Arrested Development

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav qarlsson » ons feb 23, 2005 3:22

Helt ärligt, TV4 är inte kloka. Man får onekligen känslan av att man skulle kunna byta ut hela packet mot en farm illrar utan att se någon som helst skillnad i hur den där förbaskade kanalen drivs..

Var ett bra tag sen jag såg AD men vad jag minns så var "On the next"-klippen sanslöst roliga. Jag lider verkligen med de som inte har något annat val än att se via tv4.. Som om inte den nästintill obligatoriska bortklippningen av eftertexter vore disrespect nog mot tittare och skapare..
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav Off » ons feb 23, 2005 3:32

Qarlsson skrev:Helt ärligt, TV4 är inte kloka. Man får onekligen känslan av att man skulle kunna byta ut hela packet mot en farm illrar utan att se någon som helst skillnad i hur den där förbaskade kanalen drivs..

Det är fan att vara elak mot illrarna.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav qarlsson » ons feb 23, 2005 4:01

Off skrev:
Qarlsson skrev:Helt ärligt, TV4 är inte kloka. Man får onekligen känslan av att man skulle kunna byta ut hela packet mot en farm illrar utan att se någon som helst skillnad i hur den där förbaskade kanalen drivs..

Det är fan att vara elak mot illrarna.

Det har du förvisso rätt i, my bad. Men å andra sidan skulle illrarna må gott av ett miljöbyte. Varför inte svänga ihop en sån där "switch places"-dokusåpa? Hur coolt vore inte det? Å ena sidan hela tv4-huset ockuperat av ett gäng sjövilda illrar och å andra sidan gamla tanter som strosar omkring i skinnkavajer ihopsydda av rester från tv4-anställda.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav adolvsson » ons feb 23, 2005 9:31

Qarlsson skrev:och å andra sidan gamla tanter som strosar omkring i skinnkavajer ihopsydda av rester från tv4-anställda.

Best. Idea. EVER!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav noike » ons feb 23, 2005 11:04

Från TV4 angående Next Week:
Jag är lika bedrövad som du över att dessa snuttar inte finns med -- vi skulle oerhört gärna visa dem. De finns emellertid inte med i den internationella versionen av programmet, vilket brukar betyda att de inte är gjorda av producenten utan något som sändande kanal har klippt ihop.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav gaspode » ons feb 23, 2005 11:20

Ok, så TV4 är inte att beskylla för allt? Fast koll har de ju fortfarande inte, det kan ju knappast vara sändande kanalen som klippt ihop det eftersom det är exklusiva bilder för just det klippet.. Men TV4 kanske inte har haft möjlighet att se klippen alls...
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav noike » ons feb 23, 2005 11:42

Om jag förstod saken rätt så är det FOX som beslutat att Next Week-klippen ska bort när serien säljs till andra länder (och antagligen vid repriser). Jag tror jag har hört om något liknande med någon annan serie, för det låter påfallande bekant.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav LWes » ons feb 23, 2005 13:38

noike skrev:Om jag förstod saken rätt så är det FOX som beslutat att Next Week-klippen ska bort när serien säljs till andra länder (och antagligen vid repriser). Jag tror jag har hört om något liknande med någon annan serie, för det låter påfallande bekant.

Det låter dock helt ologiskt.
Undra vad dom har för anledning att göra så...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Off » ons feb 23, 2005 15:06

LWes skrev:
noike skrev:Om jag förstod saken rätt så är det FOX som beslutat att Next Week-klippen ska bort när serien säljs till andra länder (och antagligen vid repriser). Jag tror jag har hört om något liknande med någon annan serie, för det låter påfallande bekant.

Det är Fox. Dom behöver inga anledningar.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav caffeineaddict » ons feb 23, 2005 17:19

Off skrev:
LWes skrev:

Det är Fox. Dom behöver inga anledningar.

Pain is their work and they do it well.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav qarlsson » ons feb 23, 2005 18:51

Då var det tydligen inte tv4's fel i det här fallet alltså. Låter hur som helst både konstigt och.. oprofessionellt att inte distribuera sina rellar i fullt skick. Helmärkligt faktiskt.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav Tam » sön feb 27, 2005 3:53

Är inte 'next time" sakerna med på tv? Stackars tv-tiittare.

Började se för ungefär en månad sen. Har sett 15 första än så länge. Tyckte om direkt. Kändes väldigt mycket kvalitet över det hela. Blev en fan ungefär när Liza Minelli började vara med. Dom senaste har jag t o m förstått varför vissa här älskar det så.

Om skratta högtande: dom senaste avsnitten (som jag sett, så egentligen rätt orelevant nu) har det varit mer "hårda" skämt (rena punchlines och whatnot). Kan det ha varit press från The Studio att göra serien mer lättillgänglig eller nåt? Whatever. Smarthet finns fortfarande kvar och det blir roligare överhuvudtaget ändå. Så tackar för hypen här som fick mig att kolla.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav AKS » mån feb 28, 2005 22:59

1.3 var det bästa avsnittet hittills. Skrattade högt flera gånger. Tobias är så oerhört pinsam. Eller... väldigt få karaktärer är inte pinsamma. Mycket underhållande serie. I'm hooked.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav karykh » mån feb 28, 2005 23:03

Läste just följande på Tvtome,
Season 2 of Arrested Development continues with a special 2-part, 1-hour episode featuring returning guest star Julia Louis-Dreyfus on March 6th at 8:30/7:30c on FOX after The Simpsons!!

