj 25, 2005 17:39

Om cliffhangern: Så hur kan Kristen/eonline skriva så, har RT berättat för henne? Nu känns det som vi är tillbaka på att det kan vara Wallace igen...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Illyria » ons jun 01, 2005 17:11

Question: Will there be any newcomers on the second season of Veronica Mars? — Victoria Artis

Ausiello: I'm hoping to interview Rob Thomas sometime in the next two weeks, so I'll ask him then. Meanwhile, if you've got any burning questions for Mars' main man, send 'em my way! (FYI: Any Q's with the words "door," "behind" or "who's" in them will be discarded immediately.)

Hoppas det blir en intervju, kanske borde testa att skicka in någon fråga också, som inte handlar om dörren.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » ons jun 01, 2005 19:56

Ja! Hoppas verkligen att han får en intervju med RT. Det skulle jag uppskatta nu då det fortfarande är flera månader kvar till S2.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » ons jun 01, 2005 20:48

Matt Roush om ett av sina "most memorable moments" från de bästa seriefinalerna (spoiler 1.22):

After taking a day or so to take a deep breath and fully appreciate the end of a most remarkable season, I decided to go through my notes and list the most memorable moments from the season's best (or, in the case of Idol, most notable) finales. Here are some highlights (in chronological order):

Veronica Mars (May 10) Veronica waives rights to the Kane fortune as Keith tells her it's a moot gesture, because he's truly her dad. A hug. Aww. The discovery of the tape showing Lilly cavorting with her killer, Aaron Echolls. The slut! The cad! Aaron in Lilly's [sic] backseat! Full-bore horror show, with Veronica trapped as a fire rages and Keith slugging it out with Aaron in a messy, ugly fight that, unlike on most TV shows, really looks like it hurts. Dad saves the day, Mom vamooses with the family's $50,000 payday, and Veronica greets an unknown person at the door: "I was hoping it would be you." Oooooh, who? What a great show.

"What a great show." I love you, Roush!!

http://www.tvguide.com/tv/roush/dispatches/

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » fre jun 03, 2005 17:23

Vad är detta?! Hemska rykten inför säsong 2 från Watch with Kristen på Eonline: Veronica Mars: According to sources close to the show, Veronica's second-season pickup came with a suggestion: that producers try to pull in a broader audience closer in demographics to its new time-slot partner on UPN, America's Next Top Model. To do so, the idea was that Veronica should get a female companion, hopefully with a "name" (rumor has it they tossed around the name Tara Reid--though I choose not to believe that), an older love interest and, here comes the hard part, that producers scale back two characters close to Veronica (meaning, they won't be in every episode), and write off a third.

Hope you're sitting down. Because sources in the know tell me someone is getting killed off of Veronica Mars six episodes into the new season. And who it is will rip your heart into itty-bitty pieces.

Though I'm tempted to name this dead man walking so you can write in letters to help save this beloved character and actor, I've been promised a slow, torturous death inside a burning refrigerator if I do, for it will spoil a major upcoming plot point. Hmph.

So, I can only issue this plea to the Powers That Be: Please, if at all possible, do your best not to tinker with the core relationships and core identity of this show. Those of us who have followed and adored Veronica Mars from the very beginning know the trick is not in making this show "better" (it's already creative genius) or "more mainstream" (Kristen Bell is as universally likable as chocolate), but in simply getting the word out. Sure, that isn't easy, but we have mouths. We'll help!

Det låter som ett sjukt dåligt skämt, det får bara inte vara sant. Att ändra så mycket på något som redan fungerar så perfekt är vansinne och alla som är fans nu kommer hata det! Jag hoppas RT vägrar gå med på det isåfall!
Om V ska ha en "female companion" så försvinner Wallace och någon jäkla Tara Reid vill jag inte se, Mac isåfall, och det där older love interest har hon redan haft, att förstöra LoVe låter helt förfärligt. Fan om det är sant!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » fre jun 03, 2005 17:47

Illyria:
Idéerna har jag inga större problem med (även om jag helst ser att Wallace får större roll istället för mindre, t ex), för jag gillar när man skakar om status quo. Även om det innebär att favoritkaraktärer försvinner.

Det stora problemet är om det sker med UPN:s påtryckningar. Tvingar dom Team RT att göra något dom verkligen inte vill, då kan dom knappast sitta där och automatiskt vänta sig stor kvalité.

