Smallville

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tinwiel » lör nov 12, 2005 17:20

5x07

Jävlar, det här var spännande!

Jag gillade avsnittet skarpt! Vad var sant och vad var inte sant? :eek: Lex sårade uttryck i ögonen på slutet. Vad vill professorn/Braniac egentligen? Det var väl han som skickade stenen till Lana, han spelar vän till Clark men jag tror att han är en skurk.

Chloe: I'll die before I'll betray you.

:eek: Kan det vara en viktig replik inför framtiden eller är det jag som övertolkar?

Jag tycker inte att Tom Welling är en dålig skådis, om han verkar tråkig ibland är det snarare för att Clark är så som karaktär, det beror nog inte på Toms skådespeleri, han verkar fixa det mesta.. det är inte för mycket överspel i alla fall, det gillar jag. Men Lex är ju bäst såklart.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav HeY » sön nov 13, 2005 2:35

5x07
Mycket bra och mycket spännande. Nu börjar Smallville ta sig lite igen och går mer till arcen, fortsätt så! JM är verkligen bra, han tillför en spänning i serien som aldrig funnits. Vad var det han gjorde med kryptoniten i slutet, sög han ut kraften så den blev en vanlig sten eller ngt? Jag undrar vad han verkligen är där för.

Trailer, 5x08

Det verkar som om även detta kommer bli ett superavsnitt, men inte kan det vara Martha som kommer bli den som dör. Jag hade själv väntat mig Jonathan (vilket inte skulle göra så mycket) så det hoppas jag mest på utav "de han älskar".

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav AKS » sön nov 13, 2005 11:20

HeY skrev:5x07
Vad var det han gjorde med kryptoniten i slutet, sög han ut kraften så den blev en vanlig sten eller ngt? Jag undrar vad han verkligen är där för.

Jag tror det var en del av honom som han lagt till stenen. Han verkar vara gjord av det där à la T-1000 i T2. I ett av de tidigare avsnitten tog han ju död på en vakt genom att genomborra vakten med "delar av sig själv".
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » tis nov 15, 2005 17:14

JM blir en regular? Från eonline.com:
I hear they’re in talks with James Marsters to make him a series regular. No word yet on if he’s going to sign. I know his children live here in L.A., so it might be a tough sell.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » tis nov 15, 2005 18:35

Låt oss hoppas. Det skulle vara kul (även om det verkligen inte är ett måste -- trots att det var JM som gjorde att jag gav Smallville en andra chans). Iofs så kanske de inte har råd med Kristin Kreuk om han blir regular... aaah, sweet dreams! :)

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » tis nov 15, 2005 18:41

Men är inte JM en

Big Bad? Hur kan han då bli en regular? Big bads brukar ju bara vara med en säsong (förutom Lex och Lionel) och sen får dom på nöten. Eller det kanske inte är så i Smallville? Fast dom kan säkert göra nåt intressant av det, att Braniac är kvar på jorden och "jävlas" med Clark.. En värdig motståndare, indeed..
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav LWes » tis nov 15, 2005 19:10

Tinwiel skrev:Men är inte JM en

Big Bad? Hur kan han då bli en regular? Big bads brukar ju bara vara med en säsong (förutom Lex och Lionel) och sen får dom på nöten. Eller det kanske inte är så i Smallville? Fast dom kan säkert göra nåt intressant av det, att Braniac är kvar på jorden och "jävlas" med Clark.. En värdig motståndare, indeed..

