Veronica Mars

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav gaspode » tor maj 05, 2005 2:56

Jag håller helt klart med om att det var en cop out, även om det var en ganska glädjande cop out.. I det här avsnittet kände man verkligen hur VM var påverkad av våldtäkten. Det måste kännas konstigt att ha gått omkring ett år och tro att man blivit våldtagen..

Jag förstår inte hur nån fortfarande kan tro att vara våldtäkt med den versionen vi fått serverade nu. Tjejens version, som väl var mer eller mindre "neutral" var ju att de båda var lika på, och Duncans trovärdighet såg jag inte mycket anledning att tvivla på. Väldigt bra Duncan-scen måste jag säga. Vad pekar på att den här versionen inte är den sanna?
Självklart, om Duncan hade våldtagit henne hade han ju sagt såhär, men det är inte skäl nog att tro att han gjort det.

Underbar utveckling av Wallace/Veronica också!
Och Weevil är med, aldrig fel!
Jag var väl inte så tagen av överraskningsfesten och showdownen med Logan och hans kompis där, det var lite tamt, om man nu kan säga så om nån scen med Logan i, men jag hade hoppats på mer iaf.

Man kan ju fundera lite på vad som hände och varför VM stack, jag trodde att hon drog för att hon trodde att Logan tänkt filma henne, men jag la märke till det konstiga klippet när hon bara var påväg helt plötsligt, så det kan ju mycket väl ha varit så att hon hittade något.. Även om jag tycker det är ett dåligt grepp att inte visa tittaren den delen för att dra ut på spänningen..

Keith är kung i första scenen, men scenen med Call-Girlen var lite för upplagd för att man skulle fundera på om han verkligen ringt dit henne av den traditionella orsaken eller inte för att det skulle kännas äkta..

Att tråkmamman är hemma nu, lagom till avslutningen, känns ju lite so-so... hade gärna sluppit ödsla tid på henne nu. Det var dock min första tanke när Veronica hade sitt lilla snack med Wallace mamma. Verkade lite för bra helt enkelt.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Ai » tor maj 05, 2005 8:46

Bästa avsnittet hittills!

1x21
Men ändå kändes kamerorna-i-sovrummet som lite jobbig. Inte en till grej som dom måste reda ut, var min instinktiva tanke. Ska det fortsätta såhär? V får reda på nåt och flyr L, L förklarar och ber tårdrypande om ursäkt, V förlåter tills nästa grej dyker upp - helst samma dag... Skulle bli tjatigt i längden.

Sen håller jag med gaspode: Och Weevil är med, aldrig fel!

Själv tycker jag att mammas uppdykande kändes både bra och lite överraskande - det är nästan så man hinner glömma bort henne mellan varven.

Sista avsnittet kommer väl att kretsa kring mordet tror jag också, skulle faktist vara skönt att få det ur världen så att det inte blir en "Who Killed Laura Palmer" av det. En säsongsarc går jag med på, men seriearc's är lite långdragna och kräver mycket av intrigen och problemet för att funka, så därför tappar jag lätt intresset för dom.

Längtar verkligen till nästa avsnitt!

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tob » tor maj 05, 2005 12:55

Inte ens 12 timmar kunde jag hålla mig borta från serien, kände ett desperat behov av att se om senaste avsnittet, givetvis blev det så.

Som kanske har framgått tidigare ifrån mina få kommentarer kring serien så fullkommligt dyrkar jag Veronica och Wallace scener. Jag vill inte att dem skall bli ett par, men däremot trvis jag väldigt bra när dem är i bild och får spela mot varandra. Deras vänskapsrelation känns så oerhört gjuten på något sätt. Lite Wallace i avsnittet men dock så viktigt....Wallace/Veroncia scenen är väldigt bra, väldigt.

Tinwiel får säga vad hon vill. Detta är ingen våldtäkt. Jag gillar den lilla plot twisten om att det inte var någon våldtäkt. Det spelas ut så oerhört bra när Veronica ifrågasätter Duncan och är antagligen en av anledningarna till varför det känns så bra. Jag tycker Duncans version känns väldigt trovärdig, och efter hans sammanbrott på bil så kändes det om ännu mer trovärdigt. Jag tror på Duncan.

