Veronica Mars

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav AKS » tor jan 13, 2005 22:27

Var så lite så. Märkte att jag inte varit inne i Buffyhubben sen jag installerade en ny version av DC så om ni saknat mig (hrm...) så är det för att jag lallat på och inte fattat att jag inte varit uppkopplad mot Buffyhubben. :)

EDIT: Dessutom så är VM 1.12 damn good så mer VM till så många som möjligt säger jag. Synd att Lost 1.13-diggarna tar upp nästan alla slottar. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav gaspode » tor jan 13, 2005 23:11

Kanske det bästa Veronica Mars hittills?
Definitivt spiken i kistan för min del angående om jag gillar Lost eller VM mer. Iofs hade jag redan bestämt mig för VM för ett bra tag sen, men som sagt, spiken i kistan. VM har humor, och det händer intressanta grejer mer eller mindre hela tiden. Detta avsnitt hade en helt okej plot twist också, även om det kanske var lite överdrivet att det var just Rick som var the bad guy så var det ju snyggt att det inte var som det verkade iaf.

Synd att Lost 1.13-diggarna tar upp nästan alla slottar.

Kicka dem!
Senast redigerad av gaspode tor jan 13, 2005 23:16, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav LWes » tor jan 13, 2005 23:14

1x12
Hur kommer Logan hantera att hans mamma tog livet av sig? Som om han inte mådde dåligt innan det!!! :eek:
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » tor jan 13, 2005 23:15

gaspode: Då känner jag mig ju så elak (om jag kickar folk). Jag är mer av den typen att jag ger slottar till varenda jäkel som frågar. That's me. Elak är jag på jobbet. Muahahaha! Har precis förberett ett oförberett prov för 7:orna. I'm so evil!

Kom ihåg en konstig sak med 1.12:

För det första: Är Duncan och de andra juniors?! Jag trodde att de var äldre. Tyckte att de som ansökte till Tritons var juniors. Konstigt...

Dessutom: varför frågade de inte Logan om han ville vara med? Eller var det en så ny grej, just detta med rekryteringen för det läsåret, att de hunnit höra om hans pappa och mordförsöket och det och Logan alltså blev persona non grata? Lite underligt.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav gaspode » tor jan 13, 2005 23:20

För det första: Är Duncan och de andra juniors?! Jag trodde att de var äldre. Tyckte att de som ansökte till Tritons var juniors. Konstigt...

Dessutom: varför frågade de inte Logan om han ville vara med? Eller var det en så ny grej, just detta med rekryteringen för det läsåret, att de hunnit höra om hans pappa och mordförsöket och det och Logan alltså blev persona non grata? Lite underligt.

Det tänkte jag också på nyss, jag trodde inte de var juniors iaf. Hela historian känns som den går längre bak i tiden än så... Men jag tog inte upp det för jag är inte hundra på att det var Juniors de valde ut som prospects..

Angående Logan så har han väl inget som utmärker honom nog helt enkelt. De som valdes ut var ju sport-snubbar eller väldigt smarta.. Visst, hans pappa är filmstjärna, men han själv är bara Duncan Kane's kompis.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav VelocityBoy » tor jan 13, 2005 23:23

AKS skrev:Muahahaha! Har precis förberett ett oförberett prov för 7:orna. I'm so evil!

:eek: du är verkligen ond ;)
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav AKS » tor jan 13, 2005 23:25

gaspode skrev:Angående Logan så har han väl inget som utmärker honom nog helt enkelt. De som valdes ut var ju sport-snubbar eller väldigt smarta.. Visst, hans pappa är filmstjärna, men han själv är bara Duncan Kane's kompis.

Nej, det har du nog rätt i. Satt och tänkte på det jag också. Att han kanske inte har nån kompis förutom Duncan. Grabben är ju inte trevlig direkt. Alltså, de kompisar man sett med Logan kanske bara hänger med honom för att han är rik, medan Ducan är hans *vän*. Skulle förklara varför Logan tycks panika så fort Duncan visar ogillande.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav gaspode » tor jan 13, 2005 23:27

Har precis förberett ett oförberett prov för 7:orna.

haha, jag kan riktigt höra ekona av mig och mina klasskamraters panikfyllda röster när vi just fått reda på att vi ska få ett oförberett prov.

"Oförberett prov"
*brrrr*
say it again!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav AKS » tor jan 13, 2005 23:32

:D Jag ser verkligen fram emot deras miner då jag säger att de ska ha oförberett prov. Kommer att vara obetalbart. Ett Kodak-moment av det mindre gulliga slaget.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav VelocityBoy » tor jan 13, 2005 23:35

AKS skrev::D Jag ser verkligen fram emot deras miner då jag säger att de ska ha oförberett prov. Kommer att vara obetalbart. Ett Kodak-moment av det mindre gulliga slaget.

*gapskratt* du är en sadist!
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav AKS » tor jan 13, 2005 23:36

Yep, and proud of it too!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav VelocityBoy » tor jan 13, 2005 23:42

Vet vi hur många avsnitt VM s1 kommer att bestå av?
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav AKS » tor jan 13, 2005 23:44

Om den inte plötsligt läggs ner så kommer det att bli 22 avsnitt. Sen är det ju *mycket* tveksamt om det blir en S2. Veronica Mars är stabil för UPN, men den är ju inte stor publikmässigt direkt. The suits har redan sagt att de vill se tittarsiffrorna öka, men att de älskar serien och verkligen vill fortsätta visa den. VM får ju också mycket bra kritik så man kan hoppas att det uppväger tittarsiffrorna till viss del. I alla fall så att de chansar på S2.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » tor jan 13, 2005 23:45

gaspode skrev:Definitivt spiken i kistan för min del angående om jag gillar Lost eller VM mer.

