One Tree Hill

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav HeY » tor okt 12, 2006 20:17

The Buffster skrev: (spoiler 4.03) Och Peyton har fått lockarna tillbaka. YAY! Jag tänkte faktiskt på det förra veckan, att jag saknade lockarna. Det var ju precis som Glory nämnde rätt uppenbart förra veckan att det var stalkern som dök upp på trappan och inte brorsan. Peyton väggen, scary.

Nej, så någon hade redan haft den upptäckten när han dök upp på trappan. Jag som kände mig så tidig efter 2 minuter av detta avsnittet. Aldrig får man vara först med ngt :cry:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Glorificus » tor okt 12, 2006 20:28

Nytt OTH-avsnitt, yay! Jag har tänkt på det då och då under hela dagen, så fort jag fått en ledig tanke.

The Buffster skrev: (spoiler 4.03) Egentligen är det helt obegripligt hur den här serien påverkar mig så mycket, ärligt talat så rann det några tårar ner för mina kinder i början av matchen, när Nathan satte flera skott på raken.

För mig kom tårarna under Naley-scenen i slutet... Haleys osäkerhet i hela avsnittet och Nathan som mår dåligt, som leder fram till den scenen där Haley först bara ligger med ryggen mot Nathan när hon pratar med honom. Helt underbar scen. Jag måste dra till med samma citat: "Do I have a little head?" Awwww! Naley!
:lovebunny:
Ooh, och Lucas replik när han och Haley satt i trappan (som svar på att de alltid ska vara vänner): "Always. 'And forever!'" :D :D

The Buffster skrev: (spoiler 4.03) Sen är det helt jävla obegripligt hur dom på något sätt ändå lyckas få den här Rachel är intresserad av Nathan grejen att fungera. Jag borde som sagt hata det, men jag gör det ändå inte.

Exakt! Jag blir arg på Rachel (och tycker hon är psycho), rädd för Nathan och Haleys skull, men samtidigt tycker jag det är ett bra inslag i historien. Kanske för att Nathans reaktioner skrevs/spelades så bra? Och det gav oss ju t.ex. den underbara sovrumsscenen.

The Buffster skrev: (spoiler 4.03) Mouth har som jag nämnde tidigare tappat enormt som karaktär, men hela new guys dialogen var riktigt rolig. Kan dom bara lägga ner hans Rachel obsession så blir det nog bra. Samma gäller faktiskt Brooke, att hon har tappat enormt som karaktär, tiden då hon var min favorit känns oerhört avlägsen, känns knappt som om jag gillar henne längre.

Tss, jag tycker både Mouth och Brooke blivit bättre och bättre som karaktärer. Brooke växte enormt i mina ögon under hela säsong 3. Tidigare var jag inte överförtjust i henne (men jag kanske kan uppskatta hennes egenheter bättre vid en omtitt). Mouth gillar jag också hur han blivit mer och mer av en initiativtagare, plus att han ofta har härliga repliker. I det här avsnittet skrattade jag högt åt allt han sa på festen! Drunken Mouth! :D Det var flera fina Mouth/Lucas-scener i det här avsnittet också.

"Derek" tycker jag ingenting om än så länge. Han spelades ju ned rätt rejält, och det är nog smart när det är en "new guy".
;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav The Buffster » tor okt 12, 2006 20:38

Glorificus skrev:Tss, jag tycker både Mouth och Brooke blivit bättre och bättre som karaktärer. Brooke växte enormt i mina ögon under hela säsong 3. Tidigare var jag inte överförtjust i henne (men jag kanske kan uppskatta hennes egenheter bättre vid en omtitt). Mouth gillar jag också hur han blivit mer och mer av en initiativtagare, plus att han ofta har härliga repliker. I det här avsnittet skrattade jag högt åt allt han sa på festen! Drunken Mouth! :D Det var flera fina Mouth/Lucas-scener i det här avsnittet också.

