caffeineaddict skrev:I love that crazy old (dead) fart, och även om det såklart är en dokumentär som hyllar honom så gör den inte så utan att se problemen i så väl hans liv som en del av hans arbete. Inte en helt svartvit bild av en tokigt fascinerande människa. 4 / 5
AKS skrev: Älskade musiken i (och själva scenen i sig) den sista shootouten. Riktigt sweet och kul att Dan och Ben samarbetar. Och som sagt: bra musik också.
AKS skrev:Eden Lake
Bra brittisk "skräck". Jag sätter skräck inom citattecken eftersom den räknas som skräck, men den är liksom sin egen genre. "Brutal thriller" skulle kanske beskriva den bäst eftersom den är våldsam, men den har inte den där sortens "någon hoppar fram bakom ett träd"-inslag som en skräckfilm har.
AKS skrev:Fick lust att se Army of Darkness nu. Har sett The Evil Dead och var sådär förtjust = okej film, men inte så mycket mer. Uppföljaren har jag dock inte sett och känner inte för det nu heller. Så, kan jag se Army of Darkness utan att se Evil Dead II? Eller bör jag ens? Är tvåan bättre än första filmen?
AKS skrev:Är tvåan bättre än första filmen?
caffeineaddict skrev:har enormt svårt att veta vad som räknas som 2007 och 2008 utan IMDb, och då är de flesta filmer ni räknar upp 2007:or. Det andra alternativet är väl att göra som AKS och lista av alla filmer jag sett 2008, men det känns inte heller riktigt rätt. Kanske helt enkelt dags att göra en 2007-lista, på riktigt? Eller gjorde jag redan en sån förra året?
wyndham skrev:Min bästa ovän (Mein liebster Feind - Klaus Kinski) var den senaste filmen jag såg. Werner Herzog berättar om sin relation med skådespelaren Klaus Kinski som hade huvudrollen i flera av hans filmer. Bitvis vansinnigt roligt, framför allt när Herzogs egen galenskap överskuggar Kinskis. Lite svårt att inte skratta på "fel ställen" blir det, eftersom Herzog själv dubbar sin tyska till engelska med en brytning lika bred som Preussiska riket.
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare