Murnau skrev:Hej! Jag har inte skrivit på det här forumet innan, men tänkte dela med mig lite av mina erfarenheter av Sendit, som en del verkar ha haft bekymmer med. Jag har nämligen handlat en hel del därifrån.
I många år var Sendit fraktfritt, vilket naturligtvis var perfekt eftersom dom även brukar skicka sina varor grymt snabbt och dessutom (oftast i alla fall) packar ganska bra. Sen för två år sedan ungefär, tror jag det var, började dom experimentera med ett fraktsystem som skulle stå i relation till hur mycket filmerna vägde eller kanske hur många skivor det var. Jag vet inte riktigt vilket, och jag är tveksam till om Sendit vet det heller. Dessutom ligger Sverige av någon anledning i den dyraste fraktkategorin. För att Sendits system skall funka måste ju varje post i deras datasystem kodas så att programmet direkt uppfattar vad frakten blir för just den DVD man köpt när man går till Checkout. Programmet kan ju inte bara räkna antalet artiklar i varukorgen som på t.ex. Amazon. Det blir sällan rätt på Sendit kan jag ju säga, trots att systemet inte precis är nytt längre. Så med Sendit måste man helt enkelt ha tur. Jag förhandsbokade också Angel tidigt på Sendit och fick då besked om en frakt på £2.10. Den fraktkostnad som dyker upp i rutan om man lägger Angelboxen i korgen nu, £34.20, stämmer bättre överens med den frakt som egentligen gäller på Sendit för frakt av en stor box till Sverige.
Men jag har flera gånger råkat ut för att ha beställt en DVD eller en box från Sendit, betalt en fraktsumma, för att nästa dag upptäcka att frakten på den DVD:n gått upp till det dubbla eller ännu mer. Men jag har aldrig varit med om att Sendit ändrat den frakt som meddelats i en orderbekräftelse. Dom tar själva på sig det ansvaret. Så när de upptäcker att de har gjort fel, som med Angelboxen, drabbar det bara dom som beställer efter att frakten ändrats.
Illyria skrev:Sendits kostnad för frakt verkar helt konstigt, men 2.10 tyckte jag var ett okej pris ändå, £34 är ju däremot det inte. Tror knappast någon skulle beställa Angel-boxen med den fraktkostnaden, då blir ju t ex Amazon billigare.
Ska bli intressant att se hur bra Sendit packat boxen, när jag mailade dem utlovade de bra packning ivarjefall...
Välkommen Murnau.
Eynosh: du hade kunnat maila Sendit och be dem dra betalningen igen, hade du fört över pengar på kontot hade det fungerat och du hade fått 2.10 frakten.
Each Box Set Is Individually Numbered
sus@n skrev:Hade det inte varit skoj om båda boxarna hade samma nummer!
Illyria skrev:Har ni som beställde från Play inte fått era boxar ännu?
Illyria skrev:Jag har en kamera, ska försöka ta några foton nu ikväll. Hatar blixtfoton, får se hur bra det går utan dagsljus...
Vad säger trackingnr om var boxen befinner sig då?
fanimej skrev:JAG har fått min box idag ifrån Play.com, men jag kan inte hämta ut den förrens tidigast kl 17 idag.. Då är jag på jobbet.
Kan knappt bärga mig tills kl 17.. hihi
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare