Tob skrev:
Tinwiel får säga vad hon vill. Detta är ingen våldtäkt. Jag gillar den lilla plot twisten om att det inte var någon våldtäkt. Det spelas ut så oerhört bra när Veronica ifrågasätter Duncan och är antagligen en av anledningarna till varför det känns så bra. Jag tycker Duncans version känns väldigt trovärdig, och efter hans sammanbrott på bil så kändes det om ännu mer trovärdigt. Jag tror på Duncan.[/spoiler]
Tob skrev:Detta är ju tortyr.
AKS skrev:Tob skrev:Detta är ju tortyr.
Ja, det är det. Men det är sweet, sweet torture som jag brukar säga.
Ska förresten se om avsnittet ikväll eftersom jag inte hann igår.
LWes skrev:Man vet att man följer för få tv-serier när:
- Man har tid att se om avsnitt av serier några gånger innan nästa kommer!
Tinwiel skrev:När Veronica lämnar Logans hus med Weevil så ser hon lite upprörd ut men också beslutsam. Vad kommer denna beslutsamhet av? Det känns inte som en beslutsamhet som kommer av "min pojkvän försökte filma oss i smyg när vi hade sex", utan en annan slags beslutsamhet.
Yog-Sothoth skrev:1.21:
Lite förolämpande att försöka lura oss med Keith och horan för övrigt, det var ju uppenbart att han inte ringde henne för att beställa sex.
noike skrev:Tinwiel: Fast med tanke på Veronicas ansiktsuttryck skulle jag tro att vi kommer få ännu mindre förståelse för henne. Något där var allvarligt fel.
Tinwiel skrev:Kanske dom lever i en alternativ verklighet, kanske det lever småknytt under stan, som har utfört mordet. :rolleyes: Nu måste jag sluta fundera på det här..
LWes skrev:Tinwiel skrev:Logan blir bitter på Veronica igen och där har vi en cliffhanger för s2.
Jag skulle nog inte jämföra "Logan är bitter på Veronica" med "karaktär hänger från en klippa och vi vet inte om han ska klara sig".
noike skrev:ang cliffhanger: det Tinwiel beskrev är en emotonell cliffhanger medan det LWes tyckte var en handlingscliffhanger. Personligen tycker jag att den emotionella fungerar mycket bättre eftersom man där faktiskt inte vet hur det kommer att gå alls. "Hänger från en klippa"-sakerna vet man att det kommer att gå bra, bara inte hur.
LWes skrev: Emotionella cliffhangers gillar jag inte lika mycket. "Å herregud, är det slut mellan Ross och Rachel?!" Nej, liv och död scenarion gillar jag bättre. och jag är en sucker för chockerande avslöjanden.[/spoiler]
Tinwiel skrev:LWes skrev: Emotionella cliffhangers gillar jag inte lika mycket. "Å herregud, är det slut mellan Ross och Rachel?!" Nej, liv och död scenarion gillar jag bättre. och jag är en sucker för chockerande avslöjanden.[/spoiler]
Jag måste nog hålla med noike här. I 9 fall av 10 så "föredrar" jag emotionella cliffhangers. Chockerande avslöjanden känns också som emotionella cliffhangers på nåt sätt, eftersom dom troligen förändrar karaktärernas relationer till varandra.
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare