Angel (TV): Complete Seasons 1-5 Box Set (30 Discs)

Här kan ni sälja saker, eller tipsa om bra websiter att shoppa från!

Inläggav Murnau » sön okt 30, 2005 16:03

Hej! Jag har inte skrivit på det här forumet innan, men tänkte dela med mig lite av mina erfarenheter av Sendit, som en del verkar ha haft bekymmer med. Jag har nämligen handlat en hel del därifrån.

I många år var Sendit fraktfritt, vilket naturligtvis var perfekt eftersom dom även brukar skicka sina varor grymt snabbt och dessutom (oftast i alla fall) packar ganska bra. Sen för två år sedan ungefär, tror jag det var, började dom experimentera med ett fraktsystem som skulle stå i relation till hur mycket filmerna vägde eller kanske hur många skivor det var. Jag vet inte riktigt vilket, och jag är tveksam till om Sendit vet det heller. Dessutom ligger Sverige av någon anledning i den dyraste fraktkategorin. För att Sendits system skall funka måste ju varje post i deras datasystem kodas så att programmet direkt uppfattar vad frakten blir för just den DVD man köpt när man går till Checkout. Programmet kan ju inte bara räkna antalet artiklar i varukorgen som på t.ex. Amazon. Det blir sällan rätt på Sendit kan jag ju säga, trots att systemet inte precis är nytt längre. Så med Sendit måste man helt enkelt ha tur. Jag förhandsbokade också Angel tidigt på Sendit och fick då besked om en frakt på £2.10. Den fraktkostnad som dyker upp i rutan om man lägger Angelboxen i korgen nu, £34.20, stämmer bättre överens med den frakt som egentligen gäller på Sendit för frakt av en stor box till Sverige.

Men jag har flera gånger råkat ut för att ha beställt en DVD eller en box från Sendit, betalt en fraktsumma, för att nästa dag upptäcka att frakten på den DVD:n gått upp till det dubbla eller ännu mer. Men jag har aldrig varit med om att Sendit ändrat den frakt som meddelats i en orderbekräftelse. Dom tar själva på sig det ansvaret. Så när de upptäcker att de har gjort fel, som med Angelboxen, drabbar det bara dom som beställer efter att frakten ändrats.
Användarvisningsbild
Murnau
Idolof

Inläggav eynosh » sön okt 30, 2005 16:11

Murnau skrev:Hej! Jag har inte skrivit på det här forumet innan, men tänkte dela med mig lite av mina erfarenheter av Sendit, som en del verkar ha haft bekymmer med. Jag har nämligen handlat en hel del därifrån.

I många år var Sendit fraktfritt, vilket naturligtvis var perfekt eftersom dom även brukar skicka sina varor grymt snabbt och dessutom (oftast i alla fall) packar ganska bra. Sen för två år sedan ungefär, tror jag det var, började dom experimentera med ett fraktsystem som skulle stå i relation till hur mycket filmerna vägde eller kanske hur många skivor det var. Jag vet inte riktigt vilket, och jag är tveksam till om Sendit vet det heller. Dessutom ligger Sverige av någon anledning i den dyraste fraktkategorin. För att Sendits system skall funka måste ju varje post i deras datasystem kodas så att programmet direkt uppfattar vad frakten blir för just den DVD man köpt när man går till Checkout. Programmet kan ju inte bara räkna antalet artiklar i varukorgen som på t.ex. Amazon. Det blir sällan rätt på Sendit kan jag ju säga, trots att systemet inte precis är nytt längre. Så med Sendit måste man helt enkelt ha tur. Jag förhandsbokade också Angel tidigt på Sendit och fick då besked om en frakt på £2.10. Den fraktkostnad som dyker upp i rutan om man lägger Angelboxen i korgen nu, £34.20, stämmer bättre överens med den frakt som egentligen gäller på Sendit för frakt av en stor box till Sverige.

Men jag har flera gånger råkat ut för att ha beställt en DVD eller en box från Sendit, betalt en fraktsumma, för att nästa dag upptäcka att frakten på den DVD:n gått upp till det dubbla eller ännu mer. Men jag har aldrig varit med om att Sendit ändrat den frakt som meddelats i en orderbekräftelse. Dom tar själva på sig det ansvaret. Så när de upptäcker att de har gjort fel, som med Angelboxen, drabbar det bara dom som beställer efter att frakten ändrats.

Välkommen!
Jo, märkte själv att det var något konstigt med Sendit. Blev att köpa från Play istället.

Glöm inte och presentera dig i presentationslänkarna. *Rotar och letar efter tråden*

Här var den; http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?t=1409
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Illyria » sön okt 30, 2005 16:17

Sendits kostnad för frakt verkar helt konstigt, men 2.10 tyckte jag var ett okej pris ändå, £34 är ju däremot det inte. Tror knappast någon skulle beställa Angel-boxen med den fraktkostnaden, då blir ju t ex Amazon billigare.

Ska bli intressant att se hur bra Sendit packat boxen, när jag mailade dem utlovade de bra packning ivarjefall...

Välkommen Murnau. :)

Eynosh: du hade kunnat maila Sendit och be dem dra betalningen igen, hade du fört över pengar på kontot hade det fungerat och du hade fått 2.10 frakten. ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav eynosh » sön okt 30, 2005 16:20

Illyria skrev:Sendits kostnad för frakt verkar helt konstigt, men 2.10 tyckte jag var ett okej pris ändå, £34 är ju däremot det inte. Tror knappast någon skulle beställa Angel-boxen med den fraktkostnaden, då blir ju t ex Amazon billigare.

Ska bli intressant att se hur bra Sendit packat boxen, när jag mailade dem utlovade de bra packning ivarjefall...

Välkommen Murnau. :)

Eynosh: du hade kunnat maila Sendit och be dem dra betalningen igen, hade du fört över pengar på kontot hade det fungerat och du hade fått 2.10 frakten. ;)

Jag är optimist, på senare tid har Play packat bättre. Sen så fick jag med mina kalendrar också =) Kan ju säga att rumskompisen tittade lite snett på mig när jag sa att jag skulle hänga upp James marsters kalendern ovanför sängen. För att han inte skulle bli allt för rädd beställde jag buffykalendern med : ).
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Tinwiel » tis nov 01, 2005 18:57

Idag har min box kommit! Jag har inte hunnit hämta ut den dock.. måste hitta vart utlämningstället i den här stadsdelen ligger också. Jag återkommer. Men visst var dom snabba! Den skickades den 26 eller 27 tror jag.. :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Off » tis nov 01, 2005 19:00

Min måste komma imorrn! Åker hem på torsdag ju.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Tinwiel » tis nov 01, 2005 20:09

Har hämtat boxen. Den ser fin ut, inte lika skadad som Buffy-boxen, lite bucklig i ena nedre hörnet bara. Jag gilllar färgen, den är finare än Buffy-boxen. Sendit hade packat den i bubbelplast och en papp-påse omkring. Påsen hade gått sönder lite men den låg ju i bubbelplasten så det gick bra ändå. Det lite buckliga hörnet tror jag beror på postens behandling av den. Den hade ju skickats som stort brev (klump, på postis-språk) och hade därför inget riktigt kolli-nummer. Jag har jobbat på posten och vet hur klump brukar behandlas, dom slängs i behållare osv. Men, som sagt, den var i bättre skick än Buffyboxen, så jag är nöjd. :)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Illyria » ons nov 02, 2005 2:53

Tinwiel har du ingen kamera? Jag är nyfiken på hur den ser ut, speciellt inuti... Kanske min hinner fram imorgon, får hoppas på det.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav sus@n » ons nov 02, 2005 11:00

Bilder tack :oops:
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav Illyria » ons nov 02, 2005 12:43

Each Box Set Is Individually Numbered

Tinwiel: stämmer det?

Om ingen har tagit några bilder när jag får min box kommer jag ta foton.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tinwiel » ons nov 02, 2005 13:29

Nej, tyvärr, jag har ingen kamera (jag vill ha en så mycket att det kliar i fingrarna men inga pengar :( ) . Vänta ska kolla numret på lådan.

...

02297 har jag. Inget speciellt men det gör inget. Boxen är jättefin ändå. 8)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Illyria » ons nov 02, 2005 13:37

Jag förväntar mig inte att numret är speciellt, bara kul att den faktiskt är nummererad, precis som Buffyboxen.

Verkar inte ha fått min idag...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Off » ons nov 02, 2005 14:13

Inte jag heller. Damn the man.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav sus@n » tor nov 03, 2005 10:50

Hade det inte varit skoj om båda boxarna hade samma nummer!
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav eynosh » tor nov 03, 2005 10:55

sus@n skrev:Hade det inte varit skoj om båda boxarna hade samma nummer!

Tror inte jag har samma tur att få 09998 en gång till... Vet man annars att det är 10000 boxar? Jag menar, Alienboxxarna är också numrerade, men dom är ävl tryckta i ett miljon exemplar?
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Illyria » tor nov 03, 2005 11:12

Ja, det är 10000 av Angel-boxen också. Hoppas jag får min idag... posten borde komma inom två timmar.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Illyria » tor nov 03, 2005 11:55

Posten har anlänt med en avi, frågan är om det är Angel-boxen eller ett annat paket jag väntar på... Kunde de inte skrivit ut avsändaren! Extra spännande att gå till posten sen. ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Off » tor nov 03, 2005 16:24

Tänk om min har kommit idag och bara ligger där och väntar på posten. Kan ju inte fixa den förrän på måndag!
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Illyria » tor nov 03, 2005 19:51

It's here! Jag fick nummer 07083. Först: kolla så alla skivor åtminstone heter rätt säsong och disc nr och det gjorde dem. Nu ska jag börja med att titta på slutet på s4 och sen s5. :)

Har ni som beställde från Play inte fått era boxar ännu?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » tor nov 03, 2005 19:54

Illyria skrev:Har ni som beställde från Play inte fått era boxar ännu?

Nein. De verkar dock inte ha skickat dem förrän denna vecka även fast hemsidan påstod något annat i förra veckan. Den här veckan fick man mail om att boxen skickats plus ett sånt där roligt trackingnummer. Förvirrande, men nu verkar den ju iaf vara på G.

Kan inte nån ta ingående bilder om ni har en kamera tillgänglig?

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » tor nov 03, 2005 19:58

Dumma play drog alltså pengar en vecka innan de skickade ut boxarna. Har jag förklarat för alla här hur mycket jag hatar play? Jag hatar play.

Edit: Jag är en väldigt komplex människa om ni nu undrar varför jag beställde från play.
Senast redigerad av Off tor nov 03, 2005 20:01, redigerad totalt 1 gång.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Illyria » tor nov 03, 2005 20:01

Jag har en kamera, ska försöka ta några foton nu ikväll. Hatar blixtfoton, får se hur bra det går utan dagsljus...

Vad säger trackingnr om var boxen befinner sig då?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tinwiel » tor nov 03, 2005 23:57

Men visst var boxen fin, Illyria? Snyggare än Buffy-boxen tycker jag. Silver och mörkblågrå blev snyggare än rostrött och guld (varför kunde dom inte ha gjort Buffyboxen vinröd istället va, va! men Buffyboxen är fin ändå, menade inte att den var ful heller.. ;) )
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav eynosh » fre nov 04, 2005 0:10

Illyria skrev:Jag har en kamera, ska försöka ta några foton nu ikväll. Hatar blixtfoton, får se hur bra det går utan dagsljus...

Vad säger trackingnr om var boxen befinner sig då?

Verkar visst inte bli något ikväll...
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Illyria » fre nov 04, 2005 0:11

Jättefin box tycker jag, tyvärr kan jag inte jämför med Buffyboxen för den har jag inte, men denna är snygg. Den är mer kompakt i verkligheten än från bilden (eller hur?) och fotot i framsidan som fälls ut är fint/passande. Och så är det Angel på baksidan av säsongsdelarna. Har inte öppnat brevet ännu, men det går att hitta här: http://www.whedon.info/article.php3?id_article=12266

Jag fastnade i att göra annat och titta på Angel, har inte hunnit ta några foton ännu.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tinwiel » fre nov 04, 2005 0:18

Jo, den är lite mera kompakt, den på bilden ser ut att vara i samma storlek som Buffyboxen men den här är ju två säsonger mindre.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav fanimej » fre nov 04, 2005 11:45

JAG har fått min box idag ifrån Play.com, men jag kan inte hämta ut den förrens tidigast kl 17 idag.. Då är jag på jobbet.

Kan knappt bärga mig tills kl 17.. hihi ;)
Xander: Nice. Look who's got a bad case of Dark Prince envy.
Dracula: I have no interest in you. Leave us.
Xander: No, we're not going to (imitates Dracula's accent) leave you. And where'd you get that accent Sesame Street? One, two, three — three victims. Mwah, ha, ha, ha!
Buffy: Xander, I'm pretty sure that's Dracula.
Xander: Wow, really? Hey, sorry, man, I was... just jokin' around.
Användarvisningsbild
fanimej
Minion

Inläggav eynosh » fre nov 04, 2005 11:55

fanimej skrev:JAG har fått min box idag ifrån Play.com, men jag kan inte hämta ut den förrens tidigast kl 17 idag.. Då är jag på jobbet.

Kan knappt bärga mig tills kl 17.. hihi ;)

Du kan hämta den under dagen. Det med efter 1700 är bara en garanti från Schenkers sida att då finns paketer 100% där. Jag vet att jag hämtade min Buffybox förr aåret så fort posten kom med avin, och det var kl 1200.

Min avi kommer nog också idag.. Spelar väl egentligen ingen större roll, men jag måste ju veta att skivorna stämmer.
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Illyria » fre nov 04, 2005 13:14

De utlovade fotona på boxen:

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav fanimej » fre nov 04, 2005 13:28

Den ser ut som man kunde tänka sig, den kommer passa så bra i hyllan med buffyboxen :)
Xander: Nice. Look who's got a bad case of Dark Prince envy.
Dracula: I have no interest in you. Leave us.
Xander: No, we're not going to (imitates Dracula's accent) leave you. And where'd you get that accent Sesame Street? One, two, three — three victims. Mwah, ha, ha, ha!
Buffy: Xander, I'm pretty sure that's Dracula.
Xander: Wow, really? Hey, sorry, man, I was... just jokin' around.
Användarvisningsbild
fanimej
Minion

FöregåendeNästa

Återgå till Shopping