av HeY » tor okt 26, 2006 22:25
Okej, jag såg 4x05 igen och nu kan jag kommentera lite med spoilermarkeringar då jag har "a bigger view" av avsnittet.
Positivt:
* Naley! De handlade moget, realistiskt och var underbara tillsammans. Haleys reaktioner var inte mer än väntande och man känner verkligen oron hos henne. Nathan handlade extremt modigt och bevisar att hans dåliga gener inte är allt. Han lyckades göra den som Dan inte kunde, vilket var smart skriver tycker jag. Det gav ungefär ett slut mot detta.
* Hillary Burton är så otroligt vacker att jag nästan drömmer bort mig i varje scen hon är med i. Lockigt hår ska hon har utan tvivel, gud vad vacker hon är. I andra titten försökte jag också kolla på hennes skådespelar prestationer i avsnittet och de var inte alls tokiga de heller. Hon känns äkta, trots att henne plot inte var bäst skriven (eller regisserad för den delen!).
* Brooke. Hon var inte irriterande detta avsnittet som hon varit lite i nu i början. Hela grejen med läraren kan bli riktigt intressant och detta känns mer som att det kan bli riktigt bra till skillnad mot Peytons stalker som inte riktigt funkade (men hade kunnat göra om någon mer kompetent haft hand om uppgöresen).
* Rachel. Äntligen tar hon till sunt förnuft och släpper Nathan. Hyffsat moraliskt och ganska moget. Dock så tror jag inte hon hade backat undan om Haley inte varit gravid. Hon vet ju iaf sina gränsen. Eller ja, inte om man tittar på att hon kan ta en gift make utan skuldkänslor, men antagligen så ser hon det inte så eftersom de bara går i high school fortfarande. Jag skulle antagligen inte heller ta det så fullt seriöst om två i min klass var gifta så hennes agerande är faktiskt inte så knäppt när man tänker på det.
Negativt:
* Derek, var ska jag börja? Usel skådespelare (hans skrik och galenskap var inte det bästa genomfört, kan dock berott på dåliga direktioner från regisör och inte på skådespelaren), dålig genomförd uppgörelse och helt och hållet extremt orealistiskt slut på det. En ung man på 20 års åldern, inte speciell kraftigt byggd, tar inte och slår ner två killar (som båda typ är större), går oberörd från två snytingar i ansiktet, oberörd med ett kraftigt slag av en lampa i bakhuvudet och sedan kan falla 5-7m från ett fönster; och sedan resa sig upp och gå. Från det fallit borde han brytit antingen, axel, arm, ben, revben, nacke eller ja vad som helst. Han borde bryta något från ett sånt fall tycker jag. Inte går huvudet fritt från skador när man faller baklänges från ett fönster. Då fallet var ganska högt och huvudet är tyngst på kroppen borde han nästan fallit på huvudet om man tittar på hur hans fall startade. Ja jag tycker helt enkelt inte om det. THRILLERVARNING! Hallå, detta är ingen thrillerserie utan en serie för framför allt ungdommar om ungdommar och den ska försöka varea realistiskt och relaterbar till ungdommar. Men istället får vi en stalker (som visst är realtistisk, men inte på detta sätet) som jagar en flicka till världens thriller musik och lika oslagbar som galningar brukar vara i thrillers (notera Scream mördaren!). Är det bara jag som ville skrika ut till regissören att detta inte är någon dålig Thrillerfilm!? Jag tror nämligen på att det inte var manus fel, utan att om han regisserat på annat sätt, tagit mindre thriller och mer "freaky" lung typ Alias/Lost musik så hade det funkat bättre. Okej, en ändring skulle gjorts i manus, han skulle varit mindre oslagbar och inte rest sig i slutet utan dött eller hamnat i koma. Nej, nu ska jag inte skriva mer om denna stalker story då jag tror jag fått fram mina största problem med den. Tro mig när jag säger att jag tror storyn hade kunnat funka .. den gjorde bara in det!
Mer negativt kan jag nog inte komma på, det var nog bara stalkern som var mitt problem. Kan säga att jag gillade allt som inte hade med det och göra.
Mitt slutbetyg: Ett bra avsnitt som borde haft en mer skicklig regissör [och en mini manusändring] .. antagligen det jag gillar minst av 4x01-05.
"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09
"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee
Last.fm | Twitter | Tumblr