Doctor Who

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav A bear » sön maj 29, 2011 16:13

Romp 'Neath Jets skulle ju passa med månskottet 1969 också. För att rädda jorden och Amy måste doktorn ordna fest på Apollo 11s startplatta.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav noike » sön maj 29, 2011 16:20

Smart Pet John. Återskapande av Flesh!Doctor som används av de onda för att... Ja. Inseminera timelord-spera i folk? Tortera fram hur Doktorn tänker och reagerar?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav A bear » sön maj 29, 2011 18:47

OK, har sett om de två första avsnitten, och vad jag fattar måste Amy ha bytts ut mellan 6.01 och 6.02, eller senast i första halvan av 6.02. I första avsnittet tittar en av Silence på henne och säger att hon heter Amelia - tydligen kan de veta sånt, han vet samma sak om kvinnan han sprängde strax innan - så gissningsvis är det den riktiga Amy. I 6.02 ser Amy den enögda kvinnan bakom skjutluckan innan hon blir infångad av Silence. Alltså är det plastAmy.

Då är det minst lika intressant vad kvinnan bakom skjutluckan säger när hon kikar in:

"No, I think she's just dreaming."

Ska det tolkas som att hon inte vet att det finns en plastAmy som springer omkring därute nånstans?

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav noike » sön maj 29, 2011 21:26

A bear skrev:Ska det tolkas som att hon inte vet att det finns en plastAmy som springer omkring därute nånstans?

Ja, jag tror det.
Min teori: Doktorn som där i 6.01 är en Flesh!Doctor som stabiliserats av en tardis. Hade han varit en riktig så borde inte regenereringen kunna avbrytas på grund av dödhet — för att inte tala om "ta med dig bensindunken hurödudu". Martin fnyste åt idéen men bah, jag fnyser åt hans fnysningar.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav eynosh » sön maj 29, 2011 21:43

noike skrev:
A bear skrev:Ska det tolkas som att hon inte vet att det finns en plastAmy som springer omkring därute nånstans?

Ja, jag tror det.
Min teori: Doktorn som där i 6.01 är en Flesh!Doctor som stabiliserats av en tardis. Hade han varit en riktig så borde inte regenereringen kunna avbrytas på grund av dödhet — för att inte tala om "ta med dig bensindunken hurödudu". Martin fnyste åt idéen men bah, jag fnyser åt hans fnysningar.

Mitt lilla huvud exploderar snart.
Jag köper flesh!doktor tanken. Inte nog med att bensindunken var med, utan även med tanke på att dom pratade om det i senaste avsnittet, att det fanns en möjlighet för flesh!doktorn att regenerera sig.
Men fler frågor då: Vem var det i astronautdräkten? Och om det var en flesh!doktor som dog, vart var den riktiga doktorn, varför gömde han sig? Och vem i helvete är flickan med regeneringspotential!?
Wibbly wobbly timey wimey mitt huvud sprängs snart.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav noike » sön maj 29, 2011 21:51

Riktiga Doktorn befann sig i rymddräkten eller i närheten — skulle kunna vara vem som helst av dem — fast personen i dräkten kunde inte visa sig öppet för att det skulle påverkat tidsflödet.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav eynosh » sön maj 29, 2011 22:07

noike skrev:Riktiga Doktorn befann sig i rymddräkten eller i närheten — skulle kunna vara vem som helst av dem — fast personen i dräkten kunde inte visa sig öppet för att det skulle påverkat tidsflödet.

Jag kan inte vänta tills nästa avsnitt och:
Nu kommer ju doktorn vara ensam i tardisen med Rory!! Första gången i nya serien som doktorn endast har manlig kompanjon i tardisen?
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav sfinx » mån maj 30, 2011 0:04

eynosh skrev:
noike skrev:Riktiga Doktorn befann sig i rymddräkten eller i närheten — skulle kunna vara vem som helst av dem — fast personen i dräkten kunde inte visa sig öppet för att det skulle påverkat tidsflödet.

Jag kan inte vänta tills nästa avsnitt och:
Nu kommer ju doktorn vara ensam i tardisen med Rory!! Första gången i nya serien som doktorn endast har manlig kompanjon i tardisen?

Säsongsavslutning för tian.

Tyvärr har jag inte sett några confidential i år.

6.06 Spånar:
Doktorns död: Vet vi att det är doktorn som dör? Vem har doktorn väntat sig skulle dyka upp om det nu är han? Varför behöver han dö?
Personen i dräkten, kandidater: doktorn, River, barnet, master, jenny, the master, TARDIS?
Det regenerade barnet: Dyker det upp i samma tidsperiod som Amy försvinner? Spelar det någon roll, och varifrån kommer det?
Hur stor roll spelar TARDISens vilja?
Phantom jester, passar väl rätt bra, mycket som inte ser ut vad det verkar som. Allt är lånat från någon annan, mycket synligt som inte finns och mycket osynligt som finns.

Omtitt tror jag.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav gaspode » mån maj 30, 2011 0:12

Det känns ju lite som att det här fleshet är lite väl lämpligt för att lösa doktorns dödsscen...
Sa de i avsnittet nu att fleshdoktorn kunde regenerera alltså?

Problem jag har med att det skulle varit fleshdoctorn som dog:
1. Hittills har allt flesh som dödats sjunkit ihop i en liten fleshpöl.
2. Det är för uppenbart, och de har redan fleshlurats med Amy.
3. Han hade doktorns dagboksgrej
4. Han hade alla doktorns minnen från de senaste 200 åren. Skulle doktorn om 200 år skapat en fleshkopia DÅ?
5. Det förklarar inte varför han skulle gå dit och bli dödad, eller av vem. "I know it's you" eller vad han sa då. knappast till den riktiga doktorn iaf.
6. Om nu inte regenereringen kan avbrytas av dödhet, varför skulle fleshdoktorns regenerering kunna det?
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav A bear » mån maj 30, 2011 7:19

När Doktorn dör i 6.01 frågar Amy specifikt om det kanske är en klon eller en dubbelgångare. Gammel!Canton är där enbart för att svara att det absolut är Doktorn. Det är hela hans funktion i det avsnittet. Jag tror inte det är en Flesh!Doktor.

Dessutom vet vi att Doktorn kan dödas innan han hinner regenerera. "Turn Left", någon?

Helena: Timebraten regenererar sex månader efter månskottet, alltså typ januari 1970.

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Matt » tis maj 31, 2011 22:28

Det är ju Doktorn som är pappan
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav noike » tor jun 02, 2011 21:12

Bild
Bästa avsnittsbeskrivningen. "Ja, det avsnittet!"
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » tor jun 02, 2011 21:29

:D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav A bear » fre jun 03, 2011 10:31

"Doktorn tar en TARDIShona"?

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav noike » sön jun 05, 2011 15:16

6.07 Det jag gillade mest var början. Rory being badass och — jag blev faktiskt helt skakeglad — riktiga cybermen! Inget omdesign-tjafs. Interspecies lesbiansim-paret var rejält underhållande också. Spinoff!

River/Melody var väl ingen direkt överraskning och det betyder väl att Ung!River är i rymddräkten och att Doktorn är "the best man ever". Lite trist för det känns som det enklaste.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav A bear » mån jun 06, 2011 16:18

6.07

Hm. Hm, säger jag.

Mycket att älska; Rory the Roman, Doktorn som tokförbannad ("Good people don't need rules - this is not a good day for you to find out why I have so many!"), faktiskt intelligenta skurkar (Moffat är ofta bra på det), Amy i helig modersvrede-mode, härliga sidekicks (sherlockande lesbiska viktorianska blandäktenskap, spacepirates, och så hittar Moffat äntligen en intressant vinkling på Sontaranerna - de är inte onda så mycket som löjligt hedersamma). Dessutom många små hints om vad som kan komma (det nämns två doktorer igen!)

Men samtidigt är jag inte säker på vad detta gör med Rivers arc hittills, och vad som kommer att hända med henne framöver, och jag är inte helt nöjd med förklaringen att Amy blev snodd någon gång under säsongsuppehållet - det känns lite fusk. Vi får se. Jag räknar inte bort något än. Tillsvidare håller jag med noike: Vastra/Jenny-spinoff nu!

Dessutom: Moffat har haft ett par av de här idéerna läääääääänge.

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Tam » mån jun 06, 2011 16:26

A bear skrev:6.07

Tufft!
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav Tomas » mån jun 06, 2011 23:15

Tam skrev:

Tufft!

Mm, det var också min första tanke :)
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav wyndham » mån jun 06, 2011 23:45

Tomas skrev:
Tam skrev:

Tufft!

Mm, det var också min första tanke :)

Min också! Och som andra tanke: Moffat har blivit lite mer pessimistisk femton år senare.

