Sämsta Buffy/Angel avsnittet? (varning för spoilers)

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Inläggav CheeseGuy » mån jan 24, 2005 9:37

fanimej skrev:The Harsh Light of Day, Varför?
Jo, innan spike kommer upp ur underjorden med gemen så är campus befolkat med massor av människor.. sen helt plötsligt så är alla borta när spike så passade passar på att besöka buffy, lite pinsamt faktiskt (kanske bara är jag som stör mig på det).

Så du tycker att det är det sämsta avsnittet, bara p.g.a. det? :D

Välkommen förresten!
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav fanimej » mån jan 24, 2005 15:11

CheeseGuy skrev:[quote="fanimej"

Så du tycker att det är det sämsta avsnittet, bara p.g.a. det? :D

Välkommen förresten![/quote]

Nä det gör jag väl inte, inte det sämsta avsnittet pga av det, men för att vara en serie som är så väl genomtänkt och genomarbetad så kändes det lite vääl bra timing, om inte omöjligt att Spike ska kunna träffa Buffy helt ensam mitt på dagen på campus (som också har/borde ha säkerhetsvakter, det är ju trots allt Sunnydale, fast det kanske bara är på natten de har det, om ens då) utan att någon märker något eller ingriper (förutom Xander som kommer och får lite stryk).

Tack förresten!

Som tidigare i tråden nämts så har vi ju också Doublemeat Palace, vet inte varför men jag kanske var helt trött på hamburgare och sånt då när jag såg det.

Bad Eggs, rent storymässigt så tyckte jag inte det var någon höjdare. Demonägg? Går inte läraren på Sunnydale High School och handlar ägg i affären som vanliga människor? Utförandet av storyn var bra men själva idén är jag inget fan av.
Xander: Nice. Look who's got a bad case of Dark Prince envy.
Dracula: I have no interest in you. Leave us.
Xander: No, we're not going to (imitates Dracula's accent) leave you. And where'd you get that accent Sesame Street? One, two, three — three victims. Mwah, ha, ha, ha!
Buffy: Xander, I'm pretty sure that's Dracula.
Xander: Wow, really? Hey, sorry, man, I was... just jokin' around.
Användarvisningsbild
fanimej
Minion

Inläggav CheeseGuy » mån jan 24, 2005 15:24

fanimej skrev:
CheeseGuy skrev:
fanimej skrev:Så du tycker att det är det sämsta avsnittet, bara p.g.a. det? :D

Välkommen förresten!

Nä det gör jag väl inte, inte det sämsta avsnittet pga av det, men för att vara en serie som är så väl genomtänkt och genomarbetad så kändes det lite vääl bra timing, om inte omöjligt att Spike ska kunna träffa Buffy helt ensam mitt på dagen på campus (som också har/borde ha säkerhetsvakter, det är ju trots allt Sunnydale, fast det kanske bara är på natten de har det, om ens då) utan att någon märker något eller ingriper (förutom Xander som kommer och får lite stryk).

Tack förresten!

Det har du nog rätt i, men det kändes ändå lite extremt att kalla det för det sämsta avsnittet bara p.g.a. det. Det finns ju gott om betydligt värre misstag i andra avsnitt, t.ex. tidslinjefelet i Innocence (som jag tycker är ett av de bästa avsnitten).
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Isabella » mån apr 10, 2006 0:34

Tyvärr har jag några avsnitt som jag ej gillar:
Inca mummy girl
Reptile boy
Bad Eggs
Helpless
Beer bad
Where the wild things are (Löjlig)
Alla The initiative avsnitt
Buffy Vs. Dracula
Spiral
Edit: för att inte missuppfattas så menar jag att Alla avsnitt som handlar om The Initiative och Adam är ganska så tråkiga.
Senast redigerad av Isabella mån apr 10, 2006 18:27, redigerad totalt 2 gånger.
Isabella
Scooby

Inläggav CheeseGuy » mån apr 10, 2006 8:49

Isabella skrev:Alla The initiative avsnitt

Verkligen? Avsnittet The Initiative är ju helt fantastiskt. The Yoko Factor och New Moon Rising är också väldigt bra. Tycker jag.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Tea » mån apr 10, 2006 10:27

Säger som de flesta andra.. DMP är inte en favorit. I robot... inte heller så bra, däremot har jag lite sympati för buffy i beer bad, vilken faktisk gör den helt okej...

Help är ett jättebra avsnitt tycker jag och cassie spelar toppen...