Tror inte det är Logan som har riggat kamerasystemet, men det kan nog inte vara omöjligt att han vet något om det, då jag tyckte det blev väldigt tydligt när han bröt av nyckeln att han faktiskt ville att Veronica skulle bli ensam i rummet. Svårt att spekulera i.....och vem mördaren är känns ännu svårare att Spekulera i. Många frågor och varför kunde dem inte kört dem sista avsnitten som ett dubbelavsnitt? Detta är ju tortyr.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tinwiel » tor maj 05, 2005 14:14

Tob skrev:

Tinwiel får säga vad hon vill. Detta är ingen våldtäkt. Jag gillar den lilla plot twisten om att det inte var någon våldtäkt. Det spelas ut så oerhört bra när Veronica ifrågasätter Duncan och är antagligen en av anledningarna till varför det känns så bra. Jag tycker Duncans version känns väldigt trovärdig, och efter hans sammanbrott på bil så kändes det om ännu mer trovärdigt. Jag tror på Duncan.[/spoiler]

Ok, jag trodde när jag såg scenen att den var bara en av de olika versionerna av vad som hände och inte den faktiska "sanningen". Om det nu visar sig att den var vad som hände, så är jag villig att ge mig. Dock så tycker jag fortfarande att inte är bara är att rycka på axlarna åt. Jag tycker fortfarande att Trög-Duncan borde ha fattat att Veronica inte riktigt var medveten om vad hon gjorde, och han nu ändå var så mycket "vaken" att han kunde ha sex med henne. Men fine, ingen våldtäkt då, men creepy all the same. Tycker ändå att han borde fått känna av lite mera vrede från Veronicas sida, men det kanske kommer senare när hon har hunnit smälta allt. Han verkar ju ganska fucked up själv just nu, med allt som har hänt, så det kanske inte är någon mening att bråka om en sån sak för tillfället. Tycker ändå synd om Veronica, för på ett eller annat sätt så känner hon ju sig utnyttjad, dels genom att hon har haft sex som hon inte kommer ihåg, dels med sin eventuella halvbror, dels för att hon blev drogad.. Stackars Veronica... :(

Jag håller med dig Tob, Wallace och Veronica ihop är så fina, och jag skulle bli hemskt arg på manusförfattarna om dom fick för sig att W och V skulle bli ett par. No way! Vilket härligt kompisförhållande.
:lovebunny:
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » tor maj 05, 2005 16:25

Tob skrev:Detta är ju tortyr.

Ja, det är det. Men det är sweet, sweet torture som jag brukar säga.

Ska förresten se om avsnittet ikväll eftersom jag inte hann igår.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » tor maj 05, 2005 16:29

AKS skrev:
Tob skrev:Detta är ju tortyr.

Ja, det är det. Men det är sweet, sweet torture som jag brukar säga.

Ska förresten se om avsnittet ikväll eftersom jag inte hann igår.

Man vet att man följer för få tv-serier när:
- Man har tid att se om avsnitt av serier några gånger innan nästa kommer!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Ai » tor maj 05, 2005 16:33

LWes skrev:Man vet att man följer för få tv-serier när:
- Man har tid att se om avsnitt av serier några gånger innan nästa kommer!

Man vet att man följer för många tv-serier när man inte har tid att se om avsnitt några gånger innan nästa kommer!

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » tor maj 05, 2005 19:10

Nu har jag sett om avsnittet
Spoiler 1x21
Ja, jag ger mig, det var nog ingen våldtäkt, om nu Duncans version är den sanna. Eftersom Veronica inte kommer ihåg nåt så är det bara den vi har, och den andra tjejen (vad hon nu hette) som såg dem ihop. Traumatisk upplevelse är det i alla fall, speciellt med tanke på deras eventuella släktskap. Sen så tycker jag att det är förnedrande bara att bli drogad, utan ens medgivande och vetskap, och där är faktiskt Dick och Logan rätt så skyldiga. Man ska inte leka med folks liv sådär. :evil: Stackars Veronica, jag tyckte så synd om henne, när hon konfronterade Duncan... :cry: Skönt ändå att "våldtäkten" inte var så allvarlig som vi trodde från början..