När Mouth såg bandet där Brooke pratade om honom, som jag ser det så har ingen av dom varit bättre än då. Jag vill ha dom som vänner igen, det saknar jag. Vill inte att Mouth ska vara kär i Rachel.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Glorificus » tor okt 12, 2006 20:52

The Buffster skrev:När Mouth såg bandet där Brooke pratade om honom, som jag ser det så har ingen av dom varit bättre än då. Jag vill ha dom som vänner igen, det saknar jag. Vill inte att Mouth ska vara kär i Rachel.

Nej, nu har de spelat ut det med Mouth/Rachel en gång, så det håller jag med om att de gärna får lämna. Däremot är det lite trevligt att det finns en karaktär som Rachel är mer sig själv (?) med, någon som hon verkar lyssna på. Kanske kan komma väl till pass framöver.

Intressant idé ändå, att Mouth gör ett till rättframt försök nu när Cooper är ur bilden. Som om han tänkte att det var för Coopers skull som Rachel inte var intresserad av honom tidigare... och så får han den här kallduschen, när hon inte vill ha honom nu heller. :( Så jag tyckte ändå om de bitarna i det här avsnittet... tror jag ser det som att det handlade mer om Mouth och hur han ser på sig själv än om Rachel.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav LWes » tor okt 12, 2006 21:13

4x03
Yay, dom nämnde Chris Keller. Det gjorde mig glad :rolleyes:
Jag tycker att basketen är grymt tråkig. Jag tycker att sport är väldigt tråkigt om det inte är i One Piece. :o
Jag blev lite besviken när jag insåg att Derek var sjuk i huvudet, men i efterhand gör det mig uppspelt, för det kan bli fantastiskt och läskigt! :o
Senast redigerad av LWes tor okt 12, 2006 22:14, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Glorificus » tor okt 12, 2006 21:19

LWes skrev:3x03

Haha, jag blev också jätteglad. Och sen skrattade jag åt mig själv som blev så uppspelt över att de sa ett namn. ;)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Reunion » tor okt 12, 2006 21:39

403

Nu när ni drog upp Chris börjar jag spekulera ifall det var han som räddade Nathan i och med att han och Keith har värdens fluffhår! :o

Tyler Hiltons nya album kommer väll nu i slutet av året? eller är det nästa år?
Reunion
Demon Fodder

Inläggav HeY » tor okt 12, 2006 22:12

Jag tycker att basketen är grymt tråkig. Jag tycker att sport är väldigt tråkigt om det inte är i One Piece. :o
Jag blev lite besviken när jag insåg att Derek var sjuk i huvudet, men i efterhand gör det mig uppspelt, för det kan bli fantastiskt och läskigt! :o

3x03, lite sifferfel då vi är på säsong 4 ;)

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav LWes » tor okt 12, 2006 22:15

HeY skrev:

äsh, 3, 4 bara ett års skillnad.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav HeY » tor okt 12, 2006 23:05

LWes skrev:
HeY skrev:

äsh, 3, 4 bara ett års skillnad.

Tomato - Tomatoo ;)

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav The Buffster » tor okt 19, 2006 18:38

(spoiler 4.04) Jag älskar det fortfarande faktiskt. Men i det här avsnittet var det dock några saker som störde mig. Deb är t ex inte en person som jag egentligen någonsin har brytt mig om och nu är hon mest irriterande. Känns också som om dom har gjort henne överdrivet hemsk, som när hon valde pillren framför Nathan. Sen så gillar jag inte Peyton och hennes stalker heller, även om scenen med den prostituerade som fick klä ut sig till Peyton är en sån scen och den typen av mörker som jag aldrig kan låta bli att ÄLSKA. Men det att han försöker sabotera mellan Peyton och Lucas är bara jobbigt.

