The O.C.

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Illyria » tis mar 22, 2005 20:47

Håller med om varenda ord i artikeln. Det borde finnas artiklar om (s2)hur Seth har totalförändrats och är numera en barnslig, egoistisk och allmänt hemsk person också?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » tis mar 22, 2005 23:38

Läs det här om ni inte gjort det och var glada:
fox gives 'the o.c.' early 2005-06 season nod
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » ons mar 23, 2005 0:19

Väldigt väntat, trots säsong 2.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav monkeyboy » lör mar 26, 2005 3:32

Vill bara säga att jag aldrig gillade Lindsay...

Nyaste:
Rätt okej faktiskt, om än väldigt förutsägbart på sina håll... Gillar att man plockar in Trey igen, en naturlig omskakare.
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad

Inläggav LWes » sön mar 27, 2005 1:45

monkeyboy skrev:Vill bara säga att jag aldrig gillade Lindsay...

Nyaste:
Rätt okej faktiskt, om än väldigt förutsägbart på sina håll... Gillar att man plockar in Trey igen, en naturlig omskakare.

Jag älskade det senaste avsnittet! Det var hur bra som helst!
Min dröm är att dom gör Zach och Trey till regulars. Det vore perfa.
Trey är så härlig. Hoppas verkligen att han är med för alltid nu.
Det var så fint i slutet när dom åt mat tillsammans.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Noam » lör apr 09, 2005 2:29

2x18
boooooooring, ännu en tråkig New Port tillställning, Trey ställer till det såklart.. otroligt förutsägbart hela avsnittet.. det enda roliga var att Seth och Zach börjar med serien igen
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav Illyria » lör apr 09, 2005 3:57

2x18: Vilket bra och spännande avsnitt! Not. Det enda det blev lite fart och intresse i var Ryan och Seths tjyveri, resten: gäsp.

Det var ju väldigt uppenbart att Trey skulle stjäla ägget. Seth och Marissa var väldigt lugna i det här avsnittet jämför med vad de en gång varit, bra för Seth, Marissa blir bara tristare. Det är tom mer underhållande att störa sig på henne. Alex är som bortblåst och nu är det Ryan som gäller igen? Marissa och Trey har mer kemi än M&R!

Cohens har inte tillräckligt med rum i sitt stora hus så de måste dela sovrum? Det vägrar jag tro på.

Och slutet blev ett stort "jaha", det bara slutade där. Inte helkasst, mest bara trist.

Seth: He surfs, the sings, he tecnically fights crime; maybe Sandy Cohen can be our action hero?
Seth viskar: Wow. He sings, he surfs and he reads minds!

Angående comic/graphic novel, om Seth och Zack gör en, kommer den släppas på riktigt då också? Hade varit lite kul isåfall :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Bender » lör apr 09, 2005 12:32

Nu är jag ikapp! yes! Har sett igenom allt på nån månad(ca 10 ggr längre tid än Qarlsson, som jag värvat till OC-familjen).

Mycket rolig serie och med sköna karaktärer :) Vissa bikaraktärer hade gärna fått stanna. Anna! :o Oliver! ;)

2e18
Jag tycker inte det var något fel på det här avsnittet. Det var flera gånger jag skrattade till och historien var lagom skruvad, precis som det ska vara i ett OC-avsnitt. Jag tycker Trey är ett välkommet inslag, hoppas bara inte det blir nått mellan honom och Marissa som man anar. Verkar som Trey kommer vara med i några avsnitt till iaf. Hoppas inte han försvinner pga att han åker dit eller nått.
Undrar varför Julie kommer hem tidigt? Kanske att Caleb råkat avslöja att han inte gav några pengar till porrslusken.

Ett avsnitt nånstans i mittfållan men stundtals riktigt skoj!

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav LWes » lör apr 09, 2005 16:06

2x18
Jag tycker att det var asbra.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » fre apr 22, 2005 9:57

2x20 The O.C. Confidential: Ett rätt okej avsnitt men lite platt, varken något att hurra över eller direkt klaga på.

Bra att Kirsten sa att hon och Carter skulle åka hem, den sidostoryn fick vi nog av med Rebecca. Seth och Summer och situationen med serietidningen känns inte så intressant som den nu utspelar sig. Samtidigt som jag förstår att Summer bli less på allt så är hon ju inte speciellt stöttande heller och Seth är mest mesig angående allt. Varför tvingades Seth vara kvar på festen när Zack kunde sticka med Summer, det är väl bådas serietidning?

Underlig lösning på fallet med Trey, bara för killen de nu tog fast sålde droger då bevisar ju inte att han gjorde det på förra festen bara för Trey säger det. Gillar att Trey, till skillnad från Ryan, ändå inte är den där helt genomgoda personen för Ryan är skittrist (några knytnävar här och där räknas knappast). Julie och Caleb, gäsp.