Och Tara Reid? Nej tack.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Illyria » fre jun 03, 2005 17:55

Jag vill inte se någon iblandning från andra (högre uppsatta, ej insatta) personer - Rob Thomas är skaparen, låt honom och författarna komma med idéerna för serien, något som redan fungerat perfekt.

Jag skulle inte ha något emot om Duncan dödades iofs, han känns rätt useless inför s2.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » fre jun 03, 2005 17:57

adolvsson skrev:Illyria:
Idéerna har jag inga större problem med (även om jag helst ser att Wallace får större roll istället för mindre, t ex), för jag gillar när man skakar om status quo. Även om det innebär att favoritkaraktärer försvinner.

Ja, en del saker låter ju lite tveksamt men jag gillar när saker förändras. Att någon dör är brilliant, sånt älskar jag även om jag älskar karaktären som dör också.
Men karaktärer som Weevil och Duncan kan man ju förstå om dom tonar ner så att dom inte är med i varje avsnitt (Weevil var ju inte med i alla avsnitt förra säsongen heller, så om hans karaktär blir ännu mindre är det väl ok.
Så låt oss säga att det är dom två karaktärerna som blir mindre, karaktären som dör hoppas jag är Logan. För om det inte är Logan så kanske det är Keith! och det vore katastrof.
Så om det händer som jag här skrev tror jag att det kan fungera i fördel för serien.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » fre jun 03, 2005 18:02

Hur kan någon vilja ha Logan död?! Explain please.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav CheeseGuy » fre jun 03, 2005 18:06

Så länge Logan och Keith är kvar och RT inte tvingas till något av UPN eller onda producenter så blir det säkert bra. Men jag är rejält oroad.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Yog-Sothoth » fre jun 03, 2005 18:08

Illyria skrev:Hur kan någon vilja ha Logan död?! Explain please.

Egentligen, hur mycket mer kan han utvecklas? Hans mor och far, hans ex-flickvän... alla dessa trådar är nu ihopknutna och man har fått svar på alla frågor. Han har gått ifrån dreglande psykopat till gullpojke och tillbaka några gånger. Vad kan man göra med honom mer egentligen?

Jag tycker i så fall att Duncan är en mycket mer intressant karaktär, han han varit sluten som en mussla från första början, och man har gradvis sett mer och mer av honom. Jag tror dock det finns mycket att utforska där...
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Illyria » fre jun 03, 2005 19:01

CheeseGuy skrev:Men jag är rejält oroad.

Me too.

Tips: Kristen Bell är med i dagens avsnitt av Deadwood på Tv4.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » fre jun 03, 2005 19:11

Illyria skrev:Hur kan någon vilja ha Logan död?! Explain please.

Vissa personer gillar Logans och vissa gillar Leos.
Jag tycker att Leo är hur härlig som helst och jag tycker att Logan är lite creepy/slemmig.
Jag tror inte att Logan kan tillföra något mer som ingen annan skulle kunna. Då ser jag hellre att han dör och så kan vi lösa det mordet i resten av säsongen, än att t.ex. Keith skulle dö. Keith skulle lätt tillföra mer till utredningen av Logans mord än tvärt om.
Eller om det skulle vara Wallace som dog, nej, det tror jag bara inte att dom skulle göra.
Jag antar att det är möjligt att det skulle kunna vara Duncan eller Weevil som dör annars, men att Keith eller Wallace skulle få mindre roller kan jag inte se. Det skulle inte passa alls.
Jag har även svårt att tro att dom skulle minska Logans roll och att det är större trolighet att Logan dör, än att Keith dör.

Fast å andra sidan brukar mina logiska uträkningar aldrig stämma när jag försöker lista ut vem som ska dö o.s.v.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » fre jun 03, 2005 21:23

Om dessa saker kommit direkt från RT: sweet. Men eftersom de inte gör det: dö för fan!!!

Och då menar jag inte Logan eller Wallace...