ännu bättre sen i conversations with dead people iofs

Säsong 4 har en del avsnitt som är så där... mjamjamja:iga men är ändå i helhet en bra säsong.
=
Jag som faktiskt gillade riley första gångerna jag såg säsongerna (lite mindre nu när man sett dom fler gånger, fast jag tycker väl fortfarande att Buffy kanske är lite väl orättvis mot sina män ibland)

Säsong 6 och sju är annars de bästa säsongerna. Alla andra säsonger har några avsnitt som man faktiskt helre hoppar över.
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad

Inläggav eriked » mån apr 10, 2006 10:41

CheeseGuy skrev:

Verkligen? Avsnittet The Initiative är ju helt fantastiskt.
Jag det är ju härligt, med Buffy och Xander som bryter sig in haha (det är väl det avsnittet? annars: :oops: )

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav CheeseGuy » mån apr 10, 2006 11:09

eriked skrev:
CheeseGuy skrev:

Jag det är ju härligt, med Buffy och Xander som bryter sig in haha (det är väl det avsnittet? annars: :oops: )

Nej, det är Goodbye Iowa. The Initiative har ledsen Willow, slow-motion-fight mellan Xander och Harmony, och en impotent Spike.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Forever Chosen » mån apr 10, 2006 11:40

Kommer inte på nått speciellt för tillfället. Men både Buffys och Angels första säsonger innehåller en hel del skitavsnitt
A slayer with family and friends. That sure as hell wasn't in the brochure!
Användarvisningsbild
Forever Chosen
Scooby

Inläggav Isabella » mån apr 10, 2006 18:24

Jag menade alla avsnitt som handlar om Adam och The initiative. Vissa har sina roliga stunder men för det mesta är de tråkiga.
Isabella
Scooby

Inläggav eriked » mån apr 10, 2006 18:49

CheeseGuy skrev:
eriked skrev:
CheeseGuy skrev:

Nej, det är Goodbye Iowa. The Initiative har ledsen Willow, slow-motion-fight mellan Xander och Harmony, och en impotent Spike.
Detta var ju ruskigt pinsamt, men jag kommer ändå ihåg att jag gillade Initiative men ett nytt försök, det är väl i initiative som Riley förösker få Willow att hjälpa honom att stöta på buffy? i så fall hoho, Cheese?

Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav CheeseGuy » mån apr 10, 2006 20:09

eriked skrev:
CheeseGuy skrev:
eriked skrev:
CheeseGuy skrev:

Detta var ju ruskigt pinsamt, men jag kommer ändå ihåg att jag gillade Initiative men ett nytt försök, det är väl i initiative som Riley förösker få Willow att hjälpa honom att stöta på buffy? i så fall hoho, Cheese?

Japp. "And remember, if you hurt her, I will beat you to death with a shovel."

Isabella skrev:Jag menade alla avsnitt som handlar om Adam och The initiative. Vissa har sina roliga stunder men för det mesta är de tråkiga.

Men du kan väl inte ogilla The Yoko Factor?
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Isabella » mån apr 10, 2006 20:18

CheeseGuy skrev:
eriked skrev:
CheeseGuy skrev:
eriked skrev:
CheeseGuy skrev:

Japp. "And remember, if you hurt her, I will beat you to death with a shovel."

Isabella skrev:Jag menade alla avsnitt som handlar om Adam och The initiative. Vissa har sina roliga stunder men för det mesta är de tråkiga.

Men du kan väl inte ogilla The Yoko Factor?

Okej.. Nu var det länge sedan jag så dem avsnitten men jag kommer ihåg att jag inte var så förtjust i den. Ska skaffa 4:ans box någongång detta år och då får vi jag se om den är bättre än vad jag kommer ihåg.
Isabella
Scooby

Inläggav buffymon » mån apr 10, 2006 23:11

sämsta avsnitt: The Yoko Factor. Avskyr Adam och det enda avsnitt där jag tycker Spike är tråkig.

Sedan allt med The Initiative...och Riley *gääääsp*
Skamlös reklam för mina Spuffy fics: http://buffymonmon.livejournal.com/
Användarvisningsbild
buffymon
Minion

Inläggav buffymon » mån apr 10, 2006 23:14

jag tycker DMP får ofötjänt mycket kritik. jag tycker det är kul, lite larvigt kanske, men underhållande. Som videon som Buffy tvingas titta på när hon kommer som nyantställd...ewww:-) Och så innehåller det ju även sweet Buffy löööving:-)
Användarvisningsbild
buffymon
Minion

Inläggav eriked » tis apr 11, 2006 1:05

buffymon skrev:jag tycker DMP får ofötjänt mycket kritik. jag tycker det är kul, lite larvigt kanske, men underhållande. Som videon som Buffy tvingas titta på när hon kommer som nyantställd...ewww:-) Och så innehåller det ju även sweet Buffy löööving:-)
men... skriv ut avsnittsnamnet :cry: Dead Man's Party är ju inte direkt en höjdare heller, Double Meat Palace är inte heller någon höjdare. Fast jag tror att jag föredrar DMP ( :P )

Double Meat Palace alltså, den har en lite mer oldschool buffy-feeling vilket kan vara skönt som omväxling

Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav buffymon » tis apr 11, 2006 1:24

eriked skrev:
buffymon skrev:jag tycker DMP får ofötjänt mycket kritik. jag tycker det är kul, lite larvigt kanske, men underhållande. Som videon som Buffy tvingas titta på när hon kommer som nyantställd...ewww:-) Och så innehåller det ju även sweet Buffy löööving:-)
men... skriv ut avsnittsnamnet :cry: Dead Man's Party är ju inte direkt en höjdare heller, Double Meat Palace är inte heller någon höjdare. Fast jag tror att jag föredrar DMP ( :P )

[/size]

*huvudvärk*
:D

Dead Man´s Party hade jag visst förträngt...
Användarvisningsbild
buffymon
Minion

Inläggav love_buffy_4ever » tis apr 11, 2006 17:07

hmmm svår fråga.... men jag tycker inte att Him är dåligt, eftersom jag diggar buffy (sarah) stort när hon "förför" han med jackan. haha, hon är ju så bra på när det gäller att sexa till sig om nån fattar vad jag menar... =P hon är bara så bäst i "cruel intentions" också.

ett annat bra buffy-avsnitt är OMWF, tycker jag. the gift är också bra..