Jag trodde inte fler avsnitt skulle sändas, blev lurad av pausen, och höll på att flyga genom taket av lycka :D
IRC
carre: jag brukade ta på mig själv när jag var liten och lekte doktor på mossans job

Användarvisningsbild
karykh
Scooby

Inläggav Tinwiel » mån feb 28, 2005 23:29

Tam skrev:Blev en fan ungefär när Liza Minelli började vara med. Dom senaste har jag t o m förstått varför vissa här älskar det så.

Jag med. Hon och Buster är helt underbara (Buster är alltid underbar)
Spoiler 1x11
När han fick som råd av the publicist att inte synas och höras och han gick omkring och inte syntes och inte hördes. Mycket roligt! :D

Jag tycker mer och mer om serien för varje avsnitt jag ser (har sett 12 st hittills). Jag sitter inte och gapflabbar men jag sitter och småmyser hela tiden. Favoriterna är Michael, George Michael och Buster (Mabey, Lindsey, Tobias är näst därefter, med väldigt små marginaler).
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav gaspode » tis mar 01, 2005 0:25

1.3 var det bästa avsnittet hittills. Skrattade högt flera gånger. Tobias är så oerhört pinsam. Eller... väldigt få karaktärer är inte pinsamma. Mycket underhållande serie. I'm hooked.

Yay!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Zaxx » tis mar 01, 2005 2:12

Skrattar bara jag ser Tobias :D
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav caffeineaddict » tis mar 01, 2005 9:10

Zaxx och AKS: Japp, Tobias är the man (David Cross, David Cross, David Cross!). Är det i 1.03 han gråter i duschen? För jag tror det var ögonblicket som jag gick ifrån att verkligen gilla serien till att älska den.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav AKS » tis mar 01, 2005 9:57

Nej, det är i avsnitt 2. Riktigt roliga scener.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Bender » tis mar 01, 2005 10:58

Jason Bateman var på Conan O'Brien igår. Otroligt skoj! Conan lovade att se till att de amerikanska massorna följer serien. Tror reprisen går någon gång under dagen idag.(runt 16-17) Han var riktigt skojig och jag ser fram emot att börja se serien nu. Samtalsämnena var incest och görabarn-tekniker bland annat. :)

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav noike » tis mar 01, 2005 16:36

Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav OPIOO » tis mar 01, 2005 16:36

Det skulle man ju vilja se. Har dock inte TV4+. =/

EDIT: Upptäckte just att man kan se intervjun på http://the-op.com. Glädje.
Användarvisningsbild
OPIOO
Minion

Inläggav Tinwiel » tor mar 03, 2005 12:28

Spoiler 1x17 Justice is blind
Tobias the Cat i advokatens hus, OMG vad jag skrattade. Jag sitter ofta och småskrattar när jag ser Arrested Development men den här gången gapflabbade jag. Ok, jag förstod inte riktigt tjusningen med serien i början men nu är jag övertygad. Och Buster är bäst, han är rolig bara han visar sig, kroppspråket är ju perfekt för karaktären. :D
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav noike » tor mar 03, 2005 15:27

Tinwiel skrev:Ok, jag förstod inte riktigt tjusningen med serien i början men nu är jag övertygad.

Tror det beror på att den faktiskt inte är som alla andra sitcoms alls, och att de fullkomligen försöker ge tittaren en vöerdos i skämt hela tiden. I början blir det lätt för mycket och för snabbt för att man hänger med.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav poser » tor mar 03, 2005 17:38

Bara jag som får ett löjligt leende på läpparna av de här bilderna?
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav malavel » tor mar 03, 2005 19:01

poser: Det är nog bara du, för vi andra ser bara samma reklambild över allt.
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad

Inläggav poser » tor mar 03, 2005 20:10

baaah, hatar när bildern cachar så man själv får se dem :P

Nu tänker jag låta dem vara kvar så att jag blir riktigt förlöjligad.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Tinwiel » fre mar 04, 2005 0:23

noike skrev:
Tinwiel skrev:Ok, jag förstod inte riktigt tjusningen med serien i början men nu är jag övertygad.

Tror det beror på att den faktiskt inte är som alla andra sitcoms alls, och att de fullkomligen försöker ge tittaren en vöerdos i skämt hela tiden. I början blir det lätt för mycket och för snabbt för att man hänger med.

Precis, den är så pass annorlunda att det tar ett tag att vänja sig. Precis som med Scrubs, som jag skrev förut att jag inte alls tyckte om i början men efter några avsnitt så var jag hooked. Sen så var ju inte Buster med i dom första AD-avsnitten heller och när man väl har "träffat" honom så kan man ju inget annat göra än att kapitulera.. ;)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav caffeineaddict » fre mar 04, 2005 0:42

Tinwiel: Ahum? Buster är med från början! "The guy who thought that the blue on the map was land."

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Tinwiel » fre mar 04, 2005 1:03

caffeineaddict skrev:Tinwiel: Ahum? Buster är med från början! "The guy who thought that the blue on the map was land."

Va? Jaha, det missade jag totalt, eller så la jag det inte på minnet.. :oops: Det kan ju förklaras av att jag såg dom två första avsnitten, sen så tog det flera veckor innan jag började se resten av säsongen. Men om vi säger så här, han hade väl ingen större roll i dom första avsnitten?
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film