Supernatural

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Nyx » mån dec 14, 2009 0:34

Men, tänker kanal 5 sluta visa Supernatural nu efter bara fem avsnitt av femte säsongen? Vad konstiga de är!

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav Mush » tis dec 15, 2009 0:45

Svensk tv är så oprogrammerat...

Men dvdn är ute 27 Januari, yay för mig alltså.
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad

Inläggav dansdansdans » mån dec 21, 2009 20:59

Sam som Lucifers balklänning var lite otäck på ett frireligiöst sätt. Han såg sådär helig ut som bara typ Alf Svensson kan se ut. Jag slets lite mellan att tycka att han spelade över och att tycka att det var bra gjort. Har ännu inte riktigt bestämt mig. Kanske dras jag lite mer mot brahållet. I alla fall uppfriskande att se Lucifer ur en annan synvinkel, se honom som någon som bara ville få lov att älska och straffades för det, istället för någon som är ute efter att skada så mycket som möjligt. Att allt inte är så svart och vitt och Sam såg så oskyldig ut på något sätt. Som ett litet barn.

jättebra avsnitt! läskigt med det vita.
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion

Inläggav dansdansdans » mån dec 21, 2009 21:09

Crashdummie skrev:
5.07

väldans knepig avsnitt, fast jag gillade den äldre skådisen som spelade Dean. Och städerskan kommentar när han försökte ragga upp henne - priceless. Pluss, efter min Dawsons Creek marathon var det kul att återsee regissören "Todd" som "pokerspelare gone witch"

ååååååååååååååååååååh!!! det är DÄRIFRÅN jag känner igen honom. ååååååååååh hehe
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion

Inläggav dansdansdans » mån dec 21, 2009 21:27

5.08 loved it!!! trickster! ärkeängel. gillar.
kitt!! mc sexy & denny!! hahahaa asbra :)

5.09 lite fånigt först....... men varför inte? om nu profeten skrivit böcker så varför inte ha ett Supernatural convention. för sådana finns ju i verkligheten? jag har funderat på vem han med hockeyfrillan och svartrödrutiga skjortan skulle föreställa. kommer inte på?

spoiler 5.10 SÅÅÅÅ BRAAA!!! spoiler 5.10 & flashforward 1.07 everybody plays the fool sometimes. jag kan inte så mkt om gud, satan, lucifer.. jag gillar inte att lucifer "VET" att sam kommer tacka ja i framtiden/detroit. (kan de inte ändra framtiden som i flashforward? - men det kanske de kommer göra..hoppas!.
castiel är grym. så fin. så fin. mums!

jag är väl en av dom som är sjukt besatt av serien då, för jag köper det. kan inte få nog ;)
Oh hello Death!
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion

Inläggav sp1keout » tis dec 22, 2009 2:38

Vad hande i Flashforwards 1x07? Paminn oss som inte sett avsnittet pa 4 ar och glomt bort

edit, jaha, du mena sa, trodde du mena att avsnittet hette sa... sesong 1 suppan naturalan, men icke my bad
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Crashdummie » tis dec 22, 2009 14:38

dansdansdans skrev:jag är väl en av dom som är sjukt besatt av serien då, för jag köper det. kan inte få nog ;)

Hej å välkommen - jag är oxå en av dem som köper. Boxarna är ju så fina och man får dean i hardback copy.. vänta det lät fel :oops:

ang, "castiel är grym. så fin. så fin. mums!" - I soooo agree. Han är en stark runnerup :D

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav Crashdummie » tis dec 22, 2009 14:56

5.10 :(

Kul att se blast from the past karaktärer och se hur Dean misslyckas totalt med sin raggningsscenario. Fast summa sumarum, avsnittet var jättesorglig då flera karaktärer dör och jag bölar. Kan inte låta bli att dra paralleller med Heroes 4.12 : båda serier hanterar ju på sitt sätt bröderkärlek och hur de skulle ta farväl om de skulle dö... medan petrellis är extrem kärleksfulla i sina yttrande är ju winchesters ganska.. hmm, fåordiga?

