Film 2: Uppdrag Miami Beach

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav adolvsson » mån mar 19, 2007 1:01

Tinwiel skrev:Ja! Till Kville, elllleeerrrrrrr.

Givetvis. Vill ju inte bo för nära Martin heller, om han blir så kinkig efter bara en vecka. Lite lagom nära. Så man kan låna filmer. Det blir nog bra. Kvillevipp, kvillevipp.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Tinwiel » mån mar 19, 2007 1:03

adolvsson skrev:
Tinwiel skrev:Ja! Till Kville, elllleeerrrrrrr.

Givetvis. Vill ju inte bo för nära Martin heller, om han blir så kinkig efter bara en vecka. Lite lagom nära. Så man kan låna filmer. Det blir nog bra. Kvillevipp, kvillevipp.

Kvillevipp. Gulligt. :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Zaxx » mån mar 19, 2007 1:29

Kvillevippen.

Sååååå lätt som en plätt, kan jag bli en plutt.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav adolvsson » mån mar 19, 2007 1:30

Tinwiel: Jaaa, det är väl klart man vill flytta dit då, värsta gulliga platsen.

Zaxx skrev:Sååååå lätt som en plätt, kan jag bli en plutt.

Prutt-plutt!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav sp1keout » tis mar 20, 2007 0:01

RAW på fyran nu! Eddie Murphy är kung! :lovebunny:
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Zaxx » tis mar 20, 2007 1:21

sp1keout skrev:RAW på fyran nu! Eddie Murphy är kung! :lovebunny:

Jag kollar också, underbart.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav Glorificus » tis mar 20, 2007 16:50

Howl's Moving Castle gick på Canal+ idag, så nu har jag äntligen kunnat se den. Ännu en fantastisk Miyazaki-film! :) Men den känns lite svår att betygsätta... 7½/10 kanske. Det beror på vad man jämför med. Men det är härligt med filmer där man inte vill missa en sekund och aldrig vet riktigt vad som ska hända. Fin att titta på också.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav noike » tis mar 20, 2007 16:52

Glorificus skrev:Howl's Moving Castle gick på Canal+ idag,

Den missade jag! Måste genast kolla upp när nästa sändningstid är. (Diana Wynne Jones ftw!)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Binchy » fre mar 23, 2007 22:44

Vad säger du adolvsson, är inte detta den bästa tänkbara filmrepliken?

Oh, Frederick, Frederick, Frederick!

Givetvis sagd med värme och kärlek av en kvinna. (Lite felstavning, men vad gör väl det?) Från Jane Austen's Persuasion från 1971.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav Crashdummie » fre mar 23, 2007 23:49

Binchy skrev:Givetvis sagd med värme och kärlek av en kvinna. .

I och för sig tror jag inte Freddan skulle ha ngt emot ifall detta sades av Jake Gyllenhaal, fast med samma värme & kärlek :D

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav Tinwiel » lör mar 24, 2007 1:27

Är Jake litegrann som Ewan, Johnny Depp, Eliza (och några till heta brudar) dvs dom får alla att bli väldigt bisexuella plötsligt. 8)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav noike » lör mar 24, 2007 1:32

Tinwiel skrev:Är Jake litegrann som Ewan, Johnny Depp, Eliza (och några till heta brudar) dvs dom får alla att bli väldigt bisexuella plötsligt. 8)

"Jake, can you wear this wig and pretend to be Maggie? Pleeeeease?"
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » lör mar 24, 2007 2:12

Crashdummie skrev:I och för sig tror jag inte Freddan skulle ha ngt emot ifall detta sades av Jake Gyllenhaal, fast med samma värme & kärlek :D

Ah, you know me too well... fast det är sant, om det var Maggie som sa det skulle jag dåndimpa. Maggie!

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav caffeineaddict » sön mar 25, 2007 14:09

Dogville, för andra gången. Fyfan så bra den är. Jag är inte jämt Von Triers största fan (Dancer in the Dark t.ex. fungerar inte alls för mig), men Breaking the Waves, Dogville och Riket.... schablarns!

I andra halvan blir Dogville verkligen bland det mest skakande och rysningsframkallande jag har sett. Och uppbyggnaden dit är tokigt väl avvägd.