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » fre jun 03, 2005 23:27

Neeeej, det får inte vara sant, Illyria! :eek: Får inte. Får INTE. :(

Spoiler hela serien och kommentar till Illyrias spoiler
Om nu en manlig karaktär blir utskriven/mördad och Kristen på Eonline blir så upprörd över det, då måste det vara Keith eller Logan, möjligen Wallace. Vem bryr sig egentligen så mycket om Duncan och Weevil? Inte jag i alla fall. Om Keith dör så försvinner Veronicas och hans underbara far-dotterrelation, den är kärnan i serien, det var det första jag förälskade mig i, i serien. Får inte. Får INTE. :( Och Logan. Dom kan ju inte skriva ut en sån spännande karaktär, nån som fansen älskar (eller älskar att hata) och dessutom en sån bra skådespelare. Vem ska då komma med Logan-oneliners? Sen är jag ju LoVe-shipper, det är bara att erkänna...

Nu blev jag lite ledsen. Jag ska be till tv-gudarna (som ofta verkar vara upptagna med annat, hur kan man annars förklara att F&G, Firefly och Wonderfalls inte ens fick EN säsong?) om att ryktet inte är sant. Och Tara Reid? Är dom galna! Mac som sidekick skulle funka men ingen Tara Reid, snälla.. Nu är jag orättvis mot henne kanske, men det räckte med att Paris Hilton gästspelade. Tara Reid är väl lite för gammal kanske? Nä, UPN, back off, rör inte våran nya favvo-serie, då blir jag skitsur. Eller så är ryktet inte sant, eller handlar om att dom ska döda Sheriff Lamb, och jag har överreagerat alldeles för mycket. Äta popcorn nu...
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Illyria » fre jun 03, 2005 23:34

En sak som inte låter helt hopplös är att det ändå beskrivs som "Veronica's second-season pickup came with a suggestion" så jag hoppas RT tar det som just det och inte mycket mer och sen jobbar på som han vill. Hade varit skillnad om det beskrivits som ett krav?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tinwiel » fre jun 03, 2005 23:46

Jo, hoppas att det har blivit nåt missförstånd nånstans, och att RT är så klok att han förstår att vissa saker får man inte förstöra.. Och att han har möjlighet och styrka att tjafsa med cheferna om dom skulle komma med krav..
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Illyria » fre jun 03, 2005 23:52

Den här Dawn Ostroff (inte säker på efternamnet), men typ chef på UPN, verkade ju väldigt förtjust i serien, så när ett sånt här rykte kommer blir jag väldigt förvirrad, för inte är cheferna dumma?

Nu hoppas jag verkligen Ausiello/Tv Guide får den där intervjun och kommer ta upp detta. Borde genast skicka in en fråga om det till honom ivarjefall, fler källor är bättre än en?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » lör jun 04, 2005 0:39

Lite garanterat trevliga nyheter idag. Television Critics Association har gett ut sina nomineringar för det pris de delar ut:

http://tv.zap2it.com/tveditorial/tve_ma ... 1|,00.html

New Program of the Year

"Desperate Housewives" (ABC)
"House" (FOX)
"Lost" (ABC)
"Rescue Me" (FX)
"Veronica Mars" (UPN)

Individual Achievement in Drama

Kristen Bell ("Veronica Mars")
Matthew Fox ("Lost")
Hugh Laurie ("House")
Ian McShane ("Deadwood")
Kiefer Sutherland ("24")

KB enda tjejen i den senaste kategorin! Yay!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » lör jun 04, 2005 0:51

Väldigt hårt mostånd i båda kategorierna, jag tror tyvärr inte VM eller Ms Bell vinner något, men det hade såklart varit kul om det blev så.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » lör jun 04, 2005 1:11

Måste ärligt säga att Rescue Me är överlägsen alla de andra serierna i New Program (även om jag inte har sett ett endaste avsnitt av Housewives), och att Ian McShane och kanske även Hugh Laurie spöar Kristen som skådisar, men det är ändå roligt att serien uppmärksammas.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Illyria » lör jun 04, 2005 1:16

Jag har inte ens hört talas om Rescue Me tidigare, vad handlar den om, är den värd att se?

Tror antingen Hugh Laurie eller Ian McShane vinner individuellt, en serie är svårare att välja dock, Lost och DH är just populära men andra faktorer spelar säkert in här. Hade varit roligare om t ex House eller VM vann.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » lör jun 04, 2005 1:31

Illyria: http://buffyforum.se/viewtopic.php?t=1268

Ordentligt jävla bra. Längtar enormt efter S2.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film