Nåja, det var bara ett sidospår. Ska bli intressant att se hur säsongen avslutas.

Men nu blir det säsonguppehål... Noooooes!!! :(

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Inläggav Tob » tis dec 22, 2009 16:07

Crashdummie skrev:5.10 :(

Kul att se blast from the past karaktärer och se hur Dean misslyckas totalt med sin raggningsscenario. Fast summa sumarum, avsnittet var jättesorglig då flera karaktärer dör och jag bölar.

Men tycker inte man slarvade bort karaktärerna och deras död en hel del? Katastrofalt val att plocka bort två potentiella huvudkaraktärer bara sådär.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Garim » ons jan 06, 2010 17:13

Garim skrev:Och jag har precis sett klart säsong1. på slutet blev det lätt flera avsnitt på en kväll, så ja, jag ser fram emot nästa säsong nu. Kanske är man ikapp till sommaren :P

Nu har jag sett ikapp, och det gick bra mycket fortare än jag trodde, uppenbarligen. Jag kommer fortsätta helt klart, det är del ganska kassa avsnitt, men även de brukar ha några bra delar. 5x10 var klart över genomsnittet. Riktigt bra tycker jag. Dock...
5x10: Varför varför behövde Jo och ellen dö? Varje gång jag såg deras namn i introt som gästskådisar blev jag glad. Jag gillade dem verkligen. Bad call, tycker jag. De kunde ha sparat Jo tycker jag, som jag gillat mer än ellen. Om de sparat Jo hade de ju kunnat använda hennes sorg och förlust till stor dramatisk effekt (I wish).
Sen har jag ju läst en hel del vad ni skrivit om tidigare avsnitt också.Ang Dean vs Sam. Jag håller på Sam nästan jämt, och tycker emellanåt att Dean är en jävla skitstövel till brorsa. Väx upp! Lyssna på din bror. Syskon är ju normalt sett de viktigaste personerna man har i sitt liv - de man kommer känna längst tid. När de separerade i början av S5 ruskade jag på huvudet. Kan inte acceptera det som realistiskt. Men nu är de ju tillbaka... Att de håller så mycket hemligt känns också fel - det skulle behövas någon i writer's room som förstår sig på dialog och karaktärer.

Men överlag är jag klart nöjd med serien, och är glad att jag inte plockade upp den tidigare. Det har blivit mycket SPN denna julledighet.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav HeY » ons jan 06, 2010 20:38

Garim skrev:Sen har jag ju läst en hel del vad ni skrivit om tidigare avsnitt också.Ang Dean vs Sam. Jag håller på Sam nästan jämt, och tycker emellanåt att Dean är en jävla skitstövel till brorsa. Väx upp! Lyssna på din bror. Syskon är ju normalt sett de viktigaste personerna man har i sitt liv - de man kommer känna längst tid. När de separerade i början av S5 ruskade jag på huvudet. Kan inte acceptera det som realistiskt. Men nu är de ju tillbaka... Att de håller så mycket hemligt känns också fel - det skulle behövas någon i writer's room som förstår sig på dialog och karaktärer.

I'm with you! Jag tycker att Dean är otroligt frustrerande med sin logik. Som att klandra Sam för apokalypsen - skitlöjligt! Han visste ju inte att Lily var katalysatorn, och det visste in Dean heller. Dean hade dödat Lily närsomhelst innan han visste det, och det är ju inte direkt så att Sam hade dödat Lily om han visste. Egentligen är väl Dean snarare den som ska klandras? Det var ju han som startade allt genom att börja tortera människor i helvetet. Visst, han stod ut länge men jag tycker inte att han här någon rätt att hacka på Sam. Hur Sam reagerade när han fick reda på att Dean startade hela processen och vad Dean hade gjort reagerade han sansat och moget - det gjorde inte Dean när Sam dödade den onda demonen. Jag tycker det säger mycket om karaktärerna.

