The Black Donnellys

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Illyria » mån feb 26, 2007 13:38

Finns måste positiva och negativa recensioner och mycket känns som whatever då det som brukar tas upp är sånt ivarjefall jag gillar med serien. Piloten är motsatsen till awful och det verkar dessutom finnas många som enbart dissar den pga att den tar Studio 60:s slot. :rolleyes:
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » tis feb 27, 2007 16:18

Sett piloten då.

Chris Bauer! Känd från the Wires andra säsong. Och så blir han mördad, för fan. Han är ju en lysande skådespelare. Slöseri.

Riktigt bra pilot, även om slutets effektsökeri i Joe Icecream-intervjun känns lite oroväckande. Det kändes billigt på något sätt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » tis feb 27, 2007 19:29

noike: Spoilerfritt, vad tyckte du?

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » tis feb 27, 2007 19:37

Jag gillade rätt mycket. Det var inte Världens Bästa Pilot Någonsin(TM) som uttryckts tidigare i tråden. Väldigt bra även om man tar med de smått oroande Paul Haggis-genvägarna i beräkningen.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » tis feb 27, 2007 19:44

Jag skulle rekommendera originalpiloten om någon tänker se det, den har bättre musik.

En av de bästa piloterna någonsin ivarjefall, har inte sagt något om världens bästa.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » tis feb 27, 2007 19:48

Jag tror jag tar min vanliga väg ut ur det här och väntar och ser om ni fortfarande är fans efter första säsongen, och ser isf ikapp då. Det är bl.a. så jag har tänkt göra med Heroes.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Illyria » tis feb 27, 2007 20:01

Första säsongen är bara 13 avsnitt också, blir inte en annars hel säsong att vänta in heller. Jag har väntat sedan augusti så jag kommer slänga mig över avsnitten. :P
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » tis feb 27, 2007 20:10

1.1 Ju mer jag tänker på det, desto mer stör jag mig på slutscenen där Joey får katalogsmällen. Han är en lite fluga och poliserna borde inte ha några som helst svårigheter att med ord pressa honom till nervvrak. Så varför sluta på det viset? Scenen har ingen grund i någonting alls, för sådär gör man inte mot fångar utanför B-actionfilmer om man inte har jävligt starka skäl. Och här har de suttit och lyssnat på hans berättelse utan att protestera allt för ljudligt.

Väldigt störande element från ingenstans.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav CheeseGuy » tis feb 27, 2007 22:10

Piloten var riktigt bra den här gången också, även om det nog finns mycket man kan hänga upp sig på. Musikbytet i slutet var ju synd, men det var det enda negativa jag reagerade på om man jämför med orginalpiloten. Däremot kände jag inte igen tillbakablicken i början när de spelar bandy (eller vad det är), och Jenny är med. Var det nytt?
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Illyria » tis feb 27, 2007 22:37

Det var med i originalpiloten också.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Illyria » tis mar 06, 2007 15:34

Efter avsnitt 102 visas det ett bonusavsnitt på NBC.com, det klarade inte censuren och kan inte visas på tv, men den sidan blockerar allt utanför USA och det går inte att se avsnittet. Någon som vet hur det går att komma runt? Jag har testat en sån proxy-server som fungerar på t ex Showtimes sida, men den biter inte på NBC...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Illyria » ons mar 07, 2007 20:24

102: JIC är faktiskt underhållande, älskar hur han ploppar in sig själv i berättelsen och det får dig ju att undra vad som egentligen är sant. Sen gillar jag verkligen hans tempo på berättelsen, och han passar ju perfekt som recapper för avsnittet i början (med pilar!), det gäller att hänga med och serien kräver uppmärksamhet av tittaren. I love it.

Det är nästan så serien gränsar till dramakomedi, även om det är rätt mörk humor, så är det mycket humor blandat med allt hemskt. Scenen när de ska göra sig av med Louie, efter Tommy hämtat släggan, var nästan för mycket men jag spolad dock aldrig förbi något.

Förutom Tommy var det rätt mycket fokus på Kevin här och det var trevligt att se honom växa som karaktär och att det finns mer bakom där, var lite rädd för att de inte ska låta övriga bröder få lika mycket fokus som Tommy, men kör de den här stilen så kommer jag gilla det. Och givetvis så vänder Jenny Tommy ryggen, men vi vet ju redan vad hon egentligen tycker när hon inte går på vad hennes pappa säger och hon låter sig skrämmas av "lite blod", och såklart måste vi få med angsten av att de inte är ihop. Jag tror heller aldrig de agerat på sina känslor tidigare.

Och "Captain Janeway" som mamma, vet inte riktigt vad jag tycker om hennes karaktär ännu, men jag hoppas hon är med mer framöver (hon är ju bara gästskådespelare).