Men Smallville har ju aldrig haft en Big Bad på samma sätt som Buffy hade (för Buffy kan man ju säga en eller flera för varje säsong som varit med i många avsnitt den säsongen) medan jag inte kan komma på någon sån i Smallville där fienderna varit med högst 2-3 avsnitt, och Lex och Lionel har ju som sagt varit med hela tiden, så om Brainiac blir en regular så kan dom säkert ha honom ond/god som både Lex och Lionel varit. Gör en del goda saker men är ändå oftast ond.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tinwiel » tis nov 15, 2005 19:21

LWes skrev:
Tinwiel skrev:Men är inte JM en

Men Smallville har ju aldrig haft en Big Bad på samma sätt som Buffy hade (för Buffy kan man ju säga en eller flera för varje säsong som varit med i många avsnitt den säsongen) medan jag inte kan komma på någon sån i Smallville där fienderna varit med högst 2-3 avsnitt, och Lex och Lionel har ju som sagt varit med hela tiden, så om Brainiac blir en regular så kan dom säkert ha honom ond/god som både Lex och Lionel varit. Gör en del goda saker men är ändå oftast ond.

Du har rätt Lwes, jag jämförde med Buffyverse men Smallvilles format är något annorlunda. Med den utgångspunkten så hoppas jag att JM blir regular. Hoppas också att dom, som du säger, gör som med Lex och Lionel, att dom låter honom hålla sig i gråzonerna när det gäller ondska/godhet. Men Lex är ändå bäst. Och Louis.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Off » tis nov 15, 2005 19:26

Är inte detta smallvilles sista säsong? Isåfall hade det väl funkat ganska bra med en Big Bad.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav LWes » tis nov 15, 2005 19:36

Off skrev:Är inte detta smallvilles sista säsong? Isåfall hade det väl funkat ganska bra med en Big Bad.

Vem vet...
Med 7th Heaven som alslutas denna säsong tror jag inte att dom lägger ner Smallville som tillsammans med Gilmore Girls tydligen är The WB's starkaste serier.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » tis nov 15, 2005 20:39

Det har gått rykten om att det var sista säsongen, men TV-kanalen i Canada som gick ut med den informationen skrev ett brev och bad om ursäkt till antingen Smallvilles producenter eller The WB. Det är alltså inte planerat att S5 blir sista säsongen, och med de tittarsiffror Smallville har nu (den står sig bra på torsdagarna) så lär det nog bli en S6.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav eynosh » tis nov 15, 2005 20:46

AKS skrev:Det har gått rykten om att det var sista säsongen, men TV-kanalen i Canada som gick ut med den informationen skrev ett brev och bad om ursäkt till antingen Smallvilles producenter eller The WB. Det är alltså inte planerat att S5 blir sista säsongen, och med de tittarsiffror Smallville har nu (den står sig bra på torsdagarna) så lär det nog bli en S6.

Hörde när S2 gick att det skulle bli sju säsonger. Men det går väl inte och räkna på egentligen..
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav AKS » tis nov 15, 2005 23:25

Hmmm... Låter inte så intressant tycker jag, men lycka till, herr Rosenbaum!

Michael Ronsebaum skriver manus till tv-seriepilot

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » ons nov 16, 2005 0:13

AKS skrev:Hmmm... Låter inte så intressant tycker jag, men lycka till, herr Rosenbaum!

Michael Ronsebaum skriver manus till tv-seriepilot

Hmm, ja, jag tycker väl inte heller att det låter så spännande, men jag har ingen aning om hur duktig han är på att författa tv-serier. Så lycka till! Bara han inte får för sig att sluta som Lex, det skulle vara katastrofalt. Fast om Smallville bara fortsätter i en eller två säsonger till så kan han säkert stå ut... (och ja, jag vet att det är helt hopplöst att önska en fortsättning på serien, i Metropolis.. men det skulle vara kul).
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav The Buffster » ons nov 16, 2005 10:48

Illyria skrev:JM blir en regular? Från eonline.com:
I hear they’re in talks with James Marsters to make him a series regular. No word yet on if he’s going to sign. I know his children live here in L.A., so it might be a tough sell.