(spoiler Dogville) ...och sen när allt återigen vänder och exploderar på slutet... "There's a family with kids... Do the kids and make the mother watch. Tell her you'll stop if she can hold back her tears. I owe her that." Jag bara skakar. Jag har aldrig varit ett gigantiskt Kidman-fan, men i hela den här filmen och särskilt det ögonblicket... satan!

Och sen kontrasten med Bowies mästerliga "Young Americans" på slutet... briljans fanimig.

Young american, young american, she was a young american...

4,5 / 5

Extramaterialet på DVD:n var rätt så strålande också: att se alla dessa Hollywood-stjärnor med sina vanor och sin världsbild behöva vara inlåsta i ett skjul i Trollhättan med Lars Von Trier i sex veckor... ordentlig kulturkrock som blir både fascinerande och ganska rolig.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav HippieSpellan » sön mar 25, 2007 14:21

Miyazaki förstörde verkligen det levande slottet/trollkarlens slott=( en otroligt underbark bok. Hade vart ok om han hade sagt att han bara tagit några av namnen, för det är inget som ens påminner om boken=( men annras som film är den väl likvärdig alla andra av hans filmer, människor förstör världen och konstiga demoner/insekter/djur
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav adolvsson » sön mar 25, 2007 14:24

caffeineaddict skrev:Dogville, för andra gången. Fyfan så bra den är.

Yes! Däremot har jag inte kommit mig för att se Manderlay ännu. Har du? Jag är nyfiken på din åsikt, i så fall.

Och jag älskade Dancer in the Dark. Också en väldigt jobbig film, fast för mig på rätt sätt.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav caffeineaddict » sön mar 25, 2007 14:26

Hippie: Fast filmer baserade på böcker tenderar nästan bli bättre ju längre från förlagan de sträcker sig. L.A. Confidential behöll karaktärerna, stämningen och kanske en femtedel av grundhandlingen och slängde ut resten. Det blev en suverän film som man kan njuta av även om man älskar boken (som jag) just för att nästan inget är detsamma, istället för att man sitter och stör sig på hur den och den scenen/kapitlet blev fel eller inte stämmer överens.

(För att inte tala om att Confidential hade varit omöjlig att filma troget i långfilmsformat. Det finns så mycket handling och så många karaktärer att det hade krävts en mini-serie, minst.)

Men nu har jag inte läst Det levande slottet så jag ska kanske inte uttala mig i just den här frågan (och jag tyckte det var en av Miyazakis mindre lyckade filmer även om jag så gott som alltid ändå tycker om det han gör).
Senast redigerad av caffeineaddict sön mar 25, 2007 14:27, redigerad totalt 1 gång.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav caffeineaddict » sön mar 25, 2007 14:27

adolvsson skrev:
caffeineaddict skrev:Dogville, för andra gången. Fyfan så bra den är.

Yes! Däremot har jag inte kommit mig för att se Manderlay ännu. Har du? Jag är nyfiken på din åsikt, i så fall.

Nej, inte än, men den ligger här på hårddisken. Funderar på att se den i veckan nu när jag precis såg om Dogville.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav HippieSpellan » sön mar 25, 2007 14:29

jo jag var jättetaggad att se den eftersom det är en av mina favoritböcker, läser Jones än idag. Det jag störde mig mest på var att det blev så symboliskt och lite konstigt
Böcker som blivit film som är bra gjorda tycker jag är Harry Potterfilmerna faktiskt.

Sen narniafilmerna (gamla och nya) tycker jag också blev bra i jämförelse med böckerna.. fast jag läste de böckerna efter jag sett filmerna
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav caffeineaddict » sön mar 25, 2007 14:32

Jag är världens sista Harry Potter-oskuld. Inte sett mer än trailers av filmerna, inte läst en sida av böckerna. Vet inte riktigt hur det har hänt, men så är det.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav HippieSpellan » sön mar 25, 2007 14:38

jag var hyperantipotter när de kom, men jag var tvungen att ändra mig när jag såg första filmen. so now Im "that one" också.