Det var som väntat inte ett lika bra avsnitt som piloten, för det är svårt att toppa, men ett riktigt bra avsnitt och de lyckas återigen att få till ett väldigt bra slut som verkligen får dig att se fram emot nästa. Ett avsnitt går verkligen fort och du kan se hur alla problem sakta men säkert växer till sig, som tur är så finns det ju ett till avsnitt att se den här veckan.

103 (som är webbavsnittet): Det är fortfarande många personer som introduceras, skulle behöva lite olika familjeträd att titta på för att hänga med ibland, som den här "boss" Nicky åker för att träffa, hängde inte riktigt med i vilket sammahang han är boss men tydligen är det han som tagit över efter Sal och inte Nicky. Kan ju bli ytterligare en maktstrid där då det är tydligt vad Nicky egentligen är efter.

Jag tycker inte det är mer våld i det här avsnittet än tidigare, om nu det ska vara anledningen till att det inte visades på tv, men det kan ju också vara för att det kanske inte direkt flyttar fram berättelsen så mycket, även om jag tycker det händer en del viktiga saker och för den som gillar serien är det ett bra avsnitt. Klart att vi vill se efterspelet med Tommy och Jenny (vill att hennes man tas upp mer snart), mer om Jimmy i fängelset, plus att vi får mer bakgrundshistoria i form av flashbacks, varför Kevin vill få ut Jimmy och att han faktiskt ber Joey om hjälp. Plus allt Tommy försöker göra, men jag undrar hur det här spelar in med nästa avsnitt om du inte sett händelserna här, det kan ju egentligen inte vara något som en vanlig tv-tittare tappar för mycket av utan fortfarande kan hänga med, att vissa saker förklaras (igen) i nästa avsnitt. T ex varför Nicky nu vill ha än mer pengar från Tommy och hur/varför Jimmy är ute från fängelset.

Min kommentar om förra avsnittet att det är väldigt mycket komedi också passar heller inte inte in här, förutom lite på slutet på sjukhuset när Sean har vaknat, och jag tror inte avsnittet egentligen enbart visas på webben pga våld. I de första avsnitten är det viktigt att berättelsen flyttas framåt och håller tittarna kvar, inte enbart de som redan fastnat för serien.

Det var rätt tydligt att mannen skulle bli påkörd av något också, det har använts i andra serier på sistone, och står någon sådär mitt i vägen så är det klart något händer. wink2.gif En sak går bra (Sean), en sak går inte bra (Jimmy), och det är intressant hur Jimmy tror Tommy vill ta över som ledare, nu kommer Tommy få än mer att göra med Jimmy ute. Kanske att Kevin kan börja lita mer på Tommy också.

Nu väntar jag bara på att det ska bli tisdag igen och ett nytt avsnitt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav madskellig » lör mar 10, 2007 3:29

Ja, nu har jag sett första avsnittet. Tyckte verkligen om det här! Väldigt välgjord och med engagerande karaktärer, ska bli skoj att se mer.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav Illyria » ons mar 21, 2007 18:20

104
Intressant att Huey sammarbetade med italienarna, och dealen (vad det nu är) fortsätter med Dokey, men vet verkligen Nick inget om att de skulle döda Jimmy och att det är därför Sal och Huey är döda? Jimmy är verkligen inte smart, han pratar ju med allt och alla om morden och retar italienarna. Kevin och Tommy är däremot väldigt lätta att gilla, jag hoppas Sean lämnar sjukhuset snart så han också kan få en roll, men samtidigt så har det fortfarande inte gått speciellt många dagar och det är mer realistiskt att han är kvar på sjukhuset. Sen gillar jag Ma Donnellys stil också, aldrig att hon berättar för Sean att tjejen var där. ;) Jag förstår heller inte riktigt varför tjejen verkar sitta där i timmar heller, hon hade ju träffat Sean samma dag?

Jag tror inte problemen med Dokey är slut, undra om Tommy kommer få göra en Dexter på honom också. Och vilka är egentligen kropparna som de vill att JIC ska berätta om, det innebär ju att fler kommer dö. Dessutom har JIC ett kontrakt på sig, vem är ute efter honom i nutid?

Tommy och änkan, skulle inte bli förvånad om något händer där, samma som att Jenny försöker glömma Tommy (med Samson), vilket inte kommer gå. Det var något JIC-inklipp som kändes lite konstigt, det kändes felplacerat före den intensiva scenen nere i källaren.

Kevin och JIC på spritjakt är underhållande, det behövs humorinslag emellanåt, och sen ännu roligare när de måste hota affärsägaren med att Kevin skulle dejta hans dotter om de inte fick sprit på kredit hehe.

