kuriren.nu skrev:"Entourage", "Dr Who", "Sleeper cell", "Dr Who", "Supernatural" och "Life on Mars". Det är de nya utländska serier SVT tänker bjuda publiken på i höst.
"Entourage", som redan visats på Canal Plus, är HBO-serien om en ung skådis på väg framåt i Hollywood, som varit en stor kritikerfavorit de senaste åren. Den tredje säsongen börjar visas i sommar i USA.
Den brittiska evighetsserien "Dr Who" har piffats upp och hade nypremiär på BBC häromåret. Den första säsongen har Christopher Eccleston från "28 dagar senare" i huvudrollen som den tidsresande doktorn. Till den andra säsongen övertogs rollen av David Tennant.
Den tiodelade miniserien "Sleeper cell" handlar om en FBI-agent som infiltrerar en terrororgrupp som planerar en attack i Los Angeles.
Utöver de nya serierna tänker SVT även börja visa den sista säsongen av "Vita huset" samt den andra säsongen av "Veronica Mars" i september. "Sopranos" återkommer också till rutan, med start i augusti. (TT Spektra)
Glorificus skrev:Skummade precis igenom min lokaltidning och snubblade över den här lilla SVT-updaten:kuriren.nu skrev:"Entourage", "Dr Who", "Sleeper cell", "Dr Who", "Supernatural" och "Life on Mars". Det är de nya utländska serier SVT tänker bjuda publiken på i höst.
"Entourage", som redan visats på Canal Plus, är HBO-serien om en ung skådis på väg framåt i Hollywood, som varit en stor kritikerfavorit de senaste åren. Den tredje säsongen börjar visas i sommar i USA.
Den brittiska evighetsserien "Dr Who" har piffats upp och hade nypremiär på BBC häromåret. Den första säsongen har Christopher Eccleston från "28 dagar senare" i huvudrollen som den tidsresande doktorn. Till den andra säsongen övertogs rollen av David Tennant.
Den tiodelade miniserien "Sleeper cell" handlar om en FBI-agent som infiltrerar en terrororgrupp som planerar en attack i Los Angeles.
Utöver de nya serierna tänker SVT även börja visa den sista säsongen av "Vita huset" samt den andra säsongen av "Veronica Mars" i september. "Sopranos" återkommer också till rutan, med start i augusti. (TT Spektra)
Härligt! får se om man laddar ner s2 trots det. Fast man lär nog se SVT visningar med resten av familjen oavsett. Men det vore ju gosigt att få diskutera s3 med er i höst!kuriren.nu skrev:den andra säsongen av "Veronica Mars" i september.
Off skrev:Efter att ha lyssnat på kommentatorspåret till piloten av Odyssey 5 är jag ÄN mer förbannad. Vilka visioner Coto hade! Det enda som tröstar litegrand är att Coto verkligen vill berätta sin story och därmed inte avslöjar de stora hemligheterna i serien.
noike skrev:Off skrev:Efter att ha lyssnat på kommentatorspåret till piloten av Odyssey 5 är jag ÄN mer förbannad. Vilka visioner Coto hade! Det enda som tröstar litegrand är att Coto verkligen vill berätta sin story och därmed inte avslöjar de stora hemligheterna i serien.
Och med tanke på vad han berättade, så måste det som hölls hemligt vara något överjävligt stort. Men ändå. Serien hade varit episk i dess sanna bemärkelse.
A bear skrev:Alla tjatar om O5 - vad är det, hur långt är det, är någon man känner igen med? Nyfiken nu.
noike skrev:A bear skrev:Alla tjatar om O5 - vad är det, hur långt är det, är någon man känner igen med? Nyfiken nu.
SF-serie på jorden. Peter Weller i en av huvudrollerna. 19/20 avsnitt -- beroende på om man räknar piloten som en eller två.
A bear skrev:Låter ju faktiskt uppkollbart. Eller vänta nu, var det den du nämnde i Sthlm, som jag tyckte lät som Star Trek IV?
noike skrev:A bear skrev:Låter ju faktiskt uppkollbart. Eller vänta nu, var det den du nämnde i Sthlm, som jag tyckte lät som Star Trek IV?
Ja. *Mummel, mummel* Och du har så fel att det gör ont i min själ.
A bear skrev:noike skrev:A bear skrev:Låter ju faktiskt uppkollbart. Eller vänta nu, var det den du nämnde i Sthlm, som jag tyckte lät som Star Trek IV?
Ja. *Mummel, mummel* Och du har så fel att det gör ont i min själ.
Jaja. Jag tar och kollar upp vid tillfälle. Men så fort de säger något om att rädda valar...
A bear skrev:Låter ju faktiskt uppkollbart. Eller vänta nu, var det den du nämnde i Sthlm, som jag tyckte lät som Star Trek IV?
CheeseGuy skrev:Nu har jag sett de tre första Odyssey 5-avsnitten. Jag hittade gamla kommentarer (från 2004-2005) om de första avsnitten här, och det verkar som att folk inte var riktigt lika imponerade då. Tycker ni så fortfarande? För jag tyckte att de här avsnitten var jävligt bra.
Och den här serien förtjänar en egen tråd.
Off skrev:http://www.hollywoodreporter.com/thr/television/feature_display.jsp?vnu_content_id=1002576393
Jag tittar på väldigt få av serierna som ligger på topp 50.
noike skrev:Off skrev:http://www.hollywoodreporter.com/thr/television/feature_display.jsp?vnu_content_id=1002576393
Jag tittar på väldigt få av serierna som ligger på topp 50.
Jag ser på två av serierna på topp 50.
· CHAPPELLE'S SHOW (COMEDY_CENTRAL)
3rd season premiere - 7/9/06 at 9:00 PM
AKS skrev:Chappelle's Show S3 närmar sig...· CHAPPELLE'S SHOW (COMEDY_CENTRAL)
3rd season premiere - 7/9/06 at 9:00 PM
http://www.thefutoncritic.com/calendar. ... w=whendoes
Tob skrev:Sent ute, men tv-tips, en dokumentär om serieskpare i hollywood på Svt 2 nu.
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare