Dead like me

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Yog-Sothoth » mån mar 28, 2005 12:25

Jag tycker det känns ibland som att de medvetet har valt karaktärer/skådespelare som inte håller sig inom normen för hur karaktärer/skådespelare "skall" vara. Det är kanske därför serien blev så kortlivad. Vissa verkar störa sig på George också, men jag tycker hon var rätt cool från början.

Jag kom ihåg när jag kollade på piloten, då kollade min flickvän in i rummet och sa, "Söt tjej, men hon pratar som en man.". Jag vet inte, jag tycker hennes röst är rätt nice. :)
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Illyria » tis mar 29, 2005 13:10

Äntligen! Säsong 2 på dvd. 19 juli släpps den, finns bild på boxen under länken :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Binchy » tis mar 29, 2005 13:13

Yog-Sothoth skrev:Jag tycker det känns ibland som att de medvetet har valt karaktärer/skådespelare som inte håller sig inom normen för hur karaktärer/skådespelare "skall" vara. Det är kanske därför serien blev så kortlivad. Vissa verkar störa sig på George också, men jag tycker hon var rätt cool från början.

Jag kom ihåg när jag kollade på piloten, då kollade min flickvän in i rummet och sa, "Söt tjej, men hon pratar som en man.". Jag vet inte, jag tycker hennes röst är rätt nice. :)

Jag tycker inte hon är traditionellt "söt". Men hon har ett intressant ansikte och en spännande röst. Hon var även jättebra i Dolores Claiborne.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav Tinwiel » tis mar 29, 2005 16:35

Yog-Sothoth skrev:Jag tycker det känns ibland som att de medvetet har valt karaktärer/skådespelare som inte håller sig inom normen för hur karaktärer/skådespelare "skall" vara. Det är kanske därför serien blev så kortlivad. Vissa verkar störa sig på George också, men jag tycker hon var rätt cool från början.

Jag tycker att George är hur cool som helst och jag gillar hennes röst. Man vill ju hellre ha en sån röst än en ljus, pipig röst. Ibland tänker jag, speciellt när jag är full och rösten brukar bli lite hmm, gällare, att det skulle vara coolare att ha en mörkare röst. Sen så försöker man prata med mera basröst, men det funkar i 30 sekunder, sen så glömmer man av det, och så får man dessutom konstiga blickar.. :oops: Jepp, då ger man upp det experimentet.

Sen tycker jag att George är söt. :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav qarlsson » tis mar 29, 2005 16:51

Tinwiel skrev:Ibland tänker jag, speciellt när jag är full och rösten brukar bli lite hmm, gällare,

Ny Alien-inspirerad tagline - "På fyllan.. kan bara hundarna höra dig skrika" ;)
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav Tinwiel » tis mar 29, 2005 17:04

Qarlsson skrev:
Tinwiel skrev:Ibland tänker jag, speciellt när jag är full och rösten brukar bli lite hmm, gällare,

Ny Alien-inspirerad tagline - "På fyllan.. kan bara hundarna höra dig skrika" ;)

*skrattar* Så sant, så sant.. :D
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Yog-Sothoth » tis mar 29, 2005 19:43

Ellen Muth är hur gullig som helst. I DLM tycker jag dock att hon ser på gränsen till sjukligt smal ut ibland, och det finner jag inte särskilt attraktivt.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav dizzy » ons mar 30, 2005 14:45

Skulle varit härligt med mer DLM,
men i sommar kommer i alla fall säsong 2 också på DVD (R1.

Bild
""
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby

Inläggav caffeineaddict » ons mar 30, 2005 21:00

Rätt trevligt omslag. Härligt att det är så ensemble-igt istället för George-centrerat. Någon gång får det väl lov att bli de DVD:erna också.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Illyria » ons mar 30, 2005 21:10

S1-dvdn är heller inte direkt George-centrerad. Hoppas det är samma sorts plastomslag osv så även när loggan ändrats lite att se passar ihop.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Yog-Sothoth » fre apr 01, 2005 19:16

Nu har jag sett klart hela serien. Jag har samma tomma känsla i kroppen som efter att jag hade kollat klart på både Buffy, Angel och Firefly. Vilken otroligt bra serie detta var! Och precis som Angel blev bäst i slutet kändes det som att DLM växte exponentiellt under andra halvan av säsong 2.

Är det helt kört att det kommer en tredje säsong? Det var väl rätt nyligen sista avsnittet gick?

Jag saknade egentligen bara ett element i hela serien: fler flashbacks. Dvs flashbacks till allas liv innan de blev reapers. Man kan jämföra detta med alla lysande flashbacks i Angel som ger större djup till de olika karaktärerna. I Angel fanns det minst en flashback för varje viktig vampyr i serien, ofta där man får se hur de blir omvända. På samma sätt hade man kunnat ha flashbackavsnitt i DLM; en för Daisy när hon var filmstjärna, en från det galna 60-talat i England med Mason, etc. De få flashbacks som finns är väldigt trevliga, men det kunde ha varit mer.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav caffeineaddict » fre apr 01, 2005 21:22

Jag har fortfarande inte accepterat att det inte blev en S3. DLM måste fanimig leva kvar i någon form!

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Illyria » ons apr 13, 2005 15:41

Bra pris på s2-dvdn hos Axelmusic: 244 kr (och 10% voucher för förbeställningar)

http://www.axelmusic.com/productDetails/027616923509

(jag hade dessutom en voucher sedan tidigare så jag betalade bara 201 kr för hela säsong 2, det är ett väldigt bra pris!)

Är verkligen allt hopp ute för s3? Tyckte att sist vi hörde något så letade de fortfarande nytt hem... Men det känns ju rätt hopplöst när så här lång tid har gått.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tob » ons apr 13, 2005 16:06

Då kanske man skulle skaffa säsong 2 på DVD istället. Har haft säsong 2 liggandes på hårdisken sen julas men inte blivit av jag har sett det ännu. Har också en vocuher liggandes sen innan på 30 kronor ungefär. Första säsongen var inte så farligt dyr heller. Det där med enhetlighet och liknande är inte alla gånger så nyttigt.

För att bli helt OT, så känns det inte som att priserna på serier-på-dvd har gått neråt en del. Köpte för några dagar sedan Dead Zone S2 till samma pris, 240 kr och även förhansbokade säsong 3 för samma pris.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Illyria » ons apr 13, 2005 16:59

Tob skrev:Har haft säsong 2 liggandes på hårdisken sen julas men inte blivit av jag har sett det ännu.

Jag hade s2 på hdn men efter jag beställt dvdn raderade jag hela mappen och nu har jag 5 lediga gig. Dubbelt trevligt.

Och shame on you för att du inte har sett s2 ännu.
Senast redigerad av Illyria ons apr 13, 2005 19:52, redigerad totalt 2 gånger.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav poser » ons apr 13, 2005 18:41

Damn va billigt, nu blev jag väldigt sugen.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav KarinMee » tis maj 10, 2005 23:48

Har precis köpt första säsongen och såg några avsnitt idag. Måste bara säga "I'm lovin it!".

Äntligen en riktigt bra serie som INTE läggs ner efter första säsongen. Jag är så lycklig!
"See? No matter how good a boy you are - God doesn't want you!"
Darla, Angel 2x5

"Death is like sex in high school… If you knew how many times you missed having it, you'd be paralyzed."
George, Dead Like Me 1x13
Användarvisningsbild
KarinMee
Minion

Inläggav poser » tis maj 10, 2005 23:50

KarinMee skrev:Har precis köpt första säsongen och såg några avsnitt idag. Måste bara säga "I'm lovin it!".

Äntligen en riktigt bra serie som INTE läggs ner efter första säsongen. Jag är så lycklig!

De la ner den efter den ännu bättre 2:a säsongen istället, så det gjorde lite ondare.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav KarinMee » ons maj 11, 2005 22:01

Åhh skit. Varför är jag alltid så sen?
Darla, Angel 2x5

"Death is like sex in high school… If you knew how many times you missed having it, you'd be paralyzed."
Användarvisningsbild
KarinMee
Minion

Inläggav Zaxx » ons maj 11, 2005 23:05

Spelar ingen roll... den är placerad precis under Buffy/Angel i min rangordning ändå... väntar på S2 så jag kan kolla igenom allt igen!.. Den boxen kommer bli mumma
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav KarinMee » tor maj 12, 2005 22:08

Jag ska köpa s2 så snabbt som möjligt. Fortfarande djupt besviken dock.
Darla, Angel 2x5

Användarvisningsbild
KarinMee
Minion

Inläggav Zaxx » fre maj 13, 2005 0:37

Seriöst, det är den mest SJUKA nedläggningen någonsin!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav Illyria » fre maj 13, 2005 0:41

Zaxx skrev:Seriöst, det är den mest SJUKA nedläggningen någonsin!

Det finns liknande horribla exempel, t ex Wonderfalls, Firefly och MSCL. Och nu Carnivàle också.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » fre maj 13, 2005 0:46

Illyria skrev:

Det finns liknande horribla exempel, t ex Wonderfalls, Firefly och MSCL. Och nu Carnivàle också.

Jo, men Carnivále och DLM hade överlevt sin osäkra första säsong, så man skulle tycka att tv-bolaget faktiskt ville satsa på de serierna. Wonderfalls och Firefly -- hur lysande de än var -- hade inte riktigt det stödet. Det är därför nedläggningen av DLM och C känns så fullkomligt bisarra.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav poser » fre maj 13, 2005 1:06

Dead like me gjorde så jävla ont, sådär så att man kände att det inte var värt att börja kolla på nya serier.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Zaxx » fre maj 13, 2005 1:33

poser skrev:Dead like me gjorde så jävla ont, sådär så att man kände att det inte var värt att börja kolla på nya serier.

Håller med... känns nästan som om det var det som pajjade lite för mig... Hade sett Buffy.. underbar.. hade sett Angel underbar.. visste redan då att de skulle läggas ner innan jag var klar... böjade se på DLM o Arrested.. wiie...

BLAM.. intresser för serier utnyttjades och hängdes upponer .. :/
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav KarinMee » fre maj 13, 2005 17:04

Jag fattar ingenting av detta. Hade inte DLM många tittare eller varför?
Darla, Angel 2x5

Användarvisningsbild
KarinMee
Minion

Inläggav caffeineaddict » sön maj 15, 2005 13:27

Illyria skrev:

MSCL? Jag är seg idag.

Alla de andra nedläggningarna är precis tokbisarra, men jag håller nog Firefly som allra värst då de andra åtminstone fick till hyfsade säsongsavslutningar. Fast just nu svider ju Carnivale-nedläggningen så jävla mycket....
Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Illyria » sön maj 15, 2005 13:35

MSCL = My So-Called Life, föregångaren till dagens alla "ungdomsserier".
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » sön maj 15, 2005 13:35

caffeineaddict skrev:MSCL? Jag är seg idag.

My So-Called Life.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film