Bara så jädra svårt att hitta riktiga retails på dem.
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav noike » sön mar 25, 2007 14:47

HippieSpellan skrev:Miyazaki förstörde verkligen det levande slottet/trollkarlens slott=( en otroligt underbark bok.

Jag som hade sett fram emot filmen, så nuär förväntningarna rejält nersänkta. Det borde vara lag på att inte få förstöra Diana Wynne Jones böcker.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HippieSpellan » sön mar 25, 2007 14:51

noike skrev:
HippieSpellan skrev:Miyazaki förstörde verkligen det levande slottet/trollkarlens slott=( en otroligt underbark bok.

Jag som hade sett fram emot filmen, så nuär förväntningarna rejält nersänkta. Det borde vara lag på att inte få förstöra Diana Wynne Jones böcker.

here here!!

Men det kan ju vara jag som tolkat boken annorlunda också. Uppåt värreböckerna är så fantastiska de med.

jag skulle vilja läsa de andra böckerna i the dalemark quartet
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav HippieSpellan » sön mar 25, 2007 18:41

Håller precis på att se Imagine me and you... den är riktigt bra de 14 minuter jag sett hittills. Verkligen fin.

Okej har sett klart nu. Helt klart en av de bästa filmerna den här veckan! kan inte beskriva, den var jättefin

oh youre writing a book. Thats great, cuz I can read
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav Off » sön mar 25, 2007 21:59

Åhh vi har precis sett Dave Chappelles block party igen. Jag älskar den så mycket. Fantastisk Dave, fantastisk musik.

Dead prez acapella är det fetaste som hänt sen öl fick kolsyra.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav caffeineaddict » sön mar 25, 2007 23:51

Eftersom vi pratade om den tidigare idag kan jag väl tipsa om att den svenska 2-Disc-utgåvan av Dogville för tillfället bara kostar 59 spänn på CDON. Lätt värt pengarna.

(Riket-säsongerna kostar 69 spänn/st också, för den delen... det kliar i fingrarna...)

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Tinwiel » mån mar 26, 2007 0:05

HippieSpellan skrev:Håller precis på att se Imagine me and you... den är riktigt bra de 14 minuter jag sett hittills. Verkligen fin.

Okej har sett klart nu. Helt klart en av de bästa filmerna den här veckan! kan inte beskriva, den var jättefin

Den har jag sett, jag tyckte att den var sådär... fin historia, visst och hon är sjukt söt hon som spelar huvudrollen (Piper Perabo!), men den var lite för full av klyschor. Det är inte ok att använda varenda klyscha i manualen för romkoms bara för att historiens kärlekspar är två brudar istället för ett det vanliga heteroparet.. Men visst är den ganska fin, det är den. :) Den hade kunnat gjorts såå mycket bättre dock, om dom hade ansträngt sig lite extra. Tycker jag.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav adolvsson » mån mar 26, 2007 0:12

HippieSpellan skrev:Håller precis på att se Imagine me and you... den är riktigt bra de 14 minuter jag sett hittills. Verkligen fin.

Åh, för bövelen! Hur kunde jag missa? Eller, eftersom titeln låter bekant och Tony Head har en roll, hur kunde jag ignorera? Tony, Piper Perabo (Lost and Delirious :lovebunny:) och Lena Headey! OCH LENA HEADEY!

Skitbra eller sådär har mindre betydelse, den här måste ses. Måstemåste.

Lena Headey...

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav HippieSpellan » mån mar 26, 2007 0:13

Tinwiel skrev:

Den har jag sett, jag tyckte att den var sådär... fin historia, visst och hon är sjukt söt hon som spelar huvudrollen (Piper Perabo!), men den var lite för full av klyschor. Det är inte ok att använda varenda klyscha i manualen för romkoms bara för att historiens kärlekspar är två brudar istället för ett det vanliga heteroparet.. Men visst är den ganska fin, det är den. :) Den hade kunnat gjorts såå mycket bättre dock, om dom hade ansträngt sig lite extra. Tycker jag.

Du är en klysha Bild
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav caffeineaddict » mån mar 26, 2007 0:14

Tony Head? TONY HEAD?!?

Nu vill jag också se fast jag var ganska totalt ointresserad efter att ha tittat på IMDb. Missade visst ett namn...

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film