När Veronica lämnar Logans hus med Weevil så ser hon lite upprörd ut men också beslutsam. Vad kommer denna beslutsamhet av? Det känns inte som en beslutsamhet som kommer av "min pojkvän försökte filma oss i smyg när vi hade sex", utan en annan slags beslutsamhet. Sen kom slutscenen och förstörde allt. Lianne Mars, bort.. Jag hoppas inte att hon och Keith ska försöka bli tillsammans igen, det skulle bara vara för mycket, men så tror jag inte att det blir heller. Lianne är där för att medverka till mordmysteriets uppklarande, och kanske för att skapa en ny relation med Veronica, men inget annat. *hoppas*

Aaaaaaaaaaah! Knappt en vecka kvar nu. :eek:
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav noike » tor maj 05, 2005 19:15

1.21Var tvungen att se om slutet och jo, det var så som jag mindes det. Veronica är inte direkt glad att se sin mamma trots att hon visste att hon skulle komma hem när som helst. Fanns det ett band med henne hos Aaron?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » tor maj 05, 2005 19:17

Tinwiel skrev:När Veronica lämnar Logans hus med Weevil så ser hon lite upprörd ut men också beslutsam. Vad kommer denna beslutsamhet av? Det känns inte som en beslutsamhet som kommer av "min pojkvän försökte filma oss i smyg när vi hade sex", utan en annan slags beslutsamhet.

Något annat ja, och hennes "Honey, I'm home!" (and I brought dinner) fast i detta fallet har hon med sig något slags bevis eller vet något angående Lillys mord. Spekulation: kameran har spelat in någon; Aaron, Lynn, Logan, någon annan och det kommer kunna bevisa vem som mördade Lilly...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav monkeyboy » tor maj 05, 2005 19:21

Illyria: Ny avatar, wonderfalls va? Fin är den i alla fall...
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad

Inläggav Yog-Sothoth » tor maj 05, 2005 21:07

1.21:
Om nu Duncans version om när de hade sex är sann så tycker jag inte det är hans fel. Båda var fulla/påverkade och lika borta; det såg i alla fall inte ut som att hon var däckad.

Vad hände i slutet egentligen? Jag tror inte att Logan var ansvarig för filmandet, de var ju inte i hans rum. Det måste vara någon av hans föräldrar som är ansvariga... han ville ju inte ha sex med henne, varför skulle han då ha ansträngt sig med att sätta igång en inspelning?

Lite förolämpande att försöka lura oss med Keith och horan för övrigt, det var ju uppenbart att han inte ringde henne för att beställa sex.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav AKS » tor maj 05, 2005 21:38

Yog-Sothoth skrev:1.21:
Lite förolämpande att försöka lura oss med Keith och horan för övrigt, det var ju uppenbart att han inte ringde henne för att beställa sex.

Nej, den scenen gillade inte jag heller.

1.21
För att inte tala om allra sista scenen då mamma Mars kommit hem:
"So am I, honey. So am I."
Uäck! Så jäkla dåligt! Sen hjälper det ju inte att jag hatar karaktären, Men själva repliken... en riktigt dålig cliffhanger. Mamma Mars kan sticka och brinna vad mig anbelangar.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » tor maj 05, 2005 21:48

AKS skrev:1.21
Mamma Mars kan sticka och brinna vad mig anbelangar.

Verkar inte som någon här gillar henne. Jag undrar om det är meningen att man ska gilla henne...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » tor maj 05, 2005 21:57

LWes: Jag hoppas verkligen inte det... I så fall har RT misslyckats kapitalt och det *kan* han bara inte göra.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Peppe » tor maj 05, 2005 21:59

kanske är meningen att man inte ska gilla henne hur kan man gilla nån som nästan inte ens varit med heller, och när hon varit med har det aldrig varit nåt som skulle kunna få en att gilla henne :S
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav Yog-Sothoth » tor maj 05, 2005 22:02

Jag tycker VM börjar bli lite förvirrande. Det känns som att för varje mysterium som löser sig skapas två nya. Man har fått så mycket information utspridd sen serien började att vissa små detaljer är lätta att glömma bort... så är det för mig i alla fall, som inte har kollat om på några avsnitt sen jag började. T ex, varför försvann hennes mor över huvud taget?
I första avsnittet säger VM att hon stack för att hon stod inte ut med skammen över vad Keith hade gjort. Men sen är ju säkerhetschefen inblandad också...
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav noike » tor maj 05, 2005 22:04

Yog: Veronica tog med och fick henne inskriven på rehab sist vi såg henne.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tinwiel » tor maj 05, 2005 22:06

Nja, det är svårt att gilla nån som sticker ifrån sin dotter utan att förklara varför och sen är allmänt irriterande i de få scener som hon är med i. Sen håller jag med er, slutrepliken "So am I, honey, so am I" är riktigt B. Jag kände bara att hon ska inte tro att hon är så välkommen hem efter allt som har hänt. GRRRRR! Så dags att komma hem nu... :evil: Jag tycker så mycket om Veronica och Keith så jag blir hemskt arg på nån som behandlar dom illa, vilket jag tycker att Lianne har gjort. Dock är det möjligt att vi kommer att få mer förståelse för henne efter sista avsnittet, då det kommer fram varför hon stack.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav noike » tor maj 05, 2005 22:08

Tinwiel: Fast med tanke på Veronicas ansiktsuttryck skulle jag tro att vi kommer få ännu mindre förståelse för henne. Något där var allvarligt fel.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tinwiel » tor maj 05, 2005 22:31

noike skrev:Tinwiel: Fast med tanke på Veronicas ansiktsuttryck skulle jag tro att vi kommer få ännu mindre förståelse för henne. Något där var allvarligt fel.

Mmm, du kan ha rätt noike. På vilket sätt är mamma Mars inblandad? Vi måste få veta nu. Ett annat scenario är att Aaron är inblandad i mordet och Veronica måste sätta dit honom. Logan blir bitter på Veronica igen och där har vi en cliffhanger för s2. :cry: Kanske dom är inblandade båda två, både Aaron och Lianne? Kanske alla vuxna är inblandade. Kanske det är en konspiration mot ungdomarna från dom vuxnas sida. Kanske dom lever i en alternativ verklighet, kanske det lever småknytt under stan, som har utfört mordet. :rolleyes: Nu måste jag sluta fundera på det här..
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav gaspode » tor maj 05, 2005 22:43

Ja, upprepande repliker som de vi pratar om är alldeles för mycket tjock hobbit..

Avsnittet var väldigt bra, men det var inte riktigt den super setup inför sista avsnittet som åtmsintone jag hade hoppats på.

Jag tror absolut inte att de försökt skriva Lianne som en karaktär man skall gilla, med tanke på hur bra de lyckas få oss att tycka "rätt" saker om de flesta andra karaktärer.. Dock kändes det ändå som att skaparteamet trodde lite för mycket på Liannes återkomst som en spänningshöjare. De har nog misslyckats med att få oss att känna med Veronica när det gäller hennes försvunna mamma..
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav CheeseGuy » tor maj 05, 2005 22:44

(1x21)Då är jag nog den enda som inte hatar Lianne. Jag kan inte förstå vad som är så hemskt med henne (som karaktär, inte som person), även om jag inte direkt gillar henne heller. Dessutom har hon väl varit onykter i alla scener hittils, och nu har hon jag varit på rehab, så hon är säkert lite mer sympatisk. Men jag ser ändå helst att hon inte är med, för det skulle säkert förstöra för båda Keith/Veronica och Keith/Wallaces mamma. Och slutrepliken var som sagt fruktansvärd.

Nu har jag sett om avsnittet, utan att bli klokare på vad som hände med kamerorna. Veronicas reaktion är helt fel om hon trodde att Logan skulle filma dem, men också om hon fick reda på att mördaren var någon som hon känner. Men om Logan inte var skyldig till något så är det märkligt att hon inte stannar och pratar med honom.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav noike » tor maj 05, 2005 22:46

Tinwiel skrev:Kanske dom lever i en alternativ verklighet, kanske det lever småknytt under stan, som har utfört mordet. :rolleyes: Nu måste jag sluta fundera på det här..

Kanske, och bara kanske, är Lianne egentligen inte alls Veronicas mamma, utan hon är hennes förlorade tvillingbror och dessutom är en dvärg. Lily kom Aaron och Celeste på spåren när de smugglade uran 238 från Ryssland (i gigantiska kaffekokare av industristorlek som rymmer runt ett ton färdigbryggt kaffe) då de ville bygga en atombomb och hålla världen som gisslan. Abel Koontz var deras mellanhand och allt Uran gjorde att han blev sjuk. Jake Kane är en undercover agent som har anlitats för tre år sedan för att komma nära Celeste och smula hennes onda planer. Och i slutet vänder sig Veronica till den enda personen hon kan lita på: Lou Ferrigno. Som är hennes solida låtsaskompis eftersom Veronica är en framtida superhjälte i svart-grön spandex och goggles.

Eller inte...
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav LWes » tor maj 05, 2005 22:57

Tinwiel skrev:Logan blir bitter på Veronica igen och där har vi en cliffhanger för s2.

Jag skulle nog inte jämföra "Logan är bitter på Veronica" med "karaktär hänger från en klippa och vi vet inte om han ska klara sig".
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tinwiel » tor maj 05, 2005 23:13

LWes skrev:
Tinwiel skrev:Logan blir bitter på Veronica igen och där har vi en cliffhanger för s2.

Jag skulle nog inte jämföra "Logan är bitter på Veronica" med "karaktär hänger från en klippa och vi vet inte om han ska klara sig".