Men utöver dom klagomålen så gillar jag det. Nathan och Rachel, jag är fortfarande i chock, men det fungerar faktiskt för mig. Att det nu har visat sig att det är Haley som är gravid, vilket tillslut var så uppenbart att det blev löjligt, gillar jag inte. Nu kanske det här låter jättehemskt men jag tycker nog faktiskt att hon ska göra abort, inte för Nathans skull utan för sin egen. Hon har ju också planer. Men fan, det bästa hade varit om hon aldrig blev gravid för nu kommer antingen barnet att bli en jobbig del av serien och skapa onödiga problem mellan Nathan och Haley men om hon gör en abort så kommer hon säkert att bli jättedeprimerad över det.

Jag gillar Karen och Dan scenerna så mycket, och jag hade verkligen önskat att Dan aldrig dödade Keith. För nu kan det, som jag nämnt tidigare, aldrig sluta på annat sätt än att Karen litar mer och mer på Dan tills hon får reda på det och då så finns det väl inte ens en liten chans till att hon skulle förlåta.

Brooke och Mouth scenen gav mig lite hopp om att jag kanske kan få tillbaka det jag har saknat hos dom karaktärerna som jag egentligen alltid har gillat bäst i scenerna med varandra.

Dom har använt Post Blue nu i två avsnitt på raken och jag måste bara säga att jag älskar den låten.

Plus att dom nämnde Chris Keller igen, :lovebunny: .

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Glorificus » tor okt 19, 2006 19:19

The Buffster skrev:Jag älskar det fortfarande faktiskt. Men i det här avsnittet var det dock några saker som störde mig.

Samma här. Det här var ett mellanavsnitt som kunde ha genomförts mycket bättre. Men det är ju OTH, så jag älskade det i alla fall. :D

The Buffster skrev:Plus att dom nämnde Chris Keller igen, :lovebunny: .

Hihi, ja, två gånger till och med! Underbart hur han inte ens är med men ändå blir det sådär Chris Kellerigt bara de nämner hans namn. :D :D
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav poser » tor okt 19, 2006 19:35

The Buffster skrev:Dom har använt Post Blue nu i två avsnitt på raken och jag måste bara säga att jag älskar den låten.

That makes us two!

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav OTH » tor okt 19, 2006 19:48

The Buffster skrev: (spoiler 4.04) Nu kanske det här låter jättehemskt men jag tycker nog faktiskt att hon ska göra abort, inte för Nathans skull utan för sin egen. Hon har ju också planer. Men fan, det bästa hade varit om hon aldrig blev gravid för nu kommer antingen barnet att bli en jobbig del av serien och skapa onödiga problem mellan Nathan och Haley men om hon gör en abort så kommer hon säkert att bli jättedeprimerad över det.

Avsnitt 4.04
Jag har för mig att Mark inte fick igenom en abort. I så fall hade det antagligen varit Brooke som hade fått graviditeten.

Annars tyckte jag också det var ett riktigt bra avsnitt om vi bortser från Rachel och hela Maxim grejen. Helt onödigt och jag förstår inte varför de hade med det.
Användarvisningsbild
OTH
Demon Fodder

Inläggav Off » lör okt 21, 2006 12:46

Bah jag ligger efter. 4x03 var helt fantastiskt iaf. Jag älskar verkligen OTH mer än jag borde.

Whitey trying to hold me down! Skillz borde vara med i varje ruta film
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav LWes » mån okt 23, 2006 18:38

OTH skrev:Rachel och hela Maxim grejen. Helt onödigt och jag förstår inte varför de hade med det.

Förmodligen för att få pengar från Maxim så att dom har råd med alla sina regulars :o så onödigt var det nog inte.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Off » tis okt 24, 2006 21:31

4x04 Jag älskar OTH. JAG ÄLSKAR DET! Sista scenen!!!!!
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav OTH » tis okt 24, 2006 21:36

LWes skrev:
OTH skrev:Rachel och hela Maxim grejen. Helt onödigt och jag förstår inte varför de hade med det.