Det är perfekt att serien är inspelad på plats i NY, det ger bra känsla och atomosfär, och sen Doves med Caught by the River på slutet var också väldigt passande.

105
Dokey blir en allt mer intressant karaktär, hoppas han fortsätter medverka, och jag gillar att vi får se deras värld utvidgas också (skola, hemma, andras hus osv), och det var väldigt tydligt att Tommy hade tagit lådan från källaren och hade den utanför dörren, för det är var jag hade gömt den. ;) Mot slutet när Tommy överlistar Nicky var too funny och väldigt smart, det var verkligen att få smaka på sin egen medicin för Nicky. Bra att det där pengaproblemet försvinner också, kan lätt ha blivit trist och tjatigt i längden, nu kan vi få se andra storylines utvecklas. Och Nicky är Tommy på spåren?

Om Jimmie visste det var Louie Downtowns mobil, varför ens svara? Kunde ju varit någon högre uppsatt person som sökte honom. Jag gillar inte jimmy, men gillade att hans kommenterade om Samson till Jenny. Jimmy och Joey som knappt klarar av att brotta ned en kille, patetiskt och komiskt, de är verkligen smågangester. :P

Jennys man har varit borta ett helt år? Inte för att hon verkar direkt orolig över det. Tommy kan agera kall han också, men det är ju inte vad han egentligen känner, och så småningom skaffar Jenny en annulment men måste bestämma om hon klarar av att leva runt de problemen Tommy har. Om berättelsen hinner berättas så långt.

JIC pratar om att ljuga när det behövs, är det vad han gör? Dvs hittar på allt det här han berättar?

Hoppas Sean kan vara med lite mer nu när han är ute från sjukhuset och Kevin är en underhållande karaktär som vanligt, han har verkligen överraskat jämfört med piloten. Sen fortsätter jag gilla Ma Donnelly. Det var kanske lite mycket med änkan som drog ned lite på farten men annars ett väldigt bra avsnitt. Och det slutade väldigt plötsligt också, kändes inte alls som avsnittet redan skulle vara slut, och intressant att lilla killen såg vad Tommy gjorde, men varför skulle han inte berätta det?

Längtar redan till nästa avsnitt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav sp1keout » sön sep 09, 2007 21:23

Jaha, la serien ner efter 6 avsnitt eller vad hände? Alla (generalisering) som såg fram emot och älskade piloten så mycket, poff sa det bara... Vad hände?
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Illyria » sön sep 09, 2007 21:42

Det finns 13 avsnitt men NBC gav aldrig serien en chans och förvisade den såklart till att visas på nätet, vilket i sin tur ledde till dålig kvalitet på ripparna. Så dålig att jag faktiskt inte klarade av att titta vidare, men nu har det kommit dvd-rippar och jag ska äntligen se klart serien!

Av de avsnitt jag sett är den fortsatt bra, inte riktigt samma klass som piloten, som fortsatt framstår som en av de bästa piloterna på många år, men det är en klart bra och sevärd serie.

Tror den börjat visas på Canal+ nu också.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » sön sep 09, 2007 21:46

Eftersom jag insåg snabbt att den skulle läggas ner så fortsatte jag inte se efter piloten.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav lilith » sön jun 01, 2008 23:03

Första avsnittet visades nyss på kanal 5 (som förresten har gått över till att visa i widescreen, efter en hel del misstag med formaten... ). Först tyckte jag det var lite dåligt och jag gillar generellt inte berättarröster, så jag spacade ut lite och gjorde annat med tv:n på. Men så fångades min uppmärksamhet igen mot slutet av avsnittet och jag satt här med kårar och håret över hela kroppen på ända! Det här ska laddas ner!!! Eller..eh vad säger jag...det här ska följas på kanal 5. *oskyldigt leende*
Synd att det lades ner.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav MTL » fre jun 06, 2008 21:38

lilith skrev:Första avsnittet visades nyss på kanal 5 (som förresten har gått över till att visa i widescreen, efter en hel del misstag med formaten... ). Först tyckte jag det var lite dåligt och jag gillar generellt inte berättarröster, så jag spacade ut lite och gjorde annat med tv:n på. Men så fångades min uppmärksamhet igen mot slutet av avsnittet och jag satt här med kårar och håret över hela kroppen på ända! Det här ska laddas ner!!! Eller..eh vad säger jag...det här ska följas på kanal 5. *oskyldigt leende*
Synd att det lades ner.

Snart får U.S sluta att producera massa serier som läggs ner efter endast ett fåtal säsonger eller ibland inte ens en säsong. Det är ju sorligt för tusan!
Hunk can mean a lot of things..bad things
Användarvisningsbild
MTL
Minion

Föregående

Återgå till TV-serier och film