Death Cab! Längtar efter nytt album och jag vill se dem live igen. Life off när det du gillar allra bäst med avsnittet är musiken...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav poser » lör apr 30, 2005 0:08

2x21
crap

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Illyria » lör apr 30, 2005 0:23

Hehe, det verkar vara den allmänna uppfattningen, men eftersom jag vägrar vcd så väntar min kommentar till nästa vecka (sändningarna i USA ställdes in pga nån Bush-sak så nästa vecka är det istället två avsnitt, om någon missat anledningen till varför dagens avsnitt inte finns att ladda hem förutom som en crap vcd-rip från kanadensisk tv).
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » lör apr 30, 2005 0:37

Illyria skrev:Hehe, det verkar vara den allmänna uppfattningen, men eftersom jag vägrar vcd så väntar min kommentar till nästa vecka (sändningarna i USA ställdes in pga nån Bush-sak så nästa vecka är det istället två avsnitt, om någon missat anledningen till varför dagens avsnitt inte finns att ladda hem förutom som en crap vcd-rip från kanadensisk tv).

Jag märkte ingen skillnad i kvelitéen men jag brukar inte direkt bry mig om den heller.
Jag såg dock att det var från CTV vilket nvar lite förvånande.

Jag förstår inte vad alla klagar på. Jag tycker serien är lika bra som alltid.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav poser » lör apr 30, 2005 1:04

Det var enorm skillnad i kvalitén, vcd är crap. Fast jag orkar inte vänta en vecka.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Illyria » lör apr 30, 2005 1:04

Kan du inte se skillnad på en hdtv avi-rip och en vcd mpg behöver du starka glasögon.

Nu har jag inte sett det senaste avsnittet men säsong 2 är ju inte alls speciellt bra. Jag sätter alla mina förhoppningar till s3 och att Josh Schwartz kommer reda ut serien tills dess.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Noam » lör apr 30, 2005 1:22

jag tycker serien är fruktansvärt förutsägbar och tråkig som det är nu. Trey klantar sig gång på gång.. man kan ju tycka att badguy/goodguy grejen är utspelad snart.. tydligen inte. Seth totalretardar enormt gång på gång, så otroligt att det inte är trovärdigt för fem öre. Summer är en lika stor retard hon för den delen.. inte heller ett dugg trovärdigt. Kirsten blir alkolist och vänstrar med Carter... kul. Marissa och Ryan ihop igen.. woohaa.. seriens tråkigaste par. SUPER.. not!
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav gaspode » lör apr 30, 2005 1:36

det sjuka är att resten är så dåligt nu att Marissa och Ryan är en bra del av den...

dagens avsnitt var nästan i Oliver-klass.

Alla förutsägbara grejer hände på samma gång iaf, förhoppningsvis avslutas säsongen med tre bra avsnitt nu, men vem tror på det egentligen?
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Illyria » lör apr 30, 2005 1:43

CyberAL: hört talas om spoilermarkering?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Peppe » lör apr 30, 2005 9:44

2x21 detta var ett uselt avsnitt, lite för förutsägbart, den här serien börjar bli tråkig händer aldrig nå nåt, om dom behöver nåt tar dom bara in nån gammal karaktär (trey) så har vi nya problem, ligger å väntar på theresa som ryan gjorde barn med bara, hela säsong 2 har varit ganska halvdann verkar som bara säsong 1 var bra
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav Bender » lör apr 30, 2005 11:47

2x21: Inge vidare... fy fan va tråkiga avsnitt på senaste tiden. Kom på nått nytt och mindre förutsägbart!

Spoiler Säsongsfinalen:
Oliver är med i säsongsfinalen. :x Trodde han var borta för gott så äcklig som den karaktären var! Får man gissa på gisslan/kidnappsdrama typ?! Även Jimmy Cooper är med så han har väl någon speciell anledning att komma hem.

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav Peppe » lör apr 30, 2005 12:13

Bender skrev:2x21: Inge vidare... fy fan va tråkiga avsnitt på senaste tiden. Kom på nått nytt och mindre förutsägbart!

Spoiler Säsongsfinalen:
Oliver är med i säsongsfinalen. :x Trodde han var borta för gott så äcklig som den karaktären var! Får man gissa på gisslan/kidnappsdrama typ?! Även Jimmy Cooper är med så han har väl någon speciell anledning att komma hem.

oliver blä, jimmy cooper e bra :p
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav LWes » lör apr 30, 2005 12:22

Peppe skrev:
Bender skrev:2x21: Inge vidare... fy fan va tråkiga avsnitt på senaste tiden. Kom på nått nytt och mindre förutsägbart!