Jaja, men jag skulle se det som en cliffhanger i bemärkelsen att en sommar utan att få reda på hur det går skulle vara plågsam. Jag känner mig rätt så engagerad i hur det ska gå för LoVe och de "cliffhangers" som de sista två avsnitten har slutat i har varit rätt så jobbiga.. eller trevliga/spänningsskapande, vilket ord man nu väljer att kalla det. Fast jag hoppas att det inte blir en sån "cliffhanger". Vad ska man använda för ord då? Förslag?

noike! Strålande teori!. Jag väljer att ignorera ditt "eller inte" där på slutet... ;)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav noike » tor maj 05, 2005 23:17

ang cliffhanger: det Tinwiel beskrev är en emotonell cliffhanger medan det LWes tyckte var en handlingscliffhanger. Personligen tycker jag att den emotionella fungerar mycket bättre eftersom man där faktiskt inte vet hur det kommer att gå alls. "Hänger från en klippa"-sakerna vet man att det kommer att gå bra, bara inte hur.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav LWes » tor maj 05, 2005 23:29

noike skrev:ang cliffhanger: det Tinwiel beskrev är en emotonell cliffhanger medan det LWes tyckte var en handlingscliffhanger. Personligen tycker jag att den emotionella fungerar mycket bättre eftersom man där faktiskt inte vet hur det kommer att gå alls. "Hänger från en klippa"-sakerna vet man att det kommer att gå bra, bara inte hur.

Ok, men personligen känns det inte som jag bryr mig om Logan är bitter. För mig skulle det inte vara någon spänning alls över sommaren.
En "fysisk cliffhanger" är väl mer spännande för alla.

Jag tycker inte att "Hänger från en klippa"-sakerna alltid går bra. Det finns ju säsonger som slutar med t.ex. en explotion och man vet inte vem som överlever, och sen är det någon som dör.
Men du har ganska rätt. Jag försöker tänka på dom flesta cliffhangers där det hänt något spännande, så löser det sig ju oftast, men ändå är det så spännande.

Jag tror dom bästa cliffhangersarna är när man får någon information som man inte vet vad man ska göra med.
T.ex. ett avslöjande om någon karaktär, eller att man får veta att någon man tror dött lever eller så. Lost lär nog sluta med en sån skulle jag gissa på, för där är det ju hela tiden så att man får lite info i taget.

Veronica Mars har ju också varit så, men då mordfallet förmodligen blir löst i avsnittet är det svårt att säga på vilket sätt det slutar, för någon slags cliffhanger är väl att vänta sig.
Förmodligen kommer vi väl få veta något spännande.

Emotionella cliffhangers gillar jag inte lika mycket. "Å herregud, är det slut mellan Ross och Rachel?!" Nej, liv och död scenarion gillar jag bättre. och jag är en sucker för chockerande avslöjanden.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tinwiel » tor maj 05, 2005 23:36

LWes skrev: Emotionella cliffhangers gillar jag inte lika mycket. "Å herregud, är det slut mellan Ross och Rachel?!" Nej, liv och död scenarion gillar jag bättre. och jag är en sucker för chockerande avslöjanden.[/spoiler]

Jag måste nog hålla med noike här. I 9 fall av 10 så "föredrar" jag emotionella cliffhangers. Chockerande avslöjanden känns också som emotionella cliffhangers på nåt sätt, eftersom dom troligen förändrar karaktärernas relationer till varandra.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav CheeseGuy » tor maj 05, 2005 23:59

Tinwiel skrev:
LWes skrev: Emotionella cliffhangers gillar jag inte lika mycket. "Å herregud, är det slut mellan Ross och Rachel?!" Nej, liv och död scenarion gillar jag bättre. och jag är en sucker för chockerande avslöjanden.[/spoiler]

Jag måste nog hålla med noike här. I 9 fall av 10 så "föredrar" jag emotionella cliffhangers. Chockerande avslöjanden känns också som emotionella cliffhangers på nåt sätt, eftersom dom troligen förändrar karaktärernas relationer till varandra.

Menar ni som avslutning på en säsong eller mitt i? När det gäller säsongsfinaler så håller jag med, för det löser sig som sagt alltid i första avsnittet i följande säsong ändå. Annars tycker jag att det är underbart med handlingscliffhangers. Men ofta blir det ju ändå en kombination.

Hur som helst; Jag känner på mig att det blir något Becoming II-liknande. Dvs. mördaren avslöjas, sedan går allt åt helvete, och någon åker därifrån.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film