Lite sen är är jag, men James som regular = yay, yay, YAY! Jag var lite tveksam till om jag skulle orka fortsätta med Smallville nästa säsong (fast så bra som Lex är så hade jag nog ändå gjort det), men om James blir en regular så finns det givetvis ingen tvekan.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav eynosh » fre nov 18, 2005 19:21

5x08
Nej, nej, nej nej!!!! Jag vill ju se mer av JM =/ Hoppas han kommer tillbaks, skulle inte vara första gången i en serie han gör det =D.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Tam » fre nov 18, 2005 21:12

Eynosh skrev:5x08
Nej, nej, nej nej!!!! Jag vill ju se mer av JM =/ Hoppas han kommer tillbaks, skulle inte vara första gången i en serie han gör det =D.

Kommer inte JM tillbaka så heter jag Bellman. Dom två senaste avsnitten har varit riktigt bra faktiskt.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav Off » fre nov 18, 2005 21:15

5x08

Man ber om fler fighter och det får man. Bra avsnitt. Synd att mamman inte dog bara.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav AKS » fre nov 18, 2005 23:14

5.8

Julklappar kommer tydligen i förväg ibland... Ännu ett avsnitt utan Lana!!!! YAAAY! YAY x 1000 faktiskt. Och Lionel Luthor hade en snygg slips där i sista Lionel/Lex-scenen.

Annars var jag väl inte överdrivet imponerad av det här avsnittet. Missförstå mig inte, det är bättre än de vanliga freak of the week-avsnitten, men jag tyckte avsnittet kändes lite slappt på något vis.

Synd att man förknippar JM så mycket med BtVS också. Då Fine skulle försöka döda Clark med den där kristallen eller vad sjutton det är så tyckte jag det såg ut som han skulle stak:e honom och då togs jag ut ur Smallville och började tänka på Spike. I vanliga fall är det ingen nackdel att börja tänka på Spike, men i detta fall hade jag gärna sluppit det.

Bra avsnitt, men jag är inte överdrivet imponerad. Ingen Lana dock!!!!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav The Buffster » lör nov 19, 2005 16:44

5.08 Ja alltså jag räknar helt kallt med att James kommer tillbaka för annars var det inte ett värdigt slut för honom alls. Han sista avsnitt måste bli betydligt bättre.

Synd som sagt att mamman inte dog. Fast om nu någon kommer att dö så hoppas jag ännu hellre på pappan. Han är verkligen helt fruktansvärd.

Och som AKS sa, ingen Lana = yay!

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav HeY » lör nov 19, 2005 23:47

5x08
Riktigt bra avsnitt, bättre än förra till och med. Säsongen börjar ta sig, fortsätter den i den här stilen så stämmer The WB's ord i trailern om säsong 5 "This season will be legend". Den kommer iaf bli det om man jämför övriga säsonger av Smallville. JM får inte vara död, han (och Lois) är ju det bästa som hänt Smallville. Han har gett en helt ny spänning i serien och passar i perfekt. Han måste komma tillbaka!
Ännu ett avsnitt utan Kristin. Inte så farligt tycker inte jag, hon brukar aldrig ha några stora moment själv i avsnitten ändå. Bara när det gäller hon och Clark. De får göra Lana lite intressantare för om jag ska vara ärlig så är det inte så jätteofta som hon är riktigt intressant och spännande. Men jag gillar henne ändå, vill inte att hon ska dö. Men jag undrar också vad det är med Lionel. Tror ni att han fortfarande har lite Jor-El inuti sig ändå? Hur annars kan han veta så mycket?

JM's framtid:
Enligt imdb har han inte gästat ngt mer hittils och de måste väl ligga iaf ett par avsnitt framåt med inspelningen. Men jag hoppas stort, det skulle vara en bra julklapp!

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav LWes » sön nov 20, 2005 13:17

AKS skrev:5.8

Och Lionel Luthor hade en snygg slips där i sista Lionel/Lex-scenen.