är lite skeptisk till de flesta avsnitten i säsong 1. dom känns ju faktiskt rätt så B emellanåt.. tur att serien blev bättre än bäst sen!
Användarvisningsbild
love_buffy_4ever
Minion

Inläggav love_buffy_4ever » tis apr 11, 2006 17:08

och allt med riley o the initiative, det är såååå segt!!! orka. riley skulle aldrig varit med i buffy. han är seg!!!
Användarvisningsbild
love_buffy_4ever
Minion

Inläggav Forever Chosen » tis apr 11, 2006 21:53

love_buffy_4ever skrev:och allt med riley o the initiative, det är såååå segt!!! orka. riley skulle aldrig varit med i buffy. han är seg!!!

Håller med till viss del, Riley är ju helt klart den sämsta karaktären i Buffy under alla 7 säsonger. Trots att även han hade sina stunder
Användarvisningsbild
Forever Chosen
Scooby

Inläggav eynosh » tis apr 11, 2006 22:04

Forever Chosen skrev:
love_buffy_4ever skrev:och allt med riley o the initiative, det är såååå segt!!! orka. riley skulle aldrig varit med i buffy. han är seg!!!

Håller med till viss del, Riley är ju helt klart den sämsta karaktären i Buffy under alla 7 säsonger. Trots att även han hade sina stunder

Bah, Struntprat. Adam var sämre :D
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Forever Chosen » tis apr 11, 2006 22:09

eynosh skrev:
Forever Chosen skrev:

Bah, Struntprat. Adam var sämre :D

Okej då, men han var som tur var inte med i mer än 7-8 avsnitt. Så han var ju snarare en gästskådis.
Användarvisningsbild
Forever Chosen
Scooby

Inläggav Isabella » ons apr 12, 2006 11:11

Riley var tråkig men Adam sög.. Det är den sämsta Big bad genom tiderna alltså.
Isabella
Scooby

Inläggav CheeseGuy » ons apr 12, 2006 11:24

Isabella skrev:Riley var tråkig men Adam sög.. Det är den sämsta Big bad genom tiderna alltså.

(Spoiler för Angel)Jasmine är värre.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav twistability » ons apr 12, 2006 11:31

Isabella skrev:Riley var tråkig men Adam sög.. Det är den sämsta Big bad genom tiderna alltså.
The First & The Master är i ungefär samma klass.
Give yourself up to the allure of
Catcher in the rye
The future’s swathed in stars and stripes
Användarvisningsbild
twistability
Minion

Inläggav Isabella » ons apr 12, 2006 12:01

twistability skrev:

Själv tycker jag de är bättre då men alla tycker väl olika.
Isabella
Scooby

Inläggav love_buffy_4ever » tis apr 18, 2006 17:28

Isabella skrev:
twistability skrev:

Själv tycker jag de är bättre då men alla tycker väl olika.

The First är den bästa big bad, tycker jag.
väldigt psykande emellanåt, t.ex. när han var buffy, men bra iaf
Användarvisningsbild
love_buffy_4ever
Minion

Inläggav buffymon » sön maj 28, 2006 13:42

hm..svårt.
Buffy vs Dracula hamnar i alla fall högt uppe på en lista över dåliga avsnitt. De skulle ha kunnat hitta på så många roliga saker genom att ta in Dracula men istället så blev det helt misslyckat. Dracula a la Buffy ser ut som Harald Treutiger på droger och är bara löjlig.

sen finns det en hel del Riley avsnitt jag inte gillar. Den karaktären drar ned många avsnitt han är med i. Han är bara så gääääääääääääääääääsp

jag är förvånad över att så många tycker att DMP är dåligt - jag fnittrar alltid hysteriskt åt monstret som ser ut som ett penishuvud och sen innehåller det ju flera Spuffy moments. Och lite fast food bashing är jag alltid positiv till! :D
Användarvisningsbild
buffymon
Minion

Inläggav eriked » sön maj 28, 2006 18:23

hmm jag som gillar Dracula, massa roliga scener... tittade om början av s1 i helgen dock (första halvan) och Teacher Pet är rätt illa faktiskt. Lika så Never kill a boy...
Senast redigerad av eriked sön maj 28, 2006 19:49, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav Tea » sön maj 28, 2006 18:53

jag vill lägga till "Some Assembly Required" på min usellista.. hade tom förträngt det avsnittet...

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle

Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad

FöregåendeNästa

Återgå till Allmänt om BtVS