freso skrev:1.01
Hur smart var det att bli anklagad för en massa mord och sedan fly staden och så upphör morden? Och eftersom serien känns lite B så lär det väl inte tas upp igen heller. (Eller har jag fel? spoila mig gärna).
Jag kan inte ens minnas vad du pratar om. Så nu blev jag nyfiken, vem anklagas och flyr? Jag skulle kunna titta efter själv men piloten ger mig stora skälvan så det är tyvärr inte ett alternativ.

Tyckte även lillebror visade väldigt lite känslor över att hans flickvän dog.
Jag tycker att hans inledande reaktion (då han måste handla och egentligen vägrar inse vad som hänt) känns ärlig. Sedan är det visserligen lite TV-magi, han kommer inte sticka huvudet i sanden en hel säsong över det som hänt. Men han kommer inte precis över det med en gång heller.
Märks ju att storebror ska stå för lite comic relief (skämta om bilen när hans lillebror nästan blivit dödad o s v?), men det är lite synd då det gör att serien känns mindre seriös, vilket bidrar till B-känslan.
Först och främst tycker jag att Dean tillför underbar comic relief. Sedan tycker jag inte alls att serien blir mindre seriös för det, just eftersom hans roll inte är att tillföra comic relief - det är bara en biprodukt av honom. Dean är en sådan karaktär som inte kan med intimitet, hans skämt är hans mur. Känns bara äkta för mig, och roligt.

freso skrev:Lite synd bara när de ska förklara något myt/legend/stuff så berättar de den för varandra även när båda vet om den. Det blir så styltat och falskt då... men men, det får väl gå.
Det håller jag absolut med om, det är fånigt och onödigt. Vi kan köpa det utan all den där förklaringen.
Avsnitt 2-3 har i övrigt blivit ganska enigt utsedda som de sämsta så jag hoppas att du ger serien en längre chans än så.