Ja, den var riktigt snygg.
och avsnittet var riktigt bra.
Han lär ju inte vara död, det tror jag inte, det skulle vara tråkigt.

[/spoiler]
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav sjostrand » ons nov 23, 2005 17:02

Jag följer inte den här serien egentligen, men av någon anledning tänkte jag börja avsnitt 5.1 :D
Någon som vet hur långt de har kommit på tv nu?
Användarvisningsbild
sjostrand
Big Bad

Inläggav HeY » ons nov 23, 2005 17:13

sjostrand skrev:Jag följer inte den här serien egentligen, men av någon anledning tänkte jag börja avsnitt 5.1 :D
Någon som vet hur långt de har kommit på tv nu?

I sverige har de kommit till 4x22 men serien har uppehåll nu. I USA har de visat till 5x08. Om du ska börja med 5x01 borde du se 4x22 också, det är dubbelavsnitt!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav sjostrand » ons nov 23, 2005 20:43

Tackar!
Då ska jag alltså börja titta när de börjar visa nya avsnitt. Synd att jag missade 4.22 då. Får väl leta i vänskapskretsen om det är någon som har det...
Användarvisningsbild
sjostrand
Big Bad

Inläggav The Buffster » fre dec 09, 2005 18:11

5.09 Ett Lex centrerat avsnitt. Yay! Superbra tyckte jag. Drömscenerna var jobbiga att se, jag tycker så himla synd om Lex. Jag gillade även att det inte slutade med att Lex bestämde sig för att ändra sig helt. Det hade bara känts löjligt. Clark är snygg men Lex har så himla mycket utstrålning att jag nog ändå tycker att han är sexigare. Särskilt i alla scener i det här avsnittet som inte var drömscener. Jävlar.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav eynosh » fre dec 09, 2005 18:15

5x09
Ett vackert avsnitt. Tycker om att vi nu den utlösande Lex-faktorn. Juligt värre med jultomten också =).
Mellanavsnitt-->bra avsnitt.
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Off » fre dec 09, 2005 20:37

5x09 DZ borde lära sig något om julavsnitt av Smallville.

Allt som behövs är att man slänger in lite "everyone i ever loved has died" och en Lex som till slut sätter sig längst bak i bussen utan några samvetskval tillsammans med alla merry X-mas.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav AKS » fre dec 09, 2005 21:53

5.9
Efter tio minuter tänkte jag så här: "Lana kommer att dö så att Lex kan välja den "onda" sidan." Och det var ju precis vad som hände. Synd att upplägget var så förutsägbart. Jag menar, vi vet ju att Lex inte kommer att bli "god" så det enda alternativet var att göra drömvärlden så smärtsam att han inte skulle vilja ha den. Tyvärr vill han väl fortfarande har Lana: "I want it ALL." Och det gör mig så less. Visst, hon är vacker, men att alla, precis alla, blir förälskade i henne? Så jävla tröttsamt. 90% av meteorfreaksen (inkluderat de kvinnliga) och Clark och Lex och hej och hå har varit eller är kära i henne. Nog för att få en att vilja spy, särskilt då Chloe som är söt, smart och rolig inte haft en enda pojkvän (vad jag vet) förutom ett nyp med Jimmie-snubben på Daily Planet. Visst. Lana kunde gärna få dö vad mig anbelangar.

Förutom de saker jag nämnt ovan så fann jag dock avsnittet underhållande. Ett typiskt Smallville-avsnitt vad gäller underhållningsvärde skulle jag vilja påstå.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » lör dec 10, 2005 16:44

Från Kristin (eonline):

More good news: Sources tell me Supernatural and Smallville are definitely going at least another season, and might even share a night together next year. I'll waste away in Supernaturalville anytime, baby.

http://www.eonline.com/Gossip/Kristin/A ... 51209.html
(Passa er för spoilers för alla möjliga serier, antar jag.)

Jag gillar Smallville S5 så om detta stämmer så är jag glad.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film