Samma här, nu är VM definitivt bättre. Men jag tycker likväl att en bunt serier som finns är ännu bättre. Eller åtminstone en tre-fyra HBO-serier + Arrested Development och The Shield.

Debbie Harry-scenen hjälpte definitivt till VM's fördel iaf. Så precis tokunderbart.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav VelocityBoy » tor jan 13, 2005 23:47

AKS skrev:VM får ju också mycket bra kritik så man kan hoppas att det uppväger tittarsiffrorna till viss del. I alla fall så att de chansar på S2.

*håller tummarna* Undrar om de kommer att försöka åtminstone delvis att knyta ihop serien i s22 om det skulle bli så att det inte blir något mer.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav LWes » tor jan 13, 2005 23:51

VelocityBoy skrev:*håller tummarna* Undrar om de kommer att försöka åtminstone delvis att knyta ihop serien i s22 om det skulle bli så att det inte blir något mer.

Jo dom har sagt att man ska få veta Lily's mördare, vem som är Veronica's pappa, vem som våldtog Veronica och varför hennes mamma stack, innan säsongen är slut. tror jag...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » tor jan 13, 2005 23:51

Spoiler för vad som sagts kommer lösas i slutet av S1, alltså inga detaljer, bara vilka "mysterier" och det finns ju en del... Extremt känsliga bör ju naturligtvis inte läsa.

Veronica och hennes mamma. Veronica och det vi måste anta var en våldtäkt. Mordet på Lilly.

1.12
Blev lite besviken på att Weevil i princip verkar vara en fixerad stalker. Jag menar, hur länge var han ihop med Lilly egentligen. Några veckor?! Brev och "standning in the shadows". Brr... Säkert inget illa menat, men om jag var Lilly skulle jag freaka.

EDIT: LWes hann före.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » tor jan 13, 2005 23:56

AKS skrev:LWes hann före.

Enligt tiden står det samma sekund!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » tor jan 13, 2005 23:57

Fast du måste ha hunnit före med en millisekund eftersom ditt meddelande står först. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » tor jan 13, 2005 23:59

Vänta nu, kan ni se tidsangivelser på inlägg i sekunder?! Det vill jag kunna göra! Jag ser bara minuter.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav AKS » fre jan 14, 2005 0:00

Jag ser också bara minuter kom jag på...

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » fre jan 14, 2005 0:06

AKS skrev:Jag ser också bara minuter kom jag på...

Sekund, minut, vad är det för skillnad... :? ;)
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Ai » fre jan 14, 2005 0:16

AKS skrev::D Jag ser verkligen fram emot deras miner då jag säger att de ska ha oförberett prov. Kommer att vara obetalbart. Ett Kodak-moment av det mindre gulliga slaget.

TA MED KAMERA!!! Vi vill seeeeee!

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav LWes » fre jan 14, 2005 0:22

Ai skrev:

TA MED KAMERA!!! Vi vill seeeeee!

Eller varför inte sända live med webkamera? Jag är allvarlig, det skulle vara kul!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Off » fre jan 14, 2005 0:30

Hmms det var alltså bara jag som inte tyckte avsnittet var något särskilt. Nej fortfarande finns det en del andra serier som jag hellre ser än VM men jag måste erkänna att såfort Veronica pratar smälter man lite. Är resten av karaktärerna jag inte känner särskilt mycket för. Det skulle vara Logan men det är i varannat avsnitt ungefär.

edit: Killen hamnade i koma efter 11 shots? Damn det borde lära barnen i staterna att inte dricka om de är under 21.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav gaspode » fre jan 14, 2005 0:38

Off skrev:Killen hamnade i koma efter 11 shots? Damn det borde lära barnen i staterna att inte dricka om de är under 21.

Det känns som det var precis det de försökte göra.. :D
Koma på 11 shots är inte dåligt, men vi vet ju inte hur stor eller liten Tim (?) var, han kanske var 1.30 och vägde 40 kilo.. då är elva shots ganska mycket.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav AKS » fre jan 14, 2005 12:44

Ai och LWes: :D Vet inte om det är lagligt med webcams i klassrummet... Annar så hade jag naturligtvis filmat de små liven.

En sak som jag faktiskt inte gillade med detta i övrigt mycket bra avsnittet:

Hur de försökte få Veronicas karaokeframträdande att se ut som en B-video från 1989. Jag har kvar mitt gamla VHS-band från den tiden så believe me, I know. Likheterna är slående. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » fre jan 14, 2005 13:47

AKS skrev:En sak som jag faktiskt inte gillade med detta i övrigt mycket bra avsnittet:

Hur de försökte få Veronicas karaokeframträdande att se ut som en B-video från 1989. Jag har kvar mitt gamla VHS-band från den tiden så believe me, I know. Likheterna är slående. :)

Jag tyckte det var hela grejen med den scenen! Som sagt, Debbie Harry, både i framförande och filmning. Alldeles underbart!

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav AKS » fre jan 14, 2005 13:54

Det tog mig ur scenen, s.a.s. Nästan postmodernt enligt mig. Alltså, det blev så uppenbart att det var en tv-serie. Låter kanske konstigt då ju det *är* en tv-serie, men ja ni förstår säkert vad jag menar...

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » fre jan 14, 2005 14:51

Det är väl bara jag som är lite för Blondie-tokig så jag satt och skrattade och sjöng med och sitt-dansade så jag tyckte det kändes helt rätt. ;)

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film