Förmodligen för att få pengar från Maxim så att dom har råd med alla sina regulars :o så onödigt var det nog inte.

För mig är det helt onödigt. De flesta som tittar på denna serie är tonåringar/ungdomar. Det är inget som passar in i serien, och de fick inte ens med det i något bra sammanhang. OTH har gjort flera tabbar redan utan att tänka sig för att det är många tonåringar som faktiskt tittar på denna serie.
Användarvisningsbild
OTH
Demon Fodder

Inläggav Off » tis okt 24, 2006 21:43

OTH skrev:
LWes skrev:

För mig är det helt onödigt. De flesta som tittar på denna serie är tonåringar/ungdomar. Det är inget som passar in i serien, och de fick inte ens med det i något bra sammanhang. OTH har gjort flera tabbar redan utan att tänka sig för att det är många tonåringar som faktiskt tittar på denna serie.

Ja tonåringar har ju aldrig gillat att titta på halvnakna tjejer. Med tanke på hur mycket sex som är med i serien i vanliga fall ser jag inga direkt problem med det. Det är ju inte björnes magasin goes wild.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Glorificus » tis okt 24, 2006 22:05

Off skrev:4x04 Jag älskar OTH. JAG ÄLSKAR DET! Sista scenen!!!!!

:D Ja! OTH ftw!!
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Peppe » tor okt 26, 2006 11:57

4x05 Fyfan vad dåligt :D[/spoiler]
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav HeY » tor okt 26, 2006 17:32

Peppe skrev:4x05 Fyfan vad dåligt :D[/spoiler]

Håller inte med, men det var alldeles för överspelat. Det var en ganska trovärdig story, som överspelades och inte lyckades funka så bra som möjligt. Men dåligt tycker jag inte det var, har sett sämre [och definitivt sett bättre!]

EDIT: Slutet måste jag ändå säga var hemskt!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav The Buffster » tor okt 26, 2006 19:23

EDIT: Här hade jag skrivit ett inlägg, men pga extrem trötthet och förvirring så blandade jag ihop två avsnitt så glöm det jag skrev...
Senast redigerad av The Buffster tor okt 26, 2006 19:43, redigerad totalt 1 gång.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav LWes » tor okt 26, 2006 19:30

Jag tyckte verkligen inte att det var dåligt. Klart en av dom bästa avsnittet på ett bra tag skulle jag istället kalla det!
4x05
Fejk-Derek var så otroligt sjuk i huvudet. Jag gillade allt det, och att han sen var försvunnen var också bra för framtiden. :o
Riktiga Derek verkar bra och cool.
Jag gillade också twisten med att han den där andra killen visade sig vara en ny lärare. :)
Senast redigerad av LWes tor okt 26, 2006 22:52, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav HeY » tor okt 26, 2006 22:25

Okej, jag såg 4x05 igen och nu kan jag kommentera lite med spoilermarkeringar då jag har "a bigger view" av avsnittet.
Positivt:
* Naley! De handlade moget, realistiskt och var underbara tillsammans. Haleys reaktioner var inte mer än väntande och man känner verkligen oron hos henne. Nathan handlade extremt modigt och bevisar att hans dåliga gener inte är allt. Han lyckades göra den som Dan inte kunde, vilket var smart skriver tycker jag. Det gav ungefär ett slut mot detta.
* Hillary Burton är så otroligt vacker att jag nästan drömmer bort mig i varje scen hon är med i. Lockigt hår ska hon har utan tvivel, gud vad vacker hon är. I andra titten försökte jag också kolla på hennes skådespelar prestationer i avsnittet och de var inte alls tokiga de heller. Hon känns äkta, trots att henne plot inte var bäst skriven (eller regisserad för den delen!).
* Brooke. Hon var inte irriterande detta avsnittet som hon varit lite i nu i början. Hela grejen med läraren kan bli riktigt intressant och detta känns mer som att det kan bli riktigt bra till skillnad mot Peytons stalker som inte riktigt funkade (men hade kunnat göra om någon mer kompetent haft hand om uppgöresen).
* Rachel. Äntligen tar hon till sunt förnuft och släpper Nathan. Hyffsat moraliskt och ganska moget. Dock så tror jag inte hon hade backat undan om Haley inte varit gravid. Hon vet ju iaf sina gränsen. Eller ja, inte om man tittar på att hon kan ta en gift make utan skuldkänslor, men antagligen så ser hon det inte så eftersom de bara går i high school fortfarande. Jag skulle antagligen inte heller ta det så fullt seriöst om två i min klass var gifta så hennes agerande är faktiskt inte så knäppt när man tänker på det.

