av Spuffy » tor okt 11, 2012 21:37
Sett två nya piloter idag och gillat båda!
Arrow:
Jag har ingen som helst förkunskap om green arrows historia, kanske ni som har det har helt andra åsikter, men jag gillar grundhandlingen i denna tv-version. Även om jag kanske inte köper riktigt allt. Sen kanske inte skådisarna är riktigt så bra som jag hade önskat, blonda Ruby köper jag inte riktigt, inte heller huvudrollen tycker jag riktigt bär upp det han borde, men med lite tid hoppas jag de bor in sig i rollerna och utvecklar dem. Sen tror jag aldrig det kommer bli sådär magiskt bra som en del serier blir, men jag tror jag kommer se vidare ett bra tag. Nu låter jag plötsligt negativ, men jag gillade faktiskt detta trots allt! Kolla in piloten vetja!
Nashville:
OMG! Jag älskade denna pilot! Det är verkligen inte en premiär jag längtat efter, knappt en serie jag ens tänkt se, men i brist på annat gav jag den en chans idag. Och oj, vad glad jag är över det! Jag som annars har galet svårt för Hayden Panettiere tror denna serie kan bli skitbra trots att hon har en av huvudrollerna! Kanske för att hon här spelar en roll jag kan köpa henne i, eller så är det helt enkelt för att resten var så bra, vem vet. Connie Britton är grym! Musiken är grym! Handlingarna kan bli riktigt bra om de hanteras rätt! Inga skådisar jag tyckte sög! Kanske lite stereotypiskt ibland, men det struntar jag glatt i. Jag blev allt mer chockad ju mer avsnittet gick av hur mycket jag verkligen tyckte om detta! Kan bli en ny serie att längta efter varje avsnitt av, jag längtar åtminstone redan efter nästa! Se det! Jag är nästan lite misstänksam av att jag gillar det såhär mycket, jag var just och tränade, kanske är det bara lyckorus från träningen som ger mig denna superpositiva bild av serien, men hur som helst: Se åtminstone piloten av Nashville, det kan vara något för just dig! Tror det blir en riktigt härlig mysserie för min del. (Och Matt, det här måste ju vara serien du fantiserat kring om nätterna...)
Ni andra som sett, vad tycker ni?