EDIT: Och så fick han ju ett väldigt passande svar. "Good stuff.. I really like it... If only the Doctor Who writers could be so imaginative..."
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav Tomas » fre jun 10, 2011 0:44

Väldigt kort teaser för fortsättningen av säsongen. Endast en scen på 14 sekunder och ingen dialog.

http://www.youtube.com/watch?v=xU4ENbt9LzY
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav sfinx » tis jun 14, 2011 4:17

"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav AKS » fre jun 17, 2011 13:41

6.07: Jag tyckte att det var jättefint att River Song är Rorys och Amys dotter! Även om jag så fort jag fick veta att dottern hette Melody fattade hur det hängde ihop. Fast det verkar ju inte som att det var så oväntat för nån...

Ser fram emot andra halvan av säsongen!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Matt » lör jun 25, 2011 22:28

6x07
Fifan vad bra!
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav MissKittyFantastico » tor jun 30, 2011 13:15

Jag har nu äntligen sett ikapp. Avsnitt 5 och 6 kände jag mig inte särskilt engagerad i, men avsnitt 7 var extremt mycket bättre. Särskilt början.

Kände mig så korkad när jag insåg att musik och vatten var vatten och musik. Kom inte på det förrän ormdamen började ställa frågor om när det hänt.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav A bear » sön jul 24, 2011 23:02

Trailer för andra halvan av s6.

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav noike » tis aug 16, 2011 14:37

Bild
http://www.howtobearetronaut.com/2010/0 ... rs-tardis/
This is Mark Wallinger‘s “Time and Relative Dimensions in Space 2001″, a life-sized mirrored model of the TARDIS from Doctor Who which at certain angles seems to blend into its environment. It was exhibited at The Hayward Gallery in February 2009.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav A bear » tis aug 16, 2011 15:31

Awesome.

Också: Trailer.

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav adolvsson » ons aug 17, 2011 11:37

A bear skrev:Också: Trailer.

Alltså. Alltså. Fan. :unlove:
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav sjostrand » tor aug 25, 2011 12:02

Nu ska jag äntligen börja titta på gamla avsnitt. :D
Har precis gjort en beställning från Play.

The Dalek Invasion of Earth (1964) 4ep - Första doktorn
The War Games (1969) 10ep - Andra doktorn
Inferno (1970) 7ep - Tredje doktorn
Genesis of the the Daleks (1975) 6ep - Fjärde doktorn
The Talons of Weng-Chiang (1977) 6ep - Fjärde doktorn
The Five Doctors (1984) special - Femte doktorn (med flera?)
The Caves of Androzani (1984) 4ep - Femte doktorn
The Mark of Rani (1985) 2ep - Sjätte doktorn
Time and the Rani (1987) 4ep - Sjätte doktorn
Remembrance of the Daleks (1988) 4ep - Sjunde doktorn
Doctor Who (1996) movie - Åttonde doktorn?

Hoppas det är värt 900kr! :eek: Men det lär det ju vara. :D
Of course you support killing babies. You're an atheist and you're gay.
Användarvisningsbild
sjostrand
Big Bad

Inläggav A bear » sön aug 28, 2011 21:10

6.08 Lite kluven är jag. Visst är det rejält kul; de duckar snabbt runt själva Hitler, låser in honom i en garderob och tacklar sin egen handling i stället, och det gör de med både schvung och mängder med små ledtrådar till huvudhandlingen. Vi har inte sett det sista av The Silence, vi har en fråga ingen vet (svaret måste ju bara bli 42), Doktorns död är en fixed point in time, Melody är döpt efter sig själv och såg själv till att hennes föräldrar blev ihop, det förklaras till och med varför River verkar lite yngre i sitt första avsnitt än här trots att det äger rum många år i hennes framtid...

Samtidigt... känns inte många grejer här lite plötsliga? Melody/River går på några ögonblick från livslång hjärntvätt att döda Doktorn till att rädda livet på honom, idén att hitta Melody som barn avskrivs (?) eftersom hon efter minst tre livstider av hjärntvätt kommer att bli bra och offra livet, och det hade ju inte skadat om de åtminstone nämnt Mels tidigare...

Men pistolgömmarduellen mellan Doktorn och Melody och Melody vs nazis och småRory och småAmy och Doktorn i full Cabaret-utstyrsel och River som lär sig flyga TARDIS... svårt att klaga. Moffat vet nog vad han gör.

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film