Spoiler Säsongsfinalen:

oliver blä, jimmy cooper e bra :p

spoiler säsongsfinalen:
Någon kommer tydligen att dö också.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Peppe » lör apr 30, 2005 12:40

nice den här serien börjar bli som en veckolig såpa, inte så bra längre men ändå underhållande :p
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav LWes » fre maj 06, 2005 22:17

2x22
Herregud! KIRSTEN! Tänk om hon dör! NEEEEEEJ!
Annars tyckte jag att det var ett mycket bra avsnitt. och roligt.
Kul att dom spelade det nya Star Wars-spelet som typ bara släpptes för några dagar sedan.
Slutet var fantastiskt. Jag längtar tills nästa avsnitt!!!!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Bender » fre maj 06, 2005 22:35

2x22: Om avsnittet innan var aptråkigt så var väl det här lite bättre.
Men det känns väldigt förutsägbart. Det mesta händelserna är varianter på saker som redan hänt i s1. Nu kommer Ryan gå omkring i nått avsnitt och tro att Marissa gillar Trey. Sen kommer han bli förbannad på Trey när han får vet hur det egentligen är och Trey sticker. Lagom till allt är bra igen mellan Marissa och Ryan så kommer nått annat förstöra.
Dessutom är hela graphic novelgrejen otroligt tråkig. Den funkade ett kort tag men nu är den bara tjatig. Hoppas Summer verkligen spolar både Seth och Zach. Annars blir det Anna-Summer-Seth remake. :rolleyes:
Jag undrar vad som kan vända den här seriens svacka?!?

Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav Illyria » lör maj 07, 2005 1:36

2x21: Josh Schwartz skrev det här avsnittet?! Pinsamt. Bara sista minuterna fungerade (Marissa/Trey på stranden).

2x22: Äntligen ett avsnitt som åtminstone kändes som det var ett OC-avsnitt, men inte överdrivet bra ändå. Med s2-standard blev det väl dock ett av de bättre...

The Battle of Summer, önskar de hade kommit till detta lite tidigare under säsongen, för det långt mer underhållande än allt on/off med Zack eller Seth.

Först är det intressant med hur Marissa försöker undvika Trey och är konstig mot Ryan men sen blir det för mycket. Nu tror Ryan det är något på gång mellan Trey och Marissa, kan de aldrig komma med något nytt? Mest upprepningar från s1 nu...

Kommer bli intressant att se var Julie (och Marissa) ska bli av nu.

Kirsten är dock en sorglig storyline, Carter, otrohet, spritmissbruk, förnekelse... ett tag på väg att bli den nya Marissa, istället en bilkrash. Tänk vad intressant en bilkrash kan bli plötsligt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Illyria » fre maj 13, 2005 9:09

2x23: Seth/Zack/Summer och vem som ska gå till balen eller mötet var en bra storyline, det blev för en gångs skull intressant, och det var tydligt hur besviken Summer var när inte Seth klev ut bilen och det förklarade Seths ansiktsuttryck tidigare. Det blev nästan ett kyssförsäljningsögonblick igen där på scenen, nice. Trevligt att få höra en helt ny Coldplay låt också.

Praktiskt att Theresa (of all people) plötsligt kommer gående när Ryan har glömt hjärnan hemma och hon tänker åt honom. Och ingen överraskning: the baby! Ryan & Marissa, snark.

Kirsten ljuger och Julie förgiftar, eller inte, Caleb, gav hon honom sömnpillerna eller något annat? Caleb är död (I won't miss him) och nu kommer Julie ärva alla pengarna (eller mycket), Kirsten dricker ner sig ännu mer i sorgen och det faktum att hon och Caleb bråkade det sista de gjorde och då kommer hon skylla på Sandy som ville att de skulle spendera kvällen tillsammans...

Med s-2 mått var detta ett bra avsnitt, nu har jag tom förhoppningar om att säsongfinalen kan bli bra nästa vecka.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » fre maj 13, 2005 9:11

Hur fick du hem avsnittet? Jag hittar det ingenstans?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » fre maj 13, 2005 9:18

Från Filelist, kolla här annars. Btefnet verkar ha gått i graven i natt, MPAA har varit framme igen... bastards!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » fre maj 13, 2005 10:03

Illyria skrev:Från Filelist, kolla här annars. Btefnet verkar ha gått i graven i natt, MPAA har varit framme igen... bastards!

Bra ställe, det är alltid ha en backup plan om ens ordinära ställen inte funkar.
Tur att Survivor också fanns. Första saken jag tänkte när jag vaknade var "Yes! Idag är det Survivor!!!!"
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film