Negativt:
* Derek, var ska jag börja? Usel skådespelare (hans skrik och galenskap var inte det bästa genomfört, kan dock berott på dåliga direktioner från regisör och inte på skådespelaren), dålig genomförd uppgörelse och helt och hållet extremt orealistiskt slut på det. En ung man på 20 års åldern, inte speciell kraftigt byggd, tar inte och slår ner två killar (som båda typ är större), går oberörd från två snytingar i ansiktet, oberörd med ett kraftigt slag av en lampa i bakhuvudet och sedan kan falla 5-7m från ett fönster; och sedan resa sig upp och gå. Från det fallit borde han brytit antingen, axel, arm, ben, revben, nacke eller ja vad som helst. Han borde bryta något från ett sånt fall tycker jag. Inte går huvudet fritt från skador när man faller baklänges från ett fönster. Då fallet var ganska högt och huvudet är tyngst på kroppen borde han nästan fallit på huvudet om man tittar på hur hans fall startade. Ja jag tycker helt enkelt inte om det. THRILLERVARNING! Hallå, detta är ingen thrillerserie utan en serie för framför allt ungdommar om ungdommar och den ska försöka varea realistiskt och relaterbar till ungdommar. Men istället får vi en stalker (som visst är realtistisk, men inte på detta sätet) som jagar en flicka till världens thriller musik och lika oslagbar som galningar brukar vara i thrillers (notera Scream mördaren!). Är det bara jag som ville skrika ut till regissören att detta inte är någon dålig Thrillerfilm!? Jag tror nämligen på att det inte var manus fel, utan att om han regisserat på annat sätt, tagit mindre thriller och mer "freaky" lung typ Alias/Lost musik så hade det funkat bättre. Okej, en ändring skulle gjorts i manus, han skulle varit mindre oslagbar och inte rest sig i slutet utan dött eller hamnat i koma. Nej, nu ska jag inte skriva mer om denna stalker story då jag tror jag fått fram mina största problem med den. Tro mig när jag säger att jag tror storyn hade kunnat funka .. den gjorde bara in det!

Mer negativt kan jag nog inte komma på, det var nog bara stalkern som var mitt problem. Kan säga att jag gillade allt som inte hade med det och göra.

Mitt slutbetyg: Ett bra avsnitt som borde haft en mer skicklig regissör [och en mini manusändring] .. antagligen det jag gillar minst av 4x01-05.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav eynosh » tor nov 02, 2006 11:00

Skulle det inte komma ett avsnitt idag?
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Glorificus » tor nov 02, 2006 12:35

eynosh skrev:Skulle det inte komma ett avsnitt idag?

Ja, man tycker det... :cry:

Men resten av månaden verkar det vara varje vecka.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav carre » lör nov 04, 2006 14:21

why no otyh?
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav Glorificus » tis nov 07, 2006 1:59

Jag har OTH-abstinens... :( Och så måste man vänta tills på torsdag. Madness!
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav carre » tis nov 07, 2006 11:31

Glorificus skrev:Jag har OTH-abstinens... :( Och så måste man vänta tills på torsdag. Madness!

det är INTE ok!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film