Team Sam ftw! Sam har alltid varit min favorit - jag har aldrig kunnat relatera till Dean. Han fungerar som comic-relief för mig, men hans seriösa delar funkar sällan för mig, då jag inte tycker han är resonlig då. Nu låter det som om jag ogillar Dean - det gör jag inte. Jag gillar båda! Men när det kommer till vem jag tycker är vettigast är det Sam. Jag har för övrigt fortfarande inte sett de två senaste avsnitten, och nästa vecka kommer väl nytt? Jag tror det säger en hel del om mitt intresse för serien denna säsongen.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav dansdansdans » tor jan 07, 2010 8:04

HeY skrev:I'm with you! Jag tycker att Dean är otroligt frustrerande med sin logik. Som att klandra Sam för apokalypsen - skitlöjligt! Han visste ju inte att Lily var katalysatorn, och det visste in Dean heller. Dean hade dödat Lily närsomhelst innan han visste det, och det är ju inte direkt så att Sam hade dödat Lily om han visste. Egentligen är väl Dean snarare den som ska klandras? Det var ju han som startade allt genom att börja tortera människor i helvetet. Visst, han stod ut länge men jag tycker inte att han här någon rätt att hacka på Sam. Hur Sam reagerade när han fick reda på att Dean startade hela processen och vad Dean hade gjort reagerade han sansat och moget - det gjorde inte Dean när Sam dödade den onda demonen. Jag tycker det säger mycket om karaktärerna.

Team Sam ftw! Sam har alltid varit min favorit - jag har aldrig kunnat relatera till Dean. Han fungerar som comic-relief för mig, men hans seriösa delar funkar sällan för mig, då jag inte tycker han är resonlig då. Nu låter det som om jag ogillar Dean - det gör jag inte. Jag gillar båda! Men när det kommer till vem jag tycker är vettigast är det Sam. Jag har för övrigt fortfarande inte sett de två senaste avsnitten, och nästa vecka kommer väl nytt? Jag tror det säger en hel del om mitt intresse för serien denna säsongen.

true!!
jag köpte mig säsong ett för ett tag sen. och åh så roligt att de är så unga. hehe. MEN han börjar ju med en gång, Dean. att titta snett på Sam. bara för att han råkade få lite demonblod i sig. han borde varit mer stöttande från början än att istället bara bli livrädd för sin egen bror. Lucifer säger ju själv att Dean ser Sam som ett freak. andra har sagt det under resans gång oxå. men Dean är ju en klassisk fegis. alltid försvarsbenägen och ligger med tjejer hit och dit. och hans egen bror som han älskar så mycket är han rädd för.
inte tänkt på det förrän nu, men nu kommer jag inte alls bli förvånad om Dean tackar ja till Micheal. fan oxå :(
fast det betyder ju att Sam måste tacka ja först... för varför skulle Michael komma om inte för att stoppa Lucifer?
och sam skulle väl tacka ja för grupptryckets skull isf, för alla säger att han är ond och kommer säga ja.
men han är ju inte ond!!

fast dean är ändå snyggare än sam. ;)
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion

Inläggav Crashdummie » mån jan 11, 2010 16:30

Tob skrev:
Crashdummie skrev:5.10 :(

Kul att se blast from the past karaktärer och se hur Dean misslyckas totalt med sin raggningsscenario. Fast summa sumarum, avsnittet var jättesorglig då flera karaktärer dör och jag bölar.

Men tycker inte man slarvade bort karaktärerna och deras död en hel del? Katastrofalt val att plocka bort två potentiella huvudkaraktärer bara sådär.

Jorå, jag håller fullständigt med dig och de övriga skrivarna - jag gillade karaktärerna och det fanns en otroligt potentiallt för dem, och det känns liksom att det har viftat bort o trivialiserat deras historia med en sådan enkel död. Men vem vet, they'll be back? :rolleyes:

Ang team sam vs team dean - jag antar att det hela beror på. Hela Deans karaktär är ju byggd på ansvar, pliktkänsla och skuld, och de känslor han för över på sam representerar ju hur han själv känner sig. Han kan själv inte släppa taget på sitt ansvar gällande lucifers break free och för över det på sam istället. Ok, för mkt kvasipsykologi men jag gillar karaktärerna, båda två, då de har en djup. Förvisso håller jag inte alltid med dean och tycker att han e enormt irriterande med sin blamestorming och offerroll, men allt som allt, I like, helt enkelt för att samspelet verkar fungera.

Åh vad jag längtar till de nya avsnitten

Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Inläggav chanda » tor jan 21, 2010 21:57

Team Dean and Castiel hands down. Castiel och Dean ligger på samma våglängd just vilket Sam och Dean har en lång väg att gå.Tror aldrig förresten att de har varit jämlika någonsin. Bägges fel of course
Men Sam kan vara en skitstövel också mot Dean att kalla någon patetisk ,ynklig och en börda för att man är så arrogant [spoiler]att man tror att man kan köra över folk som ar uppfostrat en och offrar sitt eget liv på alla sätt och vis
. Sam har tjatat på Dean i över 5 år hatt han ska bli mera öppen att han ska ha tänka på sig själv och sen får han sådant slängt i ansiktet Äntligen börjar Dean se Sam som den vuxna och kabbala att ta vara på sig själv . Has skulle han aldrig ha låtet sam gå. och att ta tillbaka sam visar ochskå en mognad trort hans demon blood Vad har Sam gjort visar att han littar och respekterar Dean. Inget än så länge. men som sagt Inga av pojkarna är felfria . Tack och lov det skulle var trist. [/spoiler]

The Boys are back :)
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion

Inläggav chanda » fre jan 22, 2010 11:57

Jag antar att en del är besvikna och en del är glada beroende på vilken sida man är på staketet
Supernatural Har fått en s6
First it was Smallville, now Supernatural. A couple of days ago we reported that Smallville had been picked up for a tenth season. Industry sources in Vancouver provided CinemaSpy with the tip, indicating that while the official announcement has not yet been made, behind-the-scenes it’s all but a done-deal. Today we’ve been informed that Supernatural, too, has been confirmed with another season, in this case its sixth.

jag för min del är :D :lovebunnier:
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion

Inläggav sfinx » fre jan 22, 2010 16:45

5.11(?)
Gillar oftast avsnitt som det här, men varje gång väldigt många människor dör under en kort tid på sjukhusliknande ställen i teveserier, så börjar jag fundera på om inte det vore bra att ha blanketter för det här: http://sv.wikipedia.org/wiki/Lex_Sarah liggande mer tillgängligt. Efter tre patienter dött så vet man ju att något är fel, om det inte är demoner så är det antagligen brist på personal eller utbildad sån. :)
Nä, bra avsnitt.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav Glorificus » lör jan 23, 2010 2:16

5x11
Yay, bra avsnitt! :)
Och yay, Jon Gries! (Broots!)
Lite väl hastigt slut, men det är härligt med såna här avsnitt som både har en klassisk hunt och mycket karaktärsgrejer för bröderna. :lovebunnier:

Doctor: "Actually, I'm going to be putting you in the afternoon group."
Dean: "What... why?"
Doctor: "Well, to be frank... the relationship that you have with your brother seems dangerously codependent."

Alltid intressant när de tar upp en del av seriens huvudteman... även om jag gärna skulle se dem gräva lite djupare i dem nån gång. Fast serien är ju inte så konsekvent, så det är inget jag har några illusioner om att få se. Kanske om det nu blir en säsong 6. :)
Senast redigerad av Glorificus lör jan 23, 2010 2:28, redigerad totalt 1 gång.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav brat » lör jan 23, 2010 2:19

5x11
Supernatural är tillbaka! Yay så glad och överraskad jag blev av att gilla det här avsnittet!
+ Jätterolig idé att de berättar sanningen och därför förutsätts vara galna
+ "His name is Castiel, he wears a trench coat"
+ Sjukhuskläder, min favorit!!!! (speciellt kring minut femton)
+ fylleJared och paranoidDean är också alltid favoriter
+ Bra tempo och vändningar genom avsnittet

"Me and him freaking out the same day, I mean, it's gotta be the..."
"The monster..."
"What?! Where!?"

Skulle jag kommentera något negativt, vilket jag inte tänker göra, så hade det varit att den onda tjejen såg för ond ut redan i början, att logiken faller på att de lika gärna kunnat gå in som utredare av det uppenbart dåliga mentalsjukhuset samt att slutet var lite plötsligt. :) Men jag är nöjd. Ett riktigt Supernaturalavsnitt, och ett bra sådant.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav dansdansdans » lör jan 23, 2010 10:45

5*11
underhållande men en sak jag störde mig på var (fast nu är jag inte så insatt i mentalsjukhus):
de borde ju haft, eller satt upp övervakningskameror. då hade de kunnat se vad som händer i rummen, och hindra 'självmorden'.

att de inte kört en Anakin SKywalker-referens med Sam än. heheh! de är ju bra på referera annars :D (fast han har ju själv sagt Am I suppose to go dark side now or something? )
The Emperor: [to Luke] The alliance... will die. As will your friends. Good, I can feel your anger. I am defenseless. Take your weapon. Strike me down with all of your hatred and your journey towards the dark side will be complete!

6 säsong!! JÄJ!!! :P
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion

Inläggav Rombat » lör jan 23, 2010 16:53

5.11 Ganska bra för att vara SPN nuförtiden. Dock blev jag besviken när avsnittet, efter första scenerna, inte visade sig vara ett skräckavsnitt denna gången heller. Potentialen fanns definitivt där.

Stenad Sam var skitkul dock.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav eynosh » sön jan 24, 2010 2:06

dansdansdans skrev:5*11
underhållande men en sak jag störde mig på var (fast nu är jag inte så insatt i mentalsjukhus):
de borde ju haft, eller satt upp övervakningskameror. då hade de kunnat se vad som händer i rummen, och hindra 'självmorden'.

På vissa typer av stängda psykavd finns det kameraövervakning. Men överlag finns det inte, tror att det går emot någon/några lagar. Sen ska man komma ihåg att patienten själv har sökt hjälp. Bara för att det är psyk betyder det inte att varje andetag ska övervakas.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav brat » lör jan 30, 2010 2:06

5x12
Ett till underhållande avsnitt, fick skratta mycket! Härligt att de börjat våren så pass stabilt, nu vågar jag gilla serien igen.
Jag är glad så länge det inte handlar om Gud och Djävulen. Men jag saknar Castiel lite. Och nog kunde det få komma ett läskigt avsnitt snart.
Senast redigerad av brat sön jan 31, 2010 13:35, redigerad totalt 1 gång.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav dansdansdans » lör jan 30, 2010 13:11

oxå 5*12
jag saknar castiel, mycket! :) jag trodde det var han som kom och stötte bort gary/sam när gary/sam skulle skjuta dean. för att skydda dean. fast det kanske inte är Castiels uppgift längre? det borde väl vara Mikaels?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion

Inläggav MissKittyFantastico » tis feb 02, 2010 0:32

"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav Garim » tis feb 02, 2010 12:20

MissKittyFantastico skrev:Alltså jag vet inte riktigt... :?

Nej, det låter inte så där vidare upphetsande...
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav dansdansdans » tis feb 02, 2010 14:07

nä...
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion

Inläggav Rombat » tis feb 02, 2010 14:10

Meh... ungefär. SPN tycker ju att metahumor är det roligaste som finns, så varför inte.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav chanda » tor feb 04, 2010 18:39

100 episode party vid :lovebunny: (spoilers för första halvan av s5)
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion

Inläggav chanda » fre feb 05, 2010 7:59

We are the champion in the world :D Party

The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion

Inläggav Glorificus » lör feb 06, 2010 2:02

5x13